Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:03

Had je antwoord gewoon in het andere topic geplaatst.
je was offtopic, offtopic mag verwijderd worden. :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:05

Anoniem schreef:
Sterretje90 schreef:
Is dat nou niet wat stellig gezegd? Volgens mij zijn er nog steeds een heleboel tevreden bokkers hoor....

Ik denk dat een overgroot deel Bokt al heeft verlaten. :j

Interessant onderwerp voor een paar polls, met stellingen als:
- De sfeer op bokt staat me tegen
- De regels op bokt zijn te streng/kinderachtig
- Bijna elk (foto)topic loopt uit de hand

Dan kun je iets zeggen over de mening van het grote deel van bokt.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:07

In kan me in bepaalde dingen wel een beetje vinden, maar ik vind ook heel veel dingen hier wel erg goed. Wat ik jammer vind is dat je de zaak zo persoonlijk belicht (duidelijk geïrriteerd en defensief), want of de regels je nu bevallen of niet er is wel gewoon correct naar gehandeld lijkt me. Probeer de zaak wat objectiever te bekijken, dan zul je veel meer mensen achter je hebben staan. Je zegt dat je bokt kinderachtig vind, maar eerlijk gezegd vind ik jou zelf op het moment ook kinderachtig over komen. Maak je niet zo druk om een klein dingetje. Niemand verplicht je hier te blijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:09

Tigear schreef:
Niet vervelend bedoelt maar dit is gewoon een van de regels. Je antwoord was niet ontopic dus het gaat de prullenbak in, de moderaters maken er geen onderscheid in want dan zou je topics krijgen met de naam "Mijn off topic berichten worden verwijderd maar die van anderen niet."

Het was zeker wel ontopic want het ging om het paard met die peesblesure.

Maar dit heb als voobeeld genoemd. Het gaat mij om het kinderachtige modereren in het algemeen op Bokt.
Het is gewoon zo'n kleuterklas geworden en ik mis het normale volwassen gediscussieer. Alles wat men schrijft wordt door het boktteam gewikt en gewogen en dus verwijderd.
Dat kan toch anders lijkt mij of pikken wij dit kinderachtige gemodereer en de kinderachtige regels?

De moderators zouden moeten ingrijpen wanneer iemand uitgescholden wordt of zwartgmaakt. Maar er moet toch gewoon normaal gediscussieerd kunnen worden? Vaak lossen problemen zelf op of stoppen mensen vanzelf met rare posten wanneer ze keer op keer tegen problemen op lopen.
Het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat kleuteklasgemodereer.
Zelfs wanneer je schrijft dat iemand een mooi paard heeft wordt het verwijderd. Want dat is het een oneliner. Alsof dat nu echt zo slecht is dat het verwijderd moet worden. Niemand heeft er last van wanneerje iemand een compliment geeft.
Het is muggeziften om het muggeziften.
Mogen wij Bokkers niet meer zelfstandig dingen opschrijven en bedenken? Mogen wij geen eigen mening meer hebben? Moet er persé een heel nuttige reactie geplaatst worden?? Want anders wordt het verwijderd.
En dan plaats ik een reactie beroepshalve over medisch advies en dan moet dat ineens ook verwijderd worden want dan ik het niet relevant.

Wat ik wil zeggen is dat Bokt is doorgeslagen in zijn eigen gecreeerde regeltjes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-15 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:11

Ik vraag me af of een volwassenen-bokt gaat helpen, ik zie namelijk genoeg volwassenen die, zoals jij het noemt, 'kinderachtig' reageren terwijl de kinderen zich stil houden.

Ik snap dat het vervelend is dat de reactie is verwijderd, maar zo blijft het topic het duidelijkst. Je kan de TS altijd nog een Pb doen

Anoniem

Re: Kinderachtige Boktregels. Ik word er kotsmisselijk van.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:13

Ik kan idd de TS een PB sturen maar ik zit op Bokt omdat het openbaar is en ik zodoende misschien wel meerdere mensen een goedbedoeld advies kan geven.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:13

Als de TS vroeg om een weiland is er idd geen plaats voor medisch advies, anders had TS daar wel naar gevraagd.
Zo zijn de regels en ik hoop dat de modjes nog lang hun goede werk blijven doen :)

Als je echt iets belangrijk hebt toe te voegen terwijl het niet over het topic gaat, kan je gewoon een PB'tje sturen.
Dat wordt meestal snel gelezen en beantwoord en zo kan je veel gerichter helpen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:15

Sees schreef:
Anoniem schreef:
Bedankt voor de tip. :)*
En over dat rode kruisje ga ik zeker nadenken.
Maar ik denk zeker dat er meer mensen niet zo gelukkig zijn met hoe de moderators de regels hanteren. Dus of we vertrekken met zijn allen van Bokt of Bokt gaat zijn moderators beter instrueren en past de boktregels aan.
Bokt is ontstaan door en voor Bokkers en als het overgrote deel niet tevreden is dan lijkt mij dat toch heel duidelijk dat de boktregels zijn doorgeslagen.

Nou nou overgrote deel... ik denk dat dat nog wel mee valt hoor ;). Er komen dagelijks nog steeds meer mensen bij dan dat er 'af gaan'.

En je reactie was waarschijnlijk inderdaad niet onderwerp gerelateerd. Ik vind het ook nogal wat als de TS er dan expliciet bij moet zetten dat ze geen advies wil inzake de peesblessure, de openingspost en de daaruit voortvloeiende vraag was in principe duidelijk toch? Als men namelijk door gaat op jouw post over de behandeling van de peesblessure, schiet het topic z'n doel voorbij. An sich begrijp ik de reactie van de mod dus wel een beetje :o.

Ja dat vind ik ook. Ze moeten ergens een lijn trekken. Als ze het in het ene topic wel toelaten en in het andere topic niet, dan krijg je denk ik juist onenigheid. Mods kunnen moeilijk hele topics gaan doorlezen enn gaan discussieren of een antwoord wel of niet relevant is, en als het niet de vraag van TS is waar je op antwoord wordt he verwijderd. Simpel. Is niet kinderachtig, maar ze moeten echt een lijn trekken anders heeft iedere mod een dagtaak aan alle topics doorlezen.

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:15

Anoniem schreef:
Tigear schreef:
Niet vervelend bedoelt maar dit is gewoon een van de regels. Je antwoord was niet ontopic dus het gaat de prullenbak in, de moderaters maken er geen onderscheid in want dan zou je topics krijgen met de naam "Mijn off topic berichten worden verwijderd maar die van anderen niet."

Het was zeker wel ontopic want het ging om het paard met die peesblesure.

Maar dit heb als voobeeld genoemd. Het gaat mij om het kinderachtige modereren in het algemeen op Bokt.
Het is gewoon zo'n kleuterklas geworden en ik mis het normale volwassen gediscussieer. Alles wat men schrijft wordt door het boktteam gewikt en gewogen en dus verwijderd.
Dat kan toch anders lijkt mij of pikken wij it kinderachtige gemodereer en de kinderachtige regels?

De moderators zouden moeten ingrijpen wanneer iemand uitgescholden wordt of zwartgmaakt. Maar er moet toch gewoon normaal gediscussieerd kunnen worden? Vaak lossen problmen zelf op of stoppen mensen vanzelf met rare posten wanneer ze keer op keer tegen problemen op lopen.
Het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat kleuteklasgemodereer.
Zelf wanneer je schrijft dat iemand een mooi paard heeft wordt het verwijderd. Want dat is het een oneline. Alsof dat nu echt zo slecht is dat het verwijderd moet worden.
Het is muggeziften om het muggeziften.
Mogen wij Bokkers niet mee zelfstandig dingen opschrijven en bedenken? Mogen wij gen eigen mening meer hebben? Moet er persé een heel nuttige reactie geplaatst worden?? Want anders wordt he verwijderd.
En dan plaats ik een reactie beroepshalve over medisch advies en dan moet dat ineens ook verwijderd worden want dan ik het niet relevant.
Wat ik wil zeggen is dat Bokt is doorgeslagen in zijn eigen gecreeerde regeltjes

Op sommige dingen die je zegt kan ik me er wel in vinden, ook ik irriteer me soms als er bijv. bij sommige topics niet snel genoeg word ingegrepen. Maar helaas zijn moderaters ook maar mensen en kunnen ze gewoon niet alles tegelijk, juist dat jouw reactie verwijderd was vind ik een voorbeeld dat ze heel hard hun best doen om bokt gezellig te houden, jouw reactie kon namelijk een discussie vormen die niet bedoelt was in dat topic en die hebben ze dus preventief verwijderd en dat ze je niet hebben ingelicht vind ik eigenlijk wel logisch, je reactie was niet beledigend of vervelend en ze hadden geen reden om je er waarschuwing voor te geven en dus een uitleg over waarom je reactie verwijderd was en je een waarschuwing hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:16

En wat is er nu eigenlijk zo mis aan dat ik toch de TS een advies gaf? Is dat zo vreselijk erg dan? Heb ik dan iets heel erg stouts gedaan dat het nodig was om de reactie te verwijderen?
Gaat daardoor Bokt aan ten onder? Is er laster gepleegd? Of heb ik Bokt nu vervuild met vieze woorden of zo?

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:18

Anoniem schreef:
En wat is er nu eigenlijk zo mis aan dat ik toch de TS een advies gaf? Is dat zo vreselijk erg dan? Heb ik dan iets heel erg stouts gedaan dat het nodig was om de reactie te verwijderen?
Gaat daardoor Bokt aan ten onder? Is er laster gepleegd? Of heb ik Bokt nu vervuild met vieze woorden of zo?

Je hebt gewoon een regel overtreden, niks meer niks minder.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:19

Citaat:
Dat kan toch anders lijkt mij of pikken wij dit kinderachtige gemodereer en de kinderachtige regels?

Wij zijn wij?
Iedereen of degene die de regels kinderachtig vindt?

Natuurlijk vind ik sommige regels "raar", maar die zijn er nu eenmaal.
Daar kun je normaal naar vragen waarom deze er zijn en of ze veranderd kunnen worden.

De vraag van TS stond niet in een gedeelte waar gediscussieerd mocht worden omdat blijkbaar ooit eens is besloten dat er daar behoefte aan was.
De leden hebben blijkbaar dit aangegeven, anders gaat bokt niet zomaar voor de lol een apart dicussievrij gedeelte inrichten.

Anoniem

Kortom Bokt is doorgeslagen met zijn regeltjes. Er zijn daarbij teveel moderators die allemaal dit op hun eigen manier uitvoeren en er dus geen eenheid meer te vinden is.
Bokt is denk ik bezig met zijn eigen ondergang.

Geryon

Het is gewoon zo dat bokt veel regels heeft en deze heel streng naleeft. Het is soms fijn, maar bokt wordt daar niet leuker op inderdaad. Ik reageer dan ook veel minder dan eerst en de sfeer wordt vaak ontnomen. Dat is wel jammer!

Zoals in de OP. Wat maakt zo een reactie nou uit. Het is redelijk ontopic en gewoon advies. Bokt wordt er niet minder om. Waarom dan die regels zo streng naleven ook in dit soort gevallen? Het mag voor mij wel ietsje minder.

En over lijnen trekken gesproken.. mods weten echt wel wanneer iets gewoon kan of echt hard tegen de regels is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:22

Blijkbaar ben ik in de minderheid en vinden de bokkers hier dat er prima gemodereerd wordt?
Ik zou wel eens in een pol willen zien hoe de bokkers hier over denken.

Boktbeheer, mag er een pol geopend worden over hoe men denkt over het gemodereer en de boktregels?
Als het overgrote deel blij is met het boktbeleid dan ligt het dus aan mij dat ik mij er aan stoor en zal dan mijn conclusies trekken en mijn account verwijderen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-15 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:22

Anoniem schreef:
Kortom Bokt is doorgeslagen met zijn regeltjes. Er zijn daarbij teveel moderators die allemaal dit op hun eigen manier uitvoeren en er dus geen eenheid meer te vinden is.

Kortom, jij vindt bokt doorgeslagen in de regeltjes. Dat is heel wat anders dan het is doorgeslagen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:23

Anoniem schreef:

Hoezo is er geen eenheid? Omdat ook een stel Bokkers hier niet als een eenheidsworst achter jou gaan staan?

Je Bokt altijd nog vrijwillig. Dan heb je in mijn ogen nu 4 mogelijkheden:
1) je gaat zelf modereren en gaat vanachter de schermen meehelpen aan een beter bokt
2) je accepteert dat er regels zijn die jij onzinnig vindt, haalt je schouders op en bokt verder
3) je accepteert de regels niet en er zullen acties worden genomen (verwijderen van posts / OW / ban whatever)
4) je stopt met bokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:24

Vjestagirl schreef:
Kortom, jij vindt bokt doorgeslagen in de regeltjes. Dat is heel wat anders dan het is doorgeslagen.

Laat die pol maar komen. :D

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:26

Ik zeg nergens dat er altijd prima gemodereerd word, ook ik vind sommige dingen twijfelgevallen maar jouw voorbeeld vind ik geen twijfelgeval. Vergeet ook niet dat bokt enorm groot is en zelfs met zoveel moderators soms dingen gewoon niet lekker lopen dat is menselijk. En ben je het er niet mee eens dat je bericht verwijderd word, kun je altijd zelf nog een mod om uitleg vragen via PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:31

Anoniem schreef:
Maar waarom kan Bokt mij dan niet netjes informeren dat ze mijn reactie niet waarderen?
Wie weet waardeerde de TS mijn reactie wel?
Wie is Bokt om zo te oordelen? Zijn ze zo bang dat het uit de hand gaat lopen? Tjonge, dus er wordt op voorhand al gemodereerd. :+

Ik denk serieus dat je niet zo moet miepen, je kent de regels dus ga dan niet achteraf zo verbaasd zijn dat je dan op de vingers wordt getikt. Beetje kinderachtig niet? Het is een groot forum, als ze hier en daar wat door de vingers willen zien wordt het nogal een zooitje niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:35

Joolien schreef:
Anoniem schreef:
Maar waarom kan Bokt mij dan niet netjes informeren dat ze mijn reactie niet waarderen?
Wie weet waardeerde de TS mijn reactie wel?
Wie is Bokt om zo te oordelen? Zijn ze zo bang dat het uit de hand gaat lopen? Tjonge, dus er wordt op voorhand al gemodereerd. :+

Ik denk serieus dat je niet zo moet miepen, je kent de regels dus ga dan niet achteraf zo verbaasd zijn dat je dan op de vingers wordt getikt. Beetje kinderachtig niet? Het is een groot forum, als ze hier en daar wat door de vingers willen zien wordt het nogal een zooitje niet?

Precies dit, probeerde ik net ook uit te leggen. Je zal echt wel goed bedoeld advies gegeven hebben daar twijfel ik ook echt niet aan. En dat ze "bang" zijn dat het uit de hand loopt...tjha het is al zo vaak voorgekoemn dat topics uit de hand lopen dat ze het inderdaad op voorhand al doen. Anders wordt het toch een zooitje? En als iedere mod elke gebruiker moet gaan informeren waarom iets niet mag, tjha dan hebben ze er (zoals ik eerder al zei) een dagtaak aan.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:36

Ik vind het voorbeeld dat jij noemt, eigenlijk heel normaal. Je plaatst een bericht, wat off-topic is omdat het niet beantwoord aan de vraag van TS en dus wordt het verwijderd.
Soms snap ik al dat gezeik over bokt en de moderators niet. De ene keer grijpen ze te veel in, de andere keer te weinig. Ze kunnen het toch nooit goed doen, er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is. Het zijn ook maar mensen, die hun best doen om de regels te handhaven. Natuurlijk maken ook zij wel eens fouten, maar dan lijkt het me beter om ze te pb'en dan openbaar te gaan klagen.
In jouw geval vind ik absoluut niet dat er verkeerd gehandeld is. Je zal het vast goed bedoeld hebben, en niemand is ook boos op jou omdat je dat bericht geplaatst heeft. Het is alleen verwijderd om te voorkomen dat er een hele off-topic discussie ontstond.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:38

Tjah vind bokt soms op sommige momenten Ook door slaan, kijk nou naar b.v het tampon topic dr zijn weinig topics meer die zo grappig zijn :')

Maar dan zijn er weer een aantal van die muggenzifters die diep triest dingen gaan temmen, trek dan je mond open en praat dan in t topic ipv kansloos temmen.
Dan verdwijnt gelijk de humor uit een topic, en mag er nou nooit eens met humor gepraat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:38

Vaak word je wel geinformeerd dat je reactie is verwijderd (als het er niet teveel in een topic zijn), maar dat kan even duren.
Misschien had je wat meer geduld moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:40

Hm ja nou je het zegt koudbloedkim, je krijgt altijd een berichtje als je bericht verwijderd is. Heb ik ook een keer gehad, helemaal vergeten. :)