Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 00:28

Jolien87 schreef:
Ik zal direct mijn hand in eigen boezem steken: ik heb inderdaad die opmerking gemaakt over dat de TS in het betreffende topic waarschijnlijk iets teveel de penny leest. Na het bericht van SaskiaKa heb ik hier nog eens over nagedacht en ben ik vervolgens teruggekomen op mijn opmerking. Openbaar, in datzelfde topic. Helaas kun je berichten na zoveel minuten niet meer aanpassen, maar ik heb ook uitgelegd waar mijn opmerking vandaan kwam. Hij was ondoordacht en het was eruit voor ik er erg in had.
Natuurlijk is er een bokt een aantal "pubers" dat op de plek moet worden gezet, maar er zijn ook genoeg jonge bokkers die je wel normaal kan aanspreken zonder dat je een grote mond kan terug verwachten.
Ondanks mijn eerdere opmerking van vanavond ben ik het wel met je eens hoor SaskiaKa, het mag allemaal best een tikkeltje minder fel. Op deze manier creëer je ook genoeg mensen die maar bij voorbaat op de achterste benen gaan om te voorkomen dat ze omver worden gewalst.

Moet zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je zo reageert. Ben het ook met je eens dat pubers met een hele grote mond best eens op hun plek gezet mogen worden, maar ik merk steeds meer dat kinderen met een enthousiaste vraag (misschien ondoordacht, maar daar zijn het kinderen voor) door volwassenen belachelijk worden gemaakt. Zelfs wanneer ze in het young riders gedeelte hun vraag stellen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:29

Toen ik begon op Bokt was er volgens mij een minimumleeftijd van 13. Ik heb even gemist op wel tijdstip ze dat hebben aangepast, maar ook nu nog is er volgens mij toestemming nodig van de ouders als men hier actief wil zijn?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:30

Jolien87 schreef:
Ik zal direct mijn hand in eigen boezem steken: ik heb inderdaad die opmerking gemaakt over dat de TS in het betreffende topic waarschijnlijk iets teveel de penny leest. Na het bericht van SaskiaKa heb ik hier nog eens over nagedacht en ben ik vervolgens teruggekomen op mijn opmerking. Openbaar, in datzelfde topic. Helaas kun je berichten na zoveel minuten niet meer aanpassen, maar ik heb ook uitgelegd waar mijn opmerking vandaan kwam. Hij was ondoordacht en het was eruit voor ik er erg in had.
Natuurlijk is er een bokt een aantal "pubers" dat op de plek moet worden gezet, maar er zijn ook genoeg jonge bokkers die je wel normaal kan aanspreken zonder dat je een grote mond kan terug verwachten.
Ondanks mijn eerdere opmerking van vanavond ben ik het wel met je eens hoor SaskiaKa, het mag allemaal best een tikkeltje minder fel. Op deze manier creëer je ook genoeg mensen die maar bij voorbaat op de achterste benen gaan om te voorkomen dat ze omver worden gewalst.

Inmiddels is er een aantal berichten verwijderd, waaronder ook mijn bericht. Gelukkig maar want ik voelde me er flink banketstaaf over. Ik las het topic op het verkeerde moment, toen ik echt even een ***bui had. Normaal gesproken zou ik wel anders reageren. Niet meer doen dus. :n
Maar dan hebben we het over één topic. Dit soort situaties komen dagelijks voor, helaas.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:31

Cassidy, je zoekt gewoon wat. Dat merkte ik al op het andere topic.

Hou eens op met jezelf goed te praten. Kots smileys bij een meisje van net 12 jaar omdat ze vraagt wat ze met haar pony moet. Niet iedere 12 jarige is even intelligent.
Ik ga er vanuit dat de ouders niet zo kundig zijn met de pony van het meisje. Is haar schuld niet. Dan kun je de ouders misschien wel gaan afzeiken maar ga aub geen meisje van 12 een complex aan praten.

Natuurlijk is het erg dat de zoveelste shetlander weer ergens gedumpt wordt maar een 12 jarige vraagt net voor advies, jaag ze dan niet meteen weg. Nu is het topic gesloten, heeft ze veel aan... Met sommige kinderen moet je geduldig zijn.

En tsjah, als je net nieuw op bokt bent, niet iedereen gaat overal kijken. Durf te wedden dat de meeste bokkers niet eens alle richtlijnen goed doorgelezen hebben. Ik zou wel 100x naar een topci kijken voor ik er iets plaats omdat ik niet vervelend wil zijn maar kinderen denken vaak niet over zulke consequenties na.

En kom nou, alsof het zo moeilijk is even normaal antwoord te geven en sarcasme en irritaties achterwegen te laten. Ik ben 24, ik heb geen kinderen, wil ze ook niet en ik kan het ook ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:32

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:

Inmiddels is er een aantal berichten verwijderd, waaronder ook mijn bericht. Gelukkig maar want ik voelde me er flink banketstaaf over. Ik las het topic op het verkeerde moment, toen ik echt even een ***bui had. Normaal gesproken zou ik wel anders reageren. Niet meer doen dus. :n
Maar dan hebben we het over één topic. Dit soort situaties komen dagelijks voor, helaas.

Ik vind het netjes hoor dat je zo reageert en inziet dat je reactie niet zo netjes was. Iedereen zegt wel eens iets vervelends, maar minder mensen nemen de verantwoordelijkheid over wat ze gezegd hebben ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:32

Cassidy schreef:
Toen ik begon op Bokt was er volgens mij een minimumleeftijd van 13. Ik heb even gemist op wel tijdstip ze dat hebben aangepast, maar ook nu nog is er volgens mij toestemming nodig van de ouders als men hier actief wil zijn?

Wat heeft dit precies met het afkraken van kinderen te maken?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:33

muntdrop schreef:
Cassidy schreef:

Wat heeft dit precies met het afkraken van kinderen te maken?

Misschien mag dat wel als het kind onder de dertien jaar is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:37

_lies_ schreef:
Nogmaals bokt is een paardenforum, iedereen deelt hier een passie voor dieren (lijkt mij) en je hoort hier op te zitten in je vrije tijd, omdat je dat leuk vindt. Laat iedereen lekker in zijn of haar eigen waarde, ook met spellingfoutjes of verkeerde geformuleerde vragen.

Mooi geschreven, ben het er helemaal mee eens :j het zal er bij iedereen wel eens op een verkeerde manier uit flappen, daar zijn we imo mens voor, maar soms lijkt het inderdaad wel sport om de ander onderuit te halen. Er zijn tijden geweest dat ik zoiets soms ook zei in topics, maar... ik heb er niet eens zin meer in om er tussen in te gaan staan, en tegenwoordig tem ik alleen nog maar. Ben het zat om voor humorloze softie uitgemaakt te worden wanneer ik pestkoppen aanspreek op hun gedrag in topics.

Het is al voorbij gekomen, maar ik herken ook dat het vaak pubers zijn die de iets jongere pubers en kinderen (lees: alles dat jonger is dan zijzelf) afkraken. Volwassenen die zo reageren zie ik niet vaak, toevallig vanavond dan wel maar over het algemeen vrijwel nooit. Maar ik kom zelden tot nooit bij het kindergedeelte.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:38

Bedankt SaskiaKa en muntdrop.
Ik vind gewoon dat het zo hoort. Ik kan nu wel heel defensief gaan reageren om maar vooral niet toe te geven aan mijn fout, maar de fout die ik beging is voor mij niet de gebruikelijke gang van zaken.
Ik ben het volledig eens met het feit dat het onderuithalen van onze jong mede-bokkers niet moet kunnen.
Ik zeg niet dat wij de "kids" hier moeten opvoeden, maar ik vind wel dat de volwassen bokkers een voorbeeldfunctie hebben.
Het is ook niet zo gek dat het 'zure' deel op bokt zo groot blijft, want dit is in veel topics al sinds jaar en dag de gebruikelijke gang van zaken. Jonge bokkers pikken dit op en weten niet beter dan dat zij ook zo moeten reageren, om maar niet ondergesneeuwd te worden. En zo komt er telkens weer een nieuwe generatie bij die dit "leert".

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:40

Zelfs met de zoekfunctie kan het nog een hele opgave zijn om te vinden wat je zoekt hoor.

Ik krijg steeds vaker het idee dat wanneer er een vraag gesteld word door een jeugdige bokker mensen heel graag grijpen naar het Penny excuus om ze een kopje kleiner te kunnen maken. Oh wat een Penny vraag, wat een Penny enthousiasme! Laat ik ze gauw uit hun droom helpen!

Soms lijkt het wel alsof een paard houden een ware hel is ofzo.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:42

ClaudiaDer schreef:
Natuurlijk zijn er bokkers die heel geduldig en aardig reageren, daar ben ik heel blij mee :)

:j

Ik kom ook wel eens gebruikers tegen waar echt de hele rij van :roll: >;) := (en meer) op van toepassing is, maar er op _-:( levert geen gewenst inzicht/gedragsverandering op. Dan heb je de keuze om je hoofd te schudden en niet te reageren of je diplomatiekste pet op te zetten en een reactie te typen die hopelijk wel in staat stelt tot nadenken. Ook als dat het 98790ste topic over dat onderwerp al is die week. Doel is nl altijd betere omstandigheden voor de betreffende pony en dat betekent dat de poster zo aangesproken moet worden dat die in staat blijft om te leren. Is eigenlijk niks anders dan pony trainen, stress, angst en andere negatieve zooi gooit daar ook het leerdeurtje dicht. Eindeloos geduld hebben met pony's en andere dieren is inderdaad veel makkelijker dan met mensen, maar uitdagingen moeten er blijven.

anneliesdj

Re: Volwassenen die kinderen onderuithalen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:43

Ik denk dat degenen die dergelijke berichten plaatsen zelf nog maar amper volwassen zijn (16-20 jaar) degenen die ouder zijn hebben doorgaans wel wat meer verstand denk ik.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:48

Jolien87 schreef:
Bedankt SaskiaKa en muntdrop.
Ik vind gewoon dat het zo hoort. Ik kan nu wel heel defensief gaan reageren om maar vooral niet toe te geven aan mijn fout, maar de fout die ik beging is voor mij niet de gebruikelijke gang van zaken.
Ik ben het volledig eens met het feit dat het onderuithalen van onze jong mede-bokkers niet moet kunnen.
Ik zeg niet dat wij de "kids" hier moeten opvoeden, [maar ik vind wel dat de volwassen bokkers een voorbeeldfunctie hebben.
Het is ook niet zo gek dat het 'zure' deel op bokt zo groot blijft, want dit is in veel topics al sinds jaar en dag de gebruikelijke gang van zaken. Jonge bokkers pikken dit op en weten niet beter dan dat zij ook zo moeten reageren, om maar niet ondergesneeuwd te worden. En zo komt er telkens weer een nieuwe generatie bij die dit "leert".

Hoppakee! Daar hebben we hem!
Een betere (bokt) wereld begint bij onszelf *\o/*

Nou klinkt dit wel heel erg cliché, maar toe maar weer. :')
Laatst bijgewerkt door ClaudiaDer op 22-04-14 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:48

Dat gaat helaas in dit geval niet op Anneliesdj

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 00:53

ClaudiaDer schreef:
Hoppakee! Daar hebben we hem!
Een betere (bokt) wereld begint bij onszelf *\o/*

Nou klinkt dit wel heel erg cliché, maar toe maar weer. :')

:')
Bokt: makkelijker kunnen we het niet maken, wel gezelliger.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:00

Cassidy schreef:
Er is een speciaal jongerenforum, waarin deze jongvolwassenen beschermd kunnen plaatsen. Dan is die slachtofferrol helemaal niet nodig.

Mwah, het lijkt me toch niet echt nodig om alle bokkers onder de 18 de keus te geven verbannen te zijn naar de ballenbak of platgewalst worden door enkele "volwassenen" die reacties geven die eigenlijk vooral onaardig zijn en niet heel inhoudelijk (of gewoon helemaal als een tang op een varken slaan). Je kan een tekst toch wel aflezen dat iemand misschien wat jonger is (of gewoon niet zo slim/taalknobbelig/planmatig etc. zijn , want die mensen hoef je ook niet plat te walsen trouwens) en gewoon een beetje normaal reageren of gewoon niet reageren.

Wellicht zou het beter zijn om gewoon een afgesloten forum hoekje in te richten voor mensen zonder manieren zodat de rest van bokt vreedzaam kan samenleven ipv kinderen naar een hoekje te verbannen :? :)*.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:05

kimmie1 schreef:
Dat gaat helaas in dit geval niet op Anneliesdj

Nee dat zal wel niet altijd opgaan, ik hou ook niet bij hoe oud elke bokker is, pf.

En los daarvan, vind ik bokt in het algemeen wel erg serieus, erg zuur, erg streng enz.
Een geintje wordt hier niet gewaardeerd en genadeloos afgebrand. Gewoon een beetje penny zijn mag niet, het moet allemaal bloedserieus zijn. Beetje lekker rondhobbelen mag ook niet, paard moet wel helemaal correct lopen. En dan het management, o wee als je niet wekelijks les hebt, niet elk halfjaar de osteopaat, fysio, tandarts, zadelmaker en dierenarts laat komen (preventief uiteraard) en als je paard leeft op ruwvoer want hij kon weleens ergens wat tekort komen.
Het is allemaal zo serieus, dat viel me in het betreffende topic ook weer op.
Manmanman :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:08

Er zijn genoeg bokkers die heel bewust, 'veilig' in het jongerengedeelte blijven, waar ook genoeg volwassenen reageren. Ik geloof dan ook niet dat de rest van het forum verboden zou moeten zijn voor de jonge bokkers. Dan zou je namelijk het idee van spiegelglas krijgen: de volwassenen hebben wel groen licht om in het deel van de jongeren te komen, maar andersom is het verboden.
Natuurlijk zijn er regelmatig 18+ onderwerpen die niet geschikt zijn voor jonge ogen, maar dan nog: daar valt ook wat van te leren. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:14

Mogen volwassenen niet reageren in het jongerendeel dan?
Hoe zijn die regels?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 01:24

Jazeker wel. Alleen het is niet de bedoeling dat je daar als een soort van stoomwals alle 'young riders' platwalst.
Dat deel van het forum is meer bedoeld om als jonge bokkers onderling te kletsen over zaken die hun aangaan. (Dit klinkt meer denigrerend dan bedoeld) Het is wat 'veiliger'. Maar er zijn genoeg topics waar reacties van volwassenen op hun plek zijn.
Alleen het punt van Cassidy is, dat als een young rider zich in het 'volwassenen deel' van bokt begeeft, diegene ook maar tegen een volwassen benadering (lees: bullebak modus) moet kunnen. Zij hebben hun eigen forumdeel.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 02:16

Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden een aantal vragen had gesteld en dat ik toen ontzettend veel rot opmerkingen kreeg. Ik was toen 11 en een heel gevoelig kind. Ik durfte daarna niet meer online te komen. Nu 4 jaar later heb ik toch weer een account aangemaakt, maar ik pas heel erg op met wat ik plaats omdat ik merk dat er nog niks veranderd is..

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:36

( heb ff alleen de eerste bladzijde gelezen sorry)
Maar ik vind het erg naar en best wel irritant. Er zijn echt al mensen die niets durven zetten op bokt voor het commentaar dat ze krijgen. Edit: ja niet in zo'n topic waar je kritisch kan zijn of waar je het vraagt dan he :') En ik heb ook steeds meer het gevoel, dat sommige denken dat ze een of andere bekende topruiter zijn. Oke soms dan kan iets best niet door de beugel, maar dan moet je dat wel netjes formuleren. En niet iemand afblaffen.
Er zijn echt wel zogezegde "pennymeisjes" die slim en 'braaf' zijn, maar je moet ze de kans geven om paarden en verzorging te laten leren (kennen). Ze worden hier niet mee geboren namelijk :+
Maar ik zie vaak als in het jongeren gedeelte iets gevraagd wordt dat wij vaak toch wel als niet serieus beschouwde worden. Erg jammer...
En er zijn echt wel meisjes die zoiets niet goed zullen kunnen ofzo, maar je kunt dat vaak niet redeneren vanaf een computerschermpje.

Edit2: maar gelukkig zijn niet alle bokkers zo :j

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:55

MyHorseGirl schreef:
Snap het probleem, maar het komt denk ik ook grotendeels door alle onzin topics die penny's/kleine kinderen aanmaken en er gewoon niks van begrijpen. Het komt me af en toe ook wel mijn neus uit als er weer door een meisje van pak 'm beet 12 jaar wordt gevraagd wat een shetlander kost, ze een pony af wil dwingen bij haar ouders en hoe ze dit moet doen, hoe ze een shetlander moet beleren en weet ik het. Af en toe is het ook wel eens klaar en naar mijn mening zijn er te veel van dit soort topics op bokt. Dat vind ik ook zonde. De enkele 12-jarige die er dan tussen zit die het wel goed bedoelt, wordt hierdoor dan ' onderuitgehaald'. Jammer, maar ook niet heel onbegrijpelijk. Zelf reageer ik dan ook niet al te serieus. Het zijn dus niet alleen bokkers die hier van 'genieten' (er zullen er vast wel mensen bij zijn die hier wel van genieten), maar er gewoon klaar mee zijn om topic nummer 3421 over of je een shetlander kunt onderhouden voor 50-100 euro per maand.

Bovendien worden (vind ik) een aantal kinderen echt onwijs brutaal. Dit zijn niet alleen kinderen van 12, maar ook van 16. Als er dan wel eens serieus wordt ingegaan op een hulpvraag van een jonger kind, dan worden ze wel afgebrand door TS zelf.

Hier ben ik het best mee eens, ik ben zelf 14, maar ik vind mezelf niet brutaal? ( als iemand dat wel vind kan die dat dan aub zeggen want zo wil ik niet overkomen :D )
Maar er zijn wel kinderen bij die best irritant overkomen omdat ze het 100ste topic ' hoeveel kost een paard' etc. hebben geopend, want dan had je ook wel eerst even de zoekfunctie kunnen gebruiken, maar er zijn er ook doe het goed bedoelen en serieus een vraag hebben idd...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:59

xLillith schreef:
Ik kan me nog herinneren dat ik een paar jaar geleden een aantal vragen had gesteld en dat ik toen ontzettend veel rot opmerkingen kreeg. Ik was toen 11 en een heel gevoelig kind. Ik durfte daarna niet meer online te komen. Nu 4 jaar later heb ik toch weer een account aangemaakt, maar ik pas heel erg op met wat ik plaats omdat ik merk dat er nog niks veranderd is..

Nou ik bedoel maar, zijn we nu allemaal trots op onszelf dan?
:(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:13

Billy schreef:
Cassidy schreef:

Misschien heb je het gemist, maar dat speciale deel voor de jongvolwassenen is idd pas later op Bokt ontstaan.

Wat heb jij nou een probleem met die jongvolwassenen. WAt jij jongvolwassenen noemt, zijn kinderen. Jij schoffeert kinderen van een jaar of 12. Je bent de grootste bullebak van het schoolplein, omdat je zgn volwassen bent. Ik geloof dat ik op elk bericht van jou gericht op een kind ga temmen en een stalkverbod aanvraag, want je bent echt heel zielig bezig....
En dan zie ik iets van consciousnesscoaching in je onderschrift staan...dan krab ik me toch eens achter de oren...

_/-\o_