Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:46

In theorie wel, in de praktijk kom ik ze alleen niet heel vaak tegen. Bart heeft een heel handig tooltje gemaakt waardoor ik in een overzicht alle topics met meer dan 3 foto's kan zien. Ik zie dan ook direct de Uitgelicht-TeM's. Op het moment dat ik uitgelicht ga klaarzetten klik ik dat overzicht door.
Zo'n topic met 1 foto zie ik niet in dat overzicht, maar stel dat ik 'm toevallig tegenkom zou ik 'm weer wel kunnen meenemen voor uitgelicht.
De kans dat ik 'm tegenkom is alleen n stuk kleiner. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:48

Murthul schreef:
In theorie wel, in de praktijk kom ik ze alleen niet heel vaak tegen. Bart heeft een heel handig tooltje gemaakt waardoor ik in een overzicht alle topics met meer dan 3 foto's kan zien. Ik zie dan ook direct de Uitgelicht-TeM's. Op het moment dat ik uitgelicht ga klaarzetten klik ik dat overzicht door.
Zo'n topic met 1 foto zie ik niet in dat overzicht, maar stel dat ik 'm toevallig tegenkom zou ik 'm weer wel kunnen meenemen voor uitgelicht.

Ok, dankje! :)
toch jammer dat er geen katten in uitgelicht mogen anders hadden wij die wel kunnen vullen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:49

Tuurlijk komt het woord afgunst weer langs. Ik gun het ook eens een ander dan steeds weer hetzelfde paard, persoon of steeds weer hetzelfde kind op een Shetlander tegen te komen.

Bekijk maar eens hoeveel fototopics ikzelf heb geopend :')
Dus niks jaloezie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:54

Ik vind het zelf ook wel een beetje, het stoort mij nog niet zodanig.
Hoewel sommige bokkers het zo doen dat ze 2x per week een topic plaatsen (meerdere forumdelen). :+
Dan heb je gewoon meer kans.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:00

Onuitstaanbaar is het!
En helemaal omdat ze voor elke geplaatste foto dik betaald krijgen, lekkere bron van inkomsten dus voor die Bokkers!

Niet dus... :+

Misschien is het wijzer om er geen vermelding meer aan te koppelen, dan is het gewoon bladvulling en geen manier om topics of gebruikers onder de aandacht te brengen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:02

Ik hoop nu niet dat dit topic evolueert dat het er op aan komt dat iedereen uitgelicht 'nutteloos' vind..
Laat het niet zover komen want uitgelicht heeft ook zeker voordelen voor veel mensen zoals eerder gezegd een 'visite-kaartje' voor de bokkers. En het is gewoon leuk :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:04

Ik vind het ook leuk!
Stoort me ook totaal niet al zou er elke dag dezelfde fotograaf tussen staan!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:06

Uitgelicht is zeker leuk.
Kwaliteit gaat wel achteruit dat merk ik ook. 8 fotos waar het paard hetzelfde staat.. tja?

Ik zou zelf wel meer fotos van evenementen enzo willen zien. Die vind ik erg leuk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:07

Murthul schreef:

Dus een kant en klare tekening met 1 afbeelding maakt geen kans? Of wel? Is mij niet helemaal duidelijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:07

Nayomie schreef:
Murthul schreef:

Dus een kant en klare tekening met 1 afbeelding maakt geen kans? Of wel? Is mij niet helemaal duidelijk.

In theorie wel, maar in de praktijk gebeurd het zelden omdat die niet bij haar selectie komt te staan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:10

Als er op getemd wordt, komt hij als het goed is wel in de lijst te staan :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:24

Amanda schreef:
Als er op getemd wordt, komt hij als het goed is wel in de lijst te staan :j

Heb 't voor de zekerheid nog even getest en op t moment dat d'r een TeM op komt verschijnen dat soort topics inderdaad in mijn lijst :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:27

Ahh oke. Dus je hebt sowieso een lijstje en daar komen nog de topics met een TeM voor uitgelicht nog bij. Handig systeem. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:33

Nayomie schreef:
Ahh oke. Dus je hebt sowieso een lijstje en daar komen nog de topics met een TeM voor uitgelicht nog bij. Handig systeem. :)

Klopt, Bart en shadow zijn heel goed in handige systemen maken! :D In principe loop ik dus ook ieder topic na, behalve b.v. BB-ITP omdat die toch niet in aanmerking komen. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:35

Dus alle fotodelen staan erin? Dus ook western, aangepast rijden, grondwerk, evenementen etc? Die onderdelen mis ik vaak nog in Uitgelicht. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:38

Klopt, ook die onderdelen komen voorbij. Die onderdelen zijn ook minder vertegenwoordigd op Bokt waardoor er minder snel topics voorbij komen en op 't moment dat ik dan op zo'n onderdeel foto's tegenkom moet het natuurlijk wel mogelijk zijn om ze in uitgelicht te zetten.

Denk bijvoorbeeld aan fotografen die hun foto's niet in uitgelicht willen hebben, grote logo's, kwalitatief slechte foto's of het niet kunnen maken van een mooie uitsnede.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:38

Maar als jullie iets missen dan moeten jullie zorgen dat er foto's gemaakt worden en een leuk topic maken. Er moet ook keus zijn. Ik stoor me totaal niet aan wie er in uitgelicht staan.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:39

Ik kan me hier echt niet druk om maken.

Serieus, t leven is leuker als je je minder druk maakt om dit soort simpele dingen :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:40

Dat is waar, dat heb je op ieder onderdeel wel. Snap wel dat het lastig is.
Even buiten dat, hoe weet je of een fotograaf zijn foto wel of niet in uitgelicht wil hebben?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:43

Nayomie schreef:
Dat is waar, dat heb je op ieder onderdeel wel. Snap wel dat het lastig is.
Even buiten dat, hoe weet je of een fotograaf zijn foto wel of niet in uitgelicht wil hebben?

We hanteren op dit moment "we mogen alle foto's gebruiken tenzij er aangegeven word dat het niet mag". Ik heb dus een lijstje met fotografen wiens foto ik niet mag gebruiken.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:54

chimello schreef:
Ik had ook eens een topic dat best veel reacties (8 pagina's) kreeg omdat het ook een speciale sfeer was, (mijn dementerende opa in een grote hengsten kudde, kwalitatieve foto's en er was variatie). Veel mensen zeiden zelfs dat ze hadden uitgelicht maar het topic is nooit uitgelicht geworden. Dat vind ik dan wel jammer, het is wel leuk als je een speciaal topic opent het ook eens in het zonnetje gezet wordt. Dat heeft echt niets met afgunst te maken, want ik gun het iedereen van harte. Maar het was wel eens wat anders dan wat er toch wel veel te zien is op bokt.

Als ik dit lees, lijkt het je eerder te gaan om het verhaal erachter dan om de fotokwaliteit waarom je het topic de moeite waard vindt.

Ik persoonlijk heb geen problemen met huis-tuin-keukenfotografie, maar ik vind het dan weer niet de plaats voor uitgelicht. Uitgelicht is een visitekaartje en zo ook de foto's toch? Heel het verhaal achter / bij de foto's doen in mijn ogen absoluut niet ter zake voor een 'uitgelicht' en zouden dan ook best niet meespelen, daar heb je het foto-topic zelf voor toch?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:07

Ik heb eigenlijk nog maar van één Bokker gemerkt dat ze heel vaak in uitgelicht komt te staan, soms zelfs twee keer op een maand. Niet dat die Bokker hier iets aan kan doen, en het is ook een aangenaam plaatje om naar te kijken, dus zo erg vind ik het helemaal niet hoor. Ik denk ook dat het te maken heeft met hoeveel fototopics je plaatst, een Bokker die om de x weken een nieuw topic aanmaakt met goede kwaliteit van foto's maakt al meer kans om erin te komen ;)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:13

Helemaal mee eens en sommige topics zijn ge bagger terwijl ze wwl in uitgelicht staan

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:14

Murthul schreef:
In combinatie met kan wel, maar bijvoorbeeld een foto met alleen een hondje heeft geen kans om in uitgelicht te komen. :)

Dit vind ik persoonlijk jammer. Het is natuurlijk een paardenforum, dat snap ik maar ook in beestenboel staan leuke foto topics.
Zou het wel leuk vinden om 4 paardgerelateerd te doen en 1 ander dier.
Voor de bokkers die niks met paarden hebben, zoals ik zou dat leuk zijn. Het is geen must, maar een idee/mening

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 01:30

Als je niks met paarden hebt, wat doe je dan eigenlijk op Bokt?
Niet onaardig bedoeld, gewoon nieuwsgierig...