Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou je anders reageren als je hier onder je eigen naam schreef?

Ja.
22 (8%)
nee.
184 (68%)
soms.
30 (11%)
misschien.
10 (3%)
dan was ik geeneens lid
24 (8%)

Totaal aantal stemmen: 270

Anoniem

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:14

@Lizzyy:
Omdat ik al langer dit account heb, dan t bedrijf. ;-)
En je mag niet meerdere accounts maken. Dus mensen (her)kennen je dan helaas al.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:15

De optie eigen naam ontbreekt even hier :D
10 jaar geleden mogen aanmelden met mijn eigen naam en ook mijn gegevens staan gewoon in mijn profiel.
Zelf vind ik het niet nodig om mij te moeten verbergen achter een nickname. En reageer op het internet exact hetzelfde als in real life. Dat lijkt mij toch wel zo makkelijk.
Want met een dubbelleven moet je 2 keer zoveel onthouden :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:35

Gaat wat mij betreft ook zeker niet om n dubbelleven.
Maar je kunt als eigenaar van n paardgerelateerd bedrijf niets als prive persoon plaatsen. Je mening wordt automatisch als t standpunt van je bedrijf gezien.
Voor de gezondheid en imago van je bedrijf, moet je daarom heel vaak niets posten, terwijl je als prive persoon misschien wel graag wat had willen toevoegen aan een onderwerp.

Dat vind ik wel ns jammer... het zou in mijn situatie dus zeker wel fijn zijn om n nickname/account te hebben waar ik als ikke kan reageren, zonder connectie naar mn zakelijke leven.
Helaas biedt bokt daar geen mogelijkheid voor bij bestaande gebruikers.

Dus ik leg me er dan inderdaad maar bij neer dat ik op heel veel dingen gewoon niet vrij als prive persoon kan reageren, al vind ik dat super jammer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:39

Ik post ook gewoon onder mijn eigen naam :j ik ben wie ik ben dus waarom zou ik me anders voordoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:43

ik had juist altijd alles gewoon "out in the open". En ik ben geen ruziezoeker, hou het graag vriendelijk, maar het zijn dus anderen die jou doelbewust in diskrediet brengen of privezaken gaan plaatsen, wat mij mijn profiel anoniemer heeft doen maken... Maakt alleen geen flikker uit, want je oude naam blijft gewoon gelinkt aan je nieuwe en dus gaat het gezever nog net zo hard door...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:44

Ik ga er vanuitdat alles op internet te herlijden is en pas wel op met vertrouwelijke informatie neer te typen.

Ik post dus onder mijn eigen naam en ga hier met mensen om zo als ik dat in real life ook zou doen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:46

Nee, ik zou niet anders reageren. Mensen die mij kennen kunnen me door mijn gebruikersnaam (combi van m'n echte en meest gebruikte nickname) en profiel makkelijk genoeg herkennen, en voor de rest van de wereld ben ik niet interessant. :)

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:53

Ik denk dat het ook leuk is als je eens niet je eigen naam hoeft te gebruiken, en wel andere namen die je mooi vindt zoals hier op Bokt. Ik heb bijvoorbeeld de naam van één van mijn liefste katten!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:58

Ik post gewoon onder mijn eigen naam. Er is niets geheims aan.
Eigenlijk vind ik het ook een beetje vreemd als je onder een andere naam vervelend zou reageren. Net alsof je dan maar kan zeggen wat je wilt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:18

Mijn volledige naam staat in mijn profiel. :)
Ik zou, ook als mijn volledige naam mijn boktnaam zou zijn, niet anders reageren. Ook nu zet ik niets op bokt wat ik niet op de voorpagina van de krant wil hebben. :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:20

Mij maakt het niet echt uit, of het anomiem is of , via mail kun je al ver komen.
En ik vind dat altijd wel postivie dingen zeg en soms wat kritiek maar niet dat ik iemand totaal de grond in boor, dus vind het prima :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:24

Ik heb gestemd op Misschien. Ik post onder m'n eigen naam en aangezien er niet zoveel mensen zijn die Georgette heten en ik dus wel erg makkelijk te vinden ben, denk ik vaak wel eerst goed na voordat ik (te persoonlijke) berichten plaats.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:36

Ik ben gewoon mezelf, met eigen naam.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:39

Ik post ook al jaaaaren onder mijn eigen naam.

Vind dat ook gewoon het makkelijkst, overal dezelfde naam :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:40

Mijn naam was al bezet en achternaam heb ik niet zo veel mee, maar ben verder helemaal niet anoniem op bokt. Als iemand mij kent zal diegene mij via bokt gelijk herkennen en reageer (dus) ook niet anders dan normaal.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:43

Ik post ook gewoon onder mijn eigen (roep)naam, ben hier niet anders dan in real life.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:48

Mijn gebruikersnaam is mijn eigen naam.. nouja, de afkorting ervan dan.

Maar ook zodra ik een andere username heb, gedraag ik mij nog net zo. Ik vind een naam verzinnen gewoon leuk, that's all.. Op sommige forums/sites geeft het ook wel een beetje aan wat je interesse is en kun je evt. mensen met dezelfde interesse ontmoeten. Zo heb ik op een paar forums een naam die naar Red Dead Redemption verwijst en daardoor heb ik al meerdere mede-fans ontmoet.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:48

Ik plaats ook onder mn eigen naam.
Weliswaar met mijn geboortejaar er achter maar dat was omdat mijn naam al bezet was.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:55

Ik heb wel een nickname maar iedereen kent mijn echte naam, die staat ook ondertussen wel honderden keren op Bokt genoemd en mijn website staat in mijn profiel. Ik post niet anders, ik zeg/schrijf/typ wat ik denk en als andere mensen daar niet mee om kunnen gaan dan is dat hun probleem en niet het mijne. Als iemand verduidelijking nodig heeft wil ik dat altijd geven, als iemand voorbarige conclusies trekt dan zegt dat meer over hen dan over mij.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:47

JoyCiej007 schreef:
nee, ik zou absoluut niet anders reageren.

Wél probeer ik zorgvuldig mijn naam (met name mijn achternaam) af te schermen, aangezien het gaat om een geheel unieke achternaam waarvan er serieus maar een handjevol mensen over heel de wereld zijn die die naam dragen, en dat zijn wij.

Hee zus, jij ook hier?? :+ :+

Nee hoor, grapje, maar ik heb ook een achternaam waar maar 10 mensen mee rondlopen. Ik heb dan wel een profiel waarop mensen me kunnen herkennen als ze willen weten wie er achter pinto_1 zit, maar zal niet mijn voor- en achternaam erin zetten.
Niet omdat ik dingen schrijf ik die een ander niet mag lezen, maar ik vind dat mijn werk (baas/collega's) niets met mijn hobby te maken heeft. Dat is mijn prive leven, wil graag zelf bepalen wat ik daarover los laat. Zou het niet prettig vinden als iemand mijn naam intypt op google en gelijk bij bokt uitkomt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:49

Mijn boktnaam is mijn eigen naam :j
je moet hem alleen even omdraaien

En ach alles is terug te vinden op internet, dus ja ik zou ook gewoon alles plaatsen wat ik nu ook doe als ik hier met voor en achternaam stond :)
Dingen die ik liever niet open bloot wil hebben plaats ik gewoon niet, of gaan via PB ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:52

Mijn boktnaam is mijn bijnaam in het dagelijkse leven :j

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:52

Ik heb soms ingevuld. Ben bezig met een carrière in misschien de paardensport. Dan wil je toch niet dat iedereen je zomaar kan googlen en al mijn reacties op bokt vindt, vandaar de nickname. Doe eens in de zoveel tijd mezelf ook googlen om te zien wat er te zien valt voor mogelijke werkgevers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:53

Op de nickname die ik nu heb is vrij veel terug te vinden, denk dat een beetje handig iemand die nickname zo aan mijn echte naam koppelt :j Ik pas dus wel op met wat ik plaats, wat er op bokt staat mag iedereen van mij weten :j

Als ik écht anoniem zou zijn zou ik denk ik wel anders posten, dingen die ik nu niet online durf te zetten maar bij volledige anonimiteit wel zou durven plaatsen. Vind het wel goed wat dat betreft dat de mogelijkheid er is voor een goedgekeurd schaduwaccount in speciale gevallen :j Gelukkig nog nooit hoeven gebruiken, maar denk dat het voor sommige mensen in bijzondere situaties wel fijn is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:11

Er is ook een andere kant van een 'herkenbaar account'.
Onlangs kwam ik iemand tegen met een herkenbaar account.
Ik ken haar niet... maar dus wel haar account.
Ze had dingen geschreven die ik ook niet zomaar van iedereen wil weten.
Nogal plastische zaken over alledaagse relatie- en gezondheidsprobleempjes... :roll:

Dan bekijk je toch iemand even met heel andere ogen.
En nee... ik had geen zin om haar te vertellen dat ik haar account ken...
Ik ken haar verder niet; en heb daar ook geen behoefte aan.
(komt zo'n beetje overeen met het face-book-voyeurisme)