Ik wil niet zeuren maar.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:26

nine1987 schreef:
Ayasha schreef:
Voor het Frans topic is overlegd met de Mods, voor het seks-topic ook?

Wat maakt dat uit? Jeugd kan t niet lezen..

Veel. Ik veronderstel dus van niet. Dus daar loopt je vergelijking al mank.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:28

In het topic uit de op werd er nogal beeldend geschreven.
Slettentopic is ook maatschappelijk verantwoord.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:29

nine1987 schreef:
Prrrr schreef:
nine1987 schreef:
En daarbij zijn de kids op bokt toch echt in de minderheid.. Democratisch beleid toch?

Echt waar? Ik vraag me af of dat zo is. Ik weet het in ieder geval niet.

Nee. Geen democratisch beleid. Het beleid op Bokt is dat de inhoud Jeugjournaalproof moet blijven. Er zijn meer dan genoeg fora waar je al je 18+-inhoud op kunt bespreken, leef je daar vooral uit. Maar niet op Bokt.

Hoe zit t dan met het slettentopic Prrr??
Hoe jeugdjournaalproof is dat?
Ik zal ook even aan het 9 jarige zoontje van mijn vriend vragen of hij dat Franstalige topic kan lezen?
Als het toch jeugdjournaalproof moet zijn.... Dan moet de jeugd het ook kunnen lezen..

Anders kan ik een compleet topic over seks gaan opstarten in het Frans, want dat kunnen de kindjes toch niet lezen..

Het gaat me om het principe... Niet om de inhoud..
Iedereen mag van mij een Frans, Chinees, Latijn of wat dan ook voor topic starten.. Maar OOK een 18+ topic waar NETJES, ZONDER ranzige details gesproken wordt..

Slettentopic kan ik in zoverre volgen dat het niet gaat over de daad of het goedmaken door middel van een andere daad (Britten hebben hier zoveel leukere termen voor), maar meer over de beeldvorming rond gedrag. Topics met 'handleiding' worden gesloten.

Het franstalige topic is toegestaan omdat het een oefentopic is voor scholieren, niet meer en niet minder, daarom staat het ook op STW. Het is niet de bedoeling dat ineens overal franstalige topics gaan verschijnen. Als jouw 9-jarige stiefzoontje zijn frans wil oefenen is hij van harte welkom, maar ik kan me voorstellen dat hij er niks te zoeken heeft.

Waarom heb je moeite met dat oefentopic?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:35

nine1987 schreef:
miss_lizje schreef:
Brengt me trouwens gelijk op een idee:
Het hele verhaal van OP opnieuw op bokt zetten maar dan geschreven vanuit paarden.
(merrie viel inslaap terwijl de hengst er net op gesprongen was. Nu is kennelijk de hengst gekrengt in zijn ego en weigert hij opnieuw te dekken. Hij staat heel zielig in de hoek van de wei alleen. Wat moet ik doen om de merrie het te laten goedmaken?) _O- En dan nog plaatsen bij gedragsproblemen :')

_O- _O- _O- Ik ben in staat om het te proberen.. Maar ik denk dat t meteen gesloten wordt..

_O- Hahahah ik ben bang van ook _O-

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:35

Waarom is er behoefte om zoiets in het openbaar te bespreken en niet gewoon met je partner? Zou je zoiets ook op de voorpagina van de krant willen hebben staan?
Het lijkt mij bijna stoerdoenerij van jongeren die net seks ontdekt hebben. Doe het gewoon dat is een stuk leuker dan er op een forum over praten en dat vind je partner vast ook een stuk leuker. Zijn vrienden zullen lezen dat zijn vriendin in slaap gevallen is, zal hij leuk vinden....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:37

nine1987 schreef:
Ayasha schreef:
Voor het Frans topic is overlegd met de Mods, voor het seks-topic ook?

Wat maakt dat uit? Jeugd kan t niet lezen..

Tuurlijk wel, Google vertalen en je weet perfect wat er staat. Probleem met seks is niet het "niet kunnen" maar "het niet geschikt vinden voor". Sinds wanneer is een andere taal leren "niet geschikt". Imo enkel een verrijking voor de jeugd als hen dat uit daagt ook een taal te leren.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:38

Jeetje TS, ik snap echt je heuse vete tegen het Frans-topic niet := Zullen we ook taartbaktopics verwijderen, want taartrecepten vind je ook niet in het journaal terug?

Ik snap dat je het jammer vindt dat dat ene topic is weggehaald, maar het is toch een beetje flauw om hetzelfde te proberen bekokstoven voor wat betreft een totaal ander topic...

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:38

ik vind het niet raar dat dat meisje dat topic geopend heeft. Ik vind ook niet dat je daar zomaar over kan oordelen. Misschien vind dat meisje het moeilijk om zoiets bespreekbaar te maken en durft ze het wel aan wild vreemde te vragen die ze verder niet hoeft aan te kijken en of die haar er op aan kijken. Dus waarom zou dit dan niet bespreekbaar mogen zijn hier? Ik denk dat 8 van de 10 mensen hier op bokt echt wel eens sex gehad hebben en haar best wel een tip willen geven..

Zelf ben ik ook de beroerdste niet en zou dat meisje dus ook wel tips mee willen geven.. Sex blijft toch een onderwerp waar iedereen het over heeft. Zowel hier op bokt als buiten op straat als in de biologie les.. Het is geen staatsgeheim ofzo.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:39

Prr (en anderen die niet al mijn reacties lezen)...
Ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik geen moeite heb met het oefentopic.. Maar ik heb moeite met het principe dat bokt krom, krommer, kromst wordt..

Het gaat mij om het PRINCIPE dat het ene topic wel mag.. En het andere niet..

Quotes uit andere topics:

27-11-14 uit het arabisch sprookjespaard deel V topic:

Woogy schreef:
...zal het paard comfortabel hebben gevonden :\

Ik ben pro bloot ;) Niemand is zo mooi als wanneer ze geen kleren meer aanhebben, iedereen is hetzelfde en slechts het formaat scheelt iets maar laten we reëel zijn...iedere piemel en iedere flamouse is lelijk...ook die van mij ;)
Hou echt van sauna's, hou van naaktstrand en hou van bloot thuis zijn...behalve nu...m'n ouders hoeven me niet bloot te zien ;) Ik heb de tic om in m'n blootje de was op te hangen :=

Dat mag wel... Met details... Okeeeeeeee.. >;)

Uit het centrale tattoo topic:
Youknowme schreef:
Denk persoonlijk dat ik spontaan geen zin meer zou hebben als ik zo een piemel zie.. Zwarte stam en dan witte eikel...

En dan nog dit (vrij recente) topic.. Dat mag ook..
[LZP] Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:40

Bhriseis schreef:
Jeetje TS, ik snap echt je heuse vete tegen het Frans-topic niet := Zullen we ook taartbaktopics verwijderen, want taartrecepten vind je ook niet in het journaal terug?

Ik snap dat je het jammer vindt dat dat ene topic is weggehaald, maar het is toch een beetje flauw om hetzelfde te proberen bekokstoven voor wat betreft een totaal ander topic...

Lees ALSJEBLIEFT mijn reacties voordat je iets roept..
Ik heb niets, echt helemaal niets, tegen het Frans topic..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:41

Deliana1993 schreef:
ik vind het niet raar dat dat meisje dat topic geopend heeft. Ik vind ook niet dat je daar zomaar over kan oordelen. Misschien vind dat meisje het moeilijk om zoiets bespreekbaar te maken en durft ze het wel aan wild vreemde te vragen die ze verder niet hoeft aan te kijken en of die haar er op aan kijken. Dus waarom zou dit dan niet bespreekbaar mogen zijn hier? Ik denk dat 8 van de 10 mensen hier op bokt echt wel eens sex gehad hebben en haar best wel een tip willen geven..

Zelf ben ik ook de beroerdste niet en zou dat meisje dus ook wel tips mee willen geven.. Sex blijft toch een onderwerp waar iedereen het over heeft. Zowel hier op bokt als buiten op straat als in de biologie les.. Het is geen staatsgeheim ofzo.

Kom op, ze geeft zelf al aan dat ze gewoon moe was, dus het antwoord had ze al. Erg leuk ook voor haar vriend dat dit nu door heel Nederland te lezen valt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:41

Het ene gaat tegen de regels in en het andere niet. Simpel zat toch?
Over het ene is overlegd en zijn er regels bepaalt door de mods, voor het andere niet.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:42

Britta31 schreef:
Als je erbij zet dat het een 18+ topic is gaan alle pubers er gelijk naar kijken natuurlijk.

Zwaar getraumatiseerd nu natuurlijk. :')

Ik vind het eerlijk gezegd echt belachelijk dat dat topic gesloten is, als je niet tegen seks kan lees je dat topic toch gewoon niet? En als kleine kinderen dat topic nu per ongelijk zouden lezen, dat is toch niet traumatiserend? Ze zullen zich misschien wel vragen stellen maar er wordt precies gedaan alsof het een wereldshock is. Ik denk dat de jongste op Bokt inmiddels ook wel al zal weten dat ze niet door een ooievaar gebracht is.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:42

Roepen is werkelijk iets wat ik nooit doe :)

Het komt echter wel zo over alsof je allerlei topics op slot wil laten draaien. Ik snap ook de moeite niet met het in slaap val-topic, maar soit, de modjes hebben zo geoordeeld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:43

TS, ik heb al je reacties in dit topic gelezen maar ik vind echt dat je nu appels met peren vergelijkt. Ik ben het met je eens, het 18+ topic had naar mijn mening niet gesloten hoeven worden, maar deze heeft echt niets te maken met het Franstalige topic.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:43

harbourlight schreef:
Deliana1993 schreef:

Kom op, ze geeft zelf al aan dat ze gewoon moe was, dus het antwoord had ze al. Erg leuk ook voor haar vriend dat dit nu door heel Nederland te lezen valt.

Ja maar ze vraagt hoe ze het het beste kon goedmaken, dus zo'n rare vraag is dat dan toch niet?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:45

Jolien87 schreef:
TS, ik heb al je reacties in dit topic gelezen maar ik vind echt dat je nu appels met peren vergelijkt. Ik ben het met je eens, het 18+ topic had naar mijn mening niet gesloten hoeven worden, maar deze heeft echt niets te maken met het Franstalige topic.

Gebruik dan voor het gemak het slettentopic, of het "hoe vaak hebben jij en je parten seks?" topic.. Dan vergelijk ik appels met appels.. Dat relateert aan elkaar..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:46

Er er trouwens ook ooit gewoon een topic op Bokt geweest hoe Bokkers hun eerste keer ervaren hebben, dat topic werd niet gesloten? :') Werden dingen ook gewoon heel openlijk besproken. (Is overigens wel al een aantal jaar geleden, maar toch.)
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 03-12-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Re: Ik wil niet zeuren maar.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:47

De eerste keer wil ik t niet over hebben :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:49

Waarom denk je dat je reactie niet gelezen wordt? Het antwoord wordt er alleen niet anders van. We hebben beleid op 18+-topics (waar in HK iets losser mee wordt omgesprongen, om dan meteen je quotes te verklaren) en dat beleid strekt zich niet uit tot het oefentopic op STW.

De vergelijking met het slettentopic had ik ook al beantwoord, toch?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:49

nine1987 schreef:
Jolien87 schreef:

Gebruik dan voor het gemak het slettentopic, of het "hoe vaak hebben jij en je parten seks?" topic.. Dan vergelijk ik appels met appels.. Dat relateert aan elkaar..

Waarom gebruik je dat dan niet als voorbeeld in je OP? Dat zou je standpunt beter onderbouwen in mijn ogen. Met de vergelijking tussen het gesloten 18+ topic en het Franstalige topic raak je kant noch wal.

nine1987

Re: Ik wil niet zeuren maar.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:50

Het was t eerste wat me inviel en wat ik in actieve onderwerpen zag staan.. Pure luiigheid dus eigenlijk.. :')

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:51

Ooit begon Bokt met een paardenforum, nu is Bokt een forum met een aantal paard gerelateerde topics. +:)+

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:52

Maar waarom is seks voor sommige op Bokt nog een taboe? Het is niet in strijd met de wet, dus ik snap het probleem eerlijk gezegd niet zo. Waarom is het niet gepast?

Citaat:
Bokt is een forum waar mensen van alle leeftijden welkom zijn. Dat betekent onder andere dat we een grens hebben getrokken voor berichten en foto's met een seksuele lading. Als je een serieuze vraag hebt met betrekking tot seks (denk aan pijn bij het vrijen) mag dat besproken worden op het MensenWelzijn forum. Maar eigenlijk alles wat te maken heeft met hoe leuk, lekker, spannend sex is of kan zijn (van je ervaringen in detail, tot favoriete speelgoed tot meest bijzondere plaats) willen we je vragen buiten Bokt te bespreken.

De laatste zin, dit werd toch helemaal niet in dat topic besproken, dus waarom is het dan gesloten?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:53

Prrrr schreef:
Waarom denk je dat je reactie niet gelezen wordt? Het antwoord wordt er alleen niet anders van. We hebben beleid op 18+-topics (waar in HK iets losser mee wordt omgesprongen, om dan meteen je quotes te verklaren) en dat beleid strekt zich niet uit tot het oefentopic op STW.

De vergelijking met het slettentopic had ik ook al beantwoord, toch?

[JH] Hoe was jouw eerste keer?
Niet om moeilijk te doen, maar dit topic ging ook gewoon over seks (in de OP misschien niet beschreven, maar als je het topic gaat doorlezen wordt er ook nogal beschreven)? Stond niet in de huiskamer afdeling, nee, gewoon los in de jeugdhonk en daar is nooit een drama rond gemaakt.
Waarom gebeurt dat bij zo'n topic dan wel, omdat er toevallig 18+ in de titel stond?