[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:29

Ah super. Ik ben weer helemaal blij met bokt +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:30

Voel me alweer meteen een zeur. :o voor mij totaal geen uitkomst. De letters van de vorige nieuwe layout waren al kleiner (zit daarom al op old bokt) deze zijn nog kleiner en dichter op elkaar. Kleur is wel donkerder maar het lettertype is geknepen. Zelfs zwaar uitvergroot niet leesbaar. Een letterbrij waarbij ik geen onderscheid meer kan maken tussen de letters.

Daarnaast is bij eigen berichten de extra toevoeging ervoor onrustig en lijkt redelijk zinloos. En omdat de knoppen algemeen enz kleiner zijn geworden is mikken lastiger geworden. En ziet er wat vreemd uit op de pagina. Alles in de linkerhoek gedrukt en de rechterkant helemaal leeg.

Edit de extra toevoeging in het zoeken lijkt niet logisch kost een extra klik om gewoon te kunnen zoeken. Los dat als je het aangeklikt hebt je niet meteen terugkan maar verplicht moet zoeken. Waarom moet er verplicht een keuzegemaakt worden in zoeken of in eigen berichten?

Edit twee en heel erg veel ruimte voor avatar en naam en weinig over voor de echte tekst. Verhouding hier 1/3 2/3. Naast dat je nog minder ruimte hebt voor tekst en meer moet scrollen voegt het weinig toe de naam zo veel ruimte te geven. Tenzij grotere avatars toegestaan gaan worden. Wat ik niet hoop omdat bokt daardoor nog trager wordt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-07-13 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 15:35

Karuna: welke browser gebruik je? De letters zijn exact overgenomen van Bokt4. De knoppen zijn ook niet kleiner geworden voor zover ik kan nagaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:38

Zowel windows, safari en icap. Maakt weinig verschil. De grootte van bv algemeen in de oude versie is 2 of 3 mm groter dan in de nieuwe versie. Let wel met vergroot scherm.

De letters zijn echt anders. Nog meer in elkaar geknepen waardoor alles dichter op elkaar staat. Daarom ben ik weer terug gegaan naar old bokt omdat die al teveel moeite kostte te lezen, deze is nog erger.

Is het niet mogelijk om meerdere keuzes te geven in je foruminstelling? Dat je je eigen keuze mag maken in uiterlijk? Dat er een oude en nieuwe versie in letters en uiterlijk gekozen mag worden.
als dit mobiel makkelijker zou maken maar het nog kleiner is hoe kan dat dan?

Edit vooral de topic titels lijken veel smaller.

Een ding moet me wel van het hart, elke "forum layout verbetering" lijkt het onoverzichtelijker te worden drukker en met smallere letters. Is dit de bedoeling en het nieuwe hip of juist niet de bedoeling?

Wil ik een bericht kunnen lezen moet ik zover vergroten dat het hele stuk van naam/avatar uit beeld verdwijnt en ik heel veel moet scrollen. En dat is al op een groter scherm. Een kleiner scherm zal nog erger moeten worden ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-07-13 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:45

Het is even wennen maar ziet er goed uit op het eerste gezicht!
De site voor mobiel is ook zeker een verbetering! (bokte al op de gewone site op mijn mobiel, maar dit lijkt mij een stuk makkelijker).
Vind alleen op dit moment de eigen berichten nog wat rommelig over komen door de extra kolom met het forum waarin een topic staat, maar dat is wellicht gewoon wennen.

Edit:
Ik lees graag op mijn mobiel rechtop maar vind die eigen berichten en actieve onderwerpen dan niet zo mooi :o
Laatst bijgewerkt door Jes op 03-07-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:47

Ik vind het fijn dat ik nu niet meer van links naar rechts moet scrollen. Bok nu mobiel en ik hoef alleen maar van boven naar beneden te scrollen. En ik hoef de tekst niet meer te vergroten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:49

Ik kan me voorstellen dat het voor mobiele kleinere apparaten een verbetering is, maar voor een computerscherm vond ik de andere versie aangenamer. De zoekfunctie op elke pagina vind ik wel een grote verbetering.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:51

Nog een ding gevonden, bij zoeken op berichten was de topictitel donkerder blauw en de tekst lichtblauw. Nu wisselt het per bericht waardoor de topictitel wegvalt en het lastiger te zien is bij welk topic de reactie is geplaatst.

Hee is de layout maar meteen helemaal gewijzigd of hoe krijg ik de oude layout terug?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 16:00

karuna schreef:
Is het niet mogelijk om meerdere keuzes te geven in je foruminstelling? Dat je je eigen keuze mag maken in uiterlijk?

Op dit moment is die keuze er in elk geval. Vermoedelijk blijven er wel enkele verschillende versies over, (zoals de officelayout) maar de oude versies zullen niet meer onderhouden worden.
Om alles precies per gebruiker te regelen is technisch op dit moment in elk geval erg lastig. Het is misschien een optie om dat in je eigen browser wel te doen. De meeste browsers hebben al een paar standaardopties die mogelijk van pas kunnen komen: het kiezen van je eigen lettertype en 'negeer fontgrootte'. Wil je nog uitgebreidere aanpassingen dan kun je dingen ook nog instellen via een eigen stylesheet.

Jes en anderen: de kolom in Eigen berichten is inderdaad erg wennen, dat vond ik zelf al. Maar het heeft wel echt een praktisch voordeel: het is veel makkelijker om naar een bepaald forum te springen. De link stond hiervoor erg weggedrukt. Tenminste, dat vind ik. Als ik nu op de oude layout zit mis ik het in elk geval.
Ik zou dus willen vragen, geef het een kans en dan evalueren we het binnenkort. Is er dan echt niet mee te leven dan kijken we weer verder :j

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:23

Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar op mijn telefoon werkt het niet helemaal. De reclame is véél breder dan de site, dus de site vult maar de helft van mijn scherm en de reclame banner over de hele pagina..

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:25

Afbeelding

Ter ondersteuning

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:27

Ik ben ook overgegaan naar bokt 5 :j
Ik vind het rustiger aan mijn ogen en dus een hele verbetering :D Straks ook eens mijn Ipad erbij pakken om te zien of het nu beter werkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:30

Shadow niet ondersteund kan ik mee leven hoor. :j we werken ook nog met xp en dat doet het best. Als old bokt een keuze mogelijkheid wordt in de foruminstellingen ben ik een blij mens. Dan zijn de kleine lettertjes geen probleem meer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:05

Het enige puntje is dat als ik mobiel bok en ik heb een pb is het cijfertje wat aangeeft hoeveel ik er heb maar half te zien. Bovenste helft valt weg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 17:06

Bellatrix, daar ga ik naar kijken, dat is uiteraard niet de bedoeling :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:08

Dat is als ik mijn scherm horizontaal heb, dus in de breedte. Weet niet hoe het is als ik hem rechtop heb. Ik bok nooit rechtop. :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:13

Mooie lay-out!

Alleen op bokt-mobiel heb ik maar een halve pagina :? De pagina vult niet het hele scherm op mijn mobiel. terwijl dit eerder wel zo was.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:14

Bellatrix schreef:
Dat is als ik mijn scherm horizontaal heb, dus in de breedte. Weet niet hoe het is als ik hem rechtop heb. Ik bok nooit rechtop. :')

_O-

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:24

Ik vind de nieuwe layout erg fijn!

Alleen op mijn mobiel passen de foto's zich aan aan mijn scherm maar dan niet in verhouding, maar helemaal uitgerekt. Dat was al zo, maar zou super fijn zijn als dat veranderd kan worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:29

Ik heb de nieuwe versie mobiel nog niet uitgeprobeerd maar ik vind de computerversie teveel 'mobiel' aan doen.
Er is meer ruimte voor de avatars wat ik een beetje nutteloos vind, mijn scherm is vrij vierkant dus mijn tekstregel wordt nu echt een stuk korter. Niet nodig, want die avatars hebben helemaal niet veel ruimte nodig. Ik heb ook de indruk dat het tekstvak waarin je een post typt kleiner is geworden?

Die forumafkortingen bij eigen berichten mogen van mij wel weg of op een andere (niet zo opvallende) plek. Als ik in mijn eigen berichten kijk zoek ik een topic en niet een forumnaam, dat is dan dus ook het eerste wat ik wil lezen. Of het op BB of RPA staat interesseert me niet zoveel. Waarom staan die afkortingen eerst, kan me niet voorstellen dat mensen dat nou echt nuttig vinden?

Knoppen vind ik echt niet mooi maar dat zal smaak zijn :o ik zou dat blauwe randje wat minder duidelijk maken, dit ziet er een beetje cheap uit. Verder vind ik het er netjes uitzien, op zich niet echt hele grote veranderingen en zoals altijd zal het wel wennen.
(Behalve dat de knoppen versturen/voorbeeld nog steeds verkeerd om staan 8)7 )

Nog een opmerking: als ik iets typ, vervolgens ergens anders naar toe ga ('voorbeeld' of een andere website etc) en ik ga terug is mijn tekst ineens weg. Vroeger kon ik gewoon op terug/backspace klikken en dan stond mijn tekst er nog. Nu is die dus ineens verdwenen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:41

Ik vind de mobiele versie echt een mooie verbetering! Veel duidelijker en hoef inderdaad niet te vergroten.

De computerversie kan ik niet aan wennen, die heb ik dan ook maar weer terug gezet. :')

Edit: Oh, nu is hij natuurlijk op mobiel ook weer de oude versie. -O-

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:56

Schitterend, hier werkt hij perfect op zowel mobiel, tablet als op de laptop. _/-\o_ Het ziet er top uit, ik ben heel benieuwd als straks alle bugjes eruit zijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:17

De oude versie wordt over een tijdje uitgefaseerd. Voor nu kan je dus teruggaan als je problemen hebt met 'Bokt5' maar dat kan je niet tot in de eeuwigheid blijven doen. Als je terugschakelt horen we heel graag waarom.

Zoals gezegd is Bokt5 zeker geen visuele redesign, we hebben geprobeerd om zo dicht mogelijk bij Bokt4 te blijven zodat we de aandacht kunnen focussen op de achterliggende techniek en op het gedrag op mobiele apparaten. Op je PC zou Bokt5 er dus vrijwel hetzelfde uit moeten zien als Bokt4. Er zijn wel een paar bugs gefixt (zoals de breedte van de avatar kolom) en er zijn wat kleine dingen aangepast/verbeterd (linkje naar actieve topics/eigen berichten, kolom met forumafkortingen in eigen berichten) maar dat zijn eigenlijk alleen kleine dingen.

@Fiffill; ik pak er even 1 dingetje uit; welke browser gebruik je? Als ik naar een andere pagina ga en dan terug ga naar een tekstveld dan staat mijn oude tekst er nog gewoon (Chrome op een Mac met snel antwoorden)?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:21

Ik gebruik Firefox :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:56

Ik heb net even gekeken en ik zie niet heel veel verschil met Bokt4... maar op de een of andere manier vind ik Bokt5 veel onrustiger voor mijn ogen.... ik kan alleen de vinger er niet op leggen waar het aan ligt... :o