RaafSmits schreef:Het gaat er steeds meer op lijken dat mensen tegenwoordig niet meer zélf hoeven ná te denken.
Werkelijk overal staan bordjes met "huisregels "tegenwoordig.
In winkels, restaurants, pretparken, dierentuinen, op straat, in het openbaar vervoer, in gebouwen en ziekenhuizen........waar is ons eigen verantwoordelijkheid en plichtsbesef gebleven.......????
We hebben regels voor;
Drinken- roken- waar en hoe met de hond te wandelen.....
Zwarte piet is opeens een probleem, vuurwerk mag niet, nog even en carnaval wordt ook afgeschaft want sjonge jonge, daar zijn ook al twéé doden bij gevallen en niet te vergeten ál die rare dronken mensen op straat.
Straks worden ouders nog op de vingers getikt omdat ze te veel limonade of snoep aan hun kind geven, want ja, obesitas ligt op de loer!!!!
"Het dragen van géén cap maar wél een jurk op een paardenfoto........."
Bij kinderen waarvan de ouders nog de verantwoording hebben vind ik het anders, daar is het aan de ouders!! maar mijn hemel, waar gaan we naar toe met z'n allen?????
Of het nu gaat over goed fatsoen, gezondheid, veiligheid of verantwoordelijkheid.....
Tegenwoordig wordt werkelijk óveral een wetje of regel op geplakt.
Werkelijk té raar voor woorden!!
Helemaal dat de mensen dat steeds meer "normaal "en "nodig "gaan vinden.
Wat te denken van zo een minister Samson die er over aan nadenken is om kinderen van drie jaar al naar de kleuterschool te laten gaan.
Want als pa en ma bij wijze van niet HBO geschoold zijn komt er bij dat kind mogelijk een leerachterstand op latere leeftijd.
Dan kan die verantwoording maar beter bij de school liggen en niet bij die "domme "ouders.
Mag ik een teiltje????????
Sammyoo, ze màken de mensen zo.