Upload mogelijkheid op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:31

helemaal gaaf! maar hoe zit het dan met de max aantal uploads, vooral bij uitgebreide fototopics worden de 15+ afbeeldingen in linkjes gegooid van de externe uploadsite, wat toch wel erg handig is. wordt dit uitgebreid? hoe zien jullie dit? en misschien is het een idee om bij profielen, ''gebruikers laatste berichten'' ook ''gebruikers laatste afbeeldingen'' te bekijken. vindt dat altijd wel interessant :+ in ieder geval vind ik dit wel een topidee!

Marit

Re: Upload mogelijkheid op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:04

Hoe zit het met de afmetingen van de afbeeldingen? Kun je dan ook nog kiezen voor verschillende maten?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:05

jaaaaa!!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:13

BartVB schreef:
[*] In de editor (dus niet het snel-antwoordenvak) komt een uploadknop, waarmee foto's kunnen worden toegevoegd.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Bart, je zou een lintje moeten krijgen.

MijnAlbum01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:34

Femke schreef:
Ibbel schreef:

Mijnalbum zet ook gewoon automatisch mijnalbum.nl op de foto's. Waarom zou dat het fotografen-copyright bijten?

Ja, mijn-album krijgt ook t recht op fotos om gratis onbeperkt te gebruiken als je ze daar upload. Sowieso n foute tent dus. Heeeeeel ver weg blijven bij mijnalbum, zowel als hobbyist als fotograaf.

Maar het is verwarrend als er C miepje_lover op een foto komt te staan als miepje_lover er geen rechten op heeft.
Wettelijk gezien is dat zelfs plagiaat.... lijkt me niet echt de bedoeling. Bovendien voegt t niets toe.
In nl heb je als fotograaf toch al auteursrechten op je foto, ook zonder een vermelding ( wat in sommige andere landen wel noddzakelijk is!).
Een vermelding voor mogelijk de verkeerde persoon is gek. En niet nuttig.
Mensen zien toch al wie de topic starter is. En als de fotos van een fotograaf is, staat diens logo er toch meestal al op, dus zoun vermelding dubbelop zijn.

En mensen die fotos willen jatten laten zich niet afschrikken door n tekstje of rechter muisknop beperking.
Dat is met n printscreen in 1 klik altijd simpel te omzeilen.

Beste Ibbel en Femke,

Het watermerk dat op de foto's is te zien die via MijnAlbum.nl op het forum geplaatst zijn, zijn geen copyright teken voor MijnAlbum. Het is een watermerk dat laat zien dat de foto's via deze site geplaatst zijn. Dit watermerk is niet te zien wanneer je de foto's via de website MijnAlbum.nl bekijkt. Wanneer jij foto's plaatst op MijnAlbum.nl behoud jij altijd alle rechten over deze foto's. MijnAlbum kan ze dus niet overal voor gebruiken en zal dit ook zeker niet doen. Wij garanderen dat foto's via MijnAlbum privé blijven, tenzij je deze natuurlijk zelf openbaar stelt.

Groetjes,

Andrea Vermeulen
MijnAlbum.nl

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:37

top idee :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:41

Zo he, iemand van Mijn Album. Als je ze wilt bereiken, zijn ze er niet en zo ineens duiken ze op op een paardenforum....
Komt er ook nog iemand van Photobucket? Dan kan ik even klagen over dat de site na de veranderingen zo onhandig en onoverzichtelijk is geworden....

Ik ben super blij met een eigen bokt upload. Het is ook de enige site waar ik foto's voor moet uploaden dus alleen gebruik binnen Bokt zou totaal geen probleem zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:36

BartVB schreef:
Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan. We hebben nu regelmatig problemen met afbeeldingen die van andere sites af komen. Aan de ene kant foto's die wegvallen omdat ze automatisch verwijderd zijn bij de uploadsite. Maar ook regelmatig (onterechte, maar goed) malware meldingen omdat iemand b.v. een plaatje van een vage smiley of avatar-site heeft gebruik.
Wat kwaliteit betreft moeten we vooral zorgen dat die op Bokt.nl meer dan voldoende is :)

Maar stel dat ik lui ben en niet tig meer mijn foto's op verschillende plaatsen (facebook, bokt, twitter, whatever) wil uploaden. Kan ik de tags dan nog wel gebruiken? Of als ik een grappig plaatje van bijvoorbeeld 9gag wil delen? Een linkje aanklikken is voor veel mensen meer moeite dan simpel een plaatje bekijken.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:56

BartVB schreef:
Rudina schreef:
Maar blijft het wel mogelijk om via overige sites de foto's te uploaden? Stel de kwaliteit via bokt zou me niet direct aan staan en over mijn huidige site waar ik de foto's upload zeer tevreden ben zou ik daar toch liever gebruik van blijven maken.

Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan. We hebben nu regelmatig problemen met afbeeldingen die van andere sites af komen. Aan de ene kant foto's die wegvallen omdat ze automatisch verwijderd zijn bij de uploadsite. Maar ook regelmatig (onterechte, maar goed) malware meldingen omdat iemand b.v. een plaatje van een vage smiley of avatar-site heeft gebruik.
Wat kwaliteit betreft moeten we vooral zorgen dat die op Bokt.nl meer dan voldoende is :)

Hoe zit het dan met foto's die nu op bokt staan via andere sites (zoals mijnalbum etc). Blijven die nog wel gewoon staan? Of verdwijnen die straks omdat dat niet meer wordt toegestaan?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:05

BartVB schreef:
Rudina schreef:
Maar blijft het wel mogelijk om via overige sites de foto's te uploaden? Stel de kwaliteit via bokt zou me niet direct aan staan en over mijn huidige site waar ik de foto's upload zeer tevreden ben zou ik daar toch liever gebruik van blijven maken.

Hmm.. Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden..
Ik plaats mijn topics meestal op meerdere fora, maar als ik EN niet kan hotlinken EN persé bokt upload moet gebruiken, wordt dat wel een gedoe zeg.. :\ Waarom iets goeds als flickr of photobucket bannen? Ik denk dat je met een bokt upload precies hetzelfde gaat krijgen hoor, mensen verwijderen iets en dan vallen er alsnog foto's weg. Begrijp me niet verkeerd, ik vind bokt upload een bijzonder goed idee, maar niet als het een verplichting wordt..

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:17

Daar zit ik dan inderdaad ook een beetje mee!
Ik gebruik flickr hartstikke simpel en de kwaliteit is geweldig, eerlijk gezegd wil ik dat gewoon blijven gebruiken.
En wat Sok zegt, het gaat wel een mega gedoe zijn wil je even de zelfde post plaatsen op een andere fora of in ieder geval de zelfde foto's gebruiken.

Verder inderdaad een prima idee, maar in mijn ogen vooral voor de leeks die het linkje kopieren etc. niet begrijpen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:22

Ik wil ook graag mijn foto's van Tinypic hier kunnen blijven neerzetten. Zou fijn zijn als de [img] linkjes gewoon blijven werken en je die gewoon kan blijven plaatsen.

En idd, een formaat selecteren zou fijn zijn. Ik wil namelijk mijn foto's zo groot mogelijk laten zien. Zeker op FK.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:22

In zo'n vergevorderd stadium zijn we nog niet hoor. Het is nog niet zeker hoe ermee omgegaan wordt. Het is namelijk heel goed mogelijk dat er geen beperking komt op linken van buitenaf, en ook dat afbeeldingen van elders via Bokt tijdelijk worden opgeslagen. Facebook doet dat meen ik ook met webpagina's, om te voorkomen dat de pagina de plotselinge toestroom van bezoekers niet aankan.

Opties te over dus, en het idee is toch om het makkelijker te maken, niet moeilijker :j Hoe dat precies gaat lopen moeten we nog even uitvinden, maar komt pas echt aan de orde als het uploaden zelf daadwerkelijk kan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:25

Fijn, dat is wel een geruststelling! :D
Hopelijk komt er snel duidelijkheid over het wel of niet mogen uploaden met flickr/tinypic/photobucket!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:27

Yeeeeh eindelijk!! :D *\o/* *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:34

BartVB schreef:
Rudina schreef:

Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan.

Dat zou ik wel heel bagger vinden.

jwvdst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:57

wat betreft het hergebruiken van fotos is het niet een idee dat iedere gebruiker een fotoalbum op zn profiel heeft waar de geplaatste fotos in komen te staan en als je ze dan wilt her gebruiken ga je even naar je fotoalbum voor de link.
wat e dan ook nog zou kunnen doen is dat je eerst de fotos op je bokt fotoalbum moet zetten en dan middels een popup in de tekstedittor de juiste foto kunt selecteren

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:21

Is het geldschip binnen gekomen? ;)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:35

+:)+ +:)+ +:)+ *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En wat jwvdst zegt vind ik wel een goed idee. Komt dit ook bij het aanpassen van het profiel?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:44

BartVB schreef:
Rudina schreef:

Ik snap dat tinypic, photobucket en mijnalbum bijvoorbeeld niet handig zijn, omdat die foto's redelijk snel weer worden verwijderd door de site, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om nog gewoon even snel de url van een foto die je hebt geupload bij social media (facebook, google+, flickr, tumblr etc) te kunnen plaatsen.
Het zou inderdaad wel erg fijn zijn als Bokt een goede uploadkwaliteit krijgt, dat is toch wel waar ik sites op uitzoek. :j

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:47

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:55

KirstenVosje schreef:
BartVB schreef:

Ik snap dat tinypic, photobucket en mijnalbum bijvoorbeeld niet handig zijn, omdat die foto's redelijk snel weer worden verwijderd door de site, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om nog gewoon even snel de url van een foto die je hebt geupload bij social media (facebook, google+, flickr, tumblr etc) te kunnen plaatsen.
Het zou inderdaad wel erg fijn zijn als Bokt een goede uploadkwaliteit krijgt, dat is toch wel waar ik sites op uitzoek. :j

Photobucket heeft bij mij nog nooit zelf een foto verwijderd. Foto's die ik vijf jaar geleden heb geupload staan er nog steeds.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:09

Het niet meer toestaan van uploads van andere sites zou voor ons de makkelijkste oplossing zijn voor een aantal problemen. Maar daar staan inderdaad ook behoorlijk wat nadelen tegenover. Een alternatief is b.v. foto's kunnen uploaden door een URL in te geven. Op die manier hoef je ze zelf maar 1x ergens neer te zetten en hebben wij niet de nadelen van de externe sites. Nog een andere mogelijkheid is het automatisch uploaden als iemand een [img] tag in een bericht zet met een foto die extern staat.

@jwvdst; een fotoalbum staat op de verlanglijst maar het is redelijk wat werk om dat goed te doen. Zal er niet zijn voor de eerste versie. Maar misschien komt er wel meteen (of snel) een beperkte versie van zodat je recent geuploade foto's nog een keer in een bericht kan zetten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:11

BartVB schreef:
@jwvdst; een fotoalbum staat op de verlanglijst maar het is redelijk wat werk om dat goed te doen. Zal er niet zijn voor de eerste versie. Maar misschien komt er wel meteen (of snel) een beperkte versie van zodat je recent geuploade foto's nog een keer in een bericht kan zetten.

Beter goed gestolen dan slecht bedacht hè. Basis foto-albums zijn overal te vinden, alleen een kwestie van wat aanpassingen hier en daar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:23

Wat zit jij dan te bitchen?