Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:51

Ts, wat stel je dan voor? Geef eens iets concreet als mogelijkheid, want klagen kan iedereen...

Selena

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:52

Tak, daar hadden we het gister nog over in een HK. Heel jammer!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:53

takkie_muis schreef:
nine1987 schreef:
_Selena, nou idd zeg.. Vond t ook erg jammer.. Heb geloof ik nog eentje ervan een PB gestuurd, maar weet ik niet meer zeker.. *gaat kijken*

Idd 1tje is compleet gestopt met bokt , haar user had ze veranderd en die bestaat nu niet meer

Kan m inderdaad ook niet terugvinden, al steek ik mijn handen ervoor in het vuur dat ik er eentje gestuurd heb om een hart onder de riem te steken..

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:55

Jolien87 schreef:
HighVoltage: ik begrijp je berichtje niet helemaal, maar ik denk wel dat ik weet waar je naartoe wil. Zonder specifieke voorbeelden te noemen, is dat inderdaad wel iets wat volgens mij een algemeen bekend gegeven is hier op bokt. Veel bokkers laten tegenstrijdige berichten zien, het is maar net hoe het ze uitkomt.

Duidelijker gemaakt ;)

MarlindeRooz

AustriaTrick schreef:
smurfje1 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens!!!

Jij moet zeker ook nuttige berichten hebben? Hoe kun je het eens zijn met amper 10 berichten? :')

TS: Ik kom hier ook alleen maar om het nieuws te lezen en zo nu en dan van saaiheid even door bokt te browsen.. maar voor de gezelligheid kom ik hier al lang niet meer.

Kijk dit zijn van die opmerkingen waar TS het over heeft.
Misschien leest ze al jaren mee???

Iris82

Vergeet niet dat *** zo ongeveer evenveel deed als 3 gemiddelde mods. Dus je mist er geen 7 maar 9. ;)

En dan merk je dat topics minder bijgestuurd worden. Vakantietijd, onderbezetting en je merkt zo de verzuring.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-14 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek van genoemde gebruiker de naam weggehaald

nine1987

Tieneke, met jouw ervaring en aantal posts, moet je toch wel weten wat ts bedoelt.. Het is de laatste tijd schering en inslag dat men elkaar het licht in de ogen niet gunt.. Men weet alles beter, kan alles beter.. Als een zadel net niet lekker ligt, dan worden paarden meteen kapotgereden.. Noem maar op, kies maar uit..

mala26

Ik ben het met je eens Jolien.
Vooral bij de rijfoto's e.d is vaak zo negatief commentaar. Iedereen is met zijn/haar hobby/sport bezig en vindt het zo zonde dat er dan op zo'n topic meteen negatief gereageerd moet worden. Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn maar om die persoon meteen de grond in te branden vind ik zo zonde. Lijkt mij dat we met zijn alle ontzettend veel plezier beleven aan de paarden en willen delen met elkaar. Zou fijn zijn als er wat positiever gereageerd kan worden naar elkaar.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:56

*** mis je idd ook heel erg.. En revanches, die was er ook een van.. Die heeft mij nog geholpen toen ik met een probleempje zat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:56

*** is dus compleet gestopt :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:57

nine1987 schreef:
Tieneke, met jouw ervaring en aantal posts, moet je toch wel weten wat ts bedoelt.. Het is de laatste tijd schering en inslag dat men elkaar het licht in de ogen niet gunt.. Men weet alles beter, kan alles beter.. Als een zadel net niet lekker ligt, dan worden paarden meteen kapotgereden.. Noem maar op, kies maar uit..

Dat snap ik, maar dit topic bewijst hoe het nu gaat precies het punt dat de ts wilt maken ;-)

laughterline

mala26 schreef:
Vooral bij de rijfoto's e.d is vaak zo negatief commentaar. Iedereen is met zijn/haar hobby/sport bezig en vindt het zo zonde dat er dan op zo'n topic meteen negatief gereageerd moet worden. Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn maar om die persoon meteen de grond in te branden vind ik zo zonde. Lijkt mij dat we met zijn alle ontzettend veel plezier beleven aan de paarden en willen delen met elkaar. Zou fijn zijn als er wat positiever gereageerd kan worden naar elkaar.

Jaa inderdaad! Zou bijna geen topic meer aan durven maken met rijfoto's erin := Want je weet dat er toch altijd mensen (niet zo'n aardige, geen opbouwende) kritiek geven... :P

Nayomie

Ik ga mij bijna bijzonder vinden, maar reltopics kom ik vrij weinig over. Als ik ze wel tegen kom, dan zeg ik wel wat over het feit dat 1x genoeg is.

Maar TS, over welke topics hebben we het dan? Reltopics of topics waarin kritiek gegeven wordt en mensen dit tig keer herhalen? Imo zit daar verschil in.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:57

Tieneke schreef:
Ts, wat stel je dan voor? Geef eens iets concreet als mogelijkheid, want klagen kan iedereen...

Dat is het probleem juist en ik hoop eigenlijk dat ik dat ook wel een beetje duidelijk had gemaakt in de OP: ik heb geen idee waar het aan ligt, of dat ik het mezelf misschien wel inbeeld. Ik hoop stiekem op dat laatste, dan is het waarschijnlijk zo dat ik minder makkelijk met de negatieve berichten omga dan voorheen. Dan kan ik het probleem dus bij mezelf oplossen.
Ik ben echter bang dat het probleem daadwerkelijk aanwezig is en dat het moeilijk op te lossen is. Misschien ligt het aan het beheer, hoewel ik daar zelf nooit problemen mee heb gehad. Misschien ligt het aan de mentaliteit van de forumleden die zich in de loop der tijd hebben aangemeld. Misschien is de meerderheid van de reeds actieve forumleden met de tijd negatiever geworden door Joost mag weten wat.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:58

mala26 schreef:

Ik heb hiernet foto's gekregen waar ik met 't paard stilsta (ik zit erop) en poseer. Daarop lijkt mijn linkerhand super streng, terwijl ik in het echt niets van contact had met de mond. Vaak zien we dingen op foto's die er in het echt anders aan toe gaan...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:58

Dit is trouwens niks nieuws hoor, 10 jaar geleden kloeg men hier ook al over. Sowieso zijn paardenmensen vaak zeikmensen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:00

vencedor schreef:
Allemaal bokt enquete invullen, kun je dit allemaal aangeven :D

Is bij deze ingevuld :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:01

Voor heel wat jaren terug had ik nog een profiel en opende ik nog topics op HAW nu hou ik alle foto's liever voor mijzelf. Erg jammer, want soms ben je zo trots op een shot rijfoto's dat je ze graag wilt tonen, maar daar heb ik nu geen zin meer in.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 12-08-14 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Kloeg? :') Die is leuk! :D

Maar ik heb ook zoiets in de enquête vermeldt... En ik mag mezelf denk ik wel een actieve bokker noemen. En daarbij lees ik nog veel meer mee dan dat ik post. En ik vind het ook heel irritant. Ik kan zo een paar namen noemen van Bokkers die altijd over iedereen heen moeten zeiken, maar het is de schuld van de jeugd wordt vaak geroepen. Ja die penny's... Maar de penny's zijn eerder aandoenlijk dan irritant.

Het zijn de leden die denken dat ze alles maar kunnen zeggen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf soms ook lomp geuitte kritiek post. Niemand is perfect!

quartel

Iris82 schreef:
Vergeet niet dat xxx zo ongeveer evenveel deed als 3 gemiddelde mods. Dus je mist er geen 7 maar 9. ;)

En dan merk je dat topics minder bijgestuurd worden. Vakantietijd, onderbezetting en je merkt zo de verzuring.

Dat was een keus van het beheer.
En zie nu het resultaat.....ik ben het met de TS eens hoor.
Er zijn maar weinig topics die gewoon leuk blijven.
Het lijkt haast of de grenzen een beetje weg zijn en daar word dankbaar misbruik van gemaakt.
Tenminste....zo komt het op mij over.
Het had beter intern opgelost kunnen worden, had niemand er wat van mee hoeven krijgen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:03

TS, dan zit je in de verkeerde topics, klaar.

Ik reageer vooral in leuke topics, ééntje daarvan is het ook regelmatig gedonder maar dan reageer je of niet of zeg je "zo gezellig hier" en je gaat over een ander onderwerp verder.

De vervelende topics zie ik ook regelmatig voorbij komen en één ding valt mij daarin op; Het is altijd hetzelfde groepje Bokkers dat er mee te maken heeft. Dit groepje gedraagt zich alwetend, almachtig en doen alsof zij het 'volwassen' gedrag van Bokt representateren (omdat ze al tig jaar lid zijn?). Ga uiteraard geen namen noemen, maar het zijn betweterige types van rond de 30 en hoe je het ook wend ok=f keert, die zijn er áltíjd bij.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 19:03

Nayomie schreef:
Ik ga mij bijna bijzonder vinden, maar reltopics kom ik vrij weinig over. Als ik ze wel tegen kom, dan zeg ik wel wat over het feit dat 1x genoeg is.

Maar TS, over welke topics hebben we het dan? Reltopics of topics waarin kritiek gegeven wordt en mensen dit tig keer herhalen? Imo zit daar verschil in.

Ik heb het niet specifiek over één van die twee. Beide gevallen zie ik steeds meer en dat komt echt niet om dat ik dat bewust opzoek. Ik zou haast met zekerheid durven te zeggen dat ik niet word gezien als 'Rel-bokker' of een Bokker waar moeilijk mee te praten valt.
Het zijn meerdere dingen, bijvoorbeeld wat hierboven wordt genoemd: een TS die foto's laat zien waarbij een zadel niet lekker ligt, diegene krijgt vervolgens een stortvloed van commentaar en gescheld over zich heen. Dat kan dus blijkbaar niet op een andere manier worden gezegd.
Momenteel ben ik actief in een topic van een TS die een pony heeft gered van de slacht, het beestje knapt zienderogen op. TS had wat plannen met het beestje die bij nader inzien toch niet zo'n goed idee waren, wat ze inmiddels ook zelf al wel inzag. Maar nee, er moeten toch nog even een paar forumleden sneaky een pb sturen waarin TS onder anderen wordt uitgemaakt voor dierenmishandelaar.

Ik zal meteen maar opbiechten: de eerste keer dat ik een paard zelf opzadelde, legde ik het zadel achterstevoren. Had ik toen ook maar per direct moeten stoppen met paardrijden? Als ik een aantal Bokkers hier moet geloven dan zou je het haast gaan denken.

Snap je een beetje wat ik bedoel? Het is de algemene negativiteit die de overhand lijkt te krijgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:04

Ook als iemand vol trots een ITP topic opent en dan finaal de grond ingeboord wordt omdat dit en dat en zus en zo niet goed is. En uiteindelijk is de conclusie dat ze maar beter een hobbelpaard kan kopen. Dit zie ik heel veel.

chimello

Ligt aan de subforums, ik heb op bepaalde forums nergens moeite mee. Vind zelfs dat er heel boeiende mensen op bokt zitten waar ik al heel wat van geleerd heb. Je maakt het je vaak zelf zo moeilijk als je wilt. Topic dat discussies kan veroorzaken? Niet reageren! Simpel :D

nine1987

Precies, of gewoon een leugen om bestwil en zeggen dat ze bokt niet meer konden combineren met dagelijks leven oid, want hoe het gegaan is, is echt pure zwartmakerij geweest imo..