Je kind op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Je kind op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:01

Ik vind het eerder onverantwoord dat er zoveel ouders schijnbaar heel internet volzetten met foto's van hun kinderen.... Je weet niet wat voor gespuis er allemaal rondloopt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:03

Wat ben ik blij dat er nog geen internet bestond toen ik kind was. Ik moet er echt niet aan denken dat er nu foto's van mij als kind terug te vinden zouden zijn.
Daarom zou ik ook nooit foto's van kinderen op het internet plaatsen. Als ze oud en wijs genoeg zijn mogen ze zelf beslissen of ze dat wel of niet willen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:04

Ik vind het niet eens 'slecht' qua creeps die wat met de foto's zouden kunnen, ik vind het vooral gewoon bloedirritant :') Zet die foto's maar lekker op Facebook, waar vast ook familie van dat kindje zit die het allemaal héél kjoetiekjoetie leuk vinden. Maar niet op Bokt, niemand zit te wachten op de foto's van jouw kind 8)7

Daarnaast zou ik het zelf waarschijnlijk niet erg vinden als er eens een paar foto's van mij als peuter met een pony ergens op internet stonden, maar als mijn moeder iedere wek een nieuw topic had geopend met 'schattige' foto's zou ik toch minder blij zijn geweest...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:09

BaileyMix schreef:
Ik vind het niet eens 'slecht' qua creeps die wat met de foto's zouden kunnen, ik vind het vooral gewoon bloedirritant :') Zet die foto's maar lekker op Facebook, waar vast ook familie van dat kindje zit die het allemaal héél kjoetiekjoetie leuk vinden. Maar niet op Bokt, niemand zit te wachten op de foto's van jouw kind 8)7

.

Er komt wel meer niet paard/dier gerelateerde onzin voorbij op bokt waar ik niet op zit te wachten; pro tip, niet openen /bekijken.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:29

Ik snap het hele punt hiervan niet, 1 keer een leuke foto van je kjoetie kind, oké! Maar als je er elke week 1324 post, dan is het leuke er wel van af...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:31

Kuggur schreef:
BaileyMix schreef:

.

Er komt wel meer niet paard/dier gerelateerde onzin voorbij op bokt waar ik niet op zit te wachten; pro tip, niet openen /bekijken.

En één topic over een niet dier-gerelateerd probleem is dan prima, net als eens één topic van je kind. Maar iedere week een nieuw topic over datzelfde probleem, daar wordt dan ook wat van gezegd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:30

Mijn ouders hebben nooit foto's van mij en mijn broertje op internet geplaatst, maar als ze dit wel gedaan hadden weet ik zeker dat zij er wel over na dachten wát ze op het internet gooien.

Ik vind dat bepaalde foto's prima op internet kunnen, maar er zijn ook dingen die je wat mij betreft niet op internet moet plaatsen. Soms zie ik foto's voorbij komen van kinderen in bad, op een potje, etc. en ik vind dat geen foto's die op internet hoeven te staan.

Als je het leuk vind zo'n moment vast te leggen vind ik dat persoonlijk echt iets voor in een fotoboek, maar niet voor op internet.

Een foto van je kind met zijn/haar pony op Bokt plaatsen kan in mijn ogen niet echt kwaad. Natuurlijk zitten er gekken op 't internet, maar die kun je ook in je eigen dorp tegenkomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:45

beatje schreef:
Ik vind dat je een goed punt hebt.Ik plaats idd geen foto's van mijn kinderen.Ze zouden dat ook niet willen.Op facebook heb ik wel een paar mooie staan maar ik heb alleen echte vrienden op facebook die mijn kinderen in het echt ook kennen.Mijn facebook pagina is dan ook afgeschermd.

En ken je ook de vrienden van je vrienden en de vrienden van die vrienden(bijna heel Nederland) een foto is zo gedeeld en kan razendsnel rondgaan, fb goed beveiligd is een utopie.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:17

Ik vind het een verschil tussen wat je van het kind online plaatst.
Zijn het "mooi weer"foto's, waar ze zo ongeveer poedelnaakt door de tuin lopen...of wanneer ze in bad zitten?
Of zijn het gewoon simpele foto's waar eigenlijk geen naaktheid alleen mogelijk bekendheid vanaf te zien is?

Met name de foto's van (jonge) kinderen die poedelnaakt zijn of iets van rare houdingen/gezichtsuitdrukkingen doen, worden veelal via de foute weg gebruikt.

Het is voor jezelf de keuze hoever je wil gaan, je kind bekend te maken in het wereldwijde web??
Dat heb je op dit moment als ouder zelf in de hand.
Al zal het in de toekomst denk ik niet meer echt een moment zijn waarover men nadenkt. Socialmedia en internet wordt steeds meer de normaalste zaak van de wereld.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 23-11-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:22

Ik vraag me af in hoeverre toestemming van je 9-jarige kind relevant is. Wat heb je daaraan? Hij weet zelf waarschijnlijk niet eens wat de consequenties daarvan kunnen zijn, en als hij dat al weet zal hij er vast niet uitgebreid over nadenken. Je bent als ouder verantwoordelijk voor je kind.

Een paar jaar terug hebben we op school in de klas namen van random klasgenoten gegoogled op het digi bord. Echter kwam er bij een klasgenoot een blog van zijn moeder tevoorschijn, waar in het foto-album een foto stond van hem en zijn zus naakt in bad, zijn zus die op een afstand stond te plassen in de bosjes (allebei zonder geslachtsdelen in beeld oid, maar toch). Stonden ook genoeg leuke foto's tussen en de intentie van de moeder was ook zeker niet verkeerd, maar toch.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:28

Arc_En_Ciel schreef:
Ik vraag me af in hoeverre toestemming van je 9-jarige kind relevant is.

Inderdaad, de absurditeit van die uitspraak was me ook opgevallen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 17:50

Kuggur schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Ik vraag me af in hoeverre toestemming van je 9-jarige kind relevant is.

Inderdaad, de absurditeit van die uitspraak was me ook opgevallen.

Dat gaat neem ik aan over mijn bericht? Aangezien ik het over mijn negen jarige zoon had. Ik vraag hem idd om toestemming om een bepaalde foto te plaatsen. Nadat ik eerst zelf heb overwogen of ik die op internet wil hebben natuurlijk, dus het 'toestemming' vragen is niet meer als hem vragen of iedereen die foto mag zien. Het is niet omgedraaid, dat ik bij hem de verantwoording leg oid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:25

:') Ik zeg maar niks, maar de frequentie kinderfoto's van bepaalde bokkers is damn too high!!!

Ik heb wel foto's van mijn zusje geplaatst, maar die vind het goed. (ouders ook), ze vind het super om de reacties over haar en Blixem/Xannie te lezen.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:34

Ik heb eerlijk gezegd liever dat mijn ouders babyfoto's van me op internet gooien, dan hoe ik er nu uitzie :')

Maaar, ja inderdaad, sommige mensen doen het in overmaat, al denk ik dat IK het niet erg zou vinden al was ik nu baby. Als ouder zijnde, ik zou echt niet vaak foto's van mijn baby/peuter plaatsen en zeker niet in bepaalde situaties (bad etc.). Stel je voor dat een één of andere viezerik het ziet of erop zit te mekken... Nee echt niet.. Af en toe een schattige foto, helemaal prima, maar meer niet...

Een andere discussie die hier werd aangehaald :'oorbellen'.. Al vanaf dat ik kon praten wou ik oorbellen, zo gezegd zo gedaan... Van uit de omgeving weet ik dat het iniedergeval in de familie, pas gedaan word als het kind kan praten.. Zelf zou ik het eigenlijk wel doen, als meisje heeft ze er later alleen maar profijt van als ze op mij gaat lijken :x En vind ze het niet mooi zijn ze snel genoeg dicht hoor.. Maak me drukker over alle kids van 14 met tunnels e.d....

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:34

Laten we het dan ook maar niet hebben over de mensen die zo graag een foto willen van pony+peuter dat ze kind erop zetten zonder cap :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:36

Die drang van ouders om alles wat kindlief doet op internet te zetten is mij echt een raadsel. Mensen zijn een beetje aandachtsgeil geworden heb ik zo het idee en een fotootje of berichtje in de zoveel tijd kan geen kwaad, maar iedere dag een foto en een beschrijving erop zetten is te overdreven. Bovendien zijn de meeste mensen echt niet geïnteresseerd in jouw spruit en hoe hard dit ook klinkt, alleen een selectief aantal personen geeft er ook werkelijk wat om. Deel die oliebol aan informatie dan in een privégesprek. Bovendien socialer.

Ten tweede, alles is terug te vinden op internet. Privacy op het internet is niet vanzelfsprekend en ja, ook je kind gaat zichzelf opzoeken. Als mijn ouders in deze tijd had geleefd en ik zou jaren later al die informatie terug vinden op het internet, dan zou ik pissig zijn. Niet alles hoeft gedeeld te worden met de rest van de wereld.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:43

Om eerlijk te zijn begin ik het nu wel een beetje triest te vinden voor de plaatser van deze topics. Zelf hoef ik ze ook niet te zien maar blijkbaar zijn er wel gebruikers die ze leuk vinden.

Neemt niet weg dat ik enorm blij ben dat mijn ouders foto's (internet bestond toen nog lang niet) niet aan jan- en alleman lieten zien, laat staan dat ze het op het internet gezet hadden (als dat toen bestaan had).
Je kan nu wel zeggen dat je het niet erg zou vinden, maar over 20 jaar denk je daar misschien net weer anders over en verwijderen zit er niet in.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:49

Vind het een moeilijke vraag..

Afgezien van dat ik het altijd wel leuke kiekjes vind om naar te kijken, staan de kinderen hoe jong ze ook zijn al wel 10.000 keer met hun gezichtje op bokt..
Moet je hier als ouder zijnde nu voor kiezen om je kind op een dergelijke leeftijd maar ook op het moment dat hij hierover zelf nog niet kan beslissen echt wel open en bloot op het forum gooien?

Zitten de kinderen daar straks als ze oud en wijs zijn en op zoek moeten naar hun eerste baan op te wachten. In principe kun je me voornaam en de plaatsnaam al een heel eind komen in de zoekdatabeesten.

Als ouder ben je natuurlijk super trots en daar valt natuurlijk niet over te zeggen, maar je stelt je kind wel bloot aan misschien over een tijdje ongewilde publiciteit.

Maar van de andere kant, wat kan het kwaad? Mensen die hun kroost hier niet open en blood op internet zetten uploaden wel hun dierbare foto's op een upload site met een beetje moeite kun je net zoals bij dropbox al heel wat mer foto's te voorschijn toveren als de plaatser van de foto's in eerste instantie zou willen.

Dan erbij bij zo'n leeftijd en eigenlijk redelijk onschuldige foto's van een baby peuter kleuter wat kan het voor schade aanrichten :) ?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 18:53

Ik vind het zelf niet echt slim om veel foto's van je kind op internet te zetten, soms een foto snap ik wel, maar ik zou het zelf niet doen. Zou ook echt not amused zijn als ik een lading foto's van mezelf voor altijd terug zou kunnen vinden op internet :=

Ik heb tot mijn 14e GEEN foto's van mezelf op internet mogen zetten waar mijn gezicht duidelijk te zien was, pas daarna vonden mijn ouders dat ik en mijn zus oud genoeg waren om te beslissen wat we wel of niet op internet wilden zetten en daar ben ik ze echt dankbaar voor! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:41

Ik snap dat ook niet, ouders die weet ik het hoeveel foto's van hun kinderen op Bokt of Facebook zetten. Nou ben ik helemaal niet van de kinderafdeling, maar dan nog. Ik ken iemand die zet elke week wel een foto van hun kind op Facebook, en ook de opa/oma van dit kind doen het. Er staan dus weet ik het hoeveel foto's van dat kind op het internet, terwijl het nog niet eens een jaar oud is. Snap niet waarom sommige mensen zo te lopen showen met hun kind. Ben zo blij dat er geen baby, kleuter of peuter foto's van mij op het internet staan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:42

Mijn oud-klasgenoot zet om die reden haar kind niet op het internet; dus je ziet bv alleen een stukje van de buggy met onderschrift 'gezellig aan het wandelen met de kleine'. Ze zegt ook; als ze de kleine willen zien komen ze maar langs :Y)
Ik zal zelf ook heel terughoudend zijn als ik een kleine krijg om foto's te delen. Op bokt absoluut niet (hooguit via pb), op Facebook alleen afgeschermd en dan geen 'gênante' foto van kind onder eten, kind in de blote kont of in alleen een luier etc etc. Dat het ook niet naar is voor de kleine als hij/zij wel volwassen is.ik deel sowieso al weinig foto's online; incidenteel een keer op Facebook en that's it.

Al je 101 foto's blijft posten online van je kind, krijg ik er meer een gevoel bij dat je zelf onzeker bent en dat je op die manier maar je eigen waarde op krikt door alle positieve reacties :o op Facebook heb ik om die reden ook wel mensen uit mijn nieuwsoverzicht gehaald; elke dag weer een foto van hun kind met 'hoe lief/leuk/knap etc ze zijn om maar weer te hopen dat er likes komen want anders raken ze in de stress want wie moet anders hun zelfvertrouwen weer een boost geven? Ik houd er niet van als mensen continu zoveel bevestiging nodig hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:56

Ik heb niet veel foto's van mijn kinderen op internet gezet, maar ze zijn er wel hoor. Toen ze nog niet oud genoeg waren om te beslissen, deed ik dat voor ze, zo werkt dat als je ouders bent.
Waren overigens heel normale foto's en ik hoor geen klachten van de dames (ze zijn nu 11, 15 en 17). Nog zet ik wel foto's op bijv Facebook, maar alleen als ze het zelf goed vinden en bijna nooit hebben ze er problemen mee.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:41

Ik zie er geen probleem in :)
Ik zet ook geregeld foto's van onze leuke momentjes etc. op internet.
De minder leuke momentjes vermeld ik niet op internet maar gooi ik in een pb.
En mocht mijn zoontje er ooit problemen mee hebben dan pak ik de scrambler van photobucket (waar ik al de foto's op bewaar) en dan verplaats ik de foto's. Probleem opgelost! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:03

Robynn schreef:
Ik zie er geen probleem in :)
Ik zet ook geregeld foto's van onze leuke momentjes etc. op internet.
De minder leuke momentjes vermeld ik niet op internet maar gooi ik in een pb.
En mocht mijn zoontje er ooit problemen mee hebben dan pak ik de scrambler van photobucket (waar ik al de foto's op bewaar) en dan verplaats ik de foto's. Probleem opgelost! :D

Helaas, foto's op internet blijven nagenoeg altijd zichtbaar :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:15

Grappig hoe dit zo evolueert met social media en al die dingen :=
Heeft er nu even niets mee te maken maar ik vraag mij altijd af, als ik oud ga zijn/worden hoe ik op dat moment terug kijk naar mijn oude profielfoto's op fb en al die dingen :+ nu ben je 17.. lekker yolo :')
Maar ik zou er niets op tegen hebben denk ik. Lekker populair en schattig zijn net als kleine Jesse met Pooww is toch super leuk gewoon. :D
Maar ik maak mij hier verder niet druk om, zal toch nooit kinderen hebben :D

En dan hebben we nog eens al die fotomeetings met die kleine snotters.. ? najah..