bokker verbannen terwijl ik geld overgemaakt heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Re: bokker verbannen terwijl ik geld overgemaakt heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:01

Ik zit bij de Rabobank en heb digitaal opdracht kunnen geven tot terugboeken van het bedrag. In principe wordt het binnen 3 dagen teruggestort. Mocht dit niet lukken dan zou ik binnen 2 dagen gebeld worden. Ik houd jullie op de hoogte.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:02

Ik vind het daarentegen weer niet fijn om aan willekeurige Marktplaatskopers mijn naam en adres te geven :n Ongeacht of ze daadwerkelijk langskomen of niet. Dus een goede test om te 'bewijzen' dat iemand deugt bestaat gewoon simpelweg niet. Handel is grotendeels gebaseerd op vertrouwen, en dat zal soms beschaamd worden. Enige voorzichtigheid is dus wel geboden vind ik. Ik heb namelijk alleen twee katten en een cavia :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:10

Akke_sSpring schreef:
Ik zit bij de Rabobank en heb digitaal opdracht kunnen geven tot terugboeken van het bedrag. In principe wordt het binnen 3 dagen teruggestort. Mocht dit niet lukken dan zou ik binnen 2 dagen gebeld worden. Ik houd jullie op de hoogte.

Ik kan je het antwoord al geven, nee.. je hebt zelf het bedrag over gemaakt en dat mogen ze niet storneren.. Alleen incasso's kan je terug laten boeken

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:13

Klopt, anders kan iemand zo ook weer mensen oplichten natuurlijk. Geld betalen, spullen binnen krijgen en geld terug laten boeken. Dat is inderdaad niet mogelijk met zelf overgemaakte bedragen

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:42

Ik heb een aantal dingen te koop/verkocht via bokt en MP. En ik merk dat heel weinig mensen adres vragen.. alleen mijn bankgegevens.

Niet alleen bij kleine bedragen overigens.

Wat minder vertrouwen hebben in de medemens!! Eerst vragen waar en wanneer je het bij diegene thuis af kan halen/bezichtigen. En dan pas zeggen dat je het liever verzonden wil hebben!

Mocht iemand dan niets versturen heb je iig een adres :)

Dit doe ik zelf iig wel als ik iets 2e hands bestel. Gelijk postcode en huisnummer googlen of t adres ook bestaand is en soms verschijnt er nog weleens een naam en zelfs telefoonnummer!

Snap dat sommige mensen niet graag hun adres geven.. heb wel vaker gehoord dat iemand een scooter wou kopen en de verkoper zijn scooter gestolen was voor de koper langs zou komen ;) maarja.. neem je t risico dat je geen adres krijgt en niets ontvangt..?

Ald je t niet vertrouwd na meerdere mails koop je niets toch.

Maar hoop uiteraard dat jullie je geld terug krijgen. En anders naar A. Stegeman?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 18:07

potverdorie haha er zijn dus al meerdere mensen door hem/haar opgelicht en we wachten allemaal op hetzelfde dekje.
ik heb amanda een bericht met al mijn info gestuurd.
er kwam bij mij overigens een vrouwen naam te staan bij het overmaken van het geld.
ik zit overigens bij de abn amro bank. ben daar nog niet geweest maar het heeft dus ook niet zoveel zin, zei mogen mijn geld toch niet zomaar terug storneren.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:10

De Rabobank heeft idd aangegeven het geld niet terug te kunnen storten, was mooi geweest maar ook wel apart als het zomaar kon. Ik heb de aangifte van de politie door gestuurd naar de ABN Amro en ik hoop dat zij daar nog iets voor me kunnen betekenen...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:10

Als een bokker geband is kan hij/zij dan nog zijn mail lezen? Ik heb wel al een aantal mails naar Joost1995 gestuurd maar als hij/zij ze toch niet meer kan lezen....

Enne wil iedereen die door deze persoon is besodemieterd aangifte doen? Dit kan gewoon online, kost je een paar minuutjes maar dan staan we wellicht wat sterker als dat 1 of 2 personen aangifte doen. De ING bijvoorbeeld verzoekt de persoon het geld terug te storten en blokkeert anders de bankrekening. Zou mooi zijn als hij/zij niet bij onze centen kan komen.... Van de ABN weet ik niet wat hun actie is maar dan nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:15

Als je via de knop e-mail gebruiker een mail hebt gestuurd zou hij dat gewoon moeten kunnen lezen. E-mail staat namelijk niet op Bokt maar in de mailbox van de gebruiker :)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 18:54

Ik heb nog geen aangifte gedaan. Dit dan toch maar doen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:59

Willen alle gedupeerden die zich nog niet gemeld hebben dat bij ons doen?
Morgen verzamel ik alle gegevens en zal iedereen die zich gemeld heeft een uitgebreide pb ontvangen :)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 10:06

Amanda ik heb geen mail ontvangen?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:07

Ik ook nog niet :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:47

Nee, dat klopt. Ik heb 'm voor een extra check nog even achter de schermen neergezet, zodat jullie alle info compleet krijgen.
Vandaag komt hij er echt aan :j

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:12

Fijn, ik ben benieuwd of jullie als commissie nog iets kunnen. Bedankt voor de inzet in ieder geval!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:31

Als het goed is heeft iedereen nu een pb van mij. Als dit niet zo is, pb mij even, dan krijg je er alsnog 1 :)

Cantate79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:16

Dames, deze persoon had vandaag ook weer geadverteerd op bokt. Al snel geband en weer vrolijj doorgegaan op mp waar de advertenties ook al verwijderd zijn volgens mij. Ik kreeg de vorige keer op bokt een adres in gouda van hem/haar. Vandaag via mp vervolgens precies hetzelfde adres opgekregen terwijl woonplaats stond Heerenveen. Dus let op...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:20

Zou je dat adres aan de Marktmods kunnen doorgeven, zodat zij deze persoon in de toekomst sneller kunnen opsporen

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 00:25

ik heb net toch nog maar aangiften gedaan!
erg laat dat weet ik maar dan hebben ze daar in ieder geval ook mijn aangifte.

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:34

Ook ik had geld naar een bokker overgemaakt die inmiddels meteen is verbannen, helaas is het geld al overgemaakt en hoorde ik niets meer. Ik ga ook aangifte doen bij de politie, bankrekening en naam heb ik van de mail. Het ging om een Eskadron setje, toevallig iemand die het Groene Eskadron setje wou en daarvoor het geld had overgemaakt? Ik ben benieuwd bij wie dit nog meer is gebeurd voor het Groene Eskadron setje..

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 13:47

Ja ik heb ook het idee dat deze persoon gewoon telkens weer nieuwe acounts aanmaakt. Ik koop voorlopig niks meer van de bokt markt.

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:49

Begrijpelijk, als ik dat zou doen zou ik het doen bij bekende of bokkers die al meer verkocht hebben, dan zou ik het wel veilig vinden.

Bent u toevallig ook de persoon die een Eskadron Set zou krijgen?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 13:54

Nee geen setje maar wel een eskadron pad! En een friese pad.

Ik heb wel aangifte gedaan. Hopenlijl krijgt de politie voldoende aangiftes om er wat mee te doen.

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:56

Ah vandaar, want die bokker verkocht aan navy/burgundy geloof ik en een groene set van Eskadron, het ging om de bokker Fransisca19 en zou willen weten wie de andere set/pad zou overnemen zeg maar..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:08

Bij de meeste mensen is het gelukkig wel betrouwbaar om te kopen via de Boktmarkt. Wat je altijd kunt doen is checken of iemand ook actief is op het forum en hier berichten plaatst.
Het is geen garantie, maar al een stuk veiliger dan iemand die verder niet actief is.
En iemand zonder berichten kan natuurlijk net zo goed betrouwbaar zijn.

Verder altijd kijken of het eigen foto's zijn of plaatjes van internet en of de prijs realistisch is.