Het 'sorry ik bok mobiel'... Topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:12

Ik erger mij er ook aan :P
Ik zit bijna nooit op m'n gsm op bokt, behalve als ik mij verveel op de bus oid.
Ik probeer er enigszins op te letten op mijn typfouten maar aangezien ik een iPhone 3G heb is ie nogal traag waardoor ik mijn voeten er echt aan veeg. Ik jaag mezelf dan op met het feit dat ik constant fouten maak en dan heb ik echt zoiets van f*ck it :') Deal with it... voor die ene keer dat ik op mijn gsm zit :)) Dus echt bijna nooit. Maar buiten HK zal ik niet snel fouten maken en ze niet corrigeren :)

Dreamy

Re: Het 'sorry ik bok mobiel'... Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:15

Ik bok ook veel op mobiel. Al merk ik dat het modwerk op de laptop toch een stuk fijner werkt. Dus dat doe ik niet zo snel op mijn telefoon, tenzij het een makkelijke ingreep is :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:17

Hier soms ook een MB-er. (Mobiele bokker)

Op de pC is het gewoon makkelijker om fouten te corrigeren. Ik heb een verschrikkelijke autocorrect die van correcte woorden bijvoorbeeld een eeb maakt. Jawel!

Corrigeren is lastig pp de telefoon aangezien ik al vrij ver ingezoomd ben en ik met mijn worstenpoten (maakt mijn telefopn eerst worst van) lastig te corrigeren is. Daarnaast kan ik niet schollen. Ik doe mijn best om foutloos te typen maar ik doe geen moeite :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:20

AmyII schreef:
- D, -T en - DT fouten maak ik ook regelmatig, dat heeft in mijn ogen vrij weinig met mobiel bokken te maken. Deze fouten maken een bericht ook niet onleesbaar.

Maar laatst las ik een paar berichten in één topic waar iedereen mobiel bokte en het werd serieus van kwaad tot erger toen bleek dat iedereen mobiel bokte.

En dan denk ik serieus: hé dat jij te dikke vingers hebt voor je mobiel, daar kan ik niks aan doen, lees je berichten eens na!

Bovendien, als een bericht dusdanig onleesbaar is, neem je niet de tijd om een reactie te plaatsen en dat vind ik best asociaal... Maar goed, dat ben ik dan ;).

Kleine foutjes als eens per ongeluk 'een' in plaats van 'en' kan gebeuren, maar echt complete berichten vol woorden waar willekeurige letters tussen staan? Kom op, hoor!

Een bericht vol met spellingsfouten vind ik behoorlijk 'onleesbaar'. Je weet wel wat er staat maar ik kan me daar echt aan ergeren :o Dingen als 'ik wordt, ik vindt, hij vind' e.d.
Als een post daar helemaal vol mee staat en dan ook nog met 'het is gebeurt, ik heb me paar verzorgt'
Dan vind ik een paar tikfoutjes nog minder erg eerlijk gezegd.
Maar ik snap je punt en ben het er wel mee eens maar zoveel spellingsfouten kan ook heel irritant zijn, maar dat hebben mensen dan niet altijd in de gaten..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:22

ZeSteigert schreef:
AmyII schreef:
- D, -T en - DT fouten maak ik ook regelmatig, dat heeft in mijn ogen vrij weinig met mobiel bokken te maken. Deze fouten maken een bericht ook niet onleesbaar.

Maar laatst las ik een paar berichten in één topic waar iedereen mobiel bokte en het werd serieus van kwaad tot erger toen bleek dat iedereen mobiel bokte.

En dan denk ik serieus: hé dat jij te dikke vingers hebt voor je mobiel, daar kan ik niks aan doen, lees je berichten eens na!

Bovendien, als een bericht dusdanig onleesbaar is, neem je niet de tijd om een reactie te plaatsen en dat vind ik best asociaal... Maar goed, dat ben ik dan ;).

Kleine foutjes als eens per ongeluk 'een' in plaats van 'en' kan gebeuren, maar echt complete berichten vol woorden waar willekeurige letters tussen staan? Kom op, hoor!

Een bericht vol met spellingsfouten vind ik behoorlijk 'onleesbaar'. Je weet wel wat er staat maar ik kan me daar echt aan ergeren :o Dingen als 'ik wordt, ik vindt, hij vind' e.d.
Als een post daar helemaal vol mee staat en dan ook nog met 'het is gebeurt, ik heb me paar verzorgt'
Maar ik snap je punt en ben het er wel mee eens maar zoveel spellingsfouten kan ook heel irritant zijn, maar dat hebben mensen dan niet altijd in de gaten..

dtjes ed heeft niets met mobiel bokken te maken :+ dergelijke fouten worden ook gemaakt op de pc

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:38

Spelfouten....

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:40

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 08:21

Blue_Eyes schreef:
Nee, dat is zo - maar een ander op de vingers tikken en het dan zelf fout doen, daar krijg ik wel een beetje jeuk van ;)

Ik tik iemand niet op de vingers over het taaltechnisch Nederlands schrijven.
Ik tik iemand op de vingers voor totaal random letters door woorden heen waardoor een tekst slecht leesbaar wordt.
Niet iedereen is Neerlandicus (ik zeker niet) en fouten als d,t,dt, andere vervoegingen of teveel punten of komma's ga ik helemaal niemand op afrekenen. Want dan moet ik eerst Nederlands gestudeerd hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:27

Blue_Eyes schreef:
Nee, dat is zo - maar een ander op de vingers tikken en het dan zelf fout doen, daar krijg ik wel een beetje jeuk van ;)

Er stond ook: Ik zou het zo doen
En niet dat het zo perfect is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 08:31

AmyII schreef:
Maar als ik merk dat het soms een wedstrijdje om het slechtst leerbare bericht te posten lijkt te worden vind ik de smoes 'sorry ik zit mobiel,' een hele irritante.

Ik stoor me aan alle spelfouten, vooral d's en t's die verkeerd staan. Ongeacht of de poster nu mobiel post of niet. :P
Bij mij werkt mobiel niet zo dus ik gebruik het niet. Ik gebruik bokt 4 maar die laat de helft van het scherm leeg als ik wil posten, heel vervelend.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:08

eenitraM schreef:
Hier soms ook een MB-er. (Mobiele bokker)

Op de pC is het gewoon makkelijker om fouten te corrigeren. Ik heb een verschrikkelijke autocorrect die van correcte woorden bijvoorbeeld een eeb maakt. Jawel!

Corrigeren is lastig pp de telefoon aangezien ik al vrij ver ingezoomd ben en ik met mijn worstenpoten (maakt mijn telefopn eerst worst van) lastig te corrigeren is. Daarnaast kan ik niet schollen. Ik doe mijn best om foutloos te typen maar ik doe geen moeite :)

Je MB'er opmerking is geweldig. Ik heb er een facebookpost aan besteed want de eerste keer las ik ME-er. Wat ik in deze context dus echt niet logisch vond.

Maar de rest van je post is wel slordig. Ik haak daar dan gewoon af. Nu is het uiterst simpele materie. Maar bij enige uitleg dan ook is dit al te veel qua fouten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:00

Swisskey is een geweldige tekstvoorspeller voor mobiel.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:44

Als iemand het excuus 'sorry ik bok mobiel' gebruikt, denk ik er altijd nog iets bij: en te lui om je best te doen....
Want daar komt het imo wel op neer. Je hoeft niet via mobiel te reageren, dat is je eigen beslissing. Je hoeft geen autocorrect aan te hebben staan want dat kan op elke telefoon uit. Niet kunnen scrollen? Typ dan langzamer en zorgvuldiger i.p.v pas na een paar zinnen te kijken wat je hebt getypt. Te dikke vingers? Schaf zo'n pennetje aan.... Kortom, imo is het echt een zwak excuus en de werkelijke reden is gewoon pure luiheid om echt moeite te doen.
Hier en daar een foutje, een lettertje teveel o.i.d. kan me echt weinig schelen. Maar hele teksten vol? Dan haak ik echt af. Als iemand geen moeite wil doen om leesbaar over te komen, ga ik geen moeite doen om het te ontcijferen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:15

Zwerte schreef:
Als iemand het excuus 'sorry ik bok mobiel' gebruikt, denk ik er altijd nog iets bij: en te lui om je best te doen....
Want daar komt het imo wel op neer. Je hoeft niet via mobiel te reageren, dat is je eigen beslissing. Je hoeft geen autocorrect aan te hebben staan want dat kan op elke telefoon uit. Niet kunnen scrollen? Typ dan langzamer en zorgvuldiger i.p.v pas na een paar zinnen te kijken wat je hebt getypt. Te dikke vingers? Schaf zo'n pennetje aan.... Kortom, imo is het echt een zwak excuus en de werkelijke reden is gewoon pure luiheid om echt moeite te doen.
Hier en daar een foutje, een lettertje teveel o.i.d. kan me echt weinig schelen. Maar hele teksten vol? Dan haak ik echt af. Als iemand geen moeite wil doen om leesbaar over te komen, ga ik geen moeite doen om het te ontcijferen.

_/-\o_ jij verwoord wat ik bedoel te zeggen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:28

Ik maak me er niet zo druk om , lees er altijd wel overheen :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:56

Jij verwoordt.. (sorry meisjes :))

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:08

mysa schreef:
Jij verwoordt.. (sorry meisjes :))

~~}>

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:31

ZeSteigert schreef:
AmyII schreef:

Daar stoot je sommige mensen, zoals ik toch echt mee voor de schenen. DT, T, D en als en dan vind ik heel moeilijk en dat gaat dan ook vaker fout dan goed. Mijn bericht wordt er echt niet onleesbaar door... Sommige mensen worden daar heel onzeker van en uiteindelijk bang om iets fout te typen omdat mensen zoals jij het onder de noemer 'onleesbaar' vinden vallen. ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:03

Zwerte schreef:
Want daar komt het imo wel op neer. Je hoeft niet via mobiel te reageren, dat is je eigen beslissing
Ik heb geen pc,geen laptop,geen tablet. Ik bok uitsluitend op mijn mobiel.
Tegenwoordig heb ik een galaxy s5 en kan ik scrollen,knippen en plakken,en staat mijn woordvoorspelling uit.
Maarrr met mijn vorige mobiel kon dat dus niet.
Daar was het echt vreselijk mee.
Als de tekst dan langer was dan het vlak waar je in typt scrolde de onderkant niet mee,maar moest ik dus blind typen op goed geluk.
En als ik dan mijn bericht had geplaatst was het ook een hele onderneming om het te bewerken.
En geloof me,je weet pas hoe vervelend dat is als je zelf met zo'n telefoon gebokt hebt.
(en als je dus geen computer als alternatief hebt)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:37

Tinkerloos schreef:
Zwerte schreef:
Want daar komt het imo wel op neer. Je hoeft niet via mobiel te reageren, dat is je eigen beslissing
Ik heb geen pc,geen laptop,geen tablet. Ik bok uitsluitend op mijn mobiel.
Tegenwoordig heb ik een galaxy s5 en kan ik scrollen,knippen en plakken,en staat mijn woordvoorspelling uit.
Maarrr met mijn vorige mobiel kon dat dus niet.
Daar was het echt vreselijk mee.
Als de tekst dan langer was dan het vlak waar je in typt scrolde de onderkant niet mee,maar moest ik dus blind typen op goed geluk.
En als ik dan mijn bericht had geplaatst was het ook een hele onderneming om het te bewerken.
En geloof me,je weet pas hoe vervelend dat is als je zelf met zo'n telefoon gebokt hebt.
(en als je dus geen computer als alternatief hebt)

Ten eerste denk ik dat je hier best een uitzondering in bent. Vrijwel iedereen heeft wel toegang tot iets van een pc, laptop of tablet. Dat terzijde, ik kan me goed voorstellen dat het lastig is hoor. Ik heb niet eens een smartphone en dat is zeer bewust. Maar EN geen alternatieven EN een telefoon die niet scrollt lijkt me vrij uniek. En dit fenomeen is alles behalve uniek maar komt juist massaal voor. Ik denk dus echt dat het voor de grote meerderheid pure luiheid is.
Daarbij is het niet het probleem van anderen dat je alleen op een slechte mobiel kan bokken... Ik vind het vreemd dat de lezers extra hun best moeten gaan doen om iets te begrijpen vanwege de 'problemen' van een ander.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:39

Het is soms vervelend ja. Echter, het valt iemand niet te verwijten vanwege autocorrectie. Uiteraard kan ik mij daar ook schuldig aan bevinden. Als ik een fout zie in mijn post, wijzig ik het wel maar ik kan niet garanderen dat ik volledig foutloos typ. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:44

Ik begrijp die mensen wel.. Bok ook soms mobiel en het kost dan gewoon 'veel' moeite om die spelfouten te corrigeren..

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:52

Hier nog iemand die zich enorm aan spelfouten ergert! En om even een nieuwe in de groep te gooien: het gebruik van 'me' in plaats van 'mijn', als in 'me paard'. Ik merk dat ik, als dat gebeurt, het hele bericht nauwelijks meer serieus kan nemen... Noem het flauw, maar ik vind dat ZO irritant!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:00

Sterretje90 schreef:
Hier nog iemand die zich enorm aan spelfouten ergert! En om even een nieuwe in de groep te gooien: het gebruik van 'me' in plaats van 'mijn', als in 'me paard'. Ik merk dat ik, als dat gebeurt, het hele bericht nauwelijks meer serieus kan nemen... Noem het flauw, maar ik vind dat ZO irritant!

Dat vind ik ook echt verschrikkelijk. Vraag me ook serieus af waar dat vandaan komt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:04

ook ik erger me eerder aan sommige taalfouten dan dat ik me stoor aan spelfouten... die laatste zal ik zelf ook wel eens maken ivm dyslexie...