Miscommunicaties door smiley's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:00

:= deze heb ik meestal van;

Nu gewoon stoppen hoor :=

deze is leuk maar zie ik te weinig ^)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:05

^) ik ben zielig( naar mijn idee)

:Y) geen idee :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:51

Calimero is toch geen twijfel over mogelijk? :D die gebruik je als je iets niet eerlijk vindt! Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!!!

linnnh

Re: Miscommunicaties door smiley's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:54

:= = Ik moet lachen maar het is nieet helemaal gepast

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:29

Deze snapt iedereen, vers van de pers , zo gaaf! Y)(^)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:10

Oh en ik heb bij de :) en ;) ook heel vaak dat ik echt even wat langer naar de smiley moet kijken om te zien of hij nou wel of niet knipoogt, omdat ze zo op elkaar lijken... zodat ik weet hoe ik de smiley moet interpreteren :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:14

_Summerly_ schreef:
Thesserd schreef:
Er is natuurlijk ook een verschil tussen sarcasme en ironie. Ik noem het vaak sarcasme terwijl ik eigenlijk ironie bedoel :+ Sarcasme is gemene spot en ironie wat softer zeg maar.

In onze vriendengroep maken we elkaar regelmatig lichtelijk belachelijk, komt veel zelfspot en ironie bij kijken. Ik vind dat geweldig, maar is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk :')
Ik noem het inderdaad, onterecht, allemaal sarcasme. :))

En in dat laatste heb je zeker gelijk. Een goede vriend en ik kunnen echt ontzettend naar uit de hoek komen tegen elkaar, maar als je jezelf en die opmerkingen niet al te serieus neemt (en weet dat de ander dat ook niet doet), is er niets aan de hand.

Haha precies :+ als je weet wat je aan elkaar hebt dan kan dat. Maar soms doe ik dit dus ook (onbewust) bij mensen die niet weten wat zij aan mij hebben, en dan wordt het dus verkeerd opgevat :')

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:16

aan de ;) heb ik echt een hekel, komt heel betweterig op me over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:20

Maar ;) kan ook heel goed op een <<) manier, tenminste, ik gebruik hem wel eens zo als ik de code voor <<) niet wil opzoeken :+

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:54

Wat ik wel merk is dat deze :O tegenwoordig als en soort van "wow" smiley word gebruikt. Eerst begreep ik dat niet, want er stond:
"Wow, echt heel erg mooi! :O "

Het eerste wat ik toen dacht was: "Nou ja zeg, als je het niet mooi vind, reageer dan gewoon niet, in plaats van zo'n sarcastische opmerking >;) ". Pas toen meer mensen het gingen gebruiken, merkte ik dat ze het bedoelen als smiley waarbij de mond als het waren opvalt van verbazing. Maar nog elke keer als ik het zie, moet ik eerst even een 2e keer kijken om te zien wat ze er nou mee bedoelen....

Verder was een vriendin van mij helemaal verontwaardigd toen ik deze :Y) gebruikte in een topic over een paard (weet niet meer precies waar het over ging). Ze had dus zoiets van: "Je gaat toch geen paard opeten?!" (Don't worry, ik zal dat niet doen, ik ben hartstikke vegetariër :D ). Terwijl ik het meer gebruik om het gezich van de smiley, dus zonder de vork...

Renskexb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:57

hijs is volgens mij niet op bokt maar een knipoog vind ik vreselijk zovan ik weet het beter

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:00

Y)(^)
Tja.. "Koop een taart en ga het vieren" was het eerste dat in mij op kwam :)

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:02

Happy16 schreef:

Precies, ik ben het helemaal met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:04

Mwah, ligt er aan hoe je hem gebruikt, kan ook heel goed als 'dit meen ik niet serieus' bijvoorbeeld
"iedereen heeft wel eens zo'n dag dat je de kinderen achter het behang kan plakken ;) "

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:06

sommige bokkers zijn onlosmakelijk verbonden aan een bepaalde smiley :)*

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:09

Karla_1999 schreef:
Wat ik wel merk is dat deze :O tegenwoordig als en soort van "wow" smiley word gebruikt. Eerst begreep ik dat niet, want er stond:

Het eerste wat ik toen dacht was: "Nou ja zeg, als je het niet mooi vind, reageer dan gewoon niet, in plaats van zo'n sarcastische opmerking >;) ". Pas toen meer mensen het gingen gebruiken, merkte ik dat ze het bedoelen als smiley waarbij de mond als het waren opvalt van verbazing. Maar nog elke keer als ik het zie, moet ik eerst even een 2e keer kijken om te zien wat ze er nou mee bedoelen....

Serieus??? Ik zie m echt als vermoeiend! Of ik ben moe ga zo slapen!

:oo Vind ik meer als WOW! Of als schrik!

:o Vind ik meer een "zie je nou wel poppetje"

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:15

Karla_1999 schreef:

Dat komt denk ik omdat je bij dubbele punt O een heel andere smiley verwacht! Ik heb de fout ook wel eens gemaakt. In plaats daar van moet je dubbele punt en dan twee kleine o's doen, dan krijg je :oo maar bij de grote O krijg je dus een slaapsmiley :') Ik denk dat men dus niet bewust die smiley kiest als verbaasde smiley xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:20

geerke schreef:
sommige bokkers zijn onlosmakelijk verbonden aan een bepaalde smiley :)*

:j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:30

eline10 schreef:
Happy16 schreef:

Precies, ik ben het helemaal met je eens!

De vorige knipoogsmiley was nog veel erger. :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:16

De := is voor mij als "o jee", een nagelbijter.
:O Lijkt mij duidelijk een gapende smiley.
En de ;) kom ik ook liever niet tegen, ook ik vind hem erg betweterig overkomen. :+

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:02

:O is ook duidelijk een gapende smiley, maar blijkbaar ziet niet iedereen dat zo....