25 nutige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustypower

Re: 25 nutige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:55

je kunt volgens mij ook niet aan stippen

Dustypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 20:57

maar als je dan als niet paarden mens ergens op wilt reageren in een niet paarden topic kan dit dus niet?!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:59

Het is niet echt de bedoeling dat Bokt volstroomt met niet-paardenmensen..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:11

Ik vind die 25 nuttige berichten regel aan de ene kant een goed ding, maar aan de andere kant wat minder. Kijk nou naar mij; Ik ben er heel eerlijk in als ik zeg dat ik niet veel weet over het houden van paarden en dergelijke. Ik zit altijd met :wow: te kijken naar berichten van mensen die iets posten in een paard gerelateerd forum, want ik snap er niks van.

Ik lees liever mee met die topics zonder erin te reageren, maar ik vind het dan wel weer leuk om te reageren in LZP en dergelijke. Er zijn vast wel meer mensen die hetzelfde hebben als ik, en het is jammer dat die dan niet kunnen reageren op topics in LZP e.d.

Dustypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 21:15

Werecat schreef:
Ik vind die 25 nuttige berichten regel aan de ene kant een goed ding, maar aan de andere kant wat minder. Kijk nou naar mij; Ik ben er heel eerlijk in als ik zeg dat ik niet veel weet over het houden van paarden en dergelijke. Ik zit altijd met :wow: te kijken naar berichten van mensen die iets posten in een paard gerelateerd forum, want ik snap er niks van.

Ik lees liever mee met die topics zonder erin te reageren, maar ik vind het dan wel weer leuk om te reageren in LZP en dergelijke. Er zijn vast wel meer mensen die hetzelfde hebben als ik, en het is jammer dat die dan niet kunnen reageren op topics in LZP e.d.

dit is zeker bij mij ook zo.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:20

Mijn berichten waren trouwens helemaal niet zo nuttig. Ik was 12 en gaf mensen als feedback om dingen als een 'join up' te doen. Het liefst verwijder ik mijn oude berichten want dit is echt te beschamend _-:(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:58

Dustypower schreef:
maar als je dan als niet paarden mens ergens op wilt reageren in een niet paarden topic kan dit dus niet?!

Daar is die regel nu juist oa voor bedoelt! Het is nog altijd een PAARDENforum, ookal zal je dat niet zeggen als je bokt via google vindt met iets nietpaardgerelateerds.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:50

Ik ben ook nieuw op bokt, heb wel jaren mee gelezen, zonder geregistreerd te zijn.

Zelf heb ik niet echt een probleem met 25 nuttige berichten gehad, ik wist ook niet beter natuurlijk.
Vind opzich dat er onder informatief ook genoeg onderwerpen zijn waar je mee kunt praten of ervaringen kunt delen. Merk ook dat ik nog erg blijf hangen onder dit sub forum.

Kortom ik heb het eigenlijk niet als negatief oid ervaren. Kan me wel voorstellen dat als je al jaren lid bent maar niet aan de berichten komt, je wel soms ergens anders wilt reageren oid. Wellicht daar een soort van uitzondering voor maken dat je ergens toestemming kunt vragen om wel te kunnen reageren.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:02

Mijn eerste 25 berichten waren volgens mij allemaal berichten met 'sterkte', 'vind ik ook'. Want vaak was de informatie die ik wist al gegeven en was te lui om het dan nog een keer ty typen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:19

Ach, dat is alsnog beter dan '+1'. -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:25

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:40

Waar kan je eigenlijk zien hoeveel nuttige berichten je hebt? Ik ben al zo lang lid maar heb nooit problemen gehad met de regel. Pas vorig jaar ben ik een actief prater geworden. Daar voor enkel stille lezer.

Kan je niet naast de 25 nuttige berichten instellen dat als iemand een bepaald aantal dagen (denk aan maand, 2 maand of zo iets) online is gekomen de 25 nuttige berichten vervallen?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:43

Hmmm daar ik heb helemaal niet aan gedacht hahahaha
zie nu ook voor het eerst dat er een kippenhok is :+

Dustypower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 22:58

Tobbes schreef:
Of je bedenkt zo iets
[KH] Trailer voor achter de fiets. :+
Mooie kletsgelegenheid om aan 25 berichten te komen.
Of iedereen in ziekte boeg veel sterkte wensen ;)

Hier krijg ik niks in geplaats omdat ik geen 25 nutige berichten heb haha :+ :P

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:59

Ik erger me al een tijdje aan de regel. Heb je net een heel topic door gelezen, wil je antwoorden, krijg je die beperking.. En geloof me, ik ben een 'paardenmens'.

Ik kan alleen namens mezelf praten, maar bij veel paard-informatieve topics ontbreekt het bij mij aan de kennis om daaraan een nuttige bijdrage te leveren.

Is het niet mogelijk om de regels wat vriendelijker maken door een max toe te laten waarin forummers niet-paard-gerelateerde topics kunnen openen? Of een andere regel bedenken waarmee je dus niet een behoorlijke tijd in quarantaine zit totdat je volwaardig lid bent. Het zou denk ik ook een hoop vervuiling in andere topics voorkomen..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:12

Mooi voorbeeld van 25 nuttige berichten:

search.php?author_id=322310&sr=posts

Om 11:20 account aangemaakt, om 11:23 eerste post, om 11:54 post nummer 25, dan om 12:00 een topic op STW maken die je eigenlijk wilde posten, en daarna niets meer van je laten horen :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:55

Ik heb zelf idee dat 25+ regel eerder voor zorgt dat er juist een hoop onzin berichten worden geplaatst om aan die 25 te komen, dan dat het de mensen buiten houdt die onzin posten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:58

Werecat schreef:
Mijn berichten waren trouwens helemaal niet zo nuttig. Ik was 12 en gaf mensen als feedback om dingen als een 'join up' te doen. Het liefst verwijder ik mijn oude berichten want dit is echt te beschamend _-:(

Herkenbaar :')

nancyenarjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:09

Ook ik lees al een tijdje mee en zou graag reageren maar gezien er al zoveel topics zijn gemaakt en geschreven valt het niet mee om aan 25 nuttige tpoics te komen en om nou iets te moeten gaan verzinnen om te kunnen reageren......misschien toch iets om naar te kijken of dit anders kan voor de serieuze bokt liefhebber.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:17

Ik ben inmiddels wel al aan mijn 25 nuttige berichten gekomen, maar vond het erg lastig.
Ik vind paarden erg interessant en vind het erg leuk om mee te lezen, maar om nou te zeggen dat ik er zelf veel verstand van heb...
Daarom was het niet makkelijk om 25 nuttige berichten te plaatsen. Ik wil juist door het forum leren, maar ook dingen kunnen plaatsen bij andere niet nuttige forums en dat ging dus niet. Hoop dat er inderdaad een andere regel kan worden verzonnen voor toekomstige bokkers.

tamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:25

Het is mij overigens niet duidelijk wat "nuttige" en "niet nuttige" berichten zijn. Is daar een definitie van, wie beoordeelt dit?

nancyenarjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:35

Inderdaad Tobbes helemaal waar

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:23

Tobbes schreef:
Ik heb zelf idee dat 25+ regel eerder voor zorgt dat er juist een hoop onzin berichten worden geplaatst om aan die 25 te komen, dan dat het de mensen buiten houdt die onzin posten.

ALs je die onzinberichten tegenkomt, dan kan je er op TeMmen en dan kijken wij er naar. Als het inderdaad berichten zijn die geen toevoeging zijn en puur alleen om te sprokkelen, dan verwijderen wij die berichten...waardoor de teller soms juist kan dalen.
Kijk hier dus mee uit, het heeft geen zin om nieuwe gebruikers het advies te geven zomaar ergens topics te openen of berichten te posten.
tamo schreef:
Het is mij overigens niet duidelijk wat "nuttige" en "niet nuttige" berichten zijn. Is daar een definitie van, wie beoordeelt dit?

Een nuttig bericht telt pas als je deze op het tabblad 'Informatief' post, uiteraard moet het wel een toevoeging zijn aan het topic en mag het geen oneliner oid zijn.
maggi_blokje schreef:
En dit is 8 (?)

Inderdaad je 8e bericht, maar niet je 8e nuttige bericht. Jouw teller staat nu op 4.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:21

AlphaDaemon schreef:
Bart, ik probeer een beetje mee te denken met een mogelijke oplossing. Ik weet niet of dit al geopperd is. Is het een idee om per gebruiker te controleren wat de verhouding is tussen de goede berichten die iedereen zou mogen plaatsen (berichten in informatief, maar ook bij In Memoriam, foto topics etc) en de minder nuttige berichten (berichten in LZP etc en de berichten die wellicht door medebokkers geflagged zijn als niet netjes).

Als deze verhouding positief is (dus niet te veel van de laatste soort berichten), is er niks aan de hand. Maar wanneer deze verhouding minder goed is (bijv alleen maar berichten in LZP), kan er wellicht automatisch een melding naar de betreffende gebruiker gezonden worden met een melding dat diegene te veel minder nuttige berichten post (ook een automatische ban op LZP topics?). Een moderator kan dan controleren of deze waarschuwing terecht was en contact opnemen met de gebruiker.

Wat exact deze ratio zou moeten zijn, is aan jullie. Misschien 2/3 en 1/3? Tenzij de gebruiker meer dan X aantal nuttige berichten heeft gepost, dat de ratio dan niet meer uitmaakt. Dit zou volgens mij ook simpel te implementeren moeten zijn.

EDIT: dit is een vrij ruwe schets van het idee, om welke fora het precies gaat, weet ik niet (nuttige fora, niet nuttige fora)

Oh hier zou ik niet blij mee zijn :o (en ik gok dat ik niet de enige ben) Ik ben op bokt terecht gekomen omdat ik al lang paardreed en het zowat mijn hele leven was. Die 25 nuttige posts waren toen dus ook absoluut geen probleem. Ondertussen ben ik al enkele jaren gestopt, maar vertoef ik nog steeds graag op bokt. Maar dan voornamelijk op het paardloze gedeelte. De verhouding nuttige paardgerelateerde en "nutteloze" is ondertussen dan ook in het voordeel van dat laatste. Moet ik daarom maar van bokt gegooid worden? Ik sluit niet uit dat ik later ooit nog terug met paarden begin. Maar voorlopig is dat gewoon niet haalbaar en daarom heb ik (voorlopig) ook de behoefte niet in paardgerelateerde topics te reageren.

En wat met HK posts? Want er zijn ook bokkers die vb. enkel in HK & paardgerelateerde topics posten maar waarbij het HK gedeelte dan zwaar doorweegt.

Ik begrijp natuurlijk dat Bokt in de eerste plaats een paardenforum is. Niettemin is het gewoon ontzettend fijn dat we hier ook over andere zaken kunnen praten. Bovendien ben ik bijna 100% zeker dat ik niet de enige ben die zich in een gelijkaardige situatie bevindt. Maar betekent dat dat we hier niet meer thuis horen? Ik voel me anders een echte bokker :Y)