Moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:17

_Nienke schreef:
ik zeg toch ook niet dat ik mod wil worden. maar sommige boksers posten best serieus en die zou ik best aanstellen tot misschien assistent mod.

Boksers _O- hahahah you made my day

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:18

SindyKaya schreef:
_Nienke schreef:
ik zeg toch ook niet dat ik mod wil worden. maar sommige boksers posten best serieus en die zou ik best aanstellen tot misschien assistent mod.

Boksers _O- hahahah you made my day

nu je het zegt, was me nog niet opgevallen :+

_Nienke

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:18

de makkelijke dingen zoals topics verplaatsen en berichten kunnen bewerken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:19

Weet je wat t is ? Dit zijn nou eenmaal de regels. De regels zijn niet alleen zo er neer gekwakt, maar ook door ervaring vastgesteld. Je zal er weinig aan kunnen veranderen. Ik zou dus gewoon als je ooit mod wilt worden wachten tot je 18 bent en informatie opdoen. Verder zou ik er niet van wakker liggen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:20

Vaak weten jonge bokkers lang niet waar alle topics staan, ik ben 2jaar actief lid van bokt en zal begod niet weten waar de topics zouden moeten staan hoor.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:21

SindyKaya schreef:
Vaak weten jonge bokkers lang niet waar alle topics staan, ik ben 2jaar actief lid van bokt en zal begod niet weten waar de topics zouden moeten staan hoor.

Hier precies hetzelfde. Ik probeer het zo goed mogelijk te plaatsen maar 9 van de 10 keer worden ze weer verplaatst.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:22

SindyKaya schreef:

soms zie je gewoon dat ze verkeerd staan maar dat is wel 1 van de 100 keer. zelf plaats ik soms ook dingen verkeerd. maar ik zit ook nog geen 2 jaar op bokt. over 5 maanden pas 1 jaar :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:22

_Nienke schreef:

_O-

Berichten bewerken is iets wat eigenlijk over het algemeen bij voorkeur niet wordt gedaan. Tenzij er door middel van een quote een bericht in stond wat is verwijderd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:23

_Nienke schreef:

Een bericht bewerken is niet makkelijk. Als je namelijk de berichten van een bokker bewerkt is het net alsof die persoon dat gezegd heeft. Dan moet je wel érg goed weten hoe je iets moet verwoorden om te voorkomen dat iemand er ruzie om kan krijgen.

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:23

o ja en slotjes plaatsen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:23

Winged heeft het hier mooi verwoord. Natuurlijk zijn er hele serieuze 14+ maar moderator zijn is niet zo makkelijk als het lijkt. Je moet een dikke huid hebben en jezelf goed kunnen verwoorden waarom je iets wel of juist niet wilt. Daarbij moet je minimaal 2 uur per dag online kunnen zijn.

Daarbij is er idd het probleem dat het bijsturen voor een 14+ heel lastig is omdat je gewoon niet snel serieus genomen wordt. Dat is in het echte leven al zo, maar op internet vaak nog veel erger omdat je niet ziet wie men tegenover zich heeft staan.

Als je graag toch iets wilt doen voor bokt kun je altijd helpen met de wikki. En troost je, je wordt vanzelf 18 :)

Winged schreef:
Ik was 18 toen ik mod werd, achteraf gezien was dat misschien zelfs nog wel te vroeg. (Inmiddels ook alweer 4 jaar zwart ;) )

Het modereren is echt meer werk dan alleen verplaatsen, slotjes plaatsen en overleggen. Je moet mensen in verschillende leeftijdscategorieën op een goede manier aanspreken op hun gedrag. En dat is niet altijd even gemakkelijk als je een broekie bent en je moet een gevestigde bokker vertellen dat zijn/haar gedrag echt niet kan. Je bent een vraagbaak voor gebruikers (en daarom ook wel eens een gewild object voor kritiek), je heb tussendoor meetingen met jouw mod-collega's, jouw gedrag moet altijd binnen de lijntjes zitten, je hebt een voorbeeldfunctie voor de rest van bokt.
Hetgene wat wij als gebruikers zien is maar een tipje van de ijsberg wat een moderator in het dagelijkse leven allemaal doet. Je moet goed kunnen beredeneren waarom iemand volgens jou bijvoorbeeld wel of geen OW verdient. Je moet áltijd objectief zijn en die 2 uur per dag? Dat kunnen er ook gerust meer worden.

(buiten dat is het erg leuk om te doen, maar het kost zo ontzettend veel energie)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:24

Dus je hebt je vandaag geregistreerd, al 9 berichten geplaatst en je weet al hoe het allemaal werkt? Best bijzonder. ...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:25

En bedenk dat je als mod zijnde heel goed ABN moet kunnen. Dus al helemaal geen hoofdletters en punten vergeten enzovoort.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:25

SindyKaya schreef:
En bedenk dat je als mod zijnde heel goed ABN moet kunnen. Dus al helemaal geen hoofdletters en punten vergeten enzovoort.

ABN?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:26

Algemeen beschaafd Nederlands...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:27

SindyKaya schreef:

Oke. Zou mij echt nooit lukken om al die hoofdletters en punten vol te houden. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:29

Xfjord schreef:
SindyKaya schreef:

Oke. Zou mij echt nooit lukken om al die hoofdletters en punten vol te houden. :')

Schijnt ondertussen AN te zijn, het beschaafde laten we al weg :))

_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 16:29

Ik kan heus wel met hoofdletters en punten praten hoor.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:30

Winged schreef:
SindyKaya schreef:

Schijnt ondertussen AN te zijn, het beschaafde laten we al weg :))

jeey *\o/* *\o/* *\o/* komt vast omdat Nederlanders helemaal niet beschaafd zijn :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:31

Dit moet je dus bij elke post doen. Want als jij dit niet doet, dan kom je niet goed over als MOD.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:32

|Plus dat je niet alleen 18 moet zijn, maar ook een x-aantal berichten geplaatst moet hebben. En een bepaalde tijd al lid moet zijn van bokt.

Weggebokt

Het is een kwestie van het je zelf aanleren. Ik vind het persoonlijk veel minder volwassen staan als er zonder leestekens en hoofdletters word gepraat.

Selina

Ik vind de leeftijdgrens prima eigenlijk. Mensen die 14 zijn en het willen worden, wachten maar een aantal jaar.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:33

Winged schreef:
|Plus dat je niet alleen 18 moet zijn, maar ook een x-aantal berichten geplaatst moet hebben. En een bepaalde tijd al lid moet zijn van bokt.

Flauw dus met 1 dag mag je geen MOD worden? en 10 berichten is ook niet genoeg? :+

Nee allemaal alleen maar begrijpelijk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:34

Trouwens, stel dat er mensen van 13 mod worden, word het dan niet een enorme chaos? Discussies enzo bij JHK.

Mioux schreef:
Winged schreef:

Flauw dus met 1 dag mag je geen MOD worden? en 10 berichten is ook niet genoeg? :+

Nee allemaal alleen maar begrijpelijk.

_O- _O- _O-