Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Alleen het login formulier beveiligen is een optie, dan is het iig niet mogelijk om wachtwoorden te onderscheppen, maar je account (of iig je sessie) is dan ook niet veilig. Dan liever alles via SSL.
Overigens doet de hoofdpagina van https://ssl.bokt.nl/ zo goed als niets in o.a. Chrome omdat daar scripts worden geladen zonder versleuteling en die worden wijselijk geblokkeerd door Chrome. forums lijkt wel redelijk te werken op het moment. Maar, zoals ik zei, garantie tot aan de deur for the time being...
LoveUggs schreef:Wauww.. Wou vanochtend al reageren op Sebas zn OP, maar jullie gaan wel erg ver buiten mijn boekje qua kennis.
Enige wat ik anders had gedaan in de OP was al die links weg laten..Verder is het echt wel iets dat voor iedereen belangrijk zou moeten zijn.
Bij mij doet op die SSL Boktpagina alleen de homepage raar trouwens. De rest is prima.
Citaat:Stel dat Alice en Bob met elkaar via e-mail berichten willen uitwisselen. Alice stuurt een e-mail naar Bob, maar Trudy onderschept de e-mail doordat zij toegang heeft tot de e-mailserver. Indien Alice en Bob geen encryptie gebruiken, is Trudy in staat het bericht te lezen en eventueel te veranderen. Als ze het bericht aanpast, heeft Bob hier geen weet van, want hij kan niet controleren of het werkelijk Alice is die dat bericht heeft geschreven. Ook in situaties waar wel sprake is van beveiligde communicatie (dat wil zeggen dat Alice en Bob eerst elkaars identiteit aan elkaar kenbaar maken) kan Trudy tussenbeide komen en de identificatie ongemerkt beïnvloeden.
Seb8iaan schreef:Ach het is een leuke materie en kun je zowel op positieve als negatieve wijze toepassen (al is dat afhankelijk van hoe je die twee ziet).
Ik kan hier ook mooie verhalen ophangen over hoe je MetaSploit afvuurt op bokt, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan een vrijbrief hebt om dat te doen