Topics op slot wanneer TS dat wil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Topics op slot wanneer TS dat wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:37

Als je zo graag een antwoord wilt hebben, dan stuur je toch even een PB naar een mod. Dan heb je én het antwoord én vervuil je het topic niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:57

Karl66 schreef:
Als je zo graag een antwoord wilt hebben, dan stuur je toch even een PB naar een mod. Dan heb je én het antwoord én vervuil je het topic niet.

Je hoeft niet zo lelijk te doen. JIJ stelde op blz. 1 dat accounts verwijderd konden worden. Mjn vraag was een reactie op jouw bericht, omdat ik dacht dat jij als ex-mod goed op de hoogte was, my mistake, sorry. Maar leg de schuld van vervuiling nietbj mij! *D

Karl66

Re: Topics op slot wanneer TS dat wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:14

Ik geef gewoon antwoord, daar is weinig lelijks aan hoor. Maar ik ben al jaren weg, dus hoe zou ik moeten weten hoe ze nu bepaald beleid achter de schermen uitvoeren? Dus als je echt geïnteresseerd bent, moet je gewoon even een PB naar een mod sturen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:02

Electra63 schreef:
De vraag Karl, is niet of het verwijderen van berichten iets toevoegd! De vraag is: is het mogelijk om berichten (en je account) te laten verwijderen? Ik begrijp dus in het geval van een minderjarige bokker wel, maar van een volwassen bokker niet? In het geval van minderjarigen, moet dit dan aangevraagd worden door de ouders/voogd? Ik neem aan met schriftelijke bewijzen? Want anders kunnen wij allemaal wel zeggen, dat we minderjarig zijn/waren :D :D ;)
Dit zijn hypothetische vragen, maar het lijkt mij nuttig, om dit helder te hebben.

Het is niet mogelijk om een account van Bokt te laten verwijderen, dit zijn wij wettelijk gezien ook niet verplicht. Wat we wel belangrijk vinden, is dat niemand last krijgt van berichten die op Bokt geplaatst zijn, om die reden zijn we in deze tijd van googlende werkgevers een stuk flexibeler geworden in het aanpassen of verwijderen van (delen van) berichten als daar een verzoek voor binnenkomt. Op deze pagina lees je daar meer over: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Voor wat betreft de oorspronkelijke vraag van het topic: het komt inderdaad voor dat er door een moderator een slotje geplaatst wordt op het verzoek van een gebruiker. Daar moet dan wel een goede reden voor zijn ("Ik krijg geen leuke reacties op de kleur van m'n dekje" is dat niet). Vaak zijn dit topics die heel anders zijn gaan lopen dan degene die het topic startte in gedachten had. Zeker bij jonge gebruikers (het topic uit de openingspost is gestart door een meisje van 12) die dingen nog niet goed kunnen overzien en zich rot voelen over hoe een topic loopt, willen we niet koste wat kost topics openhouden. Zeker niet als er (zoals bij dit vooreeld) een ander topic is waar dezelfde discussie, maar dan algemener, gewoon verder kan.

Er moet voor een slotje absoluut een goede reden zijn. 'Ik wil het' is niet voldoende, 'ik krijg negatieve reacties en dat wil ik niet' ook niet. In overleg met de moderators, waarbij we rekening houden met het belang van andere gebruikers om een discussie te voeren, maar ook met belang van de gebruiker die het topic gestart heeft, wordt er soms op verzoek een slotje geplaatst.