Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
simone9288 schreef:Lianne86 schreef:Maar uiteindelijk komen die mensen toch ook bij die man terecht en niet bij TS? De man verkoopt toch, TS zet alleen een advertentie.
Zoals al eerder beschreven. Ts zet niet alleen de advertentie maar regelt ook de verkoop.
Dus mocht er een afspraak gemaakt worden wordt die met mij gemaakt en niet met meneer.
xSlvna schreef:Shirley schreef:Wat een gedram ... plaats gewoon een advertentie op de Marktplaats o.i.d. in plaats van hier persé je zin door te willen drijven
Ik zet mijn paard ook liever op Bokt dan op marktplaats, bwv.
Hier zijn mensen bekend, je kunt al voor je überhaupt een afspraak maakt hun posten bekijken, hun profiel, foto's, kijken 'wie' diegene is.
Tja, hoef niet iedereen over het erf 'om kennis te maken met' dus ik snap de TS wel.
Ondanks de post van Maratjesammy mag de TS alsnog geen advertentie plaatsen, want ja, het is alsnog niet haar paard hè.
goeroe schreef:Hoe kun je nou zo teleurgesteld zijn? Bokt is een forum met vele mogelijkheden waar je gratis gebruik van mag maken. Bokt is op geen enkele manier verplicht om diensten aan te bieden alleen omdat jij dat graag wilt. Wat jij doet is jouw probleem verschuiven naar Bokt en dat is niet terecht. Er is meerdere keren uitgelegd waarom datgene wat jij wilt niet tot de mogelijkheden behoort. Bovendien is er uitgelegd welke andere mogelijkheden je op Bokt hebt en ben je doorverwezen naar websites die wél kunnen bieden wat jij zoekt. Wat wil je nu nog meer? Ik begrijp dat je het jammer vindt dat er niet aan jouw wensen tegemoet wordt gekomen, maar door te zeggen dat je account dan gelijk wel opgeheven kan worden vind ik dat je nogal kinderachtig reageert. Een beetje meer relativeren kan denk ik geen kwaad. Ik hoop dat jullie een fijn nieuw baasje vinden voor de pony.
Prrrr schreef:Het kan zoveel makkelijker wanneer er gewoon een papiertje komt waarop staat dat TS de pony in eigendom heeft gekregen van de eigenaar... dan weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Geen gedoe met accounts die later toch niet meer gebruikt worden, geen gesleep met computers... Gewoon een handgeschreven briefje waarop staat dat pony X met uiterlijk Y in eigendom overgaat van de een naar de ander. Minder dan vijf minuten werk en volstrekt eenvoudig en te begrijpen.
Waarom is dat een probleem?
Prrrr schreef:Het kan zoveel makkelijker wanneer er gewoon een papiertje komt waarop staat dat TS de pony in eigendom heeft gekregen van de eigenaar... dan weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Geen gedoe met accounts die later toch niet meer gebruikt worden, geen gesleep met computers... Gewoon een handgeschreven briefje waarop staat dat pony X met uiterlijk Y in eigendom overgaat van de een naar de ander. Minder dan vijf minuten werk en volstrekt eenvoudig en te begrijpen.
Depende schreef:Prrrr schreef:Het kan zoveel makkelijker wanneer er gewoon een papiertje komt waarop staat dat TS de pony in eigendom heeft gekregen van de eigenaar... dan weet iedereen precies waar hij of zij aan toe is. Geen gedoe met accounts die later toch niet meer gebruikt worden, geen gesleep met computers... Gewoon een handgeschreven briefje waarop staat dat pony X met uiterlijk Y in eigendom overgaat van de een naar de ander. Minder dan vijf minuten werk en volstrekt eenvoudig en te begrijpen.
Omdat de regel arbitrair is, dat is het probleem. Sorry maar bokt vraagt toch niet werkelijk van iedere persoon die een advertentie op bokt plaatst of zij de eigenaar zijn en of ze even een aankoopbewijs kunnen overleggen? Ik heb geen eens een aankoopbewijs van mijn pony's, ik heb wel een paspoort waar ik in sta als eigenaar, maar goed die zijn opgemaakt toen ze een jaar of 8 waren en volledig niet betrouwbaar als het op eigendom aankomt.
Karl66 schreef:Het grote verschil is dat als TS beweert de eigenaar te zijn en er gaat iets mis met de verkoop, dat TS daar dan op aangesproken wordt door Bokt. En als het geschil dan niet opgelost wordt, dan krijgt TS een ban en een mooi topic of FZ als onbetrouwbare verkoopster. Het voordeel van Bokt is dat je, tot op zekere hoogte, kan nagaan met wie je zaken doet en dat Bokt bemiddelt. Maar dat heeft wel als consequentie dat je de eigenaar van de dieren of producten moet zijn, die je verkoopt.
En in dit geval wil TS wel de voordelen maar niet de consequenties. En zo werkt het nou eenmaal niet...
Depende schreef:Omdat de regel arbitrair is, dat is het probleem.
Loose schreef:Beetje kinderachtig bokt.. Zoals eerder gezegd schiet deze regel nogal zijn doel voorbij. Wat bokt nu dus eigenlijk wil is dat TS een account gaat maken voor die man en ze zelf allemaal berichtjes te zetten om aan het aantal te komen voor een advertentie, en dan dus uit naam van die eigenaar een berichtje typen. Inderdaad, goeie en logische oplossing.