Voor iedere scheet een topic..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:42

nou, eigenlijk doe jij nu precies hetzelfde ....

Anoniem

Re: Voor iedere scheet een topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:49

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:51

Het is inderdaad van deze tijden maar ik vind het een vreemde ontwikkeling. Omdat je de dingen gewoon veel omslachtiger en langer maakt dan nodig is. één simpel telefoontje en je kent het antwoord, héél even bij de bevoegde instantie binnenspringen en je hebt een pasklaar en juist antwoord op je probleem. Maar gek genoeg vragen mensen zulke dingen liever eerst op een groot anoniem forum dat niets van de situatie kent en waarvan je dus niet eens zeker kan zijn of het wel klopt, buiten dat je ook vaak veel langer moet wachten op je antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:58

Ligt ook aan je eigen instelling of je het zelf moet oplossen of dat je afhankelijk bent van anderen. Eerst zelf uitvogelen kost meer moeite dan iemands anders iets vragen.
Broertje is handig met de Belastingaangifte, zelf ook niet van de domme maar het is verrekte handig dat hij het doet O:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:03

Belastingsaangiftes vind ik van een iets ander kaliber dan willen weten wanneer een winkel open is of om hoe hoe laat trein x rijdt :D .

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:04

Daarom kijk ik ook altijd eerst effe snel op google voor ik iets post... Maar zoals me spring-topic, ja dan wil ik tips van wat ik zelf nog kan verbeteren, want ik zie niet alles 1,2,3 (ik ben namelijk een echte spring talentje, niet dus). Maar heb ervoor wel wat gekeken op google, maar kon niet heeeeel veel vinden, iedere keer kreeg ik site's met 'hoe leer ik een PAARD springen?' en niet 'Hoe leer je je ZELF beter springen?' (of tips dus in ieder geval, je kan zelf wel bedenken dat les nemen wel zo slim is :'))

Maar sommige topics denk ik echt: Als ik dit op google tik, zie ik meteen 3 site's die er heel erg op lijken :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 17:05

Kwanyin, dat is precies waar ik op doel en waar ik me aan erger. Vragen die met 1 telefoontje naar de juiste persoon geregeld zijn en waar verder niemand antwoord op heeft. Zoals het voorbeeld eerder "ik heb morgen een toets en moet weten welke kleur shirt mijn leraar draagt". Niemand kan hier een zinnig antwoord op geven en dus heeft zon topic geen zin. Topics die zo duidelijk niet functioneel zijn zouden imo direct verwijdert moeten worden want daar kan je alleen offtopic op reageren en dus tegen de regels van bokt in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:12

Ehhh dames/heren, excuus maar het is komkommertijd }>
Ben geen haar beter, zit lekker thuis benen omhoog met mijn lapje te Bokken.
Soms heel serieus en soms met een vette knipoog. :wave:

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:44

Morganlefay schreef:

Júíst als het komkommertijd is, zou je toch verwachten dat men tijd zat heeft om eerst even 'www.google' in te tikken ipv 'www.bokt'? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:50

Loetie84 schreef:
Morganlefay schreef:

Júíst als het komkommertijd is, zou je toch verwachten dat men tijd zat heeft om eerst even 'www.google' in te tikken ipv 'www.bokt'? ;)

Zou ik ook doen en dat doe ik heel vaak. Alleen juist omdat mensen zich vervelen of geen zin hebben om iets op de voor ons "gewone manier" je info te verkrijgen doen ze het via sociale media.

Overigens, een middagje Bokken :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:51

Hmm. Misschien niet zo zeiken. Gewoon die topic lekker negeren :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:55

secricible schreef:
luckyboy5 schreef:
Moet je voor deze scheet oók al een topic openen ??

Deze scheet is bedoeld om te delen met andere. Bovendien zat hij zo dwars dat hij obstipatie begon te worden, niets lucht dan meer op dan even luchten, als je begrijpt wat ik bedoel

Jij opent dit topic omdat jij je hart wilt luchten, andere mensen doen dat blijkbaar ook.
Als je je ergens aan ergert moet je het ook niet openen.
Scheelt weer 1 topic met frustraties :)

Bent het wel met je eens dat bokt wel even kieskeuriger mag worden voordat iets geopend mag worden :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 17:58

Lizzy, misschien moet je mijn verdere berichten even lezen? Heb al aan een mod ge raagd de beginpost wat te verduidelijken, dat zal misschien schelen maar bij de mods is het ook komkommertijd denk ik. Voor daar opmerkingen over komen.
Iedereen mag van mij zijn ergernissen in een topic zetten. Het gaat mij puur om topics waar niemand een antwoord op kan geven,niet op topics die wel of niet zinnig zijn. Het feit dat als ik het mag andere het ook mogen gaat dus niet op.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:05

Zoals ik al zei ik erger me er niet zo aan want ik klik het gewoon weg, maar ik vraag mij wel soms af waarom. En het gaat niét om topics als "joepie ik heb alweer een nieuw paar schoenen", maar topics als-in schooltijd- "help, ik heb zoveel punten gehaald op mijn examens, ik doe deze richting, mijn konijn heet Fifi, mag ik hiermee deze richting gaan studeren?" Dan denk ik, waarom zo moeilijk doen en niet gewoon even zelf op school vragen? :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:07

Jij omschrijft echt precies wat ik bedoel kwanyin. Enige verschil is dat ik me er dus wel aan erger omdat het altijd eindigt in gedoe in die topics.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:11

Morganlefay schreef:
Zou ik ook doen en dat doe ik heel vaak. Alleen juist omdat mensen zich vervelen of geen zin hebben om iets op de voor ons "gewone manier" je info te verkrijgen doen ze het via sociale media.

Overigens, een middagje Bokken :D

Als je er zeeën van tijd voor hebt en vaak toch nog van plan bent om via de reguliere weg nog wat info te zoeken kan je dat wel eens doen. Maar soms kom ik ook wel eens iets tegen in het genre van "tot hoe laat is die winkel open?" als "Help, ik moet voor overmorgen weten", en dan een half uur later "schopje, niemand die het weet?" :+ . En dan denk ik, zou het niet gemakkelijker zijn als je gewoon even naar daar belt en het vraagt, weet je het direct.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:13

Topic is gestart op 14-7 .. twee dagen later wordt nog steeds doorgereuteld over dit onderwerp. Hoe zo nutteloos? TS ik ken een leuk liedje voor jou uit de oude doos, het heet 'Zeur niet..'

:+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:50

Goh, vriendelijkheid is ook niet je sterkste punt he? Ik blijf gewoon vriendelijk, misschien moet jij dat ook doen. Feit dat het topic opem blijft blijkt uit dat er blijkbaar toch een hoop mensen zijn die hier een mening over hebben.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:05

Ik ben vriendelijk hoor ( zie de smiley) maar ik vind het wel opmerkelijk dat iemand die zich zo ergert aan onnozele topics twee dagen energie steekt in een - in mijn ogen - even onnozel topic. Of anderen het daar nou mee eens zijn vind ik niet relevant maar dat het de pot verwijt de ketel is, lijkt je een beetje te ontgaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:08

Ik denk dat TS het niet zo zeer over nutteloze topics heeft, Jannepauli, meer over topics waar weinig reacties op komen op Bokt, puur omdat het de plek niet is om de vraag te stellen.
Het gaat hierbij om topics in de trant van 'help, ik wil weten of ik mijn gestolen identiteitskaart nodig heb bij het tentamen dat ik morgen moet maken voor mijn buurmeisje, en of ik voor deze fraude met de politie in aanraking zou kunnen komen'.
Vragen waar ze beter even een belletje voor kan doen naar een instantie als school. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 23:10

Jannepauli schreef:
Ik ben vriendelijk hoor ( zie de smiley) maar ik vind het wel opmerkelijk dat iemand die zich zo ergert aan onnozele topics twee dagen energie steekt in een - in mijn ogen - even onnozel topic. Of anderen het daar nou mee eens zijn vind ik niet relevant maar dat het de pot verwijt de ketel is, lijkt je een beetje te ontgaan.

Dan stel ik voor dat je beter gaat lezen. Ik erger me namelijk niet aan onnozele topics. Al een keer of tig gemeld in dit topic. :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:15

Maar daar komt het wel op neer ts, je spreekt jezelf tegen. Topics waar bokkers geen antwoord op kunnen geven hebben geen zin, dan zijn ze toch nutteloos? Of zijn de topics nu ineens niet nutteloos maar wel handig? Dan snap ik nou niet waar je je aan ergert

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 23:18

Vertel eens waar ik mezelf tegenspreek. Jullie zeggen dat ik me erger aan nutteloze topics, niet ik. Ik heb het over functioneel en heb mezelf in dit topic al 100x verduidelijkt.
Ik erger me aan topics die niet functioneel zijn, dit topic is wel functioneel. Dat jullie het onderwerp niet interessant genoeg vinden moeten jullie weten, dat is je goed recht. Niks tegenspreken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:28

Ik vind je wel behoorlijk giftig worden trouwens en snap niet goed waarom.
Jij mag wel commentaar hebben op andermans topics en er zelfs een topic over schrijven, vind je zelf. Maar een ander mag op zijn beurt jouw topic niet bekritiseren. Of moet hij daar dan weer een topic over starten?
Beetje krom of niet?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:29

secricible schreef:
Vertel eens waar ik mezelf tegenspreek. Jullie zeggen dat ik me erger aan nutteloze topics, niet ik. Ik heb het over functioneel en heb mezelf in dit topic al 100x verduidelijkt.
Ik erger me aan topics die niet functioneel zijn, dit topic is wel functioneel. Dat jullie het onderwerp niet interessant genoeg vinden moeten jullie weten, dat is je goed recht. Niks tegenspreken.

Niet functioneel, dus NUTTELOOS