klacht markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:41

Maar.. als TS verkoopt via de bokt markt en de desbetreffende eigenaar is bij de verkoop aanwezig dan kan er toch eigenlijk niks verkeerds gaan?

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:44

Ts laat ze lekker die hele bokt markt.
Mij lijkt het dat als er iemand langskomt die intresse heeft dat die gewoon duidelijke afspraken kan maken als er iets mis mee is. Dit vind ik niet de taak meer van bokt maar hun vinden dat wel.

Wij moeten gewoon een computer gaan kopen zodat die zelf een account kan aanmaken, waar doen wij toch moeilijk over.
Pff lekker behulpzaam bokt, ga zo door.

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:04

Als deze man haar vraagt om een advertentie te plaatsen én vraagt de verkoop verder te regelen snap ik eerlijk gezegd niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan.
Ik vind dat er in dit geval zeker een uitzondering op de regels mag worden gemaakt of wordt er nu verwacht dat een stokoude 90-jarige man zonder computer hier zelf een account aan gaat maken?

Voor zover ik begreep werd dit ook nog eens vermeld in de advertentie dus ik de eventuele koper dan niet gewoon zelf verantwoordelijk om dit zo te regelen dat alles goed verloopt, ook als de pony toch iets blijkt te mankeren?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:44

simone9288 schreef:
Lianne86 schreef:
Maar uiteindelijk komen die mensen toch ook bij die man terecht en niet bij TS? De man verkoopt toch, TS zet alleen een advertentie.

Zoals al eerder beschreven. Ts zet niet alleen de advertentie maar regelt ook de verkoop.
Dus mocht er een afspraak gemaakt worden wordt die met mij gemaakt en niet met meneer.

Maar dan nog blijf je niet beschikkingsbevoegd. Omdat jij geen eigenaar bent gaat het geld van de transactie niet jouw portemonnee in, maar in die van de eigenaar. Ik verwijs hiervoor nog even naar de post Neonlight @ [FZ] klacht markt.
En je kunt zeggen, dat gebeurd niet, maar helaas weten wij uit ervaring in het verleden dat die gevallen wel voorkomen en waar ook bemiddeling op is aangevraagd. Er is geen garantie, en daarmee kunnen we de veiligheid van de bokkers niet garanderen. Daarom hebben we die regel, en daar maken we geen uitzonderingen op.

jiehaaa

Re: klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:47

Maar als de eigenaar zelf met hulp een account aanmaakt, zelf de koop sluit en TS alleen tussenpersoon is, mag het dan wel?
Zo niet, dan zijn er een hoop commerciele advertenties die uitgesloten kunnen worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:57

Het kan zoveel makkelijker wanneer er gewoon een papiertje komt waarop staat dat TS de pony in eigendom heeft gekregen van de eigenaar... dan weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Geen gedoe met accounts die later toch niet meer gebruikt worden, geen gesleep met computers... Gewoon een handgeschreven briefje waarop staat dat pony X met uiterlijk Y in eigendom overgaat van de een naar de ander. Minder dan vijf minuten werk en volstrekt eenvoudig en te begrijpen.

Waarom is dat een probleem?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:59

Omdat TS dan de pony moet kopen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:59

Ze kan hem ook krijgen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:00

Ik neem aan dat de eigenaar dat wel zou hebben gedaan als hij er niks voor wilde hebben.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:04

Uhm ik heb niet het hele topic gelezen (sorry) Maar weet deze man eigenlijk wel dat je hem wilt gaan verkopen ? Na aanleiding van je eerste post, heb ik dat niet duidelijk in beeld.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:48

Natuurlijk weet die dat. Hij heeft haar gevraagd dit voor hem te regelen omdat die dat zelf niet kan. Het is toch niet het probleem van bokt of er een tussenpersoon is die alles regelt dit is aan de mensen die intresse hebben om het zo af te handelen dat bij gebreken hij de eind verantwoordelijke is en niet ts. Hij bepaald ook de prijs niet ts. Bij verkoop zal hij er ook zijn mochten ze het niet vertrouwen. Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:03

xSlvna schreef:
Shirley schreef:
Wat een gedram ... plaats gewoon een advertentie op de Marktplaats o.i.d. in plaats van hier persé je zin door te willen drijven

Ik zet mijn paard ook liever op Bokt dan op marktplaats, bwv.
Hier zijn mensen bekend, je kunt al voor je überhaupt een afspraak maakt hun posten bekijken, hun profiel, foto's, kijken 'wie' diegene is.
Tja, hoef niet iedereen over het erf 'om kennis te maken met' dus ik snap de TS wel.

Ondanks de post van Maratjesammy mag de TS alsnog geen advertentie plaatsen, want ja, het is alsnog niet haar paard hè.

En omgekeerd wil je als koper ook graag weten met wie je zaken doet. TS is nou eenmaal niet bevoegd en moet dus een ander verkoopkanaal zoeken. En gelukkig zijn die er meer dan genoeg...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:47

Maar bekijk het eens van de andere kant. Los van bokt. Stel je gaat naar een paard kijken: alleen de verzorger is daar, alles verloopt via de verzorger, betalen zou je aan de verzorger moeten doen. Ik zou daar dan echt wel vraagtekens bij plaatsen. Ik wil zaken doen met de eigenaar. Een 90-jarige is niet dood, even naar buiten komen en zeggen dat het paard te koop staat, handjeklap doen en het is over, het is goed. Voor hetzelfde geld sta je daar een achterbakse verzorger geld te geven voor een paard dat helemaal niet te koop staat en dan begint het juridische getrek en gehakketak.

Ik doe geen zaken met de verzorger, stalknecht, groom, tijdelijke hulp, achterbuurmeisje,... ik doe zaken met de eigenaar of een commerciële instelling die de handel als broodwinning heeft (handelsstal dus).
Het is niet omdat we op bokt zitten, dat we niet opgelicht kunnen worden. En ja, misschien spreken we hier wel over een uitzondering, dat is dan jammer. Moet iedere regel uitgerokken worden? Wat is dan nog het nut van de regel? Wat als er ooit een oplichting plaats vindt: verzorgster verkoopt paard zonder medeweten van eigenaar. Wie is dan de zondebok? Bokt is geen verkoopsite, bokt is een paardenforum. Bokt komt aan onze wensen tegemoet door een verkoopgedeelte openbaar te stellen, maar doet dit -zeer slim- wel onder strikte regels en voorwaarden.

simone9288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:30

Het is op het terrein van meneer zelf. Meneer is ook uiteraard gewoon aanwezig.
Het gaat erom dat meneer dit zelf niet kan. Meneer zelf weet niks van het rijgedrag van deze pony meneer weet ook niks van de bijgeleverde spullen aangezien die allemaal van mij zijn.
Wij helpen meneer met alles. Omdat wij niet meer voor de pony kunnen zorgen. Wij hebben dit gewoon besproken meneer heeft een bedrag genoemt die hij wilt ontvangen en dat was het. Alles wordt verder met mij besproken en uiteraard staat meneer daar gewoon naast.
Het gaat hier dan ook om de zeer lage prijsklasse.
Het enige wat wij willen is dat die pony goed terecht komt niet dat als er iets met meneer gebeurt we echt met de handen in het haar zitten. Wij hebben geen van alle de mogelijkheid deze pony te houden.

Maar ik ben deze eindeloze discussies meer als genoeg zij gaat inderdaad op marktplaats want bokt is voor mij wel heel diep gezonken. En wat mijn betreft mag mijn account ook opgeheven worden. Ik startte dit topic in de hoop op een goede afloop aangezien er wel degelijk die een goed tehuis voor een pony willen.

Alle mensen die het begrijpen bedankt voor jullie begrip.
Alle mensen die het niet begrijpen hoop ik dat jullie ook een keer iemand willen helpen en totaal niet serieus genomen worden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:34

Hoe kun je nou zo teleurgesteld zijn? Bokt is een forum met vele mogelijkheden waar je gratis gebruik van mag maken. Bokt is op geen enkele manier verplicht om diensten aan te bieden alleen omdat jij dat graag wilt. Wat jij doet is jouw probleem verschuiven naar Bokt en dat is niet terecht. Er is meerdere keren uitgelegd waarom datgene wat jij wilt niet tot de mogelijkheden behoort. Bovendien is er uitgelegd welke andere mogelijkheden je op Bokt hebt en ben je doorverwezen naar websites die wél kunnen bieden wat jij zoekt. Wat wil je nu nog meer? Ik begrijp dat je het jammer vindt dat er niet aan jouw wensen tegemoet wordt gekomen, maar door te zeggen dat je account dan gelijk wel opgeheven kan worden vind ik dat je nogal kinderachtig reageert. Een beetje meer relativeren kan denk ik geen kwaad. Ik hoop dat jullie een fijn nieuw baasje vinden voor de pony.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:49

Maar zo creeër je wel (gedwongen) leugenaars -O- !Nu is iemand gewoon op een eerlijke manier op zoek naar een geschikte nieuwe eigenaar voor een pony en word keihard afgewezen door een of ander regeltje. |o
Dus de volgende keer als iemand iets voor een ander aan wil bieden hier word er vast gelogen over wie nu de eigenaar is.
Ik bedoel wie gaat dat controleren wie wie is? :?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:00

Onzin, niemand wordt gedwongen om te liegen. Ik kan me er echt over opwinden dat mensen op die manier de verantwoordelijkheid proberen af te schuiven. Zo kun je namelijk alles wel goedpraten. Dan mag ik ook gerust iets jatten als ik ergens geen geld voor heb, want ik heb dan immers geen andere keus. :n

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:38

goeroe schreef:
Hoe kun je nou zo teleurgesteld zijn? Bokt is een forum met vele mogelijkheden waar je gratis gebruik van mag maken. Bokt is op geen enkele manier verplicht om diensten aan te bieden alleen omdat jij dat graag wilt. Wat jij doet is jouw probleem verschuiven naar Bokt en dat is niet terecht. Er is meerdere keren uitgelegd waarom datgene wat jij wilt niet tot de mogelijkheden behoort. Bovendien is er uitgelegd welke andere mogelijkheden je op Bokt hebt en ben je doorverwezen naar websites die wél kunnen bieden wat jij zoekt. Wat wil je nu nog meer? Ik begrijp dat je het jammer vindt dat er niet aan jouw wensen tegemoet wordt gekomen, maar door te zeggen dat je account dan gelijk wel opgeheven kan worden vind ik dat je nogal kinderachtig reageert. Een beetje meer relativeren kan denk ik geen kwaad. Ik hoop dat jullie een fijn nieuw baasje vinden voor de pony.

AMEN _/-\o_

Jezus zeg, ik vind dat mensen zich echt vreselijk aanstellen. TS ik snap dat je wilt helpen, maar lees alsjeblieft even de posts van de moderators nog eens door, dan was je nu al een heel stuk verder gekomen dan alleen dit gemok.
Het is heel simpel: of ervoor zorgen dat jij de eigenaar van dit paard bent, of ergens anders te koop aanbieden.

Denk in de mogelijke oplossingen en blijf niet in de problemen hangen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:46

Flexibiliteit klinkt leuk en aardig, maar hoe lang denk je dat het dan duurt voordat er wordt geklaagd over onduidelijkheid en moderators worden beschuldigd van vriendjespolitiek? Het is nooit goed of het is wel verkeerd. Je geeft mensen een vinger en ze eisen gelijk de hele hand. Sterker nog, als ze die hand niet krijgen durven ze zelfs degene die de vinger uitsteekt er nog de schuld van te geven dat ze gaan liegen en bedriegen om toch hun zin te krijgen. >;)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:52

Prrrr schreef:
Het kan zoveel makkelijker wanneer er gewoon een papiertje komt waarop staat dat TS de pony in eigendom heeft gekregen van de eigenaar... dan weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Geen gedoe met accounts die later toch niet meer gebruikt worden, geen gesleep met computers... Gewoon een handgeschreven briefje waarop staat dat pony X met uiterlijk Y in eigendom overgaat van de een naar de ander. Minder dan vijf minuten werk en volstrekt eenvoudig en te begrijpen.

Omdat de regel arbitrair is, dat is het probleem. Sorry maar bokt vraagt toch niet werkelijk van iedere persoon die een advertentie op bokt plaatst of zij de eigenaar zijn en of ze even een aankoopbewijs kunnen overleggen? Ik heb geen eens een aankoopbewijs van mijn pony's, ik heb wel een paspoort waar ik in sta als eigenaar, maar goed die zijn opgemaakt toen ze een jaar of 8 waren en volledig niet betrouwbaar als het op eigendom aankomt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:59

Beetje kinderachtig bokt.. Zoals eerder gezegd schiet deze regel nogal zijn doel voorbij. Wat bokt nu dus eigenlijk wil is dat TS een account gaat maken voor die man en ze zelf allemaal berichtjes te zetten om aan het aantal te komen voor een advertentie, en dan dus uit naam van die eigenaar een berichtje typen. Inderdaad, goeie en logische oplossing. +:)+

Prrrr schreef:

Makkelijker? :? Dus dan moeten ze eerst van alles gaan regelen om hier een advertentie te kunnen zetten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:13

Depende schreef:
Prrrr schreef:

Omdat de regel arbitrair is, dat is het probleem. Sorry maar bokt vraagt toch niet werkelijk van iedere persoon die een advertentie op bokt plaatst of zij de eigenaar zijn en of ze even een aankoopbewijs kunnen overleggen? Ik heb geen eens een aankoopbewijs van mijn pony's, ik heb wel een paspoort waar ik in sta als eigenaar, maar goed die zijn opgemaakt toen ze een jaar of 8 waren en volledig niet betrouwbaar als het op eigendom aankomt.

Het grote verschil is dat als TS beweert de eigenaar te zijn en er gaat iets mis met de verkoop, dat TS daar dan op aangesproken wordt door Bokt. En als het geschil dan niet opgelost wordt, dan krijgt TS een ban en een mooi topic of FZ als onbetrouwbare verkoopster. Het voordeel van Bokt is dat je, tot op zekere hoogte, kan nagaan met wie je zaken doet en dat Bokt bemiddelt. Maar dat heeft wel als consequentie dat je de eigenaar van de dieren of producten moet zijn, die je verkoopt.

En in dit geval wil TS wel de voordelen maar niet de consequenties. En zo werkt het nou eenmaal niet...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:23

Dat heb ik TS nergens horen beweren, dat zij niet voor de gevolgen in wil staan. Er valt simpelweg niet te controleren of iedereen die iets aanbied op bokt de eigenaar is van het goed, anders was er toch überhaupt geen sprake van onbetrouwbare verkopers. Die veiligheid is echt totaal een schijnveiligheid, achteraf krijgt de gebruiker een ban, nou wooptiedoo daar krijg ik mijn geld niet mee terug, daarmee kom ik niet van mijn kapotte paard af etc.

TS is eerlijk genoeg om te zeggen dat zij bemiddelaar is, (hoe weet bokt anders dat zij niet de eigenaar is?) De koper is altijd zelf nog verantwoordelijk voor het sluiten van de ovk, als die koper dus ziet staan dat je op dit moment niet te maken hebt met de eigenaar dan kan je daar zelf je conclusies uit trekken. Daarbij waarom zou een bemiddelaar niet geband kunnen worden als die bewust een kapot paard verkoopt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:25

TS, de volgende keer maar niet vermelden dat jij niet de eigenaar bent, dat had je een hoop gezeur en gezanik bespaard.

Nog beter idee, gewoon niet adverteren op de bokt-markt :)* .

Karl66 schreef:
Het grote verschil is dat als TS beweert de eigenaar te zijn en er gaat iets mis met de verkoop, dat TS daar dan op aangesproken wordt door Bokt. En als het geschil dan niet opgelost wordt, dan krijgt TS een ban en een mooi topic of FZ als onbetrouwbare verkoopster. Het voordeel van Bokt is dat je, tot op zekere hoogte, kan nagaan met wie je zaken doet en dat Bokt bemiddelt. Maar dat heeft wel als consequentie dat je de eigenaar van de dieren of producten moet zijn, die je verkoopt.

En in dit geval wil TS wel de voordelen maar niet de consequenties. En zo werkt het nou eenmaal niet...

Ik heb het hele topic gelezen, maar... Van welke consequenties heeft ts gezegd dat ze deze niet op de koop toe neemt?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 07-06-13 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:26

Depende schreef:
Omdat de regel arbitrair is, dat is het probleem.

Over de regel kunnen volgens mij juist helemaal geen misverstanden ontstaan. Alleen de eigenaar adverteert, duidelijker kan haast niet. Je bent de eigenaar of je bent het niet. In 99,9% van de gevallen is daar geen enkele onduidelijkheid over en als je er wel over twijfelt ben je waarschijnlijk niet de eigenaar en kun je sowieso beter geen advertentie plaatsen tot duidelijk is wie de eigenaar is. Het feit dat het mogelijk is om een regel te overtreden wil niet zeggen dat de regel dan maar afgeschaft moet worden. Op die manier kunnen we op geen enkel niveau afspraken maken, want er is altijd wel iemand die de regel weet te omzeilen.

Loose schreef:
Beetje kinderachtig bokt.. Zoals eerder gezegd schiet deze regel nogal zijn doel voorbij. Wat bokt nu dus eigenlijk wil is dat TS een account gaat maken voor die man en ze zelf allemaal berichtjes te zetten om aan het aantal te komen voor een advertentie, en dan dus uit naam van die eigenaar een berichtje typen. Inderdaad, goeie en logische oplossing. +:)+

Nee, 'Bokt wil' dat TS zélf een oplossing vindt voor haar probleem en is zelfs zo vriendelijk om suggesties te doen.