Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Kwanyin schreef:
Ik vind dat 'op wandeling gaan' altijd wel grappig als ik dat in een topic tegen kom.
Ik heb geen probleem met Vlaamse uitdrukkingen of woorden op het forum, het woord of de term is vaak al bekend en zo niet dan blijkt het al snel genoeg uit de context
Danseresje schreef:Ik lees liever een goed geschreven bericht met dit soort woorden, dan de onbegrijpelijke posten van sommige Bokkers die bepaalde woorden menen te gebruiken, maar die compleet misplaatst zijn, die niet van interpunctie hebben gehoord of m'n/mijn in me of men te veranderen.
Overigens was de beginpost van het betreffende topic voor mij prima te begrijpen. Sterker nog, ik gebruik(te) het woord snokken ook wel eens!
petitparis schreef:Ik hoop oprecht dat dit een losstaand feit was, want het zou zonde zijn dat de sfeer op bokt verziekt wordt. dit is toch een forum om te kunnen ervaringen, lief en leed met onze allerliefste viervoeters te kunnen delen, niet? Wel voor mij gaat dit verder dan louter een taal.
Loiz schreef:![]()
Oke sorry, ik wou niet meer reageren nadat ik discriminerend en verziekend genoemd ben.
Maar even één ding. Mijn reactie word totaal verkeerd gelezen, begrepen en het word heerlijk verdraaid hier.
Dat half bokt daar nu over valt en het allemaal stúkken erger maakt dan het eigenlijk was, is niet mijn schuld.
Vind de manier waarop hier over bepaalde bokkers word gepraat ook niet kunnen. Zeker niet als ik al heb
gepost dat het niet mijn intentie was om te verzieken, te discrimineren of whatever. Denk daar eens over.
Loiz schreef:Maar moet daar dan zo'n theater omheen? Ik vind het nogal wat hoor, iemand om zoiets verziekend of disciriminerend te noemen.
Op de man af trouwens, want het is wel duidelijk dat het op mij en Polly gericht is.
Citaat:Zie er maar weinig schrijven dat ze zijn gaan wandelen met hun nieuwe getten en zadeldoek maar hun tok vergeten zijn en misschien toch maar beter klochen zouden aandoen vermits er weeral een ijzer af is.
Dàt is dialect (en dan nog). Wat er in het betreffende topic geschreven wordt is 'proper' Nederlands.
listiglistje schreef:Ik heb er geen problemen mee, maar dat komt omdat ik in brabant vlakbij de grens woon, meer als de helft van mijn familie van België is en ik het zelf ook kan spreken![]()
Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik vaak Brabants typ, omdat ik het dagelijks spreekdaar snappen mensen boven de rivieren ook niets van
HTM schreef:Ik snap niet dat mensen zo aanvallende reageren.
Ik vind dat Vlaams altijd wel grappig, en kan zorgen voor hele grappige gesprekken.
Op zich kan het geen kwaad dat mensen vragen wat een woord betekend indien ze het niet begrijpen, maar zoals in het topic wat TS aangeeft vind ik de reacties niet netjes.