Nu gewoon stoppen hoor

deze is leuk maar zie ik te weinig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Summerly_ schreef:Thesserd schreef:Ik noem het inderdaad, onterecht, allemaal sarcasme.Er is natuurlijk ook een verschil tussen sarcasme en ironie. Ik noem het vaak sarcasme terwijl ik eigenlijk ironie bedoelSarcasme is gemene spot en ironie wat softer zeg maar.
In onze vriendengroep maken we elkaar regelmatig lichtelijk belachelijk, komt veel zelfspot en ironie bij kijken. Ik vind dat geweldig, maar is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk
En in dat laatste heb je zeker gelijk. Een goede vriend en ik kunnen echt ontzettend naar uit de hoek komen tegen elkaar, maar als je jezelf en die opmerkingen niet al te serieus neemt (en weet dat de ander dat ook niet doet), is er niets aan de hand.
Karla_1999 schreef:Wat ik wel merk is dat dezetegenwoordig als en soort van "wow" smiley word gebruikt. Eerst begreep ik dat niet, want er stond:
"Wow, echt heel erg mooi!"
Het eerste wat ik toen dacht was: "Nou ja zeg, als je het niet mooi vind, reageer dan gewoon niet, in plaats van zo'n sarcastische opmerking". Pas toen meer mensen het gingen gebruiken, merkte ik dat ze het bedoelen als smiley waarbij de mond als het waren opvalt van verbazing. Maar nog elke keer als ik het zie, moet ik eerst even een 2e keer kijken om te zien wat ze er nou mee bedoelen....
Karla_1999 schreef:Wat ik wel merk is dat dezetegenwoordig als en soort van "wow" smiley word gebruikt. Eerst begreep ik dat niet, want er stond:
"Wow, echt heel erg mooi!"
Het eerste wat ik toen dacht was: "Nou ja zeg, als je het niet mooi vind, reageer dan gewoon niet, in plaats van zo'n sarcastische opmerking". Pas toen meer mensen het gingen gebruiken, merkte ik dat ze het bedoelen als smiley waarbij de mond als het waren opvalt van verbazing. Maar nog elke keer als ik het zie, moet ik eerst even een 2e keer kijken om te zien wat ze er nou mee bedoelen....