Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:45

Dat zou ook kunnen Nayomie, ik kan wel koppig zijn met alles. Omdat ik niet een jeugd heb gehad zoals anderen heb ik nou de koppige periode soms haha!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:45

Fennee schreef:
Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.

Waarom denk jij dat dan?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:46

Fennee schreef:
Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt @Nies_ maar ik DENK dat ik wel alle recht heb om dat te zeggen i.v.m. levenservaring.

Maar dat was dus een domme uitspraak van mij.
Zelf ook best veel meegemaakt qua levenservaring. Best pittig als ik aan die momenten terug denk. Maar uit al het slechte komt was goeds voort en ik heb daar een hele boel goede vrienden aan overgehouden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:49

Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen dat er wordt neergekeken op de jongeren. Of ze commentaar niet serieus nemen durf ik niet te zeggen maar ik kijk echt zelden in iemands profiel als ik een reactie lees. Of het moet een vreemde reactie zijn. Maar als je gewoon goed commentaar geeft denk ik dat er niet zoveel andere bokkers zijn die dan je profiel checken om naar de leeftijd te kijken.
Wat mij persoonlijk wel opvalt is dat vele jongeren zich vaak al benadeeld voelen denk dat het een beetje bij de leeftijd hoort en vele die dan ook nog roepen ja maar ik gedrag me echt al ouder. Nee je bent zo oud dat is het de ene is wat vroeger de andere weer wat later. Als je zo volwassen bent kun je het ook accepteren dat niet iedereen je serieus neemt en dat hoeft niet aan je leeftijd te liggen. Wees positief nemen ze je niet serieus? Wat is het probleem je gaat gewoon weer verder zijn genoeg andere die je wel serieus nemen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:50

Maar goed, afgezien van het feit dat je denkt dat je veel levenservaringhebt,

Hoe ga je dat meten dan? want als je een regel maakt met: mensen die veel levenservaring hebben mogen ook een topic maken op ITP melden ook alle jongere mensen van -16 zich. want ja iedereen vind immers dat ie heel veel meegemaakt heeft?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:51

Levenservaring of niet.. je bent 16 of je bent het niet dat heeft er niets mee te maken.. er zijn gewoon grenzen gesteld..
Zo zou je dus ook kunnen zeggen: Ik heb als 12 jarige al zoveel levenservaring dat ik wel drank mag kopen..
En zo kan je dus nog wel even doorgaan..

En ik ben het met Tigra_ eens..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:52

Ladybird schreef:
Maar goed, afgezien van het feit dat je denkt dat je veel levenservaringhebt,

Hoe ga je dat meten dan? want als je een regel maakt met: mensen die veel levenservaring hebben mogen ook een topic maken op ITP melden ook alle jongere mensen van -16 zich. want ja iedereen vind immers dat ie heel veel meegemaakt heeft?

Dit hoef je niet aan te passen, dit is gewoon bescherming van jezelf, wat men voor die tijd eigenlijk nog niet inziet.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:52

Ladybird schreef:
Fennee schreef:

Waarom denk jij dat dan?

Ik heb vroeger niet echt kind kunnen zijn.
Als meisje van 4 al te maken gekregen met kanker bij me broer (7) die ook is overleden, dat heeft mijn moeder lang verdriet gedaan en mij ook. En 5 jaar later als 9jarige me vader aan precies hetzelfde. Ik heb die gevoelens lang opgekropt en ben ook totaal niet meer het meisje die ik vroeger was(als ik de fotos zie) Nu praat ik er echter veel over en dat doet me goed.
Ik heb dus eigenlijk nooit in een normaal gezin gewoond, aangezien mijn ouders zijn gescheiden toen ik 3 was. Dus ook nooit echt kind kunnen zijn omdat ik dacht dat ik of me moeder ook dood zou gaan aan kanker. Ben daarom al direct serieus geworden, die angst dat ik ook kanker krijg heb ik trouwens nog steeds. Maar dat is iets voor later.

Ik heb dus nooit volop van me kinderjaren gebruik kunnen maken ivm onderzoeken bij gezinsleden en heen en weer reizen naar me vader.
Door bovenstaande dus direct in een wereld gegooit voor volwassenen, en er ook blijven hangen.
Laatst bijgewerkt door Fennee op 05-05-13 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:53

Dat is ook niet te meten. Maar de modjes kunnen best er wat rekening mee houden.
Kijk maar naar het topic van ts in haar onderschrift. Ik vind niet dat dat op yrt thuishoort

Nayomie

Re: Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:54

Fenne, dat is dus júist een rede om kind te zijn, om te doen wat je nu nog wel kan :D

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:55

Sommige dingen op YRT horen daar gewoon niet thuis omdat jongere kinderen er geen ervaring mee hebben inderdaad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:55

Maar je bent nog steeds kind :) ik zou zeggen geniet er van van die mogelijkheid heb je...
Het is heel tragisch (Extreem tragisch) wat er gebeurd is, maar dat betekend niet dat je de rest van je leven als een zuurpruim (om maar even iets te zeggen) door het leven moet gaan. Probeer gewoon te genieten wanneer mogelijk :) Mooie dagen als vandaag bijvoorbeeld...

Geen enkel leven gaat over rozen, iedereen zal tegenslagen krijgen, de 1 meer dan de ander, maar geen enkel leven is perfect...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:57

lifaya schreef:
Maar je bent nog steeds kind :) ik zou zeggen geniet er van van die mogelijkheid heb je...
Het is heel tragisch (Extreem tragisch) wat er gebeurd is, maar dat betekend niet dat je de rest van je leven als een zuurpruim (om maar even iets te zeggen) door het leven moet gaan. Probeer gewoon te genieten wanneer mogelijk :) Mooie dagen als vandaag bijvoorbeeld...

Geen enkel leven gaat over rozen, iedereen zal tegenslagen krijgen, de 1 meer dan de ander, maar geen enkel leven is perfect...

Nou dit is dus precies hetgeen wat ik bedoel :D

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:57

Dat klopt wat jullie zeggen maar ik kan niet het vrolijke kind uithangen. Probeer vanalles maar het lukt me niet, als elke keer weer het gesprek gezin komt.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:58

Maar jullie hebben gelijk, ik ga nu lekker genieten van alles wat ik nog WEL heb!
En ach, een kind zijn betekend niet gelijk in speeltuinen en alles rondhangen, haha!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:59

Fennee schreef:
Dat klopt wat jullie zeggen maar ik kan niet het vrolijke kind uithangen. Probeer vanalles maar het lukt me niet, als elke keer weer het gesprek gezin komt.

dan probeer je het niet hard genoeg, hoe bot het ook klinkt. Je moet op een andere manier met je verlies omgaan, niet je eigen plezier ontnemen, dat zou je pa en broertje niet willen ;)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:00

Maarja dan zou je dit topic ook moetsn verplaatsen want ja ts is nog maar 15 dus dit hoort op JK.
Kom op volgens de regela misschien. Maar wat moet die 10jarigen (niet banketstaaf bedoeld hoor) met dit topic???

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:01

glenstorm schreef:
Maarja dan zou je dit topic ook moetsn verplaatsen want ja ts is nog maar 15 dus dit hoort op JK.
Kom op volgens de regela misschien. Maar wat moet die 10jarigen (niet banketstaaf bedoeld hoor) met dit topic???

Geloof niet dat alle topics hier verplaatst worden

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:02

Me eigen plezier ontneem ik zeker niet! Ik geniet volop van wat ik heb.

Maar deze periode lukt het sowieso niet.
Afgelopen dinsdag was het 5 jaar geleden van me vader en aankomende woensdag is het alweer 10 jaar geleden van me broer. Moet zeggen dat ik nu al veel makkelijker er over praat en zelfs met een lach over ze vertel.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:02

Live youre life the way it is.. Met alle hoogte en diepte punten..
Je maakt ervan wat je er zelf van maakt..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:03

Fennee schreef:
Sommige dingen op YRT horen daar gewoon niet thuis omdat jongere kinderen er geen ervaring mee hebben inderdaad.

Maar waar ze nog geen ervaring mee hebben, kunnen ze krijgen ;) Ik vind dat op YRT het ook belangrijk is om dat soort verhalen te lezen. Omdat jongeren er dan ook achter komen dat paarden dieren zijn en dus er ook ongelukken gebeuren..

lifaya schreef:

Precies. ik ben het met je eens Lif,
Maak van het leven wat zoals het is. ik ben 1,5 jaar geleden mijn papa ook verloren aan kanker. maar des al niet te min gaat het leven gewoon door. en maak ik het mooiste van! en het lukt! maar je moet je zelf af en toe een een schop onder je kont geven..

Wij praten thuis nog heel veel over papa. over, van oh papa zou nou dit en dat gezegd hebben. of ik hoor papa nu zeggen: bla bla. maar hebben ook galgenhumor :') en ja, dan ligt iedereen in een deuk.

glenstorm schreef:

Ja, maar het kan wel zijn dat mensen van 10 dit lezen.. Wij moeten ook JJP praten en niet praten over volwassen spelletjes. want ook dat kunnen mensen van 10, 11, 12, 13 en alle andere leeftijden lezen

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:04

En nu gaan we weer on-topic haha!
Verdere vragen/adviezen ontvang ik liever via pb, vind ik net wat fijner!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:05

Fennee schreef:
Maar jullie hebben gelijk, ik ga nu lekker genieten van alles wat ik nog WEL heb!
En ach, een kind zijn betekend niet gelijk in speeltuinen en alles rondhangen, haha!

Sterkte. Ik baal er ook van dat ik mijn beide opa's niet heb gekend. En mijn oma's nauwelijks. En ik mijn vader helaas al weer 8 jaar moet missen. En goede vrienden van mij serieus erover na denken/dachten (is inmiddels al weer een beetje minder geworden) om zichzelf van het levrn te beroven. En iedereen uit mijn vriendengroep op de basisschool is gepest. Tjaa leuke jeugd. Maar gelukkig had ik de paarden..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:20

Jij ook sterkte, maar we gaan weer ontopic lijkt me?!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:23

Jap maar eerst ga ik even slapen haha. Wordt tijd dit...