Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:24

Op fotoshoots in het bos met een mooie jurk, vaak zonder zadel en hoofdstel is het wel geoorloofd de cap af te laten.. Maar in een bak waar de meeste dagelijks trainen met vaak nog 6 bitten en teugels eraan.. ohnee. . uit den boze om daar zonder cap te rijden, stel dat je paard schrikt.. Tjonge jonge mensen, waar maken we ons druk om..
Iedereen zijn eigen hoofd.. iedereen zijn eigen beslissing. Dalijk krijg je nog dat je enkel met een shoot mee mag doen als je je cap op doet |o want de fotograven kunnen anders hun foto's nergens promoten..

Ga een uurtje in de auto zitten en je had al 100x dood kunnen zijn.. Of op de stoep lopen is ook gevaarlijk.. En iedereen hier zit natuurlijk ook op de fiets met een helm zoals de gemiddelde Duitser?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:25

Weetje dat mensen foto,s zonder cap willen tonen prima, maar bokt zegt zelf uitgelicht is HET visite kaartje van bokt.

Daar horen in mijn ogen cap loze bak ruiters niet bij, dus zou dat ook niet door bokt bij uitgelicht moeten staan.
Verder moet men zelf weten of men cap loze foto,s plaatst maar t hoort gewoon niet thuis in uitgelicht

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:28

ardo_iggy schreef:
Alle moraal ridders graag opstaan.

Helemaal mee eens. Als de cap verplicht wordt, wordt de bodyprotector dan ook verplicht. Waar houdt het betuttelen op? Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, waarbij de ouders verantwoordelijk zijn voor het dragen van een cap bij hun kinderen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:32

Aangezien bokt verantwoordelijkheid neemt in dingen waar ze geen verantwoordelijkheid over hebben, vind ik dit juist belangrijker dan sommge andere regels die er zijn.
Dat er een voorbeeldfunctie is is namelijk wel zeker.

Als moeder zou ik niet blij zijn dat de site waar mijn kind op zit het zonder cap rijden promoot.
Heeft hetzelfde effect als de alleen maar slanke 'perfecte' modellen op de voorkant van blaadjes.

Als alleen ouders de verantwoordelijkheid hebben dan mogen er heel wat regels afgeschaft gaan worden op bokt, laten we beginnen bij de censuur.

Poiuytrewq

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:36

Nou nou overdrijven is ook een vak. Censuur kun je uitschakelen.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:51

Tjonge waar je je druk over kunt maken, neem aan dat diegenen altijd de voorbeeldfunctie zijn in hun leven (en vrees dat dat ook niet zo is)
Als je iemand de hint wil geven dat je dat niet goed vind denk er eens aan hoe het gebracht word, en vind het betuttelen zoals het gebeurd haast nog erger als dat iemand niet aan de voorbeeld functie voldoet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:59

Wat een onzin, ik denk echt neit dat mensen eerder een cap opzetten omdat ze dat op bokt zien.
Iedereen moet maar lekker zelf weten wat die doet, hoe dom ook. Ik zet 'm wel altijd op en ga hem niet opeens aflaten omdat ik mensen in uitgelicht zonder zie :')

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:00

Dat iemand wel of geen cap draagt is ieders eigen keuze. Als je slim genoeg bent heb je wel het verstand om een cap op te doen.

Wat ik niet snap is bokt hier zelf. Als hun vinden dat uitgelicht het visiteplaatje is, waarom kiezen ze deze foto's dan uit?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:02

de kleine kinderschedels hierzo moeten niet beschermd worden door een forum als bokt maar door een strenge ouder die ze t rijden ontneemt als ze zonder cap op hun verzorgpony klimmen.

vroeger reed bijna iedereen zonder cap. geen haar op mn hoofd die er aan dacht om zonder cap te rijden want ik wist dat ik dan mn pony kwijt zou zijn.

voor de ouderen, het is hun eigen risico.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:16

Een cap is volledig eigen risico, en ik zoo het jammer vinden als nu opeens caploze fotos net Meer uitgelicht worden. Wat dachtje van western, voltige etc?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:20

Helaas ben je er als ouder niet altijd bij als je kind op haar paard stapt. En ik denk dat ouders die zelf niks met paarden hebben er soms zelfs weinig bij zijn.

We kunnen er op wachten tot de overheid ooit ingrijpt en het dragen van een cap tijdens paardrijden wettelijk verplicht maakt (analoog aan de autogordel, wat we inmiddels allemaal heel normaal vinden om die te dragen. Dat was 40 jaar geleden ook wel anders). Ook als iemand het zelf geen probleem vind om een verhoogd risico te lopen, anderen draaien voor de zorg en kosten op als die persoon zich invalide valt.
De hippische sector, waar Bokt in mijn ogen onderdeel van is, kan ook zelf zijn verantwoording nemen en alles doen wat in haar mogelijkheid ligt om cap dragen te stimuleren. Ik wil er zelfs voor pleiten om foto's van ruiters zonder cap helemaal te verbieden. Als ik zie welke regels Bokt al heeft, dan kan deze regel er nog wel bij.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:22

Het gaat er steeds meer op lijken dat mensen tegenwoordig niet meer zélf hoeven ná te denken.

Werkelijk overal staan bordjes met "huisregels "tegenwoordig.
In winkels, restaurants, pretparken, dierentuinen, op straat, in het openbaar vervoer, in gebouwen en ziekenhuizen........waar is ons eigen verantwoordelijkheid en plichtsbesef gebleven.......????
We hebben regels voor;
Drinken- roken- waar en hoe met de hond te wandelen.....
Zwarte piet is opeens een probleem, vuurwerk mag niet, nog even en carnaval wordt ook afgeschaft want sjonge jonge, daar zijn ook al twéé doden bij gevallen en niet te vergeten ál die rare dronken mensen op straat.
Straks worden ouders nog op de vingers getikt omdat ze te veel limonade of snoep aan hun kind geven, want ja, obesitas ligt op de loer!!!!
"Het dragen van géén cap maar wél een jurk op een paardenfoto........."

Bij kinderen waarvan de ouders nog de verantwoording hebben vind ik het anders, daar is het aan de ouders!! maar mijn hemel, waar gaan we naar toe met z'n allen?????

Of het nu gaat over goed fatsoen, gezondheid, veiligheid of verantwoordelijkheid.....
Tegenwoordig wordt werkelijk óveral een wetje of regel op geplakt.
Werkelijk té raar voor woorden!!
Helemaal dat de mensen dat steeds meer "normaal "en "nodig "gaan vinden.

Wat te denken van zo een minister Samson die er over aan nadenken is om kinderen van drie jaar al naar de kleuterschool te laten gaan.
Want als pa en ma bij wijze van niet HBO geschoold zijn komt er bij dat kind mogelijk een leerachterstand op latere leeftijd.
Dan kan die verantwoording maar beter bij de school liggen en niet bij die "domme "ouders.

Mag ik een teiltje????????
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 21-02-15 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:24

Leve de anarchie!!! ;)

Raaf, juist om wat jij schrijft zou het fijn zijn als Bokt zelf zijn verantwoordelijkheid neemt. Als iedereen dat doet dan zijn die overheidsregels niet nodig!
Mensen blijken helaas niet altijd zo verantwoordelijk te zijn dat we zonder betuttelende regels kunnen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:43

Dat je zonder cap rijdt, dat moeten ze zelf weten. Maar zonder cap rijden ziet er imo gewoon niet uit. Haren in de knot, haren in een staart? Verschrikkelijk. := Haren los al helemaal :')

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:44

RaafSmits schreef:
Het gaat er steeds meer op lijken dat mensen tegenwoordig niet meer zélf hoeven ná te denken.

Werkelijk overal staan bordjes met "huisregels "tegenwoordig.
In winkels, restaurants, pretparken, dierentuinen, op straat, in het openbaar vervoer, in gebouwen en ziekenhuizen........waar is ons eigen verantwoordelijkheid en plichtsbesef gebleven.......????
We hebben regels voor;
Drinken- roken- waar en hoe met de hond te wandelen.....
Zwarte piet is opeens een probleem, vuurwerk mag niet, nog even en carnaval wordt ook afgeschaft want sjonge jonge, daar zijn ook al twéé doden bij gevallen en niet te vergeten ál die rare dronken mensen op straat.
Straks worden ouders nog op de vingers getikt omdat ze te veel limonade of snoep aan hun kind geven, want ja, obesitas ligt op de loer!!!!
"Het dragen van géén cap maar wél een jurk op een paardenfoto........."

Bij kinderen waarvan de ouders nog de verantwoording hebben vind ik het anders, daar is het aan de ouders!! maar mijn hemel, waar gaan we naar toe met z'n allen?????

Of het nu gaat over goed fatsoen, gezondheid, veiligheid of verantwoordelijkheid.....
Tegenwoordig wordt werkelijk óveral een wetje of regel op geplakt.
Werkelijk té raar voor woorden!!
Helemaal dat de mensen dat steeds meer "normaal "en "nodig "gaan vinden.

Wat te denken van zo een minister Samson die er over aan nadenken is om kinderen van drie jaar al naar de kleuterschool te laten gaan.
Want als pa en ma bij wijze van niet HBO geschoold zijn komt er bij dat kind mogelijk een leerachterstand op latere leeftijd.
Dan kan die verantwoording maar beter bij de school liggen en niet bij die "domme "ouders.

Mag ik een teiltje????????

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sammyoo, ze màken de mensen zo.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:47

eenitraM schreef:
Dat je zonder cap rijdt, dat moeten ze zelf weten. Maar zonder cap rijden ziet er imo gewoon niet uit. Haren in de knot, haren in een staart? Verschrikkelijk. := Haren los al helemaal :')

Haha klopt vind ik ook :')
Waarom is het zo mooi als je losse haren rechtop staan zonder cap? Moet dat meer een beeld van vrijheid geven oid?
Gewoon erg lelijk :')

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:49

miezelke schreef:
Sammyoo, ze màken de mensen zo.

O ja? Dus in de middeleeuwen waren mensen veel verstandiger en gingen ze vredelievend met elkaar om?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:55

Volgens mij leer je als jonge ruiter op paardrijles al dat je altijd een cap moet dragen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Bokt mee helpt in de beslissing wel of niet met cap te rijden...

Misschien een politiek correcte oplossing hier voor: bovenaan of onderaan de openingspost van een topic met foto's van ruiters zonder cap > melding maken dat Bokt pleit voor rijden met cap. Net als die 'Let op lenen kost geld' meldingen bij sommige reclames :+ de TS moet hier dan zelf een vinkje voor aan zetten bijv. :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:58

SindyKaya schreef:
eenitraM schreef:

Haha klopt vind ik ook :')
Waarom is het zo mooi als je losse haren rechtop staan zonder cap? Moet dat meer een beeld van vrijheid geven oid?
Gewoon erg lelijk :')

Haha zo waar! :')

Stiperdestip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:05

Waar een mens zich wel niet allemaal druk om kan maken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:07

Sammyyoo, dat is natuurlijk een vergelijking die in deze niet opgaat.
Regels zijn prima, maar we zijn daarin wel érg doorgeslagen.

Waarom moet het de verantwoording van Bokt zijn of er mensen wel of niet een cap dragen????
Die verantwoording ligt bij jezelf!!!!

Net zoals die kritieken op BN-ners die zogenaamd een voorbeeldfunctie hebben en tóch te diep in het glaasje kijken......
Schiet op zeg......zo lang je alles redelijk goed op een rijtje hebt, weet je best wel wat wel of niet verstandig is en daar heb je geen Hbo voor nodig!!

Waarom hebben we bij alles een voorbeeldfunctie nodig???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:13

Hoeveel bekende gp dressuurruiters rijden er met een cap? Hebben die geen voorbeeldfunctie dan?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:14

Geen moraalridder, rij zelf wel altijd met cap...

Maar snap sommige wel. Er wordt hier toch (en denk vooral door jongere mensen) opgekeken naar sommige bokkers. Dus een soort voorbeeldfunctie is er wel. (Vind ook, ook al ben je nog zo bekend, cap hoort er gewoon bij ;))

Ik moet heel eerlijk zeggen, toen ik een verzorgster zocht en iemand sloot super aan bij wat ik wilde, woonde in de buurt en alles... bewust niet gemaild omdat ze op alle foto's er zonder cap op zat. Als iemand op mijn pony stapt: MET cap. Bij mijn eigen pony kan ik dat natuurlijk eisen...

Tegenwoordig genoeg caps die fijn zijn en waar je geen last van hebt. Snap dat het op foto's mooier is zonder cap, maar toch...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:22

LadyMadonna schreef:
Hoeveel bekende gp dressuurruiters rijden er met een cap? Hebben die geen voorbeeldfunctie dan?

Kijk en daar ga je al. Omdat iemand Anky of weet ik veel wie een keer zonder cap heeft gezien mag dus iedereen zonder cap. een cap is gewoon een extra bescherming en kan het verschil tussen leven en dood zijn. Daarbij hoor je niet met je vinger naar een ander te wijzen maar zelf zo'n ding op je hoofd te zetten, klaar. We leven met z'n allen niet op de prairie dus?? Ik vind dat foto's zonder cap gewoon overal gepost mogen worden, is het verstandig, dat weet ik niet maar ik ga er altijd nog van uit dat mensen een eigen verantwoording hebben. In Engeland longeren ze zelfs vaak met cap op, ik heb er ook eentje gehad die je voor je eigen veiligheid beter met cap op kon buitenzetten en dat heb ik ook gedaan. Had geen zin aan een deuk in mijn schedel.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:22

LadyMadonna schreef:

Nee die hebben géén voorbeeld functie.
Die rijden mét cap omdat dat in hun tact van sport nu eenmaal in de voorschriften staat.

Ze rijden in die tact van sport omdat ze het kunnen, willen én akkoord gaan met de regels.

Wat die mensen in hun vrije tijd doen is hún verantwoording.
Kan me niet voorstellen als zij in een extreem geval!!!! in hun blote kont op het paard worden gefotografeerd dat de rest van dressuur rijdend Nederland dat ook zou gaan doen.