BartVB schreef:Daarnaast ligt er inderdaad al een heel tijd een concept voor communities op Bokt. Een manier om b.v. de huiskamertopics beter af te kunnen sluiten of om groepen Bokkers betere mogelijkheden te geven om in kleiner verband met elkaar te kunnen kletsen/overleggen. Dat is echter een enorm project dat op een aantal vlakken ook heel erg fors afwijkt van wat Bokt op dit moment is. Technisch heeft dat flink wat voeten in de aarde (rechten goed regelen, zoeken mogelijk maken, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk houden) maar ook wat beleid betreft liggen daar flinke uitdagingen. Wie bepaalt wie wel/niet in zo'n community mag? Wie bepaalt de regels? Hoe ga je om met b.v. een community die vooral gebruikt wordt om te rellen? Hoe voorkom je dat goede en algemeen nuttige informatie over b.v. rijtechnische zaken verdwijnen in afgesloten groepen? Etc, etc. Het is in ieder geval een project dat heel erg veel tijd kost en dat is tijd die we niet kunnen besteden aan het verbeteren van andere zaken op de site. Prioriteren dus weer.
Ik persoonlijk zou het prettig vinden om de HK minder toegankelijk te maken. Wat ik merk is dat er erg veel meelezers zijn, die vaak niks te maken hebben met dat topic. (Als voorbeeld: een gemeente Ede topic en dan lezen er mensen mee die 30km van Ede afwonen.) Maar ik kan ook een zeurpiet zijn, hoor.