Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:13

manie schreef:
Waarom mag je in zo'n topic niet aangeven dat wanneer het jezelf zou betreffen NOT amussed zou zijn?
Persoonlijk heb ik niks met dergelijk exhibitionistisch gedag en mi vindt ik dit dus onder die caterogie vallen....
Bokt is al mierzoet in de reactie, dus wat is er mis met een eigen mening (op notabene) een discussieforum over PAARDEN :x

Misschien omdat dat topic gewoon niet over jou gaat. Als in een restaurant iemand ten huwelijk gevraagd wordt ga je er toch ook niet naartoe om even te zeggen dat als hij jou zo gevraagd had, je echt not amussed zou zijn. :+ :+

Ik ben het met je eens TS, maar ik ben ook bang dat je dit altijd zal houden, en we er ons allemaal weleens schuldig aan maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:14

Het hacken ging NIET om de ban maar om Maarten zijn EIGEN term: man in the middle. Lezen is een vak.
Citaat:
Bokt maakt geen gebruik van SSL, dit maakt het heel makkelijk om een MITM aanval uit te voeren. Ik heb hier gebruik van gemaakt om de voorpagina een beetje feestelijker eruit te laten zien.

Kan je mij wel verwijten slechte conclusies te trekken maar dit komt recht uit het topic.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:22

Ik ben het met TS eens.
Van huis uit ben ik opgegroeid met 'als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar niks'.
En hiermee wordt niet bedoeld dat je altijd maar aardig moet zijn, maar dat je niet moet lopen zieken op momenten dat het totaal niet nodig is.
In het topic van Maarten vind ik dit absoluut het geval, waarom zou je zeggen dat je not amused zou zijn? JIJ wordt niet ten huwelijk gevraagd, HIJ kent zijn vriendin het beste en vindt dit een leuk/goed idee. Ik vind dat je dan geen enkele rede hebt om beledigend (ja dat is het, want je kraakt 'zijn' idee af) te zijn.

Verder is er ook een bokker (die veel reageert op verschillende onderwerpen) die in mijn ogen bijna nooit een normale, aardige of positieve reactie neer kan zetten. Altijd maar commentaar, kritiek of het beter weten. Zodra er ja en amen gezegd wordt is deze bokker pas tevreden. (Nee, ik ga geen namen noemen en ook niet PB'en) Dan denk ik bij mezelf: waarom zo nukkig? Zeg dan niks, haal jezelf van bokt en ga iets nuttigs doen met je leven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:28

Nu lijken opeens veel mensen roomser dan de paus :D

Maar goed, het is en blijft een discussie forum en als een vriendin een jurk aan heeft die haar echt niet staat, wees dan een goede vriendin en wees gewoon eerlijk. Je mag best zeggen dat je iets niet mooi vind of niet leuk vind. Afkraken is een hele andere kant op, maar je mag best je mening geven. Als iemand dolblij is met een paars geverfd haar en dat op bokt neer zet met foto, dan kan ik best zeggen 'ik vind het niet mooi, maar als jij het mooi vindt; helemaal goed!'.

De mening van een onbekende zou mij echt aan mijn edele derrière mogen oxideren als ik er niets mee kan :D

Mijn mening; wil je geen mening ergens over, zet het niet op een discussie forum maar in je dagboek.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:37

Ik vind dat je als je een topic opent, en vooral als je veel privé dingen met jan en alleman deelt, je er ook voor kiest om het risico te nemen dat er mensen zijn die niet net zo trots zijn op je paard als jij, die dus verbeteringpunten zien waar jij het niet mee eens bent, of dat er mensen zijn die niet op dezelfde manier als jij ten huwelijk gevraagd willen worden.

Er zijn heel veel mensen op bokt die op een andere manier hun mening zouden kunnen uiten en die vaak bot over komen in topics, dat vind ik ook echt niet kunnen. Je mag je mening geven maar nuanceer wel een beetje en probeer er ook iets positiefs bij te zeggen. Op internet is het nou eenmaal wat makkelijker om je mening ongezouten te geven dan in real life. Aan de andere kant vind ik dat er ook veel mensen zijn die moeten leren om kritiek te gaan, dat niet alles lelijk bedoeld is want die sfeer krijg je op dit moment wel vaak in topics. Het is leven en laten leven.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:41

xLoki schreef:
Ik ben het met TS eens.
Van huis uit ben ik opgegroeid met 'als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar niks'.
En hiermee wordt niet bedoeld dat je altijd maar aardig moet zijn, maar dat je niet moet lopen zieken op momenten dat het totaal niet nodig is.
In het topic van Maarten vind ik dit absoluut het geval, waarom zou je zeggen dat je not amused zou zijn? JIJ wordt niet ten huwelijk gevraagd, HIJ kent zijn vriendin het beste en vindt dit een leuk/goed idee. Ik vind dat je dan geen enkele rede hebt om beledigend (ja dat is het, want je kraakt 'zijn' idee af) te zijn.

Verder is er ook een bokker (die veel reageert op verschillende onderwerpen) die in mijn ogen bijna nooit een normale, aardige of positieve reactie neer kan zetten. Altijd maar commentaar, kritiek of het beter weten. Zodra er ja en amen gezegd wordt is deze bokker pas tevreden. (Nee, ik ga geen namen noemen en ook niet PB'en) Dan denk ik bij mezelf: waarom zo nukkig? Zeg dan niks, haal jezelf van bokt en ga iets nuttigs doen met je leven...

Precies, dit :j

Kwestie van normen en waarden ook dan denk ik... Sommige mensen vinden het wel nodig om al hun negatieve gedachten altijd maar te uiten :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:54

Niniane schreef:
Dat is het risico dat je neemt wanneer je een groot deel van je leven op het internet zet.

Amen, vrijheids van meningsuiting noemen we dat, zowel positief aks negatief. Als je alles op internet pleurt krijg je nu eenmaal niet alleen maar oooooh wat leeuuukkk reacties. De wereld is hard, deal with it.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:14

cp112 schreef:
Niniane schreef:
Dat is het risico dat je neemt wanneer je een groot deel van je leven op het internet zet.

Amen, vrijheids van meningsuiting noemen we dat, zowel positief aks negatief. Als je alles op internet pleurt krijg je nu eenmaal niet alleen maar oooooh wat leeuuukkk reacties. De wereld is hard, deal with it.

Ik vind jouw bokt naam stom :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:29

Thesserd schreef:
cp112 schreef:

Ik vind jouw bokt naam stom :')

Kansloze actie-reactie :')

Ontopic: Ik begrijp de reacties wel in het andere topic, juist als er iets gebeurd wat nou niet bepaald gebruikelijk is kun je gemengde gevoelens/meningen verwachten. Bokt is een discussieforum en het is prima een mening te geven. Het leven is nou eenmaal niet zwart-wit dus zal je ook verschillende reacties krijgen. Als er alleen maar positief gereageerd zou worden en mensen niks plaatsen die er hun bedenkingen bij hebben, dan krijg je nooit een reëel en eerlijk beeld van hoe mensen denken. ;) Als je niet wilt dat mensen reageren dan moet je het niet op die manier doen, heel simpel...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:35

Hé, ik zet er niet voor niets zo'n smiley bij :P Haar bokt naam interesseert me werkelijk niks. Het gaat er gewoon om dat als ik dat vind, ik dat blijkbaar maar moet zeggen omdat dat kan, volgens jullie. Want ik heb een mening, en die moet ik uiten! Wat is daar dan kansloos aan? :D Of moet ik ook meer op jouw smiley er achter letten :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:41

Thesserd schreef:
Hé, ik zet er niet voor niets zo'n smiley bij :P Haar bokt naam interesseert me werkelijk niks. Het gaat er gewoon om dat als ik dat vind, ik dat blijkbaar maar moet zeggen omdat dat kan, volgens jullie. Want ik heb een mening, en die moet ik uiten! Wat is daar dan kansloos aan? :D Of moet ik ook meer op jouw smiley er achter letten :')

Je MOET geen mening uiten? Hoe kom je daarbij? Het gaat erom dat je hem MAG uiten als je dat nodig vindt in die specifieke situatie. Mensen geven vaak hun mening niet om te pesten maar om het goede voor te hebben met een ander. Dat kan een goedbedoeld advies zijn, een reactie om iemand in bescherming te nemen-of dat iemand zichzelf beter in bescherming kan nemen, of om een andere reden. Natuurlijk zijn er mensen die zich vervelen en zin hebben in een beetje actie/discussie of omdat ze gefrustreerd zijn, maar meestal is dat echt niet zo. :) Kijk eens positief naar waarom mensen reageren zoals ze reageren. ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:44

saskiakefie schreef:
Thesserd schreef:

Je MOET geen mening uiten? Hoe kom je daarbij? Het gaat erom dat je hem MAG uiten als je dat nodig vindt in die specifieke situatie. Mensen geven vaak hun mening niet om te pesten maar om het goede voor te hebben met een ander. Dat kan een goedbedoeld advies zijn, een reactie om iemand in bescherming te nemen-of dat iemand zichzelf beter in bescherming kan nemen, of om een andere reden. Natuurlijk zijn er mensen die zich vervelen en zin hebben in een beetje actie/discussie of omdat ze gefrustreerd zijn, maar meestal is dat echt niet zo. :) Kijk eens positief naar waarom mensen reageren zoals ze reageren. ;)

Nouja, met net Tineke topic in mijn achterhoofd... :) Daar is niks positiefs achter te zoeken. Prima als je het ergens niet mee eens bent, of als je het liever zelf anders had gehad, maar dat hoeft toch niet perse gezegd te worden? Al helemaal niet in zo'n topic. Vandaar het 'moeten' zoals ik het noemde :j

Ik leer van huis uit ook gewoon dat je niet altijd meteen je mond open hoeft te trekken als je iets niet leuk vindt of als je het ergens niet mee eens bent. Tuurlijk, als je met jouw negatieve reactie iemand helpt, dat is een heel ander verhaal :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:44

MayDayParade schreef:
Als in een restaurant iemand ten huwelijk gevraagd wordt ga je er toch ook niet naartoe om even te zeggen dat als hij jou zo gevraagd had, je echt not amussed zou zijn. :+ :+
.

_O- Ik zie het voor me :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:49

Thesserd schreef:
Nouja, met net Tineke topic in mijn achterhoofd... :) Daar is niks positiefs achter te zoeken. Prima als je het ergens niet mee eens bent, of als je het liever zelf anders had gehad, maar dat hoeft toch niet perse gezegd te worden? Al helemaal niet in zo'n topic. Vandaar het 'moeten' zoals ik het noemde :j

Natuurlijk zit er wel een positieve kant aan de kritische reacties in dat topic. Een reactie als: 'ik zou niet amused zijn als ik op deze manier ten huwelijk gevraagd zou worden' is in bescherming nemen van de vriendin (straks vrouw gelukkig haha) van de TS. Het gaat erom dat zoiets op internet gezet wordt en behoorlijk openbaar is. Als zij het niet zou zien zitten zou het behoorlijk pijnlijk kunnen zijn evenals zij de manier mogelijk niet ok had gevonden. In dit geval is het allemaal prima afgelopen, maar het is zeer begrijpelijk dat je na zo'n opvallend topic zo denkt/reageert.

Citaat:
Ik leer van huis uit ook gewoon dat je niet altijd meteen je mond open hoeft te trekken als je iets niet leuk vindt of als je het ergens niet mee eens bent.

Exact dat hoeft ook zeker niet, maar het mág wel als jij dit nodig vindt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:50

Ik denk eerder dat het bezorgde gevoelens op zou wekken bij TS, ik zie niet echt in hoe het hulpzaam zou kunnen zijn, maar goed. Doet er ook niet toe.

Het hele 'ik mag mijn mening geven wanneer ik dat wil' idee staat mij gewoon niet aan. Het mag inderdaad, maar soms is het beter als je het niet doet. Dan kan je het wel nodig vinden, maar misschien is het leuker en fijner voor de ander als je het niet doet.

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:52

Nou als ik dan op facebook ergens lees dat een stel gaat trouwen wat ik niet mag/niet leuk vind/niet vind passen moet ik dat er dan int vervolg ook maar onder zetten? Goh jullie trouwen? Vind jullie echt geen stel, dat is gedoemd te mislukmen. Want ik mag immers gewoon mijn mening toch? Je vraagt erom als je het op het grote open internet zet, dan kun je dat verwachten. Of valt dan het hokje anonimiteit weg, wat je op bokt meer hebt als op facebook?

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:53

Thesserd schreef:
Het hele 'ik mag mijn mening geven wanneer ik dat wil' idee staat mij gewoon niet aan. Het mag inderdaad, maar soms is het beter als je het niet doet. Dan kan je het wel nodig vinden, maar misschien is het leuker en fijner voor de ander als je het niet doet.

Precies!

Zoals mijn moeder altijd zegt: als je niks aardigs te melden hebt kan je maar beter je mond houden

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:57

Ik snap ook niet dat zoals in het topic van het aanzoek mensen zo iets erbij zetten. Tuurlijk je mening kan/mag je altijd geven, maar het geeft op zo'n vrolijk onderwerp als dit zo'n onnodige negatieve toevoeging. Klinkt misschien wel erg lomp, maar zeg dan niks.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:57

Thesserd schreef:
Ik denk eerder dat het bezorgde gevoelens op zou wekken bij TS, ik zie niet echt in hoe het hulpzaam zou kunnen zijn, maar goed. Doet er ook niet toe.

En wie bepaalt wanneer het wel of niet beter is? Dat ben je zelf. Zolang je niet onnodig kwetst en het goed voor hebt met een ander is er niks mis met eerlijkheid.

Jeroenschot schreef:
Nou als ik dan op facebook ergens lees dat een stel gaat trouwen wat ik niet mag/niet leuk vind/niet vind passen moet ik dat er dan int vervolg ook maar onder zetten? Goh jullie trouwen? Vind jullie echt geen stel, dat is gedoemd te mislukmen. Want ik mag immers gewoon mijn mening toch? Je vraagt erom als je het op het grote open internet zet, dan kun je dat verwachten. Of valt dan het hokje anonimiteit weg, wat je op bokt meer hebt als op facebook?

Nee je moet helemaal niks. Het is je eigen keuze wat je doet. De reden en de manier waarop je het zou doen is natuurlijk totaal niet met een positieve intentie. En je kunt daar überhaupt mensen mee kwetsen, ik denk dat er ook geen reden is om wel zo te reageren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:59

Jeroenschot schreef:
Thesserd schreef:

Precies!

Zoals mijn moeder altijd zegt: als je niks aardigs te melden hebt kan je maar beter je mond houden

Het leven is niet zo zwart wit en als je dat advies echt op zou volgen zou dat een hele hoop leed kunnen veroorzaken. Je kunt natuurlijk wel een kritische opmerking aardig overbrengen. ;)

Jeroenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:59

Maar waarom op bokt wel dan? Waarom mag je daar wel aangeven dat je de manier van aanzoek niks vind? Want daar komt het wel op neer. Is dat niet kwetsend? Iemand die zo zijn best heeft gedaan, voor zijn geliefde? En als iemand op facebook neer zou zetten: ten huwelijk gevraagd in bed, het ongepast is om te reageren met: jezus dat zou ik nou nooit willen

JudithGigi

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:02

Maar het gaat tussen 2 personen die er allebei gelukkig van worden, dan voegt een negatieve opmerking toch niks toe?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:05

Jeroenschot schreef:
Maar waarom op bokt wel dan? Waarom mag je daar wel aangeven dat je de manier van aanzoek niks vind? Want daar komt het wel op neer. Is dat niet kwetsend? Iemand die zo zijn best heeft gedaan, voor zijn geliefde? En als iemand op facebook neer zou zetten: ten huwelijk gevraagd in bed, het ongepast is om te reageren met: jezus dat zou ik nou nooit willen

Ten eerste is bokt een discussieforum, dat is iets anders als facebook. Daarnaast ligt het genuanceerd en zit er zeker verschil in de voorbeelden die je noemt. Je hebt ten alle tijden recht op vrijheid van meningsuiting. Of het verstandig is en of het hetgeen oplevert wat je voor ogen had is iets anders. Er is niks mis met nadenken voordat je een reactie plaatst en deze op een manier te brengen dat de ontvanger van je boodschap er ook daadwerkelijk iets aan heeft.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:06

JudArthos schreef:
Maar het gaat tussen 2 personen die er allebei gelukkig van worden, dan voegt een negatieve opmerking toch niks toe?

Dat weten de bokkers van te voren niet hoe de vriendin het zou vinden.

Thesserd

Re: Niet positief of blij kunnen zijn voor een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 02:07

Nouja, agree to disagree dan maar denk ik. Ik zie het echt anders dan jou :j