muziek...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: muziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:03

Janine: we kiezen ervoor om aan de veilige kant van de 'lijn' te gaan zitten omdat er op dit moment nog teveel onduidelijkheid is op dit vlak. De wet lijkt heel helder: downloaden voor eigen gebruik is geen probleem. Maar bij de meeste vormen van het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal, werk je ook mee aan het uploaden ervan. En dat is weer illegaal. Daarnaast ligt er best wel wat gevaarlijke jurisprudentie op het vlak van het plaatsen van links naar materiaal of plekken waar dat te verkrijgen is. En er zijn belangen van hele invloedrijke bedrijven met veel geld en hele grote juridische afdelingen mee gemoeid.

Wij willen als Bokt het risicio niet nemen om geconfronteerd te worden met een rechtszaak die veel geld en veel tijd kost. Om maar niet te spreken van de 'fantasieboetes' die soms worden uitgedeeld. Daarnaast is het delen van tips (of zelfs bestanden) van films/muziek geen hoofddoel voor Bokt. Om die reden hebben we de regels op dit punt heel duidelijk gemaakt: niet op Bokt, ondanks dat het voor het grootste deel eigenlijk wel zou mogen. Omdat we het risico te groot vinden voor wat het oplevert.

Maar HLPhoto: we gaan niet mee in elk nieuw idee van bedrijven als Brein/Buma. Op het moment dat het inderdaad 'officieel' is dat embedden voor de Nederlandse wet telt als een nieuwe openbaarmaking, dan ben ik bang dat we daar in meemoeten. Maar daar gaan we niet het braafste jongetje van de klas spelen tot er duidleijkheid over is.

Apostrof

Re: muziek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:52

In principe is dat geen nieuw regeltje, maar wordt het voor alles behalve commercieel gebruik gewoon gedoogd.

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:33

_AAASCHAAA_ schreef:
Leuk, een muziekgedeelte. Ik speel nu gitaar, heb ook als kind veel blokfluit gespeeld.

ik speel harp :) een beetje hetzelfde hé, alle twee tokkellen :p