miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Re: miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:34

Ik begrijp niet zo goed waarom een aantal nu zo persoonlijk gaan worden?
Is dit nu gemeend vals uit de hoek komen? :+

Kunnen we de discussie niet wat neutraler houden ipv elkaars profielen te gaan inspecteren?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:06

kiki1983 schreef:
Ik geef mijn adres zo hoor check je PB maar ;) ik heb alleen geen idee wat voor nuttigs ik in mijn profiel moet zetten? En een link naar facebook? Heb niet eens facebook ;). Heb helemaal geen social media meer. Komt omdat ik niet wil dat iedereen alles van mij weet maar via PB vind ik het geen probleem om info te geven hoor! Vraag maar raak!

Hihi ik heb inderdaad een adres via PB ontvangen en vroeg me af waarom in hemelsnaam :P

Mijn reactie was op Sammyoo "valt op dat profiel vaak leeg is" en EM "ik heb wel mijn facebook erin staan" :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:10

Haha waar gaat dit over zeg :p het zou best kunnen dat sommige mensen met een leeg profiel beter kunnen rellen. Geldt niet voor mij, had eerder wel een profiel maar sinds ik geen pony meer heb vind ik het niet zo interessant om er iets neer te zetten. Denk dat er een hoop mensen hetzelfde hebben :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:12

Ik constateer ook niet dat iedereen met een leeg profiel relt, maar wel dat als iemand vervelend (onterecht) veroordelend aanwezig is, dat de kans behoorlijk hoog is dat het profiel leeg is :P

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:20

Ja daar heb je gelijk in. Zou dat niet komen omdat de meeste profielen leeg zijn? Of is dat niet zo? Meestal als ik er een aanklik is ie leeg namelijk haha! En met " waar gaat dit over zeg" doelde ik meer op de reacties die voortkwamen uit jouw stelling :D
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 31-01-13 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:28

Op Horses.nl zie je het volgende bericht als je wilt reageren op een nieuwsbericht:

'Discussie zien we graag op Horses, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Reacties zonder naamsvermelding worden verwijderd.'

Ik kan mij voorstellen dat mensen zich in de anonimiteit anders kunnen gaan gedragen, dat zie je bijvoorbeeld in het verkeer ook. In real life zijn mensen over het algemeen beleefder naar elkaar dan op het internet.

Miscommunicatie zie ik ook voorkomen in topics, mensen lezen niet zo goed of typen snel iets zonder er bij stil te staan hoe het bericht begrepen kan worden. Maar dat lost zich dan vaak wel op in het topic, excuses worden ook gemakkelijk gemaakt. Als iemand met argumenten de discussie niet kan 'winnen', kunnen reacties ook scherper worden.

Ik denk niet dat 'gemeend vals' reageren vaak voorkomt. Het is meestal eerder onbeleefd, onaardig, ongenuanceerd, onmachtig en heel soms vals.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:32

Ja dat denk ik ook sammyoo. Op internet is het toch makkelijker praten. In real life zal eenitraM vast respectvoller hebben gereageerd ( ook aangezien zij pas 22 is en jij al een stukje ouder)
Niet vervelend bedoeld overigens :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:04

Heb alles gelezen en ga me met de rest van de discussie niet bemoeien (die over de profielen)...
Maar ik heb heel vaak het gevoel dat mensen hun zin proberen door te drammen.
Mijn verzorgpaard is 23 en heeft artrose. Ik open regelmatig een topic over hem.
Ik rij gewoon nog met hem, en krijg in elk topic wel te horen: Waarom rij je überhaupt met een paard met artrose? Nou, als ik hem stilzet, dan kunnen we hem over een maand een spuitje geven, en afscheid nemen. Zo'n antwoord geef ik dan ook (maar dan wat anders geschreven :+), en vaak krijg ik dan de volle laag over me heen. Want rijden met een paard met artrose is zielig, en dat kan je echt niet maken, terwijl ik in een ander topic over hem schreef: Aaahw, helemaal nat, zielig! (hij was natgeregend en heeft daar een hekel aan) Bokkers zagen daar het grapje niet van in en ik kreeg de volle laag over mij heen, dat een paard dat nat is niet zielig is. Ik kon daar 1000x neerzetten dat dit een sarcastische opmerking was, een grapje, maar daar trok men niks van aan...
Ook in bijv topics in [RT - P] waar ik alleen reageer op situatie's die ik zelf ook heb meegemaakt en overwonnen heb, waar ik dan bokkers zie die een reactie neerzetten die dan compleet nergens op slaat, waar dan nog in staat dat ze het zelf niet meegemaakt hebben, maar zeker weten dat het werkt. Als ik die dan quote en reageer, krijg ik vaak te horen dat ik er dan wss niks vanaf weet. Dan denk ik, weet je, laat maar dan toch niet? Dat vind ik zo jammer aan bokt, terwijl ikzelf heel veel geleerd heb van bokt.
Daarbij hang ik nog altijd elke dag op bokt rond!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:16

pmarena schreef:
kiki1983 schreef:
Ik geef mijn adres zo hoor check je PB maar ;) ik heb alleen geen idee wat voor nuttigs ik in mijn profiel moet zetten? En een link naar facebook? Heb niet eens facebook ;). Heb helemaal geen social media meer. Komt omdat ik niet wil dat iedereen alles van mij weet maar via PB vind ik het geen probleem om info te geven hoor! Vraag maar raak!

Hihi ik heb inderdaad een adres via PB ontvangen en vroeg me af waarom in hemelsnaam :P

Mijn reactie was op Sammyoo "valt op dat profiel vaak leeg is" en EM "ik heb wel mijn facebook erin staan" :)

Ze wil dat je een kerstkaartje stuurt.

Sommige bokkers zijn altijd negatief en ongenuanceerd. Ik vermoed dat die bokkers elke avond in foetushouding in bed liggen te huilen en daarom probeer ik het te negeren. Ik vind t vaak een beetje triest.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:21

Je negeert me niet Lee, maar ik voldoe wel aan je beschrijving?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:24

:')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:34

Ik lees wel m'n berichten nog een keer goed door voordat ik ze plaats. Vind toch al dat dingen via internet veel 'rotter' over kunnen komen dan dat je ze in het echie zegt.
Vind ook zeker wel dat een ieder zijn mening mag geven, maar niet dat men andere af moet kraken omdat die er anders over denken!
Ook irriteerd het me wel dat als bijvoorbeeld iemand foto's plaatst, je eerst reacties krijgt, 'wat leuk', 'wat een knapperd' enz. En als dan 1 iemand zegt dat het dier teveel in de krul wordt getrokken, er tig reacties achteraan komen 'Ja, je trekt echt teveel'.... Dan denk ik als het een paar keer gemeldt is, snapt ts het (hopelijk) wel weer :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:24

Magiccc schreef:
Ja dat denk ik ook sammyoo. Op internet is het toch makkelijker praten. In real life zal eenitraM vast respectvoller hebben gereageerd ( ook aangezien zij pas 22 is en jij al een stukje ouder)
Niet vervelend bedoeld overigens :o

De andere kant van het leeftijdverschil is dat ik de oudste en de wijste moet zijn.
Ook dat heb je niet altijd in de gaten in de anonimiteit. Het is lastig om de wijze van communiceren aan te passen aan de ander. En dat hoeft dan niet altijd om het verschil in leeftijd te gaan.