Punz schreef:Oh, wat ongelofelijk zónde zeg, dat uitgelicht (hopelijk tijdelijk) verdwijnt. Heb het topic met daarin alle commotie gemist, maar vraag me werkelijk af: Welke "beroemde" fotograaf heeft hier nu imagoschade/financiele schade enz enz door plaatsing bij uitgelicht?
Begrijp zelf niet goed dat het kennelijk wél goed is dat er een topic geopend wordt met de bewuste foto's , en dit dus op bokt geplaatst mag worden, maar dat er op de voorpagina níet een "van een plaatje voorzien linkje"- naar het topic ( want meer is het niet) geplaatst mag worden.
Ok; snap dat er niet gesleuteld moet worden aan de foto's zoals ze in het topic staan, logo's weghalen kan natuurlijk niet. Maar als de boel intact blijft, en uitgelicht is niet meer dan een "fotoknop op de voorpagina" naar het topic, dan snap ik werkelijk niet waarom dat niet zou mogen?
En verder: je mag toch gewoon iets wat gepubliceerd is citeren, mits je dit doet met bronvermelding??
Het citaatrecht zit wel ietsje anders in elkaar dan hier gedaan wordt. Bronvermelding staat er allereerst niet bij (naam fotograaf), daarnaast werden de foto's ook nog eens bijgesneden/bewerkt en werden logo's weggepoetst. En dat hoort echt niet.
En die knop naar het topic mag best, mits bronvermelding en onbewerkt
.
Ik vind het jammer dat het zo moet gaan, er waren in het vorige topic constructieve opties geboden.