Waarom is bokt zo moeilijk met verkoop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Waarom is bokt zo moeilijk met verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:16

Wat wil je nu horen: tuurlijk, leef je uit, maar er maar een commerciële visvijver van?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:25

Ik dacht dat modjes altijd onderbouwd moesten reageren? Vind dit niet echt een respectvolle manier van reageren.

Ik zie duhelo meedenken, ik zie prrr alleen maar heel hard nee schreeuwen tegen iedere optie die hier genoemd word. Er worden hier goede opties genoemd om hetgeen wat gevreesd word tegen te gaan. Ik denk dat het geen kwaad kan er eens naar te kijken.

Ik moet zeggen ik schrik ook wel van de voorbeelden waarop gemodderd word. Ik snap dat bokt groot is, maar een filter op een onderdeel is prima mogelijk want dat bestaat nu ook. Zo zou je het visvijver gedeelte al tegen kunnen gaan lijkt me.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:48

Met alle respect: dan lees je alleen wat je lezen wil. Ik heb aangegeven dat de mogelijkheid voor ondernemers om vragen te stellen aan bokkers is geschapen, namelijk in STW. Dat voorkomt dat het forum overspoeld wordt door commerciële vragen waardoor Bokt effectief een visvijver wordt, en dat willen we niet. Op die gedachte is het beleid dan ook gebaseerd.

Dat is niet heel hard nee roepen, dat is aangeven waar de grenzen liggen. Als er daarna nog eens wordt aangegeven dat iemand vindt dat het toch mogelijk moet zijn, dan vraag ik me af of er nog een vraag is, of dat iemand alleen maar wil horen dat ze gelijk heeft en dat die mogelijkheid er zou moeten zijn. Ik snap prima dat het voor een ondernemer heel fijn zou zijn om op afroep de mening van de gebruiker te kunnen vragen. Maar net als de telefoontjes van callcenters zo vlak na het eten kunnen die vragen heel vervelend worden. En ja: daarop is het antwoord nee. Commercie wordt beperkt tot de markt en STW. Helder.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:56

Dat snap ik (weet dat dit ook niet aan mij gericht is) maar ik sluit me wel een beetje bij Leonie aan... je berichten komen met niet zo'n fijne ondertoon over. Ik snap dat je duidelijk wil zijn, maar hier voelt het ook een beetje vervelend om te lezen. Nu zet ik me daar overheen, maar toch.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:43

Het is een boodschap die denk ik niemand graag wil horen. Ik kan dat niet op een manier brengen die heel anders wordt, sorry.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 00:48

Tuurlijk kan je dat wel. Dit is meer van: zo is het en ik duld geen tegenspraak... Punt, uit, klaar....

Mijn andere vragen blijven trouwens ook onbeantwoord.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:03

Ik kan niet anders dan het beleid van Bokt toelichten, en dat biedt niet meer ruimte dan het doet. Als ex-mod van STW kan ik alleen melden dat er wel degelijk ruimte is, maar als die door de mensen die vragen willen stellen niet als voldoende wordt gezien, dan is er verder ook geen ruimte. En ik ga ook niet doen alsof, omdat niemand daar iets mee opschiet. Er is ook nog wel de mogelijkheid dat iemand met een bedrijfsaccount antwoord geeft op concrete vragen van gebruikers, maar andersom is er buiten de mogelijkheid van STW, of de mogelijkheid van een vraag met link in je onderschrift, geen ruimte voor commerciële activiteit op Bokt.

Je opmerking dat er wel meer niet-paardgerelateerde topics op Bokt staan heeft eigenlijk niet zo veel met commercie te maken, dus heeft met je vraag ook niet zo heel veel te maken en heb ik daarom buiten beschouwing gelaten. Ja, er is de keuze gemaakt om niet-paardgerelateerde topics toe te laten op Bokt, omdat daar vanuit de gebruikers vraag naar was. Die zijn ook zo gecategoriseerd dat je daar omheen kunt lezen als gebruiker. Zoals Duhelo al zei: we zien niet alles, dus er blijft ook wel eens wat staan, maar het beleid is dat Bokt buiten de aangewezen plaatsen geen commercie wordt bedreven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 12:04

Maar wat is er commercieel aan de vraag welke kleur (voorbeeld!) men mooi vind voor een jasje?
Ja, als men topics gaat openen met: koop bij mij dit en dit, dan snap ik het volledig. Maar dat is imo een compleet andere strekking dan gebruikers ervaringen plaatsen.
Waarom werd het topic over de opening bij mhs pas na tig pagina's gesloten? Doe het dan of direct, of niet. Niet nadat het een paar weken open staat.
Waarom mag een gebruiker niet de link naar haar markt advertentie in een hk plaatsen?
Waarom mag je geen actie voor een bepaald hk topic maken?
Dat het niet mag is inmiddels wel duidelijk, alleen het waarom niet. Ik zie daar alleen maar argumenten voor langs komen als: daar zitten users niet op te wachten.
Ik ven ook een user, ik zit ook niet op bepaalde topics te wachten, en velen met mij, maar die topics staan er ook gewoon. Die open ik dus gewoon niet.

Om terug te komen waarom ik mijn vraag op bokt zou willen stellen: mijn doelgroep (vrouwen) zit hier wel. Echter ivm afstand ed zullen ze niet snel bij mij terecht komen. Om te adverteren is bokt voor mij dus niet interessant. Om meningen bijv over kleuren te vragen wel. Ik heb dit laatst dan ook in een hk gevraagd (fingers crossed) en dat is blijven staan. De reacties die ik heb gekregen heb ik ook zeker wat aan gehad, maar van de mensen die gereageerd hebben zal niemand klant bij mij worden. Wat mijn doel ook niet is. In welk opzicht is zoiets dan commercieel? En wat is het verschil met dit en de stoffen voor de jasjes van annash?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 15:46

Eb toen was het weer stil....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:03

Ik denk dat ik al het antwoord heb gegeven dat ik geven kan. Je vraag heeft een commerciële achtergrond, en is dus commercieel - en daarmee, buiten Markt en STW niet op zijn plaats op Bokt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:11

LadyMadonna schreef:
Eb toen was het weer stil....

Ik denk dat je dergelijke dingen blijft zeggen tot je het antwoord krijgt dat je wilt horen. Ik snap nooit zo goed dat er mensen zijn die verwachten dat er meteen aan hun commerciële eisen wordt voldaan. Prrrr heeft heel duidelijk en helder uitgelegd hoe het zit en wat de beweegredenen zijn. Je kunt dan willen blijven discussiëren omwille van het discussiëren, maar wat heeft dat voor nut?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 16:50

Nee chevax, in mijn laatste bericht staan toch voldoende vragen waar gewoon geen antwoord op komt.
Het heeft niks te maken met gelijk willen halen, ik wil alleen wel graag dat mijn vragen duidelijk beantwoord worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:03

Topic van vandaag: [STW] Delicatesse Winkel, jullie mening?
Dit is het type vraag dat je wil stellen, en op STW is dat ook gewoon toegestaan. Daarbuiten niet.

Het waarom niet: omdat we het niet wenselijk vinden dat gebruikers om de haverklap op iedere willekeurige plek met dit soort vragen geconfronteerd kunnen worden. Ik heb daar al eerder het woord visvijver voor gebruikt: dat willen we niet. Bokt is een plaats waar mensen met paarden en paardenmensen met elkaar van gedachten kunnen wisselen, zonder dat ze bedacht hoeven zijn op commerciële bijbedoelingen. Voor mensen die wel commerciële bijbedoelingen hebben is een plaats gevonden op Markt en STW.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:12

Je blijft alleen op dat punt terug komen prrr, lees mijn bericht nu eens. Dat is niet het enige punt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:15

LadyMadonna schreef:
Maar wat is er commercieel aan de vraag welke kleur (voorbeeld!) men mooi vind voor een jasje?
Ja, als men topics gaat openen met: koop bij mij dit en dit, dan snap ik het volledig. Maar dat is imo een compleet andere strekking dan gebruikers ervaringen plaatsen.
Waarom werd het topic over de opening bij mhs pas na tig pagina's gesloten? Doe het dan of direct, of niet. Niet nadat het een paar weken open staat.
Waarom mag een gebruiker niet de link naar haar markt advertentie in een hk plaatsen?
Waarom mag je geen actie voor een bepaald hk topic maken?
Dat het niet mag is inmiddels wel duidelijk, alleen het waarom niet. Ik zie daar alleen maar argumenten voor langs komen als: daar zitten users niet op te wachten.
Ik ven ook een user, ik zit ook niet op bepaalde topics te wachten, en velen met mij, maar die topics staan er ook gewoon. Die open ik dus gewoon niet.

Om terug te komen waarom ik mijn vraag op bokt zou willen stellen: mijn doelgroep (vrouwen) zit hier wel. Echter ivm afstand ed zullen ze niet snel bij mij terecht komen. Om te adverteren is bokt voor mij dus niet interessant. Om meningen bijv over kleuren te vragen wel. Ik heb dit laatst dan ook in een hk gevraagd (fingers crossed) en dat is blijven staan. De reacties die ik heb gekregen heb ik ook zeker wat aan gehad, maar van de mensen die gereageerd hebben zal niemand klant bij mij worden. Wat mijn doel ook niet is. In welk opzicht is zoiets dan commercieel? En wat is het verschil met dit en de stoffen voor de jasjes van annash?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:32

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:27

En wat te denken van het like en win actie hk topic, waarin ook veel mensen hun spullen promoten door middel van acties. Ook commercieel.
Bokt is natuurlijk bokt.
Roepen dat er niet met twee maten gemeten word, maar helaas, hoe meer regels hoe meer maten erbij komen.

Ik snap wel dat ze niet constant zitten te wachten op hallo koop dit koop dat.
Maar wat is er mis met bij een specefieke doelgroep een menin vragen over een bepaald product/kleur/stofje.
Helemaal omdat je hier zelfs terug leest dat mensen het wel prettig vinden om hier feedback op te geven.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:10

En in the picture topics met de mededeling dat paard te koop staat?
Of zoek ik nu tever?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:10

Ik ben persoonlijk erg blij dat bokt dit soort commerciele zaken streng aan banden heeft gelegd.

Kentiapalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:23

Ik ook. Het is prima dat er een speciaal hoekje is op het forum en een bokt markt. Reacties en topics met een commerciele insteek hoeven van mij niet. Ook topics met de vraag 'welk kleur jasje vind jij leuk' van iemand met commerciele insteek, dat valt voor mij ook onder marktonderzoek en sluikreclame.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 23:26

Nog steeds geen antwoord op de vraag waarom iemand de link naar een advertentie op de boktmarkt niet in een hk met gelijk gestemden mag plaatsen... Ik geef het op....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:45

Ja hoor, dat antwoord heb je wel. Het is niet STW en niet Markt, dus nee, niet in de actieve tekst van je HK-bericht. Of vind je die verwijzing niet commercieel?

Je kan natuurlijk verwijzen in je onderschrift naar je actie. Er zijn meer aanbieders die een speciale kortingscode voor bokkers hanteren. Waarom zou er, gezien het beleid, een uitzondering gemaakt moeten worden?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:51

Ik snap het hele punt niet zo eerlijk gezegd..
Als je commerciële dingen wilt publiceren, dan zet je dat toch op de markt of op marktplaats?

Ik zie bokt als een forum voor inhoudelijke dingen, niet als een reclamedoeleinde, dus ik begrijp het beleid hier op bokt eigenlijk wel, sorry. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:10

zelf snap ik volkomen waarom er zo streng gedaan wordt over commerciële zaken. Alleen krijg wel het idee dat het soms te ver gaan.

In een HK wordt er gezellig gekletst, lijkt mij dat het geen probleem is als je als vaste poster iets schrijft over bijv. je winkel, een actie voor alleen je HK mede posters.

Ik ken een aantal HK's waar dat zeker gedoogt wordt, maakt niet uit welke...

Allemaal topics bij harnachement/ruiter wat commercieel is, dat hoeft nou ook weer niet, alleen dat van de HK topics lijkt mij ietswat overdreven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:23

Ik ben ook erg blij dat dit soort zaken aan banden worden gelegd. Op een gegeven moment stonden er in sommige subfora meer commerciele topics dan gewone vraagtopics. Daar is bokt gewoon niet voor. Tuurlijk moet in een HK topic een normale vraag wel kunnen, maar sommige topics zijn gewoon verkapte commerciele verkooptopics om de aandacht op een webshop of product te richten en daar tem ik ook gewoon op :) Daar is bokt gewoon niet voor. Merk ook wel dat het steeds meer mensen stoort dat er zoveel 'webshops' als paddenstoelen uit de grond schieten.