Ceriadwen schreef:Ten eerste vind ik het buitengewoon jammer dat een vraag waarom een topic op slot gaat met de bijbehorende argumentatie als kritiek gezien wordt en sterker nog dat men blijkbaar vind dat dit niet gezegd mag worden of geuit mag worden in het openbaar maar dat het allemaal via PB moet.
Daarnaast vind ik het ontzettend vervelend dat als ik dan de argumenten van het modteam naar mijn mening als drogredeneringen uiteenzet, dat ik dat blijkbaar ook niet openbaar mag doen want dan wordt dat gezien als kritiek en respectloos. Ook dit moet via PB.
Waarom zou dit via PB moeten? Van wie?
Natuurlijk mag er kritiek geuit worden, dat is geen enkel probleem. Sterker nog: ik denk dat er niets mis mee is om het voor iemand op te nemen als je vindt dat diegene onrecht aangedaan wordt.
Is het echter vooral het functioneren van een moderator/een paar mods/het modteam dan is FZ daar nooit de juiste plaats voor.
Ofwel: een open gesprek met daarin feedback en reactie: prima. Een centrale tomatengooierij? Nooit.
En inmiddels is iedereen (ik incl.) het "op de bal ipv op de man" wel zat denk ik, maar het is gewoon ontzettend waar.
Citaat:
Volgens mij was de TS een beginnende bokker (in iedergeval geregistreerd op 11-11-2013) Had het niet in de lijn van het beleid gelegen om die bokker te helpen door bijvoobeeld de openingspost aan te passen, en dan het topic te verplaatsen naar het goede forum? Het gewraakte zinnetje had er best uitgesloopt kunnen worden bijvoorbeeld. (en kom nou niet met het is TS haar post, dus kunnen we dat niet zomaar aanpassen, want als deze nieuwe bokker diens account wil wissen met al diens posts zijn het ineens bokts posts en kan dat niet)
Ik kom wel degelijk met "het is TS haar post". We liggen (terecht!) aan bijzonder strenge banden wanneer het gaat om editten. Dat was in deze echt heel prima mogelijk geweest, zoals Marga al eerder aangaf: er is contact gezocht met de TS om tot een goede oplossing te komen.
En heel eerlijk he, stel dat TS nu gekomen zou zijn met "ik wil het topic verwijderd hebben" en we zouden dat zondermeer doen. Hoe rot is dat dan voor iedereen die zoveel moeite in het topic heeft gestoken?
Citaat:
Dat deze nieuwe bokker nooit meer terugkomt dat kan ik mij enigszins wel voorstellen.
Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat Marga de topictitel zag, dacht dit hoor hier niet. Crosswise de openingspost heeft gelezen, gezien heeft dat het een vrij actief topic is, niet verder gelezen heeft en de boel op slot gegooid heeft zonder zich er verder in te verdiepen of verder over na te denken.
En dat geeft helemaal niks, helemaal niks. Mods zijn mensen, mogen fouten maken hebben het ook wel eens te druk om zich goed in te lezen voordat ze een beslissing en daarnaar handelen. Zeg dat dan gewoon, pas de post aan, verplaats het en zeg "stomme ik, ik heb een foutje gemaakt, sorrie" Dan is het klaar.
Invullend denken is best link. Marga is net als jij, ik, en iedereen hier een mens. Ik ken Marga als iemand die haar verantwoordelijkheden uitstekend draagt en die verantwoordelijkheid ook neemt voor haar fouten.
In dit geval is het denk ik alleen niet heel veel moeilijker dan dat Marga achter haar acties staat. En voor wat het waard is: ik sta ook, en nog steeds 100% achter hoe Marga in deze het beleid heeft uitgevoerd, het is gewoon correct gegaan.
En nee, dat is evengoed niet leuk, ik begrijp oprecht dat er mensen gewoon zwaar van balen. En ook de vraagtekens begrijp ik. Zeker wel. En yup, fouten kunnen gemaakt, en dat mag. Dat is hier echter alleen niet van toepassing...
Citaat:
Nogmaals ik vind het bijzonder jammer dat dit als kritiek op de mods gezien wordt want het is kritiek op de situatie die hier aangehaald is en hoe hierop gehandeld en gereageerd wordt door het team. Voordat er straks weer geroepen wordt dat het ongefundeerde kritiek is kan ik alvast vertellen dat de opmerkingen die er in dit topic gemaakt zijn allemaal goed onderbouwd zijn en gefundeerd.
Nergens wordt gesproken over ononderbouwd hoor. Ik weet ook verdraaid goed dat er in de Boktgeschiedenis genoeg fouten zijn gemaakt. Toen, in het heden, en in de toekomst gaan we die helaas niet kunnen uitsluiten.
Ik blijf me alleen afvragen, is de kritiek gericht op het beleid of op de wijze waarop het beleid wordt uitgevoerd door de mods? Want dat zijn 2 zeer verschillende dingen...
Secricible: hadden we maar altijd gelijk
Helaas: echt niet...
Ik vind het alleen jammer dat je mijn antwoorden meteen als drogredeneringen weg zet. Het kan best dat je het er niet mee eens bent, maar dit is gewoon hoe het ervoor staat.
En ook aan jou de vraag, wat is het pijnpunt? Het beleid of de wijze waarop het beleid wordt uitgevoerd?
En is het vervelend dat steeds dezelfde mods komen? Ik heb bv in een jaar slechts 3 pagina's op FZ gepost. En dat is dan incl de dienstmededelingen en het 1-april gedoe. Ik denk dus dat je mij niet bedoelt, maar ik denk evengoed dat je mij wel bedoelt. Ik weet niet zo goed hoe ik die opmerking moet interpreteren.
Nu nog contact gezocht? Dan zouden we hopeloos achter lopen inderdaad. Gelukkig is dat niet het geval.