Bokkers die een topic verzieken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayling27

Re: Bokkers die een topic verzieken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:45

Ik zie niet in waarom het juist door zo'n topic slechter zou worden. Omdat ieder zijn mening hier geeft? Ik vind dat je best je mening mag geven, maar het verschilt in de manier hoe je het zegt..

Ik ben het wel met je eens dat mensen gewoon negativiteit moeten negeren. Denk dat dat al veel scheelt.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:06

Negeren is niet altijd even gemakkelijk, dat kan als alleen letterlijk (zo goed als) IEDEREEN die actief is in het topic dat doet. Maar je mag niet aan iedereen duidelijk maken dat het een hopeloze zaak is, want das dan weer persoonlijk, en dat mag dus niet :+

Een echte grens trekken is echter ook heel erg moeilijk. Meestal stopt het gedoe vanzelf als de verziekende bokker een aantal keer wordt verzocht om ermee op te houden, maar soms dus ook niet :)
Als een mod daar op zou ingrijpen, zou het de ene keer op gejuich onthaald worden, en de andere keer krijgt de mod half bokt over zich heen, want niet eerlijk, censuur, mond snoeren enzovoort enzoverder. Vaste richtlijnen lijken me moeilijk op te stellen, omdat het steeds over enorm specifieke situaties gaat.

Misschien kan er een compromis gevonden worden met een mod die een pb stuurt naar de betrokken verziekende bokker met een herhaling van de verzoeken om te stoppen (dus een vraag, geen verplichting). Toch net iets meer "gezag", en vooral een signaal dat ze de boel in de gaten houden.
Al heb ik er ernstig mijn twijfels bij of dat in dit specifieke topic geholpen zou hebben, maargoed...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:28

Roombolletje, ik ben het daar eigenlijk stiekem wel een beetje mee eens :o. Aan de andere kant, mensen moeten ook hun ei kwijt kunnen.

Bakkabouter, goede post.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:38

Mayling27 schreef:
Ik zie niet in waarom het juist door zo'n topic slechter zou worden. Omdat ieder zijn mening hier geeft? Ik vind dat je best je mening mag geven, maar het verschilt in de manier hoe je het zegt..

.

In sommige topics zijn sommige meningen en discussies gewoon écht niet gevraagd. Een paar voorbeelden die wel regelmatig voorkomen:

-----
TS: Hoi allemaal, ik ben momenteel zwanger van mijn tweede. Bij mijn eerste borstvoeding geprobeerd, dat was een ramp. Wat een pijn, gaf niet genoeg, kleine huilen, ik huilen, allebei boos...ik voelde mij zo slecht en iedereen maar pushen en advies geven hoe ik het moest doen. Uiteindelijk heeft iemand mij overhaald flesvoeding te geven. Wàt een verademing. Sindsdien ging het zo goed, heerlijk relaxt mijn kleine man een flesje geven. Zijn er nog bokkers die flesvoeding geven, en hoe doen jullie het dan enzo?

Bokker 1: Elke zwangerschap loopt anders hoor, mijn eerste was ook wat moeilijker maar bij mijn tweede en derde had ik geen problemen. Ik zou gewoon proberen om eerst borstvoeding te geven, dat is nog altijd het gezondste

TS: Sorry, ik vroeg geen tips voor borstvoeding, mijn besluit staat al lang vast dat ik voor FV ga.

Bokker 1: Maar je denkt toch ook aan wat het beste is voor je kind? Bijna elke mama heeft de eerste dagen moeite met BV, dat is normaal.

Bokker 2: Ja, borstvoeding is nog altijd het beste, het maakt je band zoveel intiemer en beter dan met een flesje

Bokker 3: Jongens, ze vraagt ervaringen over flessenvoeding. Ts, mijn kind heb ik...

Bokker 1: Sorry maar ik blijf erbij, probeer het gewoon even uit voordat je het afwijst. Elke zwangerschap is anders en je wilt toch aan je kind denken zeker..

etc...

-----------

TS: Hoi allemaal! Ben ik de enige? Ik ben 32 jaar, heb al tien jaar een leuke vriend, onze eigen koopwoning...maar kinderen, daar krijg ik de kriebels van. Ik snap echt niet wat anderen daar zo leuk aan vinden. Zie ze alleen maar janken, peuters die vervelend doen, je hele leven moeten plannen rond een kind, om maar te zwijgen van zo'n vreselijke zwangerschap en bevalling...dus dit topic is gezellig voor iedereen die graag kinderloos wil blijven :) .

Bokker 1: "Joh, tien jaar geleden dacht ik net als jij..maar je veranderd je mening nog wel hoor...nu heb ik 2 schatten rondlopen die ik niet meer zou kunnen missen <3 "

Bokker 2: "die horrorverhalen over de bevalling kloppen vaak niet hoor, dat zijn maar weinig mensen. Mijne is heel vlot gegaan daar moet je echt geen schrik van hebben."

TS: eh, ik vraag of er mensen zijn die ook geen kinderwens hebben.

Bokker 3: maar je weet niet wat je mist als je geen kinderen hebben. Die maken je leven zo compleet. Mijn baby huilt nauwelijks trouwens.

Bokker 4: Ja, kinderen zijn het beste wat me ooit is overkomen, en vroeger dacht ik net als jij TS. Ik ben er ook pas op mijn 34ste achtergekomen. En je moet inderdaad veel rond je kind plannen, maar als je eenmaal die kleine spruit in je armen ziet liggen en in je ogen kijken dan is dat het beste gevoel van de wereld.
-----------

En zo kan ik nog wel verschillende voorbeelden geven. Het leidt gewoon de hele tijd de vraag van de topicstarter af, die vraag helemaal niet om de discussie die uit zulke opmerkingen voorkomt. Want andere bokkers kunnen het nu eenmaal ook niet laten om er op te reageren en voor je het weet gaat het alleen maar over geblaf tussen de flessen en borstvoedingsbrigade of zevenhonderd redenen waarom ik wel een kind heb en waarom een kind wel fantastisch is. Als het topic dan al een tijdje gezellig loopt en er komt dan zo'n bende aan om de sfeer zo naar beneden te halen, dat is gewoon vervelend.
Al snap ik dat de lijn tussen wanneer is je mening gewoon irritant of is het nodig om TS wakker te schudden ook erg dun is. Als er iemand een topic opent dat ze van plan is om haar HTK kat zonder enige onderzoek of achtergrondkennis van de pil af te laten en de straat op te schoppen in de hoop dat ze zwanger wordt van een van de buurtkatten, dan moet ik ook erg op mijn handen gaan zitten als er gezegd wordt "ik vroeg helemaal niet of het een slecht idee was, ik heb dit besluit gemaakt. Ik wil enkel horen wat ik allemaal in huis moet halen voor een eventuele bevalling" :+ .

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:42

Kwanlyn dit zijn nou precies de momenten waarop ik denk; mod waar ben je? Waarom stuur je niet bij?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:43

Helemaal gelijk Kwanyin... Ik snap ook niet waarom mensen niet gewoon de topic kunnen lezen en daar een antwoord opgeven. Dat ze een mening hebben, mag altijd. Maar om deze zo door te drammen dat de TS (of wie dan ook) deze moet gaan volgen, belachelijk..

Wat ik alleen niet begrijp :D je quote mijn vorig bericht waarin ik aangeef dat ik niet vind dat een topic zoals deze, het juist uitlokt en dan plaats je die berichten eronder. Dat heeft toch niets met elkaar te maken ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:45

Het lastige is vaak dat juist bij dat soort situaties mensen heel sterk het gevoel hebben de ander te moeten 'bekeren'.

Tja zo lang je zelf denkt dat jouw waarheid DE waarheid en de rest van de mensen een stel uit de klei getrokken achtergebleven barbaren zonder enig verstand... dan moet je die stumpers toch helpen het licht te laten zien ;)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:47

Dat jij denkt dat jou waarheid, DE waarheid is vind ik nog niet zo erg. Maar wilt niet zeggen dat je niet open kan staan om naar een mening van een andere te luisteren zonder die meteen af te kragen...

Maar ik blijf van mening dat dat vaak mensen zijn die in the real world niets durven te zeggen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:47

Kijk dat zou nou een goeie regel zijn.
Verboden te bekeren of je mening op te dringen. :list:

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:51

Zou er niet iets op bedacht kunnen worden dat als iemand op kruistocht is, een mod de berichten met de inhoud 'meer van hetzelfde' gewoon verwijdert onder de verwijzing naar de eerste post van de betreffende bokker? is alleen ontzettend veel werk, dat dan weer wel :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:26

Ik vind dat er ruimte op Bokt moet zijn voor 'tegen de stroom oproeiende' bokkers. Zolang hun berichten binnen de regels vallen, is er in mijn ogen niets aan de hand. Je kunt er zelf voor kiezen om zulke berichten wel/ niet te lezen of er wel/ niet op te reageren. Deze mensen van Bokt bannen puur op basis van ergernissen, zie ik als een vorm van censuur die ik absoluut niet wenselijk vind.

Edit: bovenstaande is in zijn algemeenheid bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-08-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:56

Jennyj01 schreef:
Kijk dat zou nou een goeie regel zijn.
Verboden te bekeren of je mening op te dringen. :list:

inderdaad....ik lees sommige topics niet,omdat het onderwerp mij absoluut niet intresseert.
Bijvoorbeeld natural horsmanship.geclicker,touwhalsters,grondwerken....ik ga daar niet de boel lopen te verzieken omdat ik vind dat het niets is.Zij mogelijk namelijk van mening zijn dat het wel goed en nuttig is.

Komt grondwerk ter sprake midden in een topic over een onopgevoed paard wat over iedereen heenwalst,heb ik mijn mening klaar....schop onder zijn hol.Niks ge-clicker.

Verzieken is inderdaad topics opzoeken waar je het totaal niet mee eens bent om daar als een soort lastige opdringerige jehova je voet tussen de deur te zetten.

Mooi voorbeeld het topic over alternative geneeswijzen.Om de haverklap meld daar iemand zich die alles met de grond gelijk maakt.Laat die mensen gewoon hun paard behandelen met een kruid of iets.
Ik heb af en toe ook mijn bedenkingen,vooral als het daar te zweverig word.Dan lees ik mee en denk ik...tja...

Meer moeite heb ik met kinderen die wonden gewoon wonden laten.....

Ik vind trouwens HC absoluut niet de boel verzieken....wel duikt hij altijd op als het over gemeenschap gaat :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:03

NU wordt er eigenlijk ook op de man gespeeld. Direct en indirect. Het lijkt mij niet de bedoeling om hier te gaan praten over bepaalde Bokkers.
Dus als je het over de sfeer verzieken hebt.....

Lees wat je wilt lezen. En maak je niet zo druk. Je hebt een foeilijst, je kan het negeren, je hoeft er helemaal niets mee te doen.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:05

Je mag toch in het algemeen praten.. Je praat niet of een specifiek persoon. Iedereen weet van zich zelf wel hoe en wat...
Ik zie hier geen probleem in..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:08

Nou er wordt wel een naam genoemd. En het gaat ook over specifieke topics.

edit: typo

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:36

:+ @ geerke sommigen kunnen inderdaad als een lastige strontvlieg door het topic blijven vliegen. Thuis pak je dan ook gelijk de vliegenmepper _-:( misschien tijd voor een nieuwe smiley.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:42

Zou het niet prachtig zijn als de posts van Foeis letterlijk achter een stukje virtueel bloemetjesbehang werden geplakt :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:20

Ik vind het jammer dat diversiteit door sommige mensen niet wordt gewaardeerd. Er zijn nu eenmaal mensen die niets liever doen dan een stevige discussie voeren en andere mensen die dat irritant en ongezellig vinden. Ik ben blij dat beide groepen welkom zijn op Bokt en dat moderators zich terughoudend opstellen in de confrontaties die hier zo nu en dan door ontstaan. Als ik door mijn bril kijk zie ik dat de bokkers die beschuldigd worden van het verzieken van topics meestal mensen zijn die van een pittige discussie houden. Vaak hebben ze een afwijkende mening en desnoods verzinnen ze er één om de advocaat van de duivel te kunnen spelen. Ze willen niets liever dan zelf geprikkeld worden door reacties van anderen en dus formuleren ze scherp, op het randje wellicht, maar gefocust op de bal en niet op de man. Wie daar niet van houdt vindt de oplossing in de vorige zin: reageer er niet op en je hebt nergens last meer van. Wat je echter vaak ziet is dat ook mensen die eigenlijk niet van discussies houden deze personen uitnodigen/uitdagen om te blijven reageren. Voorbeelden van reacties waar keihard op de man wordt gespeeld vind je vaak in deze situaties en meestal bij de mensen die om het hardst roepen dat iemand anders ongezellig doet. Als hier vervolgens inhoudelijk en in keurige volzinnen op wordt gereageerd wordt dit gezien als arrogantie en gaan de irritaties al helemaal door het plafond. Het komt zelfs voor dat de mensen die beschuldigd worden van het verzieken van een topic er tegelijkertijd van worden beschuldigd dat ze op sommige reacties niet ingaan. Tegenover elke bokker waarover moderators de artikel 5 discussie zouden kunnen voeren staan tenminste 5 bokkers die wat mij betreft op cyberpesten zouden mogen worden aangesproken. Hoe HC door sommige mensen achtervolgd en getreiterd wordt is te kinderachtig voor woorden. Ik ben ook zo'n bokker die wel eens gevraagd wordt om te vertrekken en ik pieker er niet over. Zo lang ik mij gedraag heb ik net zoveel recht hier te zijn als ieder ander. Ik klaag ook niet over alle bokkers die nooit eens iets zinnigs in te brengen hebben en dat zijn er te veel om op de foei-lijst te zetten. Bokt is voor iedereen. Wie niet samen wil spelen gaat maar lekker buiten spelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:25

tja...je hebt het ene uiterste en het andere....Bokkers die nooit wat zinnigs neerzetten of Bokkers die zulke moeilijke woorden gebruiken dat ik het in iedergeval niet begrijp. :+

Waarschijnlijk behoor ik bij de eerste categorie :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:36

Dat zul je mij niet horen zeggen geerke! Maar ik vind dit wel een mooi voorbeeld van dat je nog zo goed kunt proberen om iets zorgvuldig te formuleren, maar dat er altijd mensen zijn die er heel andere conclusies uit trekken dan je zelf had bedoeld. :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:38

nou...ik vind dat sommige topics echt verziekt worden...zoals net weer een.Ts opent topic met vraag naar ervaringen in de AR en vraagt dus specifiek naar AR-ruiters...en ja hoor, meteen komen weer bokkers om de hoek dat AR slecht is en KD het enig goede.Ts vroeg vriendelijk om deze meningen te plaatsen bij de discussie topics en wordt genegeerd. Zelfs een mod wees op hetzelfde en benadrukte Ts vraag om ervaringen... en wordt eveneens genegeerd. Bokkers in kwestie blijven doordrammen. Wat als leuk topic begon en waar ik - en misschien met mij nog meer- op leuke (of minder leuke) ERVARINEN hopte is nu werr aan het verzanden in welletjes nietjes , bah

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:11

:o? Maar wat is AR en KD?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:15

Jennyj01 schreef:
:o? Maar wat is AR en KD?

ik ook blond.... :o?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:20

Het probleem op bokt vind ik is voornamelijk mensen die tegen iets zijn toch nodig antwoord moeten geven terwijl het niet nodig is. Bijvoorbeeld: Er is een pro-iets topic en daar is het gezellig en netjes en dan komt er een anti-iets persoon eventjes zonder doel een mening geven die niet eens gevraagd wordt in dat topic. Dan gaan de pro-mensen weer reageren en is er weer een discussie aan de gang die niet had hoeven gebeuren had de anti-persoon gewoon netjes het topic overgeslagen. Mensen moeten gewoon altijd hun mening opdringen en er zijn gewoon bokkers die denken dat zij de enige mensen op de wereld zijn die verstand van paarden hebben en dat moet heel bokt dan weten. Jammer, zant iedereen kan van iedereen dingen leren! Je bent immers nooit uitgeleerd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:23

goeroe schreef:
Ik vind het jammer dat diversiteit door sommige mensen niet wordt gewaardeerd. Er zijn nu eenmaal mensen die niets liever doen dan een stevige discussie voeren en andere mensen die dat irritant en ongezellig vinden. Ik ben blij dat beide groepen welkom zijn op Bokt en dat moderators zich terughoudend opstellen in de confrontaties die hier zo nu en dan door ontstaan. Als ik door mijn bril kijk zie ik dat de bokkers die beschuldigd worden van het verzieken van topics meestal mensen zijn die van een pittige discussie houden. Vaak hebben ze een afwijkende mening en desnoods verzinnen ze er één om de advocaat van de duivel te kunnen spelen. Ze willen niets liever dan zelf geprikkeld worden door reacties van anderen en dus formuleren ze scherp, op het randje wellicht, maar gefocust op de bal en niet op de man. Wie daar niet van houdt vindt de oplossing in de vorige zin: reageer er niet op en je hebt nergens last meer van. Wat je echter vaak ziet is dat ook mensen die eigenlijk niet van discussies houden deze personen uitnodigen/uitdagen om te blijven reageren. Voorbeelden van reacties waar keihard op de man wordt gespeeld vind je vaak in deze situaties en meestal bij de mensen die om het hardst roepen dat iemand anders ongezellig doet. Als hier vervolgens inhoudelijk en in keurige volzinnen op wordt gereageerd wordt dit gezien als arrogantie en gaan de irritaties al helemaal door het plafond. Het komt zelfs voor dat de mensen die beschuldigd worden van het verzieken van een topic er tegelijkertijd van worden beschuldigd dat ze op sommige reacties niet ingaan. Tegenover elke bokker waarover moderators de artikel 5 discussie zouden kunnen voeren staan tenminste 5 bokkers die wat mij betreft op cyberpesten zouden mogen worden aangesproken. Hoe HC door sommige mensen achtervolgd en getreiterd wordt is te kinderachtig voor woorden. Ik ben ook zo'n bokker die wel eens gevraagd wordt om te vertrekken en ik pieker er niet over. Zo lang ik mij gedraag heb ik net zoveel recht hier te zijn als ieder ander. Ik klaag ook niet over alle bokkers die nooit eens iets zinnigs in te brengen hebben en dat zijn er te veel om op de foei-lijst te zetten. Bokt is voor iedereen. Wie niet samen wil spelen gaat maar lekker buiten spelen.

Poeh hé, wát een post... met het riciso nu helemáál als 'vervelende'Bokker te boek staan maar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_.

Als een antibokker in een protopic komt of andersom en het kan er niet netjes aan toe gaan, is het dan misschien niet het beste (héél moeilijk, snap ik) om massaal die bokker in dat topic te negeren?
Laatst bijgewerkt door Sees op 22-08-14 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt