Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Ik heb ook zeker de indruk dat men probeerd om op de fijne lijn tussen begrijpelijk uitleggen en wetenschappelijk correct te blijven. Erg tof!
Uit de reacties van de gemiddelde bokker blijkt trouwens ook dat men echt geen snars van wetenschap begrijpt (de meeste onderzoeken zijn idd niet direct in de praktijk bruikbaar en nee als je 'al zo'n gevoel had' is dat niet hetzelfde als de conclusie van een goed opgezette studie om maar een paar voorbeelden te noemen waarmee wordt beargumenteerd dat een studie volslagen zinloos is) er is nog voldoende werk te doen dus!
Dribbel schreef:troi schreef:Ik heb ook zeker de indruk dat men probeerd om op de fijne lijn tussen begrijpelijk uitleggen en wetenschappelijk correct te blijven. Erg tof!
Uit de reacties van de gemiddelde bokker blijkt trouwens ook dat men echt geen snars van wetenschap begrijpt (de meeste onderzoeken zijn idd niet direct in de praktijk bruikbaar en nee als je 'al zo'n gevoel had' is dat niet hetzelfde als de conclusie van een goed opgezette studie om maar een paar voorbeelden te noemen waarmee wordt beargumenteerd dat een studie volslagen zinloos is) er is nog voldoende werk te doen dus!
Dat zie ik zo veel op bokt. Kan daar behoorlijk slecht tegen en moet echt even op mijn handen gaan zitten op zo'n moment.
Dribbel schreef:Ga even brainstormen hier.
Een journal club is zeker interessant en leuk om te doen. Dit is denk ik het handigst in de vorm van een blog, omdat alle artikelen in 1 topic onoverzichtelijk kan worden. Wat je dan nodig hebt is mensen die een wetenschappelijk artikel kunnen lezen en het leuk vinden om daar wat over te schrijven. Een ander punt is dat ze toegang moeten hebben tot de artikelen. Als je aan een universiteit verbonden bent is dat het makkelijkst. Het is dan denk ik belangrijk dat je peer-reviewed articles hebt. Dus met een wetenschappelijke basis en geen van-horen-zeggen artikelen.
dus:
- een blog
- schrijvers (wetenschappelijke artikelen kunnen lezen, er toegang tot hebben en het leuk vinden om er eens in de zoveel tijd een stukje over te schrijven.)
Dat lijkt me het makkelijkst. En hoe meer schrijvers hoe minder vaak iemand aan de beurt is om wat te schrijven.
Iemand op- of aanmerkingen of brainstorm?
__laura schreef:Ik heb ook zeker interesse in die artikelenal lees ik vaak alleen conclusie of samenvattingen omdat het zoveel tekst is... Ik ben ieder geval helemaal voor!
Dribbel schreef:__laura schreef:Ik heb ook zeker interesse in die artikelenal lees ik vaak alleen conclusie of samenvattingen omdat het zoveel tekst is... Ik ben ieder geval helemaal voor!
En dat is voor de meeste mensen ook prima. Wie heeft er nou zin om dat statistisch geneuzel te lezen. Er zijn maar weinig mensen die dat snappen
Dribbel schreef:__laura schreef:Ik heb ook zeker interesse in die artikelenal lees ik vaak alleen conclusie of samenvattingen omdat het zoveel tekst is... Ik ben ieder geval helemaal voor!
En dat is voor de meeste mensen ook prima. Wie heeft er nou zin om dat statistisch geneuzel te lezen. Er zijn maar weinig mensen die dat snappen
Dribbel schreef:Sommige mensen hebben nu eenmaal de mogelijkheid door een universiteit oid om de artikelen te lezen. En voor mensen zonder toegang is het vaak toch te technisch of te droge kost.
ruitje schreef:Dribbel schreef:Sommige mensen hebben nu eenmaal de mogelijkheid door een universiteit oid om de artikelen te lezen. En voor mensen zonder toegang is het vaak toch te technisch of te droge kost.
Pittig vooroordeel
Ik zoek heel vaak onderzoeken en ben redelijk vaak gefrustreerd als ik ergens weer niet bij kan, volg dit plan dus ook al vanaf het begin.
Ik kan nergens bij dus kan helaas niet helpen in de opzet, maar zou het zeker gebruiken