Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:39

Amaris schreef:
Nou Sammie, ik moest andes best heel hard lachen om de foto van Bizzybijtje dus hier is geen greintje negativiteit te bespeuren hoor!

Kijk maar --> :D

Dat geloof ik direct. Maar daar doelde ik niet op. Iemand stelt een oprechte vraag of plaatst een oprechte opmerking. Iemand gaat daar op reageren, puur alleen maar om grappig te zijn, met iets als No oliebol, Sherlock. Erg grappig, maar een ts heeft er niks aan en kan zich in het ergste geval in de maling genomen voelen. Helemaal als er vervolgens alleen maar reacties op die opmerking komen met HAHA of _O-. Zo'n persoon zal dus nog wel twee keer nadenken voor ze iets vraagt. Die voelt zich niet serieus genomen. Dus daarmee heb je, wellicht onbewust, wel de toon gezet hoe die persoon denkt over de mensen op Bokt.

Nayomie schreef:
Maar ik meende dat je mening geven in NL niet verboden is? Waar ik op reageerde is een mening. Ik VIND het grappig.
Er stond jullie en "jij" stond tussen haakjes. Naar mijn idee voldoende om aan te geven dat ik niet jou persoonlijk bedoelde.

Overigens opmerkingen ik mag mijn mening toch wel geven zijn ook van die wegwaaiopmerkingen. Het gaat er helemaal niet om of je je mening wel of niet mag geven. Het ging er om hoe iets overkomt op een ander. Bewust of onbewust.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-09-13 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Re: Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:43

Nou ik denk er precies hetzelfde over.. er is me al een aantal keer in een topic gevraagd of ik topics ergens over wil maken.. het enige wat me tegenhoud is het altijd zeurende commentaar wat mensen hier geven! Prima als er wat aan te merken is maar dat kan op een normale manier gebracht worden en hoeft geen 100x herhaald te worden!
De sfeer zou een heel stuk leuker worden als mensen niet constant door blijven zeuren.. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:48

Ik weet niet of mensen het doorhebben maar door al dat gezeur van hoe negatief Bokt is word bokt er alleen maar negatiever op.

Als ik eerlijk ben irriteer ik me 10x meer aan de mensen die altijd meteen 'typisch Bokt weer' beginnen te roepen als commentaar ze niet aanstaat.

Kunnen we niet gewoon allemaal kappen met al het geklaag en gezeur en gewoon leven en laten leven? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:52

Juist :D Verbeter de wereld. Begin bij jezelf :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:54

En dan valt bokt nog mee....

Ik kwam (met de nadruk op 'kwam') wel eens op het kippenforum. Nou, daar lusten de honden pas echt geen brood van!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:34

@Amaris, dat meen je niet, een kippenforum? Ik dacht dat het hier al erg was. :')
Iets meer on topic: je krijgt op een forum ook nog wel eens dat mensen makkelijk dingen verkeerd begrijpen, of zich aangesproken voelen op een manier die niet de bedoeling van de schrijver was.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:45

Zoolgangster schreef:
@Amaris, dat meen je niet, een kippenforum? Ik dacht dat het hier al erg was. :')
Iets meer on topic: je krijgt op een forum ook nog wel eens dat mensen makkelijk dingen verkeerd begrijpen, of zich aangesproken voelen op een manier die niet de bedoeling van de schrijver was.

Een voorbeeld van het kippenforum :Y)

Citaat:
Pietje schreef:Je kan het echt niet hebben hè, wanneer iemand iets meer weet van broeden dan jij.
Al heb je er 20.000 uitgebroed, dan nog sta je in mijn schaduw te kijken naar 200 miljoen kuikens.
Jaloezie is een slechte eigenschap Jantje.

De reaktie:
Citaat:
Jantje schreef: Je moet dringend een dokter raadplegen, je bent ziek in je hoofd.

tja...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:50

@Amaris: Ik zie precies wat je bedoelt ja... dat is ècht erg. :oo

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:12

Amaris schreef:
tja...

Dit is ergens best bezopen, maar goed ‘wij’ hebben dan ook vrij weinig met kippen gok ik. Iemand die niks met paarden heeft zal ook even moeten grinniken over een discussie over bandages :D

Het moge hopelijk wel duidelijk zijn dat als je zulk soort reacties op Bokt ziet dat er gewoon op mag temmen. Dit kan gewoon echt niet :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:14

Sammie schreef:
Amaris schreef:
tja...

Dit is ergens best bezopen, maar goed ‘wij’ hebben dan ook vrij weinig met kippen gok ik. Iemand die niks met paarden heeft zal ook even moeten grinniken over een discussie over bandages :D

Het moge hopelijk wel duidelijk zijn dat als je zulk soort reacties op Bokt ziet dat er gewoon op mag temmen. Dit kan gewoon echt niet :n

Dit heeft niets te maken met iets hebben met kippen of iets hebben met paarden.

Het is de manier waarop het horkerig (en soms gewoon rechtuit schofterig) gebracht wordt.

Ik zeg je: ik heb nog NOOIT iemand op een negeerlijst gezet, maar daar had ik er toch eentje. Die mensen gaan er gewoon *BAM* vol in, en daar zijn geen mods om eea in goede banen te lijden.
Wat dat betreft ben ik bokt wel beter gaan waarderen.

Het mooie was nog wel dat ik bovenstaand eens eerder op bokt typte, en dat verschillende mensen mij meteen konden vertellen over wie het ging :Y)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-09-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:16

Ik heb hem al zooooooo vaak geplaatst op Bokt, maar oké;

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:21

Bizzybijtje schreef:
Ik heb hem al zooooooo vaak geplaatst op Bokt, maar oké;

Ik had hem nog nooit gezien, maar het is hilarisch!!

(en helaas op veel fronten kloppend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:28

Ik vind het reuze meevallen eigenlijk. Mensen de grond in trappen? Ik kom het niet tegen, en reacties die op (of over) de grens zijn worden over het algemeen snel aangepakt door de mods.
Het niet met elkaar eens zijn, of een kritische reactie plaatsen is iets anders dan ruzie hebben of mensen de grond in trappen. Zo lang je zelf constructieve reacties plaatst, krijg je die over het algemeen ook terug.

Ik open af en toe een topic, ook fototopics, zoals in mijn onderschrift, en krijg hele vriendelijke reacties, ook in andere topics, ik heb er een lopen op STW bijvoorbeeld, word er constructief meegedacht. Ik herken me wat dat betreft dus helemaal niet in de OP.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:37

Die kende ik wel :P

@ Amaris het ging mij om het feit waar ze zich druk om maken. Dus over het uitbroeden van kippen. Dus dat was meer opmerking naast het brengen van het bericht. De manier waarop dat nog eens gebracht wordt is idd ronduit onbeschoft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:47

Heb het filmpje van basta ook hier laten zien aan wederhelft... hij vond het schitterend. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:53

De sfeer is helemaal niet negatiever dan toen ik hier net kwam hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:55

Ik vind supernegatief niet hoeven. Maar sommigen willen dat je alles met de mantel der liefde bedekt en dat vind ik niet realistisch.
Er zijn mensen die ontzettende goed onderbouwde kritiek kunnen geven, maar een veeg uit de pan krijgen omdat die kritiek niet in het straatje van de TS past.
Ik zelf denk niet dat je een topic moet starten als je alleen maar oh en ah wilt horen, want dat gaat gewoon niet gebeuren. En in plaats van je daar over op te winden, is het handiger om je er maar bij neer te leggen, want veranderen doe je het niet. Ik krijg ook altijd kritiek op mijn posts, ik zeg wat ik vind en ga het niet mooier maken om de TS een goed gevoel te geven. Tja, het mag soms misschien genuanceerder, maar ik vraag me ook wel af, wanneer je het genuanceerder plaatst of dat helpt. Sommige mensen willen gewoon geen kritiek.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:55

Maar het negatieve word altijd makkelijker onthouden als het positieve. De niet opbouwende kritiek reacties kunnen ook gelaten worden of anders gezegd worden. Dan bedoel ik een dood normaal topic. Een topic waar wel echt rare dingen gebeuren op foto's of dergelijke, daar gelaten. Dan snap ik wel hoe sommige reageren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:58

kellaxy schreef:
Maar het negatieve word altijd makkelijker onthouden als het positieve. De niet opbouwende kritiek reacties kunnen ook gelaten worden of anders gezegd worden. Dan bedoel ik een dood normaal topic. Een topic waar wel echt rare dingen gebeuren op foto's of dergelijke, daar gelaten. Dan snap ik wel hoe sommige reageren..

Maar goed, dat is toch niet typisch bokt?

Ik kan me een topic herinneren dat iemand haar kapotte paard de handel in had gegooid en dat ze dit paard toen terugzag in het nieuws waar het dier verwaarloosd samen met andere paarden in een weitje was gepleurd. Er lag ook een dood paard. Ze was verontwaardigd. Maar als iemand dan zei, had je verantwoording genomen, dan viel dat compleet verkeerd en was je de boeman. Dat was sneu voor de TS. Tja, dan maar sneu voor de TS denk ik dan, het was voor het paard nog tigmaal erger.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:01

Dat filmpje heeft me wel doen lachen :') Maar er zitten inderdaad wel ware zaken in. Over diegene die komt verkondigen dat je elkaar niet moet uitschelden, maar ondertussen zelf bezig is.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:09

Nee dat niet maar mensen doen het ook heel overdreven soms en dat bedoelt TS denk ik..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:16

Ik denk heel vaak dat negatieve reacties heel erg 'gevoed' worden, om het zo maar te zeggen. Er wordt door andere Bokkers dan alleen maar verontwaardigd gereageerd op die reactie, waardoor het onderwerp van de discussie ondergeschikt wordt aan een discussie over de manier van discussiëren. :+
Aan de andere kant is het vaak ook de TS die deze reacties in mijn ogen teveel onder de aandacht brengt. De TS duikt dan snel (wat opzich ook begrijpelijk is) in een slachtofferrol en focust daardoor alleen maar op de nare reacties. In plaats daarvan kan de TS zich beter enkel richten op de positieve en/of goed onderbouwde reacties, die vaak door genoemde redenen totaal naar de achtergrond verdwijnen, terwijl iedereen juist aan die reacties het meest heeft.

Aan de andere kant moet de TS dus ook niet alleen maar reageren op de positieve reacties. TS'en (?) die alleen maar reageren op de reacties met 'wauw wat doe je het geweldig' nemen vaak opbouwende kritiek niet serieus, of zien dit té snel als aanval.

Moraal van het verhaal: in mijn ogen is het handig om vervelende reacties te negeren en er alleen op te TEM'en(zonder dit ook nog eens in het topic te melden.. niet nodig) en reageer op de reacties die goed onderbouwd en netjes gebracht zijn, of deze nou positief of negatief voor je uitpakken.

Beetje duidelijk? :')

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:20

Kwestie van negatieve reacties vind ik het wel meevallen. Valt mij meer op bij topics over manieren van rijden en verzorgen. Iedereen heeft hier namelijk ook een andere visie van.
Wat mij eerder opvalt als je dan eens een meer gesofisticeerde vraag stelt dat er dan niemand reageerd! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:20

@Chris; Duidelijk, en zeker wat betreft de laatste regels ben ik het helemaal met je eens :j

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:23

Ben ook met je eens hoor TS,
Soms boren ze iemand totaal de grond in.. zonder iets positiefs te kunnen vermelden.
Helaats die mensen zijn er :r
Maar soms is het gewoon een mening.. die niet goed onderbouwd is en dan komt het misschien negatief over terwel het niet zo bedoelt is,
Tjaa sommige mensen zijn nou eenmaal niet goed in praten haha :P
Maartjhaa.. daarom is het een forum.. voor verschillende meningen en mensen :)
Maar in de huiskamer of kantine valt dat negatieve wel mee! :)
*\%/*