Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayling27 schreef:Ik zie niet in waarom het juist door zo'n topic slechter zou worden. Omdat ieder zijn mening hier geeft? Ik vind dat je best je mening mag geven, maar het verschilt in de manier hoe je het zegt..
.
Jennyj01 schreef:Kijk dat zou nou een goeie regel zijn.
Verboden te bekeren of je mening op te dringen.
goeroe schreef:Ik vind het jammer dat diversiteit door sommige mensen niet wordt gewaardeerd. Er zijn nu eenmaal mensen die niets liever doen dan een stevige discussie voeren en andere mensen die dat irritant en ongezellig vinden. Ik ben blij dat beide groepen welkom zijn op Bokt en dat moderators zich terughoudend opstellen in de confrontaties die hier zo nu en dan door ontstaan. Als ik door mijn bril kijk zie ik dat de bokkers die beschuldigd worden van het verzieken van topics meestal mensen zijn die van een pittige discussie houden. Vaak hebben ze een afwijkende mening en desnoods verzinnen ze er één om de advocaat van de duivel te kunnen spelen. Ze willen niets liever dan zelf geprikkeld worden door reacties van anderen en dus formuleren ze scherp, op het randje wellicht, maar gefocust op de bal en niet op de man. Wie daar niet van houdt vindt de oplossing in de vorige zin: reageer er niet op en je hebt nergens last meer van. Wat je echter vaak ziet is dat ook mensen die eigenlijk niet van discussies houden deze personen uitnodigen/uitdagen om te blijven reageren. Voorbeelden van reacties waar keihard op de man wordt gespeeld vind je vaak in deze situaties en meestal bij de mensen die om het hardst roepen dat iemand anders ongezellig doet. Als hier vervolgens inhoudelijk en in keurige volzinnen op wordt gereageerd wordt dit gezien als arrogantie en gaan de irritaties al helemaal door het plafond. Het komt zelfs voor dat de mensen die beschuldigd worden van het verzieken van een topic er tegelijkertijd van worden beschuldigd dat ze op sommige reacties niet ingaan. Tegenover elke bokker waarover moderators de artikel 5 discussie zouden kunnen voeren staan tenminste 5 bokkers die wat mij betreft op cyberpesten zouden mogen worden aangesproken. Hoe HC door sommige mensen achtervolgd en getreiterd wordt is te kinderachtig voor woorden. Ik ben ook zo'n bokker die wel eens gevraagd wordt om te vertrekken en ik pieker er niet over. Zo lang ik mij gedraag heb ik net zoveel recht hier te zijn als ieder ander. Ik klaag ook niet over alle bokkers die nooit eens iets zinnigs in te brengen hebben en dat zijn er te veel om op de foei-lijst te zetten. Bokt is voor iedereen. Wie niet samen wil spelen gaat maar lekker buiten spelen.