vijandige sfeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: vijandige sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:13

Dat vind ik dat wel vreemd, aangezien er naar mijn idee altijd wel serieus wordt ingegaan op dat soort taferelen. Dat iemand een opmerking plaatst die bij iemand in het verkeerde keelgat schiet is natuurlijk vervelend maar niet altijd op zo'n manier bedoeld. Maar het op de man spelen en iemand bewust uitschelden vind ik daarentegen absoluut niet door de beugel kunnen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:14

dit werd gedaan alleen omdat ik ergens niet naar luisterde. en nu noemen ze me steeds het slachtoffer van bokt enzo...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:14

Een opmerking als "jij bent een domme geit" is imo onderdeel van een ruzie (zelfs apartkeuze vakje bij het plaatsen van een tem). Wat natuurlijk wel zo kan zijn is dat er wel wat mee is gebeurd, maar dat krijgen jullie verder niet mee. Maar dan kan de persoon er alsnog wel op aangesproken zijn door een mod.

Je kan in de TeMlogs zien wat er met je TeM is gebeurd (gesloten, reactie van een mod enz). En daar kun je ook weer een reactie op plaatsen als je nog vragen hebt. Je kan ook altijd een pb sturen naar de mod van het betreffende forum.

Een mod heeft ongeveer 7 dagen te tijd om een TeM af te handelen? Dus afhankelijk van hoe lang het geleden is staat de tem misschien nog open?

En als je door een aantal mensen in verschillende topic's continue wordt achtervolgt door dezelfde mensen met soortgelijke opmerkingen lijkt dat verdacht veel op cyberpesten, maar ook daar gewoon op temmen of reacies verzamelen en naar een mod pb'en. Zij kijken er dan naar en ondernemen indien nodig actie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-06-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:15

Sammie schreef:
Een opmerking als "jij bent een domme geit" is imo onderdeel van een ruzie (zelfs apartkeuze vakje bij het plaatsen van een tem). Wat natuurlijk wel zo kan zijn is dat er wel wat mee is gebeurd, maar dat krijgen jullie verder niet mee. Maar dan kan de persoon er alsnog wel op aangesproken zijn door een mod.

Je kan in de TeMlogs zien wat er met je TeM is gebeurd (gesloten, reactie van een mod enz). En daar kun je ook weer een reactie op plaatsen als je nog vragen hebt. Je kan ook altijd een pb sturen naar de mod van het betreffende forum.

Een mod heeft ongeveer 7 dagen te tijd om een TeM af te handelen? Dus afhankelijk van hoe lang het geleden is staat de tem misschien nog open?

de topic is een slotje op gezet. omdat iedereen negatief liep te doen. op paar na.

maar er is best veel naars tegen me gezegd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:16

Het slachtoffer van bokt? Ben nog nooit tegengekomen dat je zo wordt genoemd? Ik denk dat die bokker wel een waarschuwing heeft gekregen hoor. Een OW kunnen ze niet meteen geven lijkt mij.

kiki1976

alltimapanda schreef:
Ik werd laatst voor domme geit uitgescholden alleen omdat ik niet deed wat hun wilde. Verder ook als ze hun zin niet krijgen drammen/zeuren ze erg.

Ik heb vaak geen eens zin meer om ergens op een topic te reageren.

-O-

Toevallig heb ik dat topic gelezen.
Oke het was misschien niet heel netjes, maar dan moet je ook hier zo eerlijk wezen om te vertellen waarom ze dat zeiden.

In sommige topics word er soms wel negatief gereageerd, maar in sommige gevallen word het ook verkeerd gelezen/opgevat.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 04-06-14 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik ben bang dat dergelijk agressief, onbehoorlijk en onbeschoft gedrag eigenlijk een beetje inherent is aan berichten plaatsen via internet.

Het is nu eenmaal erg lastig om precies te begrijpen wat iemand bedoelt, zonder dat je er "beeld en geluid" bij hebt.

Dat gebeurt ook nog wel eens als je veel via de mail communiceert met mensen die je niet persoonlijk kent. Soms worden bepaalde zaken compleet verkeerd geïnterpreteerd. Terwijl degene die het bericht verzonden heeft helemaal geen verkeerde intentie heeft gehad met zijn bericht.

Op fora e.d. is het natuurlijk erg makkelijk om je te verschuilen achter je account en ik ben vaak erg benieuwd naar mensen die echt vervelend reageren, hoe ze in "real live" zouden zijn?

Ik zie op veel andere fora (zoals hierboven ook al genoemd wordt) dat mensen de meest idiote dingen opschrijven. Je hoort/leest ook heel vaak dat bijv bekende Nederlanders tegenwoordig dreigmails, doodsbedreigingen via Twitter e.d. krijgen. Is ook veel makkelijker. Vroeger moest je, je typemachine pakken, letters uit de krant knippen, knutselen, plakken, versturen enz voordat je een beetje knappe "doodsbedreiging" in elkaar geknutseld had. Tegenwoordig heb je dat in een "vloek en een zucht" geregeld.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:17

Geryon schreef:
Het slachtoffer van bokt? Ben nog nooit tegengekomen dat je zo wordt genoemd? Ik denk dat die bokker wel een waarschuwing heeft gekregen hoor. Een OW kunnen ze niet meteen geven lijkt mij.

Ja oke maar ze zeiden dat omdat ik alleen maar vroeg hoe hun over dachten met gips paard te rijden. maar hun gingen me gelijk vertellen wat ik niet moet doen en ik kon geen kant meer op. en werd van alle kanten gelijk afgezeikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:17

alltimapanda schreef:
de topic is een slotje op gezet. omdat iedereen negatief liep te doen. op paar na.

Dan is er dus wel wat meegedaan :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:18

Sammie schreef:
alltimapanda schreef:

Dan is er dus wel wat meegedaan :)

dat zie ik nu net pas dat daar een slotje op gezet is ;o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:19

alltimapanda schreef:
Geryon schreef:

Ja oke maar ze zeiden dat omdat ik alleen maar vroeg hoe hun over dachten met gips paard te rijden. maar hun gingen me gelijk vertellen wat ik niet moet doen en ik kon geen kant meer op. en werd van alle kanten gelijk afgezeikt.

Als jij vraagt naar hoe anderen denken over het rijden met gips. Dan krijg je posts met niet doen of wel doen.

Ik vind wel dat je vriendelijk gebleven bent in dat topic hoor. Had ik je niet na kunnen doen :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:24

[***] schreef:
Vroeger moest je, je typemachine pakken, letters uit de krant knippen, knutselen, plakken, versturen enz voordat je een beetje knappe "doodsbedreiging" in elkaar geknutseld had. Tegenwoordig heb je dat in een "vloek en een zucht" geregeld.
Hahahha!

Weet je ik denk dat de schroom gewoon lager ligt. We denken allemaal wel eens in gedachten iets grover of bozer, maar weten dat in een gesprek of na nog een keer nadenken altijd wel wat netter te verwoorden of we denken laat maar. Maar geschreven lijkt dat toch een stuk anders te liggen. Dan gooien we soms alles er direct uit. Dat is een proces dat sommige mensen echt moeten leren en anderen nooit zullen leren. :+

En een andere probleem is dat je gewoon soms niet weet hoe een geschreven tekst bedoeld is en ook dat iemand in gedachten iets zo bedoeld, maar het warrig opschrijft waardoor de boodschap niet overkomt. En iemand in zijn reactie andere conclusies trekt en dus vanuit die gedachten er naar kijkt :)

Maar ik vind het de afgelopen tijd wel meevallen hoor. Iig op de plekken waar ik kom :))

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:25

@Geryon

dankje ik reageerde op gegeven moment niet eens:p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:25

Dat is soms ook het beste dat je kunt doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:27

Je heb wel eens mensen die het werkwoord haarkloverij in alle tijden kunnen vervoegen }>
Hele bladzijdes, het hele onderwerp wordt ondergesneeuwd.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:27

Ik denk dat er hier een groot aantal mensen kicken op het feit dat ze hun frustraties uit het dagelijks leven hier gratis kunnen uitleven zonder er verantwoording voor te moeten nemen. Lekker gemakkelijk van achter het toetsenbord, zonder de persoon die ze beledigen in de ogen te hoeven kijken. Er zijn gelukkig ook veel mensen die hier komen om bij te leren, sociaal contact te hebben en zich te ontspannen. Ik denk ook trouwens dat veel van die agressieve bokkers niet door hebben dat ze zich een beetje voor aap zetten door hun manier van reageren. En dan heb je natuurlijk nog de in principe meningloze meelopers, die schreeuwen het liefste wat, zonder ook maar daadwerkelijk te begrijpen wat ze schreeuwen en die er ook alles aan doen om niet tegen de stroming in te gaan, die herken je ook heel gemakkelijk. Zij zijn overigens makkelijker te ontmaskeren, ga een onderbouwde discussie aan en je zult merken dat ze enkel en alleen op de persoon kunnen spelen en niet op de bal.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:28

Ik was er beetje klaar mee. Maar als ik dus om een mening vraag moet ik het ook gelijk doen van mensen zoals hun het willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:31

Ik vind het juist minder worden. Vind het alleen jammer dat er soms scheldwoorden worden gebruikt. Volgens mij gewoon onnodig.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:32

Petrichor schreef:
Tja laatst een reactie in een topic waar iedereen vol trotst zijn bruine of zwarte paard laat zien, waarop een bokker reageert: Een enkeling springt eruit en verder is het een behoorlijke manege bij elkaar haha.

Dat soort reacties vind ik het jammer en wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden. :)

Verder vind ik bokt erg gezellig!

Hoezo, ik vind mijn zwarte ook het mooiste paard van bokt. Echter ik weet ook wel dat het maar een heel gewoon simpele huis tuin en keuken knol is. En dat een heleboel mensen hem (gelukkig :+ ) zouden laten staan. Maar dat neemt niet weg dat ik heel gek ben met mijn knol.

Waarom zou op die opmerking wat gedaan moeten worden. Ik vind het geen achterbakse of gemene opmerking.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:33

Rocamor schreef:
Petrichor schreef:
Tja laatst een reactie in een topic waar iedereen vol trotst zijn bruine of zwarte paard laat zien, waarop een bokker reageert: Een enkeling springt eruit en verder is het een behoorlijke manege bij elkaar haha.

Dat soort reacties vind ik het jammer en wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden. :)

Verder vind ik bokt erg gezellig!

Hoezo, ik vind mijn zwarte ook het mooiste paard van bokt. Echter ik weet ook wel dat het maar een heel gewoon simpele huis tuin en keuken knol is. En dat een heleboel mensen hem (gelukkig :+ ) zouden laten staan. Maar dat neemt niet weg dat ik heel gek ben met mijn knol.

Waarom zou op die opmerking wat gedaan moeten worden. Ik vind het geen achterbakse of gemene opmerking.

Tja ik vind het niet zo'n hele nette opmerking. Gelukkig meerdere met mij.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:33

Ik vind het op zich op dit moment wel meevallen. In de vakantie wordt het weer erger.

Ik merk wel dat mensen gewoon niet meer luisteren naar elkaar. Er is gewoon geen respect meer voor elkaar
Als mensen vragen of er ergens geen opmerkingen over gemaakt kunnen worden dan wordt dat toch gedaan.
Als mensen zeggen dat ze het begrijpen en dat ze er wat mee gaan doen, dan is dat nog niet genoeg nee dan blijven andere posters er over Door zagen.

En dat maakt wel dat er af en toe een beetje een nare sfeer hangt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:36

Wat ik sneu vind is als iemand vol trots haar nieuwe pony op Bokt laat zien en vol trots foto's plaatst waarop ze zonder cap en gewoon schoeisel, door ik weet niet hoeveel mensen op rij afgezeken wordt en nog netjes blijft ook. Ik vind het ook onverantwoordelijk maar een of twee keer zeggen moet toch voldoende zijn. Het gaat dan nieteens meer om de pony maar om het hakken en zulke dingen vind ik sneu.
Ook heb ik, omdat ik reageer in een topic waarin een mening gevraagd wordt, pb's gekregen en dan nog kwaad worden als ik zeg dat ze in het topic moet reageren en niet mij moet pben.

Sammie

Je kunt je ook afvragen of het feit dat er ergens staat “aub geen opmerkingen over mijn cap, sporen, zweep, zware bak, te krap jasje, slofteugel” etc. al niet de discussie een bepaalde hoek in duikt. De ‘sfeer’ is zeg maar al deels bepaald. Is het niet omdat iemand blijkbaar niet open staat voor een mening daarover ,dan is het wel dat de nadruk er opgelegd wordt (door het te benoemen) en een opmerking sneller volgt omdat men er juist naar kijkt dan dat je het gewoon niet benoemd :)

Nessie

Die meid over de bruine en zwarte paarden noemt in een ander topic een paard ook eng mismaakt, denk dat ze erop uit is om te katten :j

Ik merk ook niet veel van een grimmigere stemming. Vroeger zelf een nare ervaring meegemaakt op Bokt. Zitten gewoon toen en nu ook rotte appels tussen maar dat heb je overal.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:37

Dat bedoel ik inderdaad. 1 opmerking oke... maar de posters daarna hoeven het echt niet meer te zeggen...