Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Werecat schreef:Ik vind die 25 nuttige berichten regel aan de ene kant een goed ding, maar aan de andere kant wat minder. Kijk nou naar mij; Ik ben er heel eerlijk in als ik zeg dat ik niet veel weet over het houden van paarden en dergelijke. Ik zit altijd mette kijken naar berichten van mensen die iets posten in een paard gerelateerd forum, want ik snap er niks van.
Ik lees liever mee met die topics zonder erin te reageren, maar ik vind het dan wel weer leuk om te reageren in LZP en dergelijke. Er zijn vast wel meer mensen die hetzelfde hebben als ik, en het is jammer dat die dan niet kunnen reageren op topics in LZP e.d.
Tobbes schreef:Of je bedenkt zo iets
[KH] Trailer voor achter de fiets.
Mooie kletsgelegenheid om aan 25 berichten te komen.
Of iedereen in ziekte boeg veel sterkte wensen
Tobbes schreef:Ik heb zelf idee dat 25+ regel eerder voor zorgt dat er juist een hoop onzin berichten worden geplaatst om aan die 25 te komen, dan dat het de mensen buiten houdt die onzin posten.
tamo schreef:Het is mij overigens niet duidelijk wat "nuttige" en "niet nuttige" berichten zijn. Is daar een definitie van, wie beoordeelt dit?
maggi_blokje schreef:En dit is 8 (?)
AlphaDaemon schreef:Bart, ik probeer een beetje mee te denken met een mogelijke oplossing. Ik weet niet of dit al geopperd is. Is het een idee om per gebruiker te controleren wat de verhouding is tussen de goede berichten die iedereen zou mogen plaatsen (berichten in informatief, maar ook bij In Memoriam, foto topics etc) en de minder nuttige berichten (berichten in LZP etc en de berichten die wellicht door medebokkers geflagged zijn als niet netjes).
Als deze verhouding positief is (dus niet te veel van de laatste soort berichten), is er niks aan de hand. Maar wanneer deze verhouding minder goed is (bijv alleen maar berichten in LZP), kan er wellicht automatisch een melding naar de betreffende gebruiker gezonden worden met een melding dat diegene te veel minder nuttige berichten post (ook een automatische ban op LZP topics?). Een moderator kan dan controleren of deze waarschuwing terecht was en contact opnemen met de gebruiker.
Wat exact deze ratio zou moeten zijn, is aan jullie. Misschien 2/3 en 1/3? Tenzij de gebruiker meer dan X aantal nuttige berichten heeft gepost, dat de ratio dan niet meer uitmaakt. Dit zou volgens mij ook simpel te implementeren moeten zijn.
EDIT: dit is een vrij ruwe schets van het idee, om welke fora het precies gaat, weet ik niet (nuttige fora, niet nuttige fora)