ongewenste transacties Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:28

Als het geen kwestie van oplichting is, zal er vast een rectificatie komen :).

Ailill

nynke55 schreef:
In dat geval kan het topic, lijkt me, verwijdert worden.

Maar dan hebben mensen al een bepaald beeld van iemand.

Brainless

Ailill schreef:
Brainless schreef:
@Ailill
Maar als de verkoper het geld terugstuurt hebben de kopers geen zaak meer.

Klopt, maar als de kopers duidelijk hebben aangegeven op de spullen te willen wachten, wat moet je dan doen?

Dan geef je aan dat dit (om wat voor reden dan ook) niet mogelijk is en je het geld terug stuurt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:29

Ailill schreef:
nynke55 schreef:

Ja, maar dat hebben we nu ook al.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:29

Vervelende aan dit topic is dat er een deel bokkers is die schijnbaar meer van het verhaal weet en betrokken zijn bij de bokker waar het naar mijn mening nog steeds om draait en er een ander deel bokkers is die de situatie niet kennen en met andere ogen naar de algehele situatie kijken.
Zelfs wanneer ik er betrokken bij zou zijn, zou ik mijn mening zoals ik deze nu voer houden.

Er kan altijd iets van een uitleg geplaatst worden, de inhoud van een topic kan misschien zelfs veranderd worden. Het lijkt mij dat wanneer iets goed is uitgepraat er echt wel een mogelijkheid is om iets op een bepaalde manier aan te passen dat het niet meer zo staat zoals wat jij nu noemt (door slijk halen etc).

Nogmaals, gezien de periode lijkt het mij dat er voldoende contact is gelegd met alle betrokkenen (dus zowel koper als verkoper) en dat er wel degelijk pogingen zijn gewaagd om een reactie of reden te achterhalen.
En aangezien jullie wel contact lijken te hebben met persoon in kwestie, had hij/zij dit dus ook best zelf kunnen doen (lijkt mij)

Sieltjuh

Re: ongewenste transacties Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:31

Dankjewel allemaal voor de reacties :) Dat vroeg ik me dus af, of je nog wel een email-adres oid kon vinden als je geband bent. Ik heb geen idee wat je dan nog kan via bokt namelijk :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:33

Brainless schreef:
@Ladybird
Hoe wil je het dan noemen als iemand geld in ontvangst neemt en daarna niets opstuurt?

Niet bewuste oplichting.. In het laatste geval, ( en bij meerdere gevallen) gaat het niet zoals hier op bokt gespiegeld word. zeker in het laatste geval is de verkoper met oplossingen gekomen waar de kopers niet mee in zee gingen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:33

Brainless schreef:
Ailill schreef:
Klopt, maar als de kopers duidelijk hebben aangegeven op de spullen te willen wachten, wat moet je dan doen?

Dan geef je aan dat dit (om wat voor reden dan ook) niet mogelijk is en je het geld terug stuurt.

Het is wel mogelijk en mensen wilden zelf wachten.

vuurneon

Ailill schreef:
nynke55 schreef:

Nee hoor, 99 procent van de mensen vergeet het direct :+
Bokt is groot en het geheugen beperkt ;)

Als je er niets meer over hoort, je het niet meer terug kan vinden? Dan is de kans groot dat alleen de mensen de pech ermee hebben gehad het hebben onthouden en de rest boeit het niet veel.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-01-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

nynke55 schreef:
Ailill schreef:

Ja, maar dat hebben we nu ook al.

En door wie komt dat?

Sani

Ik heb het even gecheckt, als je niet ingelogd bent, kan je nog wel in de helppagina en kan je dus bij het emailadres komen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:34

vuurneon schreef:
Ailill schreef:

Nee hoor, 99 procent van de mensen vergeet het direct :+

Wat betreft normale topics ben ik het met je eens, maar iedereen doet aan research voor ze iets via i-net kopen, althans dat mag ik hopen.

Ailill

Sani schreef:
Ik heb het even gecheckt, als je niet ingelogd bent, kan je nog wel in de helppagina en kan je dus bij het emailadres komen.

Dan moet die wel online staan.

nynke55

Ailill schreef:
[
En door wie komt dat?

Niet door wie, door wat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:35

Ladybird schreef:
Brainless schreef:
@Ladybird
Hoe wil je het dan noemen als iemand geld in ontvangst neemt en daarna niets opstuurt?

Niet bewuste oplichting.. In het laatste geval, ( en bij meerdere gevallen) gaat het niet zoals hier op bokt gespiegeld word. zeker in het laatste geval is de verkoper met oplossingen gekomen waar de kopers niet mee in zee gingen

Geld terug storten en het probleem is hoe dan ook opgelost. Of de koper nu akkoord gaat met terugstorting of niet.

Electra63

Ik ben het zelden eens met het banbeleid van Bokt, maar in het geval van oplichting, mag van mij inderdaad geband worden.

Ailill

Sani schreef:
Vervelende aan dit topic is dat er een deel bokkers is die schijnbaar meer van het verhaal weet en betrokken zijn bij de bokker waar het naar mijn mening nog steeds om draait en er een ander deel bokkers is die de situatie niet kennen en met andere ogen naar de algehele situatie kijken.
Zelfs wanneer ik er betrokken bij zou zijn, zou ik mijn mening zoals ik deze nu voer houden.

Er kan altijd iets van een uitleg geplaatst worden, de inhoud van een topic kan misschien zelfs veranderd worden. Het lijkt mij dat wanneer iets goed is uitgepraat er echt wel een mogelijkheid is om iets op een bepaalde manier aan te passen dat het niet meer zo staat zoals wat jij nu noemt (door slijk halen etc).

Nogmaals, gezien de periode lijkt het mij dat er voldoende contact is gelegd met alle betrokkenen (dus zowel koper als verkoper) en dat er wel degelijk pogingen zijn gewaagd om een reactie of reden te achterhalen.
En aangezien jullie wel contact lijken te hebben met persoon in kwestie, had hij/zij dit dus ook best zelf kunnen doen (lijkt mij)

D'r zijn andere mogelijkheden buiten bokt om met iemand in contact te komen/blijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:36

Maar alleen de gedupeerden zullen het echt onthouden; als topic uit de lijst is verdwenen kan de rest er niet meer achter komen na research immers.
Dus ik geloof dat iemand uiterst weinig last zal hebben van imagoschade als er sprake is van een misverstand.

Sieltjuh

Sani schreef:

Owja, dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen verzinnen :')

Sani

Ailill schreef:
Sani schreef:

Dan moet die wel online staan.

?
Heb je uberhaupt zelf gekeken?
Het emailadres staat online.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:37

Ailill schreef:
Sani schreef:

D'r zijn andere mogelijkheden buiten bokt om met iemand in contact te komen/blijven.

Ik doelde niet persé op bokt, ik noem alleen contact hebben.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:39

Ladybird schreef:
De naam van die bokker word gewoon keihard door het slijk gehaald, terwijl 9 van de 10 keer geen eens oplichting aan te pas komt.

Hmm, cijfers. Die verdienen altijd een goede onderbouwing. Is '9 van de 10' willekeurig, of heb je je echt in minimaal 10 situaties goed verdiept (door de situatie bv van beide kanten te horen) waarvan er 9 naar jouw mening onterecht waren?

Overigens spreekt Bokt niet van oplichting, het kan immers ook onzorgvuldigheid zijn waardoor transacties niet goed verlopen. Maar ook onzorgvuldigheid is een probleem.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 13-01-13 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:41

ruitje schreef:
Hhilde schreef:
Ehh, nee. Maar als jij door wat voor omstandigdheden dan ook je spullen niet goed kon verzenden, vinx jij het dan fijn om als oplichter weggezet te worden?

Dan kan je toch het geld terug storten?

Dat wilde de mensen niet, die wilden wachten op de spullen.[/quote]

ik heb duidelijk mijn geld terug gevraagd!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:41

Ladybird schreef:
Brainless schreef:
@Ladybird

Hoezo oplossingen? Jij weet blijkbaar welke oplossingen dat dan waren.
Als je iets koopt en je hebt betaalt, dan verwacht je dat je krijgt waar je voor hebt betaalt.
Ik zou daar ook geen zin hebben, me bezig te moeten houden met de problemen van de verkoper.
Dat heb je in een winkel toch ook niet, dat de verkoper jou laat betalen maar niet levert, vanwege persoonlijke omstandigheden.
Je moet het zakelijk bekijken, want dat is het gewoon, en niet persoonlijke omstandigheden erbij halen.
De koper is geen hulpinstantie die zich dan maar moet aanpassen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 13-01-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:42

Brainless schreef:
@Ailill
Maar als de verkoper het geld terugstuurt hebben de kopers geen zaak meer.

als ik mn geld terug heb, trek ik me ook volledig terug uit dit gedoe want het is alles behalve leuk :(