Standje van de "boktjuf"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:37

Jennyj01 schreef:
Ik niet maar dat zal dan de leeftijd wel zijn. Ook ik krijg wel eens een berichtje van een mod. Soms terecht maar ook wel eens volledig misplaatst. Mij valt op dat de meeste berichten die ik krijg alles behalve vriendelijk en hulpvaardig zijn. En sommigen een ernstig gebrek aan communicatieve vaardigheden heeft. Om dan nog maar te zwijgen over de terplekke verzonnen dingetjes. Het is de toon die de muziek maakt. En die is niet altijd netjes. Maar ja de mod is heilig. Die mag niet op je zwarte lijst. Die hoeft geen sorry te zeggen of oprechte excuses te maken als die er volledig naast zit. En die moet je vooral prijzen omdat ze het allemaal vrijwillig doen en dus elke inspanning al fantastisch is.
Als er ergens wel op de teamleden van een forum gescheten mag worden dan is het nou juist Bokt.nl. Dus heilig? Nee hoor. Kleine dingetjes worden uitvergroot en tig keer door de gehaktmolen gehaald dus dat gedoe over ‘de mod is heilig’ kun je eigenlijk wel achterwege laten. Dat sommige dingen communicatief verkeerd opkomen kan ik mij heel goed voorstellen. Meestal zijn het standaardzinnetjes, die kunnen door sommige mensen verkeerd opgevat worden. En soms zijn mods te standaard, niet zelfdenkend en te rigide bezig. Maar hoe je dat ook brengt en hoeveel smilies en persoonlijke boodschappen/aanpassingen je erbij zet er zullen altijd mensen zijn die iets verkeerd opvatten. Juist omdat het geschreven staat. De ‘toon van de muziek’ hoor je dus niet altijd. 100% tevredenheid ga je dus nooit krijgen.

In het geval ts is het vervelend, zij voelt zich aangevallen en te kakken gezet. Ze vat het eigenlijk vele malen erger op dan het bedoeld is door de mod en zoals het opgevat wordt door de overige Bokkers. En daar is ook niet echt een passend antwoord op, anders dat ts wellicht zelf haar ego even moet ontdeuken. En misschien dat de mods de ‘standaard’ zinnen eens onder de loep kunnen nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Standje van de "boktjuf"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:23

Ach ja, soms worden zelfs smileys verkeerd opgevat. Zo zag ik laatst een mod bij wijze van vriendelijk gebaar een ' :) ' plaatsen en dat werd afgedaan als een schijnheilige grijns :?
Online communicatie kan nou eenmaal totaal verkeerd geinterpreteerd worden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:25

Cayenne schreef:
Ach ja, soms worden zelfs smileys verkeerd opgevat. Zo zag ik laatst een mod bij wijze van vriendelijk gebaar een ' :) ' plaatsen en dat werd afgedaan als een schijnheilige grijns :?

Daarom was het - in mijn tijd - ook gebruikelijker om gewoon geen smilies te gebruiken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:54

Cayenne schreef:

:+

Dan valt de " ;) " toch meer onder een schijnheilige grijns dan de " :) "

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:58

willemieke schreef:
Ben het eens met de vele reacties die zeggen dat de toon de muziek maakt.
Het slotje lijkt hier wel op zijn plaats als ik het zo begrijp maar de pb tjes van de mods zijn vaak kortaf en soms ronduit onbeschofd. Normale vormen van communicatie worden slecht aangehouden.
Uitleg vragen aan de betreffende mod krijg je geen reactie en zelfs als je een klacht bij een hoofdmod neer legt Krijg je geen reactie. Of na aandringen, weken later.
Commentaar op de heilige mods is inderdaad uit den boze want ze doen immers alles vrijwillig...

Ik doe ook veel vrijwilligers werk maar dat geeft mij geen vrijbrief om onbeschoft te zijn en ik voel me zeker niet verheven boven anderen..

_/-\o_

Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, dus voor mij mag hier een slotje op.

Bedankt voor alle (en van sommige, hele vriendelijke) reacties. ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:04

De wereld stopt met draaien. Geef jezelf een schop onder de kont en maak een nieuw topic.
Als iemand in zijn eigen huis zegt dat iets niet mag en je doet het toch dan krijg je dat ook te horen.

Even kort en krachtig uitleggen is voor mij voldoende. De mods en ik hebben meer te doen op een dag.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:43

Waarom moet er nu een slotje op dan? := ik heb het idee dat er nog een discussie is. a

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:51

Voor een slotje heb je een mod nodig, niet?

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:54

Ja hele goede vraag. Misschien heeft TS zich bedacht := .

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:59

Slotje omdat 1 persoon zegt wat je wilde horen?

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:28

Nou, enkele personen snappen precies wat ik bedoel. De rest loopt als zielige schaapjes achter elkaar aan en zegt hetzelfde. Dan is zo'n topic zinloos en voegt voor het mij niets meer toe.

Een nieuw topic openen? Ik dacht het niet. Het is een verspilling van mijn energie en sommige zijn er alleen maar op uit om er een reltopic van te maken door sarcastische opmerkingen te plaatsen.

Nee, dank je. :x

ps. Grappig dat dit topic zoveel reacties krijgt, terwijl het originele topic veel waardevoller was.
Dat zegt genoeg.....

"Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply"

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:35

Ts, je bent er nu een beetje een karikatuur van aan t maken ;)

Cayenne schreef:
Ach ja, soms worden zelfs smileys verkeerd opgevat.

Als men een opmerking verkeerd wil opvatten doet men dat toch wel.. :j Met of zonder smilie :Y)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:37

als ik jou berichten lees zonder je profiel te bekijken zou ik zo denken dat ene 14-jarige puber spreekt :') komop zeg, niet de hele wereld draait om jou en niet iedereen moet denken wat jij wil en mods moeten jou geen speciale behandeling geven

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:39

Ren@te schreef:
De rest loopt als zielige schaapjes achter elkaar aan en zegt hetzelfde.

En zo'n opmerking maken is niet zielig wou je zeggen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:43

Sammie schreef:
Ts, je bent er nu een beetje een karikatuur van aan t maken ;)

Inderdaad. Inclusief zogenaamd betekenisvolle Engelse zin als uitsmijter :+

Sorry TS, maar als de meesten hetzelfde zeggen, zou dat dan niet heel heel misschien zo kunnen zijn omdat het gewoon zo ís?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:44

hebben we maar 2 keuzes dan? Dan zijn we inderdaad zielig.
viva schaapolutione!!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:51

Selina schreef:
Ren@te schreef:
De rest loopt als zielige schaapjes achter elkaar aan en zegt hetzelfde.

En zo'n opmerking maken is niet zielig wou je zeggen?

Dus de mensen die het met jou eens zijn zijn dan ook meelopers? Zijn je eigen woorden, ze hebben immers dezelfde mening als jij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:53

Ren@te schreef:
Nou, enkele personen snappen precies wat ik bedoel. De rest loopt als zielige schaapjes achter elkaar aan en zegt hetzelfde. Dan is zo'n topic zinloos en voegt voor het mij niets meer toe.

Een nieuw topic openen? Ik dacht het niet. Het is een verspilling van mijn energie en sommige zijn er alleen maar op uit om er een reltopic van te maken door sarcastische opmerkingen te plaatsen.

Nee, dank je. :x

ps. Grappig dat dit topic zoveel reacties krijgt, terwijl het originele topic veel waardevoller was.
Dat zegt genoeg.....

"Most people do not listen with the intent to understand; they listen with the intent to reply"

Het kan toch niet zo zijn dat als er mensen zijn die iets schrijven wat jou niet lekker ligt,dat die meteen zielige schaapjes worden genoemd?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:02

minikatje schreef:
hebben we maar 2 keuzes dan? Dan zijn we inderdaad zielig.
viva schaapolutione!!!

*\o/*

Knap dat mijn beweegredenen door een scherm heen uit mijn hoofd gelezen kunnen worden trouwens.
Spoiler:
"Graag achter anderen aan willen lopen" is er geen van

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:02

Gaan we weer.... *\o/* *\%/* :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:07

Weer eens eerlijk ;) ben jij 47 of12? :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:08

Gaan we weer...

... niet luisteren en ook vooral niet ingaan op wat er nu eigenlijk gezegd wordt?
... heel hard je vingers in je oren stoppen, je kop in het zand steken en nog volhouden dat húllie het hier gedaan hebben?
... niet accepteren dat je deze keer gewoon een fout hebt gemaakt, is niet erg, kan gebeuren, maar nee, heel de wereld moet weten hoe stom en gemeen 'typisch Bokt' weer niet is?

Wat is het, TS, wat gaan we weer doen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:12

Afbeelding

Maar even alle gekheid op een stokje, ik denk dat je meer wint Ts, als je wat minder overgevoelig reageert.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:23

Heb je een beetje last van je hormonen ofzo?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:30

Ren@te schreef:
Gaan we weer.... *\o/* *\%/* :D

Ren@te schreef:
De rest loopt als zielige schaapjes achter elkaar aan

Iets met een pot en een ketel...?
Ren@te schreef:
Wat een kinderachtig gedoe zeg.

Ren@te schreef:
willemieke schreef:
Normale vormen van communicatie worden slecht aangehouden.
(...) mij geen vrijbrief om onbeschoft te zijn en ik voel me zeker niet verheven boven anderen..
_/-\o_ Ik heb hier niets meer aan toe te voegen

Van een bakvissie van 13 jaar kan ik dit nog wel begrijpen, maar als je daadwerkelijk 47 jaar bent zou je mi toch lichtelijk ander gedrag mogen vertonen als je je 'zin' niet krijgt.

Denk dat dit topic ondertussen inderdaad langzaam rijpt richting een mooi belegen slotje :+