Hoe verwijder je je account?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:30

kleiduiker schreef:
Dit heeft inderdaad niet zoveel met dit topic te maken maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat bokt wel kan beslissen,zonder geldige reden dat iemand geblokkeerd wordt, maar dat je zelf niet kan beslissen dat je je account wilt verwijderen, of sommige berichten.

Dan moet je maar niet akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden ;)
Eigen schuld, dikke bult natuurlijk he?

Anoniem

Re: Hoe verwijder je je account?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:33

Sok. als je niets fatsoenlijks te melden hebt,zeg dan niets.Ik schrijf toch dat het om de accounts van mijn zusjes gaat die zomaar geblokkeerd worden. Wij zijn akkoord gegaan met de voorwaarden maar dan hebben we toch ook recht op een antwoord waarom zij zijn geblokkeerd. En die krijgen we nu net niet. Hopcriet zooitje dat bokt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:37

Kleiduiker, wat minder mag ook wel. Volgens mij heb je antwoord op de vraag waarom zij zijn geblokkeerd: omdat (al dan niet ten onrechte) werd aangenomen dat dit SA's van jou waren. Muurp schrijft toch net dat ze je een pb gaat sturen (of al heeft gestuurd). Fouten maken is menselijk, als iedereen die eens een fout maakt hypocriet (neem maar aan dat je dat bedoelt...) zou zijn, blijven er weinig fatsoenlijke mensen over. Je hóéft hier niet te zijn.

Zo, dat moest er even uit... Hier laat ik het verder bij want heeft idd niets met dit topic te maken.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:39

Kleiduiker, ik heb je inmiddels al ingelicht over jouw zaak. Het is niet de bedoeling om er hier ook nog eens over te beginnen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:10

Muurp schreef:
D

Hoezo is dat een irrelevant argument? Voor beide aanvragen vragen wij om uitleg. Het voorbeeld wat ik geef is puur om het te verduidelijken. Bij het anonimiseren van een account gelden precies hetzelfde regels. Alleen dit doen wij minder snel.

Begrijp je dat echt niet of argumenteer je met opzet wollig?
Je geeft geen redenen voor de onwil van het boktbeheer accounts zonder voorwaarden op te heffen (of het zoals op veel forums gebruikelijk een gebruikers mogelijkheid te maken).
Gevraagd om uitleg vertel je waarom jullie geen berichten willen verwijderen, een antwoord op een heel andere vraag en dus irrelevant.
Je lijkt wel een politicus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:25

Muurp schreef:
De reden dat wij vragen om een reden is omdat wij nu eenmaal niet zomaar berichten/topics verwijderen. Als wij zouden toestaan dat iedereen voor elk wissewasje berichten zouden kunnen laten verwijderen, dan zouden wij fulltime bezig zijn met het verwijderen van berichten/topics. Dat is niet haalbaar. Dan zouden we extra mensen moeten aanstellen, alleen voor dat soort werk.
''Omdat de gebruiker het wil'' is dus niet goed genoeg. We hoeven echt geen 4 pagina's lang betoog te hebben, we vragen gewoon om een kleine uitleg waardoor de reden duidelijk is voor ons als team.

Hoezo is dat een irrelevant argument? Voor beide aanvragen vragen wij om uitleg. Het voorbeeld wat ik geef is puur om het te verduidelijken. Bij het anonimiseren van een account gelden precies hetzelfde regels. Alleen dit doen wij minder snel.

Sorry muurp, maar als ik geen reden wil geven hebben jullie mijn gebruikersnaam gewoon te anonimiseren. Dat is in de wet vastgelegd en kan ook jullie eigen regelement niet veranderen. Als ik mijn account anoniem wil hebben, klaar. Dan hebben jullie daar gewoon aan te voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:24

[quote="secricible"][quote="Muurp"]
De reden dat wij vragen om een reden is omdat wij nu eenmaal niet zomaar berichten/topics verwijderen.

Maar zomaar accounts blokkeren zonder opgave van reden omdat jullie ten onrechte denken dat het om schaduwaccounts gaan en zonder dat de gebruiker zich kan verdedigen kan dus blijkbaar wel. Beetje eenrichtingsverkeer of niet. Wat voor baat heb ik in vredesnaam bij verschillende accounts?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:01

kleiduiker schreef:
Maar zomaar accounts blokkeren zonder opgave van reden omdat jullie ten onrechte denken dat het om schaduwaccounts gaan en zonder dat de gebruiker zich kan verdedigen kan dus blijkbaar wel. Beetje eenrichtingsverkeer of niet. Wat voor baat heb ik in vredesnaam bij verschillende accounts?

Jij misschien niet, maar er zijn er genoeg die dat wel hebben. Even nieuw accountje aanmaken en mensen stalken. Komt dagelijks voor. Degenen die wel van goede wil zijn hebben daaronder te lijden.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:11

mij zou het geen bal uitmaken als mensen hun account/berichten zouden willen verwijderen. Daar heb ik echt geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:26

Oke Cassidy, in dat geval kan ik het begrijpen maar dat kunnen de mods dus ook zien. Blijft toch de vraag waarom iemand niet eerst de kans krijgt e.e.a uit te leggen alvorens ze geblokkeerd worden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:32

Ik heb hetzelfde gehad doordat mijn dochters op dezelfde pc op Bokt zaten (niet iedereen heeft meerdere pc's in huis),werd ook ineens geblokkeerd en ik vind dat daar best een mailtje aan vooraf kan gaan met de vraag om uitleg. Ik weet dat dit off-topic is maar ik wil kleiduiker even bijvallen want als je goede bedoelingen hebt is dit zeer frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:05

Dank je wel chanicha. _/-\o_

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:59

Moderatoropmerking:
Ondanks dat ik snap dat de discussie van het oorspronkelijke onderwerp wellicht af en toe een zijpad krijgt, zoals het verhaal van kleiduiker, wil ik jullie wel vragen om wel bij het hoofdonderwerp te blijven. Namelijk hoe je je account kan verwijderen op Bokt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:14

Je account kan niet verwijderd worden van bokt omdat dan het ledenaantal naar beneden gaat. Om diezelfde reden worden schaduwaccounts en spamaccounts ook niet verwijderd, dat tikt lekker aan.

Mij is verteld dat een gebruiker EN al diens posts met een klik te verwijderen is. Er kan ook gekozen worden voor gebruiker verwijderen en de posts laten staan.

Waar het beheer over na kan denken is de mogelijkheid je posten zelf te verwijderen na zeg een jaar of zo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:20

Ik kan me niet voorstellen dat er niet opgeschoond wordt op Bokt vanwege het ledenaantal. Er is namelijk al een keer opgeruimd. Maar Bokt is gratis en ik denk dat het beheer en de moddies genoeg werk hebben om de actieve posters te beheren, en er weinig tijd blijft om de niet actieve bokkers en schaduwaccounts op te ruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:23

Ik denk dat wij ons als zwarte gebruikers niet voor kunnen stellen hoeveel spammers en SA's er per dag langskomen. Denk dat als je die verwijdert, je geen 'bewijs' meer hebt dat ze er zijn geweest.
Lijkt me een logischere reden om ze te laten staan dan 'dan blijft het ledenaantal op peil'.

Volgens mij ik heb ik ooit gelezen dat advertentie-inkomsten ook gebaseerd worden op het aantal actieve en unieke gebruikers?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:30

Jullie geloven zeker ook dat de BV Nederland accijnzen verhoogt op benzine vanwege het milieu, en op sigaretten vanwege de volksgezondheid?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:31

Lente schreef:
Ik denk dat wij ons als zwarte gebruikers niet voor kunnen stellen hoeveel spammers en SA's er per dag langskomen. Denk dat als je die verwijdert, je geen 'bewijs' meer hebt dat ze er zijn geweest.
Lijkt me een logischere reden om ze te laten staan dan 'dan blijft het ledenaantal op peil'.

Volgens mij ik heb ik ooit gelezen dat advertentie-inkomsten ook gebaseerd worden op het aantal actieve en unieke gebruikers?

Voor een adverteerder is het inderdaad veel interessanter hoevaak er iets wordt gepost, dan hoeveel mensen er zijn. Dus in feite betekent een hoog ledenaantal dat er relatief minder wordt gepost dan wanneer er accounts zouden worden verwijderd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:33

Wat Janine zegt inderdaad.

Ceriadwen, dat is een nutteloze vergelijking in mijn ogen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:41

Ik heb geen enkel probleem met hoe bokt werkt.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel hebben.
Zou wel fijn zijn als er een mogelijkheid zou zijn om je account te verwijderen.
Dat niet al je berichten te verwijderen zijn, ivm gaten in een topic bv, vind ik ook maar normaal.
Maar stel dat iemand zegt : ik wil van bokt af en ik wil graag mijn eigen topics laten verwijderen.
Dan zou dat toch geen probleem mogen zijn, vermits ze die zelf opgestart hebben.
Topic weg, antwoorden weg, wie maalt erom.
De rest van de berichten van die persoon kunnen dan nog onder "gast" of weet ik veel wat blijven staan.
Maar goed, voor mij maakt het niet uit of het kan of niet kan.
Als ik beslis om niet meer te komen, dan zal het me worst wezen of mijn berichten nog blijven staan. ;)
Ik zie het dan toch niet meer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:51

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:07

Gebruikersaantallen zijn iig geen motief in deze zaak, of we nu 222.222 gebruikers hebben of 222.210 dat gaat echt geen verschil maken :)

In het verleden deden we erg moeilijk over het verwijderen van accounts/berichten. Sinds een paar jaar zijn we daar veel soepeler in geworden. Met de gebruiker gaan we op zoek naar een oplossing die past en die oplossing is afhankelijk van de reden die achter een verzoek zit. Er is dus niet perse een 'goede reden' nodig voor we in actie komen, wel kijken we graag hoe we het probleem zo klein mogelijk oplossen. Een heel account verwijderen omdat er ergens een telefoonnummer wordt genoemd is over het algemeen overdreven. Zelfde als er maar 1 topic is waar een probleem mee is. Als er echter redenen zijn waarom een heel topic weg moet, er honderden berichten moeten worden geanonimiseerd of zelfs een heel account dan gebeurt dat gewoon.

Wat dat betreft is de discussie hier vrij theoretisch. Voor zover ik weet zijn alle verwijder- en anonimiseerverzoeken van de afgelopen tijd allemaal naar volle tevredenheid afgehandeld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:11

Dus BartVB, wat is de reden dat alle schaduwaccounts en mensen zonder berichten hier op Bokt blijven staan? Als we je nu toch hier hebben, kun je misschien alle speculaties de wereld uit helpen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:05

BartVB schreef:
Voor zover ik weet zijn alle verwijder- en anonimiseerverzoeken van de afgelopen tijd allemaal naar volle tevredenheid afgehandeld.

Mijn vorige account is na -langdurig!- overleg wel dicht ('gebruiker bestaat niet' in profiel), maar kon/mocht niet geanonimiseerd worden, mijn reden was niet voldoende? Ik heb het beheer zojuist weer gemaild, anonimiseren lijkt mij niet zo'n probleem toch, gewoon naar 'Gastxxx'. Ik hoop dat het nu wel kan. De berichten blijven immers gewoon staan, dus ik zie het probleem niet zo. Dus nee, niet tevreden.

Ben overigens nog lid van 3 andere fora en daar kan je te allen tijde gewoon zelf je berichten wijzigen. Ideaal.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:24

Maar wat is dan het nut van een account willen laten verwijderen en een ander account aanmaken om weer verder te gaan?!