Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke schreef:Ibbel schreef:
Mijnalbum zet ook gewoon automatisch mijnalbum.nl op de foto's. Waarom zou dat het fotografen-copyright bijten?
Ja, mijn-album krijgt ook t recht op fotos om gratis onbeperkt te gebruiken als je ze daar upload. Sowieso n foute tent dus. Heeeeeel ver weg blijven bij mijnalbum, zowel als hobbyist als fotograaf.
Maar het is verwarrend als er C miepje_lover op een foto komt te staan als miepje_lover er geen rechten op heeft.
Wettelijk gezien is dat zelfs plagiaat.... lijkt me niet echt de bedoeling. Bovendien voegt t niets toe.
In nl heb je als fotograaf toch al auteursrechten op je foto, ook zonder een vermelding ( wat in sommige andere landen wel noddzakelijk is!).
Een vermelding voor mogelijk de verkeerde persoon is gek. En niet nuttig.
Mensen zien toch al wie de topic starter is. En als de fotos van een fotograaf is, staat diens logo er toch meestal al op, dus zoun vermelding dubbelop zijn.
En mensen die fotos willen jatten laten zich niet afschrikken door n tekstje of rechter muisknop beperking.
Dat is met n printscreen in 1 klik altijd simpel te omzeilen.
BartVB schreef:Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan. We hebben nu regelmatig problemen met afbeeldingen die van andere sites af komen. Aan de ene kant foto's die wegvallen omdat ze automatisch verwijderd zijn bij de uploadsite. Maar ook regelmatig (onterechte, maar goed) malware meldingen omdat iemand b.v. een plaatje van een vage smiley of avatar-site heeft gebruik.
Wat kwaliteit betreft moeten we vooral zorgen dat die op Bokt.nl meer dan voldoende is
BartVB schreef:Rudina schreef:Maar blijft het wel mogelijk om via overige sites de foto's te uploaden? Stel de kwaliteit via bokt zou me niet direct aan staan en over mijn huidige site waar ik de foto's upload zeer tevreden ben zou ik daar toch liever gebruik van blijven maken.
Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan. We hebben nu regelmatig problemen met afbeeldingen die van andere sites af komen. Aan de ene kant foto's die wegvallen omdat ze automatisch verwijderd zijn bij de uploadsite. Maar ook regelmatig (onterechte, maar goed) malware meldingen omdat iemand b.v. een plaatje van een vage smiley of avatar-site heeft gebruik.
Wat kwaliteit betreft moeten we vooral zorgen dat die op Bokt.nl meer dan voldoende is
BartVB schreef:Rudina schreef:Maar blijft het wel mogelijk om via overige sites de foto's te uploaden? Stel de kwaliteit via bokt zou me niet direct aan staan en over mijn huidige site waar ik de foto's upload zeer tevreden ben zou ik daar toch liever gebruik van blijven maken.
Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan. We hebben nu regelmatig problemen met afbeeldingen die van andere sites af komen. Aan de ene kant foto's die wegvallen omdat ze automatisch verwijderd zijn bij de uploadsite. Maar ook regelmatig (onterechte, maar goed) malware meldingen omdat iemand b.v. een plaatje van een vage smiley of avatar-site heeft gebruik.
Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan.
KirstenVosje schreef:BartVB schreef:
Ik snap dat tinypic, photobucket en mijnalbum bijvoorbeeld niet handig zijn, omdat die foto's redelijk snel weer worden verwijderd door de site, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden om nog gewoon even snel de url van een foto die je hebt geupload bij social media (facebook, google+, flickr, tumblr etc) te kunnen plaatsen.
Het zou inderdaad wel erg fijn zijn als Bokt een goede uploadkwaliteit krijgt, dat is toch wel waar ik sites op uitzoek.
BartVB schreef:@jwvdst; een fotoalbum staat op de verlanglijst maar het is redelijk wat werk om dat goed te doen. Zal er niet zijn voor de eerste versie. Maar misschien komt er wel meteen (of snel) een beperkte versie van zodat je recent geuploade foto's nog een keer in een bericht kan zetten.