25 nuttige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YRT ook meerekenen in 25 nuttige berichten?

Ja
10 (35%)
Nee
18 (64%)

Totaal aantal stemmen: 28

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:12

Reacties op yrt mee laten tellen vind ik niet zo'n goed idee, aangezien het niet echt nut heeft.
Als ze niet ik staat zijn om 25 nuttige paardgerelateerde berichten te plaatsen, zullen ze na die 25 berichten nog steeds geen inhoudelijke berichten kunnen plaatsen, dus dan zijn ze ook niet een aanwinst oid voor het forum, dus hoef je in principe niet extra moeite te doen/regels te verslappen om ze binnen te laten :)

zonnebloem18

Re: 25 nuttige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:16

Als nieuwe gebruiker hoef je niet perse advies te geven om de 25 berichten te halen.
Op de diverse informatieve fora een topic openen voor advies zorgt net zo goed voor 25 nuttige reacties.

Bewust onzinberichten plaatsen om de 25 berichten te halen is vaak zinloos, de moderators zullen deze berichten verwijderen en indien nodig de gebruiker weer uit de kudde halen, sprokkelen zoals wij het noemen is echt niet toegestaan.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:21

zonnebloem18 schreef:
Als nieuwe gebruiker hoef je niet perse advies te geven om de 25 berichten te halen.
Op de diverse informatieve fora een topic openen voor advies zorgt net zo goed voor 25 nuttige reacties.

Bewust onzinberichten plaatsen om de 25 berichten te halen is vaak zinloos, de moderators zullen deze berichten verwijderen en indien nodig de gebruiker weer uit de kudde halen, sprokkelen zoals wij het noemen is echt niet toegestaan.

Maar moet je dan 5 topics openen? Want met één simpele vraag haal je geen 25 berichten.. Buiten dat was ik 12 toen ik op bokt kwam, en ook zonder vraag.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 12-08-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:21

Onbekend15 schreef:
indd

En zie hier, een sprokkelaar. Hij ligt voor je voeten, zonnebloem. :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:22

JoopC schreef:
Onbekend15 schreef:
indd

Forumzaken telt geloof ik niet mee in de 25 berichten :P

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:22

Helaas is dit niet informatief Joop :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:23

Arc_En_Ciel schreef:
JoopC schreef:

Forumzaken telt geloof ik niet mee in de 25 berichten :P

Zou ze dat weten?
Is een kort en nutteloos bericht. Kan voor getemd worden, maar dat vind ik nu weer niet nodig.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:25

Ik ben ook door de 25 berichten gekomen zonder een topic te openen. Als je echt graag op bokt wil moet je er enige moeite voor doen. hoe oud je ook bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:27

Hmm.... Ik vind die 25 berichten wel handig, weet je iig dat diegene niet het hele forum onder zal spammen met onzin berichten, of dat die persoon andere bedoelingen heeft bijv. dan alleen kennis delen etc. Maar aan de andere kant is het ook wel lastig, want niet iedereen kan zo zijn 25 berichten vol maken, als ze zelf nog niet over zoveel info beschikken.

Leeftijdsgrens is misschien wel een beetje te. Sommige kinderen beschikken al over heel veel info, ook al zijn ze bijv. nog maar 12, en met sommige valt er ook nog gewoon goed mee te praten. En volgensmij hebben je ouders ook nog controle over op wat je op internet doet? Ik zou als 8-jarige echt niet op Bokt mogen bijv.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:28

Als ik kijk naar mijn eigen eerste echt topic, daar vroeg ik ook advies, in dat topic heb ik 17 reacties geplaatst.
Verder kan je natuurlijk altijd je eigen ervaring delen, ik denk dat er maar weinig gebruikers zijn die echt last hebben van de 25 nuttige reacties regel.

Voor zover ik weet hebben we het er achter de schermen wel over gehad hoe dit anders ingevuld zou kunnen worden maar hebben we nog geen betere oplossing kunnen vinden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:29

Ja! Bij ons wat het vroeger niet meer als normaal als er toestemming gevraagd werd aan papa of mama om je in te schrijven op een site.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 22:30

Daar kan ik mij wel in vinden, LadyBird. Het lastige is, dat je dan op leeftijd aan het 'discrimineren' bent als het ware. En dan nog blijft het toegankelijk. Heel simpel, mensen vullen een andere geboortedatum in en klaar.
Maar voor de jeugd is juist dat jeugdhoekje bedoeld om daar hun verhalen kwijt te schrijven, dus in mijn ogen, leek mij juist handig om het jeugdonderdeel beschikbaar te maken.

Dan bedenk ik mij opeens een beter plan. Jeugdonderdeel wel topics kunnen aanmaken, maar niet voor de 25 berichten mee laten tellen.

Overigens lijkt mij het discuseren over die opmerking niet relevant, met TEM'en schiet je meer op.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:30

Ik zag een idee voorbij komen met een intro zodat je snapt hoe het hier werkt en dat je regels kent. Maar waarom alleen voor kinderen onder de 13? Ook mensen van 20 kunnen hele zinloze dingen plaatsen of onaardig doen tegen mede bokkers toch?

smurfje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:33

Ben ik het mee eens ArianaDiaat, zijn vaak evengoed volwassenen als kinderen.. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:40

Keek ook even terug naar mijn eerste 25.. Had meteen topics geopend: eentje met een vraag en een HAW met 2 wedstrijdfilmpjes. Ja, toen had ik die 25 meteen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:41

Ik weet het geen eens meer. Gelukkig heb ik ze en kan ik gewoon met alles mee praten :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:42

Geen idee, is alweer een tijd geleden.
Heb het geloof ik gedaan via het reageren op de voorpaginanieuwtjes.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:55

Het is vooral mee praten. En dat hoeft niet direct in hele essays met uitgebreide theorie op rijtechnische vragen, maar dat kan ook in een iets simpelere vorm (zolang het geen sprokkelberichten zijn). Ik ben nog steeds van mening dat het een werkend systeem is. Iets kan altijd beter, maar dat betekend niet dat het oudere systeem niet zou functioneren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:10

zonnebloem18 schreef:

Ja en die worden dan vrolijk naar YRT geplaatst :') Laatst een (ik dacht) 14-jarige die M sprong met haar pony met een serieuze en redelijke ingewikkelde vraag op RT. De tips kwamen, maar toen werd het plots naar YRT geplaatst en kreeg TS penny tips van manegeruitertjes en shetlandknuffelaars die nergens op sloegen. Heb toen via pb nog om opheldering gevraagd, maar écht antwoord kreeg ik niet. Enkel kortaf dat TS geen 16 was.

Leeftijdsgrens lijkt me niks. Als serieus kind heb je het hier soms al zwaar, laat staan op het pennyforum. De 25 berichten vind ik makkelijk te behalen, dan post je af en toe maar wat onzin hoor.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:51

Lovealmar schreef:
Ik ben ook een (jong) kind en ik zou het niet leuk vinden om naar een penny forum te moeten gaan!

TS ik snap je punt! Maar om het in de huiskamers mee te katen tellen is denk ik niet zo'n goed idee, Maar wat miss wel kan is om van die 25 bijv 15 te maken?!

Penny forum lijkt me echt stom... :D
Ladybird schreef:
Ik ben ook door de 25 berichten gekomen zonder een topic te openen. Als je echt graag op bokt wil moet je er enige moeite voor doen. hoe oud je ook bent.

Ik heb volgensmij 1 topic geopend maar ik had na 36 berichten 25 nuttige.

HorseLove28 schreef:
Hmm.... Ik vind die 25 berichten wel handig, weet je iig dat diegene niet het hele forum onder zal spammen met onzin berichten, of dat die persoon andere bedoelingen heeft bijv. dan alleen kennis delen etc. Maar aan de andere kant is het ook wel lastig, want niet iedereen kan zo zijn 25 berichten vol maken, als ze zelf nog niet over zoveel info beschikken.

Leeftijdsgrens is misschien wel een beetje te. Sommige kinderen beschikken al over heel veel info, ook al zijn ze bijv. nog maar 12, en met sommige valt er ook nog gewoon goed mee te praten. En volgensmij hebben je ouders ook nog controle over op wat je op internet doet? Ik zou als 8-jarige echt niet op Bokt mogen bijv.

Toen ik 8 was zat ik eigenlijk nooit op internet. Ik was altijd buiten aan het spelen of op de DS. (DS, ja daar doe ik ook niks meer mee :') )

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:54

MarlindeRooz schreef:
mijn zusje is net 11, zoek maar op Myrthe03. die heeft al vaak nuttige tips kunnen geven en is zo aan haar 25 berichten gekomen. Het kan dus wel...

Lekker weer vooroordelen hier, mijn zusje van 11 zou serieus volwassener reageren...

ik ben ook nog maar zo oud en net zo oud.
en ik vind het leuk om tips te geven aan mensen ik doe dat graag

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:57

JoopC schreef:
Ja, dump vooral alle kinderen op een Pennyforum.
Jammer voor de kids die hier iets zinnigs komen vragen.
Ze komen er heus wel op als ze erop willen.

dat is niet lief ik wil niet op dat penny forum

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:13

Ik las net een reactie hier om zeg maar hoeken te maken voor 20+ en daar vrouwen komen met zwangerschap topics dus krijgen jongeren die niet te zien maar een meisje van 18 kan net zo goed zwanger zijn en die mag dan niet meepraten?

En als je op Google een vraag intypt over paarden krijg je algauw topics te zien van bokt en je hoeft je niet aan te melden > iedereen kan het lezen want Google vraagt niet om leeftijden

Veder vind ik het iedereen over een kam scheren ja ik geef toe ik leed zwanger topics wel eens om dat ik het interessant vind en ik ben dus geen 20+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:50

Is die regel van 25 nuttige berichten al lang actief eigenlijk? Ik werd lid in 2005 en ben blijkbaar begonnen in de huiskamer :') Op dat moment nog entertainment ofzo denk ik want mijn eerste (20, 30, 40?) berichten gingen over paardencomputerspelletjes _O-

Edit: Blijkbaar al op z'n minst vanaf 2003 :') Naja, nooit last van gehad dus :))

Zelf maakt dat leeftijdsgedoe me overigens totaal niet uit en ik vind een leeftijdsgrens niet nodig. Ik vind dat een forum er is voor iedereen en niet enkel voor 'volwassenen' (en wat is volwassen dan?). Zelf word ik eerder een beetje kregel van de onverdraagzaamheid die ik vaak voel in posts met commentaar op 'onvolwassenheid' of 'jonge kinderen', niet enkel hier of op bokt trouwens. De grootste discussies tellen doorgaans ook niet zo ongelooflijk veel jonge kinderen is mijn ervaring, maar misschien mis ik die gewoon :P

Het idee in de startpost leek me wel een goede oplossing voor een volgens mij reëel probleem :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:12

Tja, ik vind die 25 nuttige berichten eigelijk wel een goede norm. Wil je hier actief meekletsen, dat moet je toch eerst laten merken dat je in eerste instantie thuishoort op een PAARDENforum. Gaat het alleen om het kletsen, kan je net zo goed naar Penny, Viva, Yes oid.

De jongere kinderen die niet veel met paarden hebben, filter je er op deze manier ook uit. De jongere kinderen die wel wat ermee hebben, zullen echt wel aan hun 25 posts komen, zonder onzin berichtjes als "vind ik ook". Denk dus niet dat je uitzonderingen moet gaan maken ivm leeftijd en dus minder weten. Op informatief kun je natuurlijk ook (niet voor de hand liggende of zelf goed op te zoeken) vragen stellen. Hoef je niet meteen een topic voor te openen natuurlijk.