''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

'zoek gebruikers berichten' wel of niet verdwijnen?

Wel
90 (31%)
Niet
200 (68%)

Totaal aantal stemmen: 290

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:59

Dorus schreef:
Je hebt je aangemeld op dit forum met deze functionaliteit en hebt de voorwaarden van dit forum geaccepteerd. Als je prijs stelt op je privacy dan onderzoek je eerst hoe het forum in elkaar steekt voordat je uitgebreid gaat posten.
Niemand verplicht je gebruik te maken van dit forum en ik vind het een beetje raar dat je nu na 7 jaar gaat klagen over een functionaliteit die er altijd al geweest is.
Als je in die 7 jaar van inzicht bent veranderd is dat je goed recht, maar niemand verplicht je gebruik te blijven maken van dit forum.

Ik was 16, denk je dat ik daar aan dacht? Nu door dat topic bedacht ik het me opeens dat ik dat toch niet erg prettig vind dat ik zo ernstig goed 'gevolgd' kan worden en nagezocht. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de jongere en onwetende bokkers lijkt het me zeer goed als een dergelijke functie wordt uitgeschakeld. Als keuze per persoon dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:15

Geryon schreef:
LadyMadonna schreef:
Nee, die is er niet. Eerder ging je baar "eigen berichten" en had je daar een zoekbalk. Die is weg, helaas...

Nu moet je even bij de zoekbalk op eigen berichten klikken.. 1 klikje meer dan eerst.

Die heb je niet in m.bokt.nl ;) (ja, t kan ook anders, maar vind m. Bokt nog steeds het fijnste werken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:19

Maartje1990 schreef:
Ik was 16, denk je dat ik daar aan dacht? Nu door dat topic bedacht ik het me opeens dat ik dat toch niet erg prettig vind dat ik zo ernstig goed 'gevolgd' kan worden en nagezocht. Niet alleen voor mezelf maar ook voor de jongere en onwetende bokkers lijkt het me zeer goed als een dergelijke functie wordt uitgeschakeld. Als keuze per persoon dus.

Nog een keer dan...

Wat is het nut van dit weghalen als het ook via de zoekfunctie kan?
Bij de zoekfunctie het zoeken op auteur weghalen slaat kant noch wal aangezien Bokt niet alleen voor de leuk is maar vooral ook heel veel informatie bevat...
De hele functie van Bokt als informatief forum valt m.i. weg als het niet meer mogelijk is om op auteur te zoeken... Ok je kunt zoeken op onderwerp maar als er een bepaalde persoon is die hele goede info heeft, dan wil je toch op deze persoon zoeken?!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:22

Maar vanwaar die paranoia? Wat is er zo erg aan dat mensen jouw berichten (of die van een ander) kunnen volgen? Als er gevoelige informatie in staat hoort het wellicht überhaupt niet openbaar; staat dat er niet, dan begrijp ik niet wat het grote probleem is dat iemand het gericht kan zoeken en lezen. Ik durf te wedden dat 95% (zo niet nog meer) die functie gewoon gebruikt omdat ze willen weten wat Bokker X nog meer over zandkoliek heeft geschreven, of Bokker Y met haar 3-jarige hengst niet laatst nog een topic had over een 7-jarige merrie, en of Bokker Q de afgelopen tijd nog gereageerd heeft in MW omdat die altijd zulke interessante dingen schrijft. En dan zijn er ook nog een handjevol gebruikers die bepaalde personen volgen met als doel te roddelen, kwetsen, of klieren. Dat zal best. Maar om die 95% een verminderde gebruiksvriendelijkheid te geven opdat die 5% ietsje meer moeite moet doen om iemand te volgen, lijkt me een beetje overkill.

Sodera

Re: ''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:34

Idd Dani en het is nooit mogelijk om die functie helemaal uit bokt te halen omdat het ook via de zoekfunctie kan.

En als mensen kwaad willen, lukt dat altijd hoor...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:45

Ik zie er persoonlijk het kwaad niet van in.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:55

Maartje, het staat in de bokt regels. Denk goed na voordat je wat post. Het is een openbaar forum. Als je nog jong bent, word je afgeschermd van google e.d., maar op een zekere leeftijd word je geacht na te denken voor je op verzenden drukt. Heb ik indertijd ook goed gelezen voor ik me aanmeldde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 17:03

Sodera schreef:
Maartje1990 schreef:

Nog een keer dan...

Wat is het nut van dit weghalen als het ook via de zoekfunctie kan?
Bij de zoekfunctie het zoeken op auteur weghalen slaat kant noch wal aangezien Bokt niet alleen voor de leuk is maar vooral ook heel veel informatie bevat...
De hele functie van Bokt als informatief forum valt m.i. weg als het niet meer mogelijk is om op auteur te zoeken... Ok je kunt zoeken op onderwerp maar als er een bepaalde persoon is die hele goede info heeft, dan wil je toch op deze persoon zoeken?!

nog een keer dan. Die zoekfunctie zou ik ook willen weghalen als iemand aangeeft dit niet te willen. Idem dito voor jongere gebruikers. Dan verlies je de zoekfunctie en het informatieve forum niet. Maar kunnen de mensen die dit niet prettig vinden dit wel aangeven kunnen ook zij genieten van het forum/internet :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:12

Maartje1990 schreef:
nog een keer dan. Die zoekfunctie zou ik ook willen weghalen als iemand aangeeft dit niet te willen. Idem dito voor jongere gebruikers. Dan verlies je de zoekfunctie en het informatieve forum niet. Maar kunnen de mensen die dit niet prettig vinden dit wel aangeven kunnen ook zij genieten van het forum/internet :)

Het probleem is alleen dat je dan juist wel veel van de informatieve functionaliteit van het forum verliest.
Bij veel onderwerpen zijn er een paar Bokkers die net dáárvan enorm veel vanaf weten/jarenlang ervaring mee hebben/goed onderbouwd hun mening geven.
Alleen zoeken op onderwerp zou dan honderden 'waardeloze' posts uit dergelijke topics opleveren van bokkers die er ook over meepraten, maar waar jij op dat moment niets aan hebt. Zoek je op gebruikersnaam, dan kom je algauw uit bij die ene bokker die alles weet van dat type zadel wat jij zoekt, van aquariumvissen, van mestwetgeving, van... zonder dat je gelijk met alle goedbedoelde maar 'nutteloze' ballast opgescheept zit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 17:13

Stuur dan een pb'tje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:20

Maartje1990 schreef:
Stuur dan een pb'tje

Zodat diegene alles nog een keer kan typen terwijl het gewoon online staat?
Lijkt mij niet de meest praktische oplossing.

Ik snap nog steeds niet wat nu echt het probleem is. Als alles wat je online zet openbaar is, en je bent je daarvan bewust, waarom zou iemand je dan niet mogen volgen? Diegene doet toch niks meer dan lezen wat al openbaar staat?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:23

Maartje1990 schreef:
Stuur dan een pb'tje

Maar waarom heb je dan een forum?
Natuurlijk kun je zelf die ene expert mailen/bellen/aanspreken en je vraag stellen, maar het hele nut van een forum is dat je al die eerder gestelde vragen kunt teruglezen, kunt zien wat er toen op een dergelijke vraag is geantwoord, wat anderen daar weer op te zeggen hebben, kortom, de interactie.
Dat is trouwens ook gelijk de valkuil ervan, want een hoop mensen (ook/juist bokkers) plempen gewoon hun ding neer zonder te lezen wat er eerder gezegd is, wat de waarde van een hoop bijdragen een stuk minder maakt.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:33

Als je bang bent dat een toekomstige werkgever ziet wat je hier post is het vrij simpel op te lossen: geen foto's in profiel, hoogstens je voornaam, en niet je achternaam. Daarbij alle dingen online die linken naar bokt afschermen en dergelijke. Je kunt het mensen ook wel heel makkelijk maken, maar je kunt ze het ook moeilijk maken. Op facebook dezelfde naam gebruiken in je pagina link als je forumnaam is ook nog een erg makkelijke optie om mensen daarop te laten zoeken.

Als je niet wilt dat mensen bijvoorbeeld niet weten dat jij jij bent op bokt, dan moet je bepaalde dingen afschermen. Zonder naar jouw profiel te gaan kan ik al, mits je dit naar waarheid hebt ingevuld, jouw woonplaats, en jouw (waarschijnlijke) voornaam en geboortejaar vinden, puur door de info naast jouw posts. En dan heb ik jouw profiel hier dus nog niet eens bekeken. Als ik naar jouw profiel kijk, dan staat daar ook nog eens zo ontzettend veel info, dat ik waarschijnlijk met een beetje goed zoekwerk nog meer over jou weet te vinden.

Maar waarom vind jij dan nu het zo vervelend dat mensen al jouw berichten kunnen terugzoeken? Niet het feit dat ze het zo makkelijk kunnen, want dat heb je al aangegeven, maar waaróm?

Wat info terugzoeken betreft ben ik het met de meesten hier eens, daarvoor is het berichten terugkijken érg praktisch, en levert het vaak nuttige info op waar ik wat mee kan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:41

Dani schreef:
Maar vanwaar die paranoia? Wat is er zo erg aan dat mensen jouw berichten (of die van een ander) kunnen volgen? Als er gevoelige informatie in staat hoort het wellicht überhaupt niet openbaar; staat dat er niet, dan begrijp ik niet wat het grote probleem is dat iemand het gericht kan zoeken en lezen. Ik durf te wedden dat 95% (zo niet nog meer) die functie gewoon gebruikt omdat ze willen weten wat Bokker X nog meer over zandkoliek heeft geschreven, of Bokker Y met haar 3-jarige hengst niet laatst nog een topic had over een 7-jarige merrie, en of Bokker Q de afgelopen tijd nog gereageerd heeft in MW omdat die altijd zulke interessante dingen schrijft. En dan zijn er ook nog een handjevol gebruikers die bepaalde personen volgen met als doel te roddelen, kwetsen, of klieren. Dat zal best. Maar om die 95% een verminderde gebruiksvriendelijkheid te geven opdat die 5% ietsje meer moeite moet doen om iemand te volgen, lijkt me een beetje overkill.

Nog maar een keer. Want veel diepgaander dan 'ik vind het stom' heb ik nog niet echt gelezen, eigenlijk. En ik ben toch benieuwd naar de argumenten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:41

Je e-mail kan je volgens mij niet uit je profiel halen?

Wouter82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:43

Geryon schreef:

je e-mail adres zelf niet, maar ik kan je met de e-mail knop in je profiel wel mailen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:45

Wouter82 schreef:
Geryon schreef:

je e-mail adres zelf niet, maar ik kan je met de e-mail knop in je profiel wel mailen

Maar dan zie je later toch alsnog mijn email?

Ik vind het raar als je dat niet weg zou kunnen halen..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 17:47

Waarom moet ik iets beargumenteren als ik het gewoon geen prettig idee vind? (nergens heb ik 'ik vind het stom' gezegd)

Wouter82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:47

Geryon schreef:
Wouter82 schreef:

Maar dan zie je later toch alsnog mijn email?

Ik vind het raar als je dat niet weg zou kunnen halen..

alleen als jij die mail ook beantwoord dan krijg ik je e-mail adres pas te zien in mijn e-mail inbox
de e-mail knop kan je overigens wel verwijderen in je profiel
Laatst bijgewerkt door Wouter82 op 09-10-13 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:49

Maartje1990 schreef:
Waarom moet ik iets beargumenteren als ik het gewoon geen prettig idee vind? (nergens heb ik 'ik vind het stom' gezegd)

Omdat het nu enkel jou 'ik vind het niet prettig' tegenover andere mensen die zeggen 'ik vind het wel prettig' is, en die laatste groep heeft wel argumenten. Als jij geen argumenten hebt, dan is de kans dat je je zin krijgt dus ook vrij klein, dus in je eigen belang is dit kunnen beargumenteren wel handig :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:50

Maartje1990 schreef:

Waarschijnlijk omdat jij jouw 'ik vind het geen prettig idee' aanhaalt als een reden om dan die hele functie, waarvan anderen aangeven waarom die in hun ogen wel nuttig is, dan maar te verwijderen. Dat is nogal een vraag aan het forumbeheer, en zeker als degene die dit topic opent, zou je best met meer dan een 'het voelt niet zo fijn' mogen komen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:51

Mag van mij verdwijnen, ik heb wel eens dingen gezegt zonder erbij na te denken. Zag wel eens in topics dat mensen iets plaatsen en anderen daarop reageren met '2 jaar geleden schreef je dit en dat...' Dat vind ik wel erg stalkerig overkomen. Zelf wil ik dan wel mijn berichten kunnen zien. Wel leuk om eens terug te lezen wat ik bijvoorbeeld allemaal heb geschreven toen ik net op bokt zat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 18:18

Die functie hoeft niet in zn geheel te verdwijnen, maar ik zou het fijn vinden als ik zewlf over mijn eigen berichten zou kunnen beslissen of iedereen daar maar zomaar in mag neuzen. Het zijn míjn berichten, niet die van het beheer, niet die van de bokkers.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:23

Gucci_ schreef:
Mag van mij verdwijnen, ik heb wel eens dingen gezegt zonder erbij na te denken. Zag wel eens in topics dat mensen iets plaatsen en anderen daarop reageren met '2 jaar geleden schreef je dit en dat...' Dat vind ik wel erg stalkerig overkomen. Zelf wil ik dan wel mijn berichten kunnen zien. Wel leuk om eens terug te lezen wat ik bijvoorbeeld allemaal heb geschreven toen ik net op bokt zat.

Dan kan he gewoon aan een mod vragen dat bericht aan te passen (zolang het niet om honderden berichten gaat dan he ;)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:36

vind bokt sowieso erg beveiligd tegen je eigen berichten, na een kwartier niet meer weg kunnen halen of aanpassen, en advertenties die gesloten zijn zijn via google wel nog te vinden, zo krijg ik nog steeds berichten over mijn lipizzaner merrie die al 2 jaar weg is.. zeer vervelend.
wel vind ik het opzich een fijne funtie voor eigen gebruik, ben soms wel benieuwd hoe er op mijn berichten gereageerd is, leer je soms zelf ook van.
en laatst een meisje dat haar paard verkoopt als gezond, maar in de oude berichten liep ze vorige week nog niet zuiver in de bak... vind wel dat potentiele kopers er recht op hebben dit te kunnen lezen, is gewoon een verborgen gebrek wat keihard word verzwegen...