Abboneren op een bokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij de knop 'Abonneren' handig vinden?

Ja, lijkt me handig
64 (34%)
Nee, nergens voor nodig
112 (60%)
Ik snap het niet helemaal
2 (1%)
Ik weet het nog niet
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 186

Anoniem

Re: Abboneren op een bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:16

Nee maar het is wel heel duidelijk te zien voor mods (neem ik aan) dat iemand bijvb 10x per dag kijkt naar wat iemand anders schrijft als diegene er over klaagt. Terwijl dat in het andere geval niet zo duidelijk zou opvallen..

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:20

Ik snap je idee en ik zie soms ook bokkers voorbij komen met leuke paarden die ik wel zou willen volgen.
Maar aan de andere kant lijkt het mij ook een ongemakkelijk idee als iemand een abbo op mij zou nemen. Vind het eigenlijk al niet fijn dat iedereen mijn berichten terug kunnen lezen (waaronder al mijn penny posts van 5 jaar geleden), maar moet toegeven dat ik die functie best vaak bij andere gebruik :o .

Hoe dan ook, nee, vind niet dat dat er hoeft te komen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 03:18

Er zijn best wat bokkers waarin ik regelmatig naar hun (foto)topics kijk, maar dat is eigenlijk alleen bij aangespannen, dus kijk daar regelmatig, maar heb nu niet de behoefte om ze te volgen. Akelig idee. Vind het al erg genoeg dat andere mensen behalve ikzelf via mijn profiel in mijn berichten kunnen gaan neuzen, zie die ook het liefst verdwijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:14

Toch ben ik blij dat bokt niet mee zal werken aan zoiets. Helaas komt het maar al te vaak voor dat mensen van buiten bokt meelezen om dingen tegen bokkers te gebruiken. Hoe bewust je je ook bent van wat je post op internet, sommige mensen weten alles zó te draaien dat het tegen je gebruikt kan worden.
Bokt is wat dat betreft vrijelijk toegankelijk. Zelfs meelezen in de huiskamer is zo gepiept, iemand hoeft maar een account aan te maken.
Ja, mensen die echt kwaad willen nemen ook die tussenstappen wel, maar zoals Ibbel zegt; waarom zou je het mensen nog makkelijker maken?
Om Babe als voorbeeld te nemen; ik volg haar WIP's ook graag. UK staat daarom in mijn favorieten en eens in de zoveel tijd scroll ik over het forum heen om te kijken of er nog nieuwe topics van haar zijn verschenen. Als je echt geïnteresseerd bent is het namelijk net zo makkelijk om die paar stappen extra te nemen.

Op zich zou het inderdaad leuk zijn als op bepaalde fora bepaalde gebruikers makkelijker te kunnen volgen. Dan denk ik aan een sticky op bijvoorbeeld UK met daarin links naar de werken van populaire bokkers. Zelfde kan gelden voor FK of informatieve topics. Geen idee of het ooit technisch mogelijk zou zijn (en zo ja, dan staat het vast niet hoog op de prioriteitenlijst) maar het zou leuk zijn als er een mogelijkheid komt om bij informatieve topics een waarde te hangen aan mate van informativiteit (is dat een woord?).

Misschien ook leuk om dat tzt te koppelen aan de Wiki. We hebben immers een 'tip de nieuwsredactie' knop, wellicht is het mogelijk om bij informatieve topics een 'tip de Wiki-mods' knop te maken?

Geloof dat ik een beetje afgedwaald ben van het originele onderwerp...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:04

Je kan nu ook mensen toevoegen als vriend/vijand

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:07

Wat ik wel handig zou vinden is dat je een melding krijgt als degenen waarop je je abonneert een nieuw topic opent :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:13

O nee alsjeblieft niet. Geen gemakkelijk volgen op bokt. Ben vanwege een hardnekkig persoon al eens eens maanden overgegaan op een ander account met toestemming. Bellen werkte niet omdat we niet opnamen, toen is deze persoon bokt maar gaan gebruiken om uit te vissen waar we heenverdwenen waren. :x

Dat moet niet te gemakkelijk gemaakt worden. Onthoudt gewoon de naam van de bokker en kijk regelmatig op dat stukje forum waarvan je wilt volgen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:23

Lente schreef:
Op zich zou het inderdaad leuk zijn als op bepaalde fora bepaalde gebruikers makkelijker te kunnen volgen. Dan denk ik aan een sticky op bijvoorbeeld UK met daarin links naar de werken van populaire bokkers.

En dan krijg je weer gemiep wanneer iemand "populair" genoeg is om in die lijst te mogen, zeker.

Maartje1990 schreef:
Er zijn best wat bokkers waarin ik regelmatig naar hun (foto)topics kijk, maar dat is eigenlijk alleen bij aangespannen, dus kijk daar regelmatig, maar heb nu niet de behoefte om ze te volgen.

En wat nou ook als zo'n bokker die regelmatig fototopics maakt ineens een nogal gevoelig topic aanmaakt op Mensenwelzijn ofzo. Die heeft er echt geen behoefte aan dat alle fans van zijn of haar foto's ineens hoppa ook allemaal dat topic binnen komen stromen.

Nee vind het eigenlijk compleet geen fijn idee en ben blij dat bokt er ook niet van plan is aan mee te werken :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:26

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:32

Bleg nee niets voor mij...
Dan krijg je van die volgbokkers/meelezers

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:40

Er is nog niets gezegd over wel of niet meewerken hoor :n

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:50

Aleeneh schreef:
Lente schreef:
Op zich zou het inderdaad leuk zijn als op bepaalde fora bepaalde gebruikers makkelijker te kunnen volgen. Dan denk ik aan een sticky op bijvoorbeeld UK met daarin links naar de werken van populaire bokkers.

En dan krijg je weer gemiep wanneer iemand "populair" genoeg is om in die lijst te mogen, zeker.

Inderdaad, en dan loop je het risico superleuke topics van minder bekende bokkers te mislopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:20

Natuurlijk loop je dat risico niet. De leuke topics zijn dan toch niet ineens 'weg'? Het is een aanvulling.

En gemiep over wie populair genoeg is... Tja, dat is maar net hoe je ermee omgaat.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:24

Maar er zullen toch veel mensen geneigd zijn om naar de topics van bekende bokkers te kijken en de rest een beetje te vergeten? Of redeneer ik nu fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:28

Ik denk dat de mensen die op zoek zijn naar de topics van specifieke bokkers, nu de rest ook al overslaan. Als er iets onbekends in uitgelicht staat, of je dat tegenkomt bij het doorscrollen van een forum, kom je dat tóch wel tegen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:28

TS, op wie wou jij je abonneren dan? :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 11:07

Haha, had ik een paar posts terug al gezegd. Zowiezo op Nalante, voor de rest weet ik het nog niet. Ik zou t echt handig vinden. Er is toch vast wel iets te bedenken om stalken enzo tegen te gaan? ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:11

Ik zou het ook wel leuk vinden om nieuwe foto topics van bepaalde personen te volgen.
Zoals veulens die opgroeien, paarden die gewoon heel knap zijn, of bokkers die altijd grappige fototopics hebben.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:01

Als je een bokker wilt onthouden kun je die ook als vriend toevoegen op bokt.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:03

Nee ik vindt het een beetje overbodig! Net als saskiakefie zegt kan je die persoon ook gewoon als vriend toe voegen!