What's up met p.un.tjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:47

Wat je geheim wil houden moet je zeker niet op internet zetten natuurlijk :+
Ik denk eerder, dat het een simpele manier is om het toch een beetje af te schermen.
Ik doe het trouwens eerder met spaties dan met puntjes.
En in de HK schrijven we doorgaans de namen van niet-deelnemende mensen adhv initialen.
En eigenlijk worden de namen van paarden ook vaak dmv initialen vermeld, of dmv roepnamen.
Als je zoekt ga je zeker wel de namen van de paarden tegenkomen hoor. Maar zeker geen -tig berichten.

xxCYNNxx

Re: What's up met p.un.tjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:51

ok daar geef ik je gelijk in :)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 00:57

Ik vind het maar onzin. De naam van je instructeur of paard met puntjes, terwijl er nu niet echt iets wereldschokkends in het topic staat. Beetje belangrijk en interessant doen denk ik, zie je in de paardenwereld wel vaker :') Zoekmachineonvindbaarheid snap ik, maar laten we niet meteen zo overdrijven.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:02

Luckystory schreef:

Ik denk niet dat zozeer geheimhouding, maar gewoon het moeilijk traceerbaar maken. Snap het wel hoor. Misschien wil iemand gewoon helemaal niet gelinkt worden aan bokt en zet die daarom alle traceerbare namen met een puntje.
Ik snap dan weer niet dat je je hier aan kan ergeren. Een puntje. Zo zie je maar, niet iedereen is gelijk. Een reden die voor jou misschien heel stom lijkt om niet traceerbaar te zijn, is voor een ander misschien van groot belang.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 09:19

Tja, imo plaats je het dan gewoon niet.

Ook "uit goed fatsoen" in combinatie met over een bepaald persoon roddelen, klagen, je gal spuwen, whatever vind ik nogal tegenstrijdig eigenlijk

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:21

Ik zie het ook wel als er positief iemand genoemd wordt, bijvoorbeeld "ik les bij F.ijne K.neepjes'' ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:22

Ik zie het al maanden, of wel langer dan een jaar, op bokt verschijnen.

Vind het een vreemd iets.
Als je iets wilt vertellen, wat niet gevonden mag worden, dan noem je je paard toch gewoon "Knol" ofzo?
Of je verteld het toch lekker niet op het openbare forum, maar in een pb?

Niet alleen in paardennamen zie ik het voorkomen, ook plaatsnamen, instructeurs, jury's etc.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:24

Het is dus eigenlijk verkapt roddelen; je wilt wel iets over iemand kwijt, maar wil ook weer niet dat dit door de zoekmachines (als bijv het lijdend onderwerp op zijn eigen naam zoekt) wordt gevonden. Als je dat niet wilt, gebruik dan geen naam, maar initialen of Mr. X.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:29

Ik zie het dus vaak voorbij komen terwijl diegene positief is over bv rij instructrice. Ik denk dat diegene dan gewoon niet herleid wil worden en ook niet dat de instructrice herleid kan worden.
Soms wil je namelijk ook wat posten wat wel meer info bevat (in een heel ander bericht bijvoorbeeld, maar als iemand doorheeft welke bokker je bent is het niet meer prive).

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:32

Het hoeft echt niet te gaan om negatieve berichten of roddel. Ook de ruiterwinkel waar ik shop, benoem ik niet voluit in een topic, maar als D_e Cl*rck (bijvoorbeeld). Terwijl ik best tevreden ben over hen.

Wat mij namelijk ook bezighoudt, is dat IKZELF niet voluit traceerbaar wil zijn via bvb. Bokt. Bokkers mogen best weten wie ik ben, maar google-aars hoeven nou niet meteen mijn reacties op Bokt te kunnen opsnorren.
Dus ook wel privacy voor mezelf :)*

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:38

Misschien een domme vraag hoor: maar als je er puntjes tussen zet en ik kopieer de naam naar google en haal gewoon het puntje er tussen uit.. dan kan ik diegene toch alsnog opzoeken?
Als dit niet klopt dan hoor ik het graag, als het wel klopt lijkt het mij nogal onzinnig om puntjes er tussen te plaatsen..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:40

miekel92 schreef:
Misschien een domme vraag hoor: maar als je er puntjes tussen zet en ik kopieer de naam naar google en haal gewoon het puntje er tussen uit.. dan kan ik diegene toch alsnog opzoeken?
Als dit niet klopt dan hoor ik het graag, als het wel klopt lijkt het mij nogal onzinnig om puntjes er tussen te plaatsen..

Dat klopt maar het gaat meer om niet bokkers. Als dus een koper de naam van een paard googled komt hij niet hier terecht als er puntjes tussen staan

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:47

CleovG schreef:
miekel92 schreef:

Dat klopt maar het gaat meer om niet bokkers. Als dus een koper de naam van een paard googled komt hij niet hier terecht als er puntjes tussen staan

Oh op die manier, dan klinkt het wel logisch ja :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:44

Gini schreef:
Luckystory schreef:

Ik denk niet dat zozeer geheimhouding, maar gewoon het moeilijk traceerbaar maken. Snap het wel hoor. Misschien wil iemand gewoon helemaal niet gelinkt worden aan bokt en zet die daarom alle traceerbare namen met een puntje.
Ik snap dan weer niet dat je je hier aan kan ergeren. Een puntje. Zo zie je maar, niet iedereen is gelijk. Een reden die voor jou misschien heel stom lijkt om niet traceerbaar te zijn, is voor een ander misschien van groot belang.

Nja in het 'ik zoek werk' topic was een tijdje geleden het uwv aan het meeposten omdat ze hadden gezien dat daarover werd gesproken. Werd hun niet in dank afgenomen en sindsdien worden alle bedrijven daar zowat met punten geschreven. En dat vind ik wel logisch :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:07

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 07-05-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:08

Als die algemeen bekend is gaat iedereen wel met puntjes zoeken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:09

D&n g&&n w3 toch w3l w33r &nd3r3 d!ng3n b3d3nk3n :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:11

F_Orumster schreef:

Of een laag streepje in de naam :P

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:11

furious schreef:
F_Orumster schreef:

:')

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:13

Mjetterd schreef:

dat viel me nu ook net op :D
rare jongens

Mijn motto: als je niet wil dat mensen het kunnen vinden, pleur het niet op internet.
Dat gedoe met die puntjes.
Ook in het werk-topic. Wat zal het mij boeien als mensen weten als ik voor de H.e.m.a werk? :')

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:15

Ik weet waarom ik puntjes zet! Mijn telefoon vertikt het soms om woorden af te maken en dan kan ik geen spatie zetten dan maakt hij aan het einde van dat halve woord een punt, of ik maak het woord af en zet dan een punt in het midden. van de zin. dan typt hij gewoon weer verder. Beetje raar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:16

Zet dan gewoon niet de naam van je paard neer, toch veel makkelijker?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:21

xSwanHeart schreef:
furious schreef:

:')

Ik had mijn naam veel eerder bedacht dan die hele puntjes hype dus datteltnie :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:25

vanLotje schreef:
Ook in het werk-topic. Wat zal het mij boeien als mensen weten als ik voor de H.e.m.a werk? :')

Nja meer als je solliciteert bij bedrijf X dat je daar een brief heen hebt gestuurd ;)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:31

ja maar zelfs dan.....waarom mogen jullie niet weten dat ik bij de hema heb gesolliciteerd?
Misschien denk ik ook wel gewoon veel te simpel hoor :D