Geslacht naast avatar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 14:07

LoveBodin schreef:
Misschien is een poll hier handig?

Had ik ook al gedacht, maar ik wist niet zeker of je dat zo laat nog kunt aanpassen, ik kijk wel even :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:43

Prima idee lijkt me +:)+

Dan weet je tenminste hoe je iemand aan moet spreken, lekker makkelijk want soms is het wel twijfelen inderdaad en zie je wel dat mensen verkeerd worden aangesproken, dat hoeft dan niet meer.

Mooie oplossing voor gevallen waarin je twijfelt, mooie oplossing voor de mannen die steeds als vrouw gezien worden, en niemand heeft er last van want als je niet wilt dat het er bij staat onder je naam, dan vul je het gewoon niet in.

Of ze maken in je profiel een vinkje dat je uit kunt vinken, als je niet wilt dat het onder je naam staat :)

Er is toch nog zat ruimte onder je avatar om dat weer te geven.

Van mij mag de leeftijd er dan ook meteen bij, dan krijg je helemaal een beter beeld wie er tegen je praat :P

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:18

pmarena schreef:

Dan weet je tenminste hoe je iemand aan moet spreken, lekker makkelijk want soms is het wel twijfelen inderdaad en zie je wel dat mensen verkeerd worden aangesproken, dat hoeft dan niet meer.

Mooie oplossing voor gevallen waarin je twijfelt, mooie oplossing voor de mannen die steeds als vrouw gezien worden, en niemand heeft er last van want als je niet wilt dat het er bij staat onder je naam, dan vul je het gewoon niet in.

Of ze maken in je profiel een vinkje dat je uit kunt vinken, als je niet wilt dat het onder je naam staat :)

Van mij mag de leeftijd er dan ook meteen bij, dan krijg je helemaal een beter beeld wie er tegen je praat :P

Ja, leeftijd vind ik erbij ook handig *\o/*

Maartenn

Re: Geslacht naast avatar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:23

Ik vind het wel een goed idee, iedereen gaat er gewoon vanuit dat je een vrouw bent ookal heb je een mannennaam of 'geslacht: man' in je profiel staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:25

Ik denk dat de meeste mensen er toch niet op zullen letten als het er wel zou staan, men leest immers vrij selectief. Nu zit je met de geweldige bias dat inderdaad hier veel en veel meer vrouwen dan mannen zitten en zullen mannen ook als 'ze' worden aangesproken; ongeacht of geslacht naast de naam staat.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:32

EngeltjeS schreef:
Het maakt mij ook niet uit, wel of geen kleur/icoon/geslacht bij je bokt-naam.
Vind het dan vééls te "dating" achtig...

Mocht dit niet doorgaan:
Wellicht is het voor de mannelijke bokkers een tip, om dit in hun onderschrift te zetten?
"Ik ben een man"

Zie onderschrift, maar dat had ik al :') Verder, kan ik er niet wakker van liggen :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 20:48

pmarena schreef:

*\o/* mooi samengevat...

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:53

Ik vind het wel een goed idee, kan eventueel ook man of vrouw symbool naast je gebruikersnaam.
Leeftijd vind ik dan weer niet zo nodig, staat ook in je profiel als iemand dat zo graag wil weten. :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:55

Van mij hoeft het niet zo, ik denk dat er dan veel aangepast gereageerd word (en dan bedoel ik niet dat ze alleen 'hij'' zeggen). Maar misschien is het een idee dat je dit naast geslacht aanpassen kunt aanvinken als je dit wil, zodat je zelf kunt kiezen? Leeftijd hoeft van mij zeker niet, iedereen die jonger dan 18 is word dan gelijk aangesproken als penny en onvolwassen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:57

Astaloca schreef:
Of roze en blauwe namen? :))

Of een icoontje bij de woonplaats enzo?

ja roze ef blauwe namen is leuk

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 20:57

leeftijd is misschien minder belangrijk, maar toch, ik vraag het me wel vaak af, en dan spiek ik even in het profiel.
en wat ik nog bedacht: volgens mij is voor veel mensen het geslacht of de leeftijd relevanter dan de woonplaats, en die staat er toch ook bij?

(is er iemand die weet of en hoe ik van dit topic een poll kan maken?)

hannah41 schreef:
Van mij hoeft het niet zo, ik denk dat er dan veel aangepast gereageerd word (en dan bedoel ik niet dat ze alleen 'hij'' zeggen). Maar misschien is het een idee dat je dit naast geslacht aanpassen kunt aanvinken als je dit wil, zodat je zelf kunt kiezen?

dat laatste snap ik niet goed. bedoel je dat er een optie zou kunnen zijn dat je kan kiezen of er getoond wordt wat je geslacht is?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:01

Ja dat bedoel ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:15

Nagano schreef:
Astaloca schreef:
Of roze en blauwe namen? :))

Of een icoontje bij de woonplaats enzo?

ja roze ef blauwe namen is leuk

De wikimods zijn al blauw (en roze en rood samen is ook verwarrend) :P

Persoonlijk heb ik er echt geen behoefte aan om zoveel gegevens standaard op internet te zetten. Zeker omdat bokt zoals gezegd geen dating site is.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:17

tamary schreef:
De wikimods zijn al blauw (en roze en rood samen is ook verwarrend) :P

Persoonlijk heb ik er echt geen behoefte aan om zoveel gegevens standaard op internet te zetten. Zeker omdat bokt zoals gezegd geen dating site is.

Juist, dat was ik even vergeten :o
maar de gegevens staan toch ook in je profiel? en de meesten vullen die in, dus denk ik dat zij er geen probleem mee hebben als het ook bij hun berichten verschijnt, degene die het niet willen kunnen het vakje gewoon leeg laten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:19

Ik snap echt niet waarom iedereen het ziet als een dating-ding :P

Voor mij is het gewoon een stukje indruk van iemand, net zoals het aantal berichten en de woonplaats nu, ik vind dat dingen als geslacht en leeftijd daar prima bij passen :j

Van mijn part ook nog het aantal paarden dat iemand heeft ofzo :P

Lekker makkelijk als dat erbij staat en je niet in het profiel hoeft te gaan spitten.

En iedereen moet het natuurlijk gewoon zelf uit kunnen vinken, wanneer je niet wilt dat het weergegeven wordt :)

Dat roze en blauw idee vind ik helemaal niks, gewoon lekker een extra regeltje onder de avatar, of desnoods een man / vrouw tekentje ergens :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:19

Mee eens pmarena! Het is fijn om te weten op wie je reageert.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:20

pmarena, vind ik een erg goed idee. Ik denk alleen wel dat er dan niemand meer in je profiel kijkt en deze erg overbodig word.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:21

Als iemand wil zien wat voor paard(en) je hebt zullen ze toch in je profiel moeten kijken. :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:22

:j voor je superkinderachtig reageert op een volwassene of omgekeerd (hoewel je dat soms wel merkt aan de manier van schrijven, maar toch, ik hou ervan om toch een beetje te weten tegen wie ik het heb. je kunt mensen niet veroordelen op basis van hun leeftijd of geslacht, maar het kan wel helpen bij het vormen van een beeld van de persoon en zijn/haar verhaal)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:23

het profiel is leuk voor foto's en zo, of voor je verhaal, de gemeete bokkers, de paarden, je topics, je hobby's ed. dit kan leuk zijn wanneer je meer contact met iemand hebt, bij een verkoop of een HK-topic bijvoorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:23

Je kunt natuurlijk niet àlles onder je avatar gaan zetten :P

Maar gewoon wat basis-info zodat je een beetje beeld hebt van wie je voor je hebt, zonder meteen een profiel door te moeten spitten, is wel zo fijn en zou best wel wat misverstanden en foute aannames voorkomen, alleen maar fijn toch? :)

Zoals bij jonge meiden die dan misschien ook juist wat minder hard aangepakt worden soms :=

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 21:24

je slaat de spijker op de kop!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:26

pmarena schreef:
Ik snap echt niet waarom iedereen het ziet als een dating-ding :P

Misschien wel omdat elke nieuwe kerel die zich in www voorstelt besprongen wordt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:26

Dat heeft op zich toch helemaal niks hiermee te maken :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:27

En hoe serieus is dat nou? Meerdere mannen geven aan daar geen serieuze pbs over te krijgen en dat het na een dag of twee allemaal al voorbij is ;)