Stoor jij je aan een grappige "noot" in een ernstig topic ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoor jij je aan een grappige, weliswaar off-topic, reactie

Ja, maar ik besteed er geen verdere aandacht aan.
22 (9%)
Ja, dat TeM ik want het verstoort het topic en zet aan tot nog meer off-topic reacties.
9 (3%)
Nee, leven en laten leven.
41 (16%)
Nee, soms komt het zelfs de sfeer ten goede als de gemoederen dreigen uit de hand te lopen.
170 (70%)

Totaal aantal stemmen: 242

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:50

Klopt WilmaBoy :j Maar ik heb een vriendin die ook enorm humorvol met haar handicap om kan gaan en toch "valt" af en toe een goed bedoelde grap helemaal verkeerd. Gewoon omdat die haar persoonlijke grens net overschrijdt. Ik kan b.v. haar plagen wat ik wil.... kan ze hebben. Maar haar buurman (die ze eigenlijk niet zo mag) mag absoluut niet dezelfde grapjes als mij maken.....

Dan kun je als forumbeheer misschien beter kiezen iemand erop aan te spreken om het maar niet te doen. En als na enkele aanspreekmomenten zo iemand b.v. blijft doorgaan met "de vrolijke noot" die persoon dan maar een OW geven omdat aanspreken niet blijkt te helpen.

Hoewel sommige vrolijke noten mij ook wel bevallen. Maar dat is persoonlijk. Wat iemand leuk vindt kan een ander wel totaal not done vinden.....

WilmaBoy

Re: Stoor jij je aan een grappige "noot" in een ernstig topic ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:53

dubbeltje op zijn kant..
als je de vrokelijke noten eruit wilt halen, dan moet je het forum beperken tot enkel paard gerelateerd.. er komen tal van topics voorbij waarbij mensen zich dood ergeren.. (dit topic zal waarschijnlijk ook wel een aantal mensen ergeren). Als je het forum opentrek naar een kippenhok, dan is het vrij moeilijk mijns inziens..
maar als we nu eens met zijn allen iets meer van elkaar zouden aanvaarden, dan staan we al een pak verder denk ik dan ;-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:59

Nee, ik stoor me er niet aan.
Het leven is soms al hard genoeg, laten we dan in ieder geval proberen elkaar uit de put te halen.
Dat is nog nooit gelukt door enkel serieus te zijn en het harde te benadrukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:04

aikon schreef:
Niet alleen in de zorg, wat te denken bij mensen (al dan niet in overheid dienst) die vanwege hun werk met een verscheidenheid aan ongevallen/doding enz. te maken hebben. Die humor kan zelfs kei en kei hard zijn. Maar het is een manier om trauma te "overleven"

Je bedoelt de dienstverlening...agenten, brandweerlieden en ambulance personeel...ik zei ook bijv. ik werk zelf in de zorg en gebruik humor ook als interventie..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:34

Humor is nodig, het eeuwige gezeur/afkraken en negatieve gedoe wat op bokt steeds meer regelmaat word kan mij gestolen worden. Dat soort topic's lees ik al niet meer, en dat worden er steeds meer. Laat het beheer daar eens wat aan doen. Maar nee, doen ze niet want het is binnen de regels en dus toegestaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:36

Kwanyin schreef:
Nee, integendeel zelfs. Ik vind het juist leuk om tussendoor eens een luchtige noot te zien, eens even te kunnen lachen en terug verder te kunnen. Op voorwaarde natuurlijk dat je niet express de TS of iemand in het topic wil belachelijk maken of kwetsen. Iedereen heeft hopelijk genoeg gezond verstand om te weten wanneer een grapje op zijn plaats is of niet. Je gaat natuurlijk geen grapje maken over bv paardenvlees als een TS heel emotioneel vertelt dat haar paard naar de slacht gaat.

Ik erger me om eerlijk te zijn veel meer aan al die azijnpissers die zonder onderbouwing overal maar tegen aan moeten klagen en zagen hoe slecht alles en nog wat wel niet is en overal het goed gevoel van mensen moeten vergallen zonder dat ze netjes kunnen vertellen waarom ze met iets niet akkoord gaan. Die in topics die luchtig zijn bedoelt weer de hele negatieve en zware "realiteit" per se moeten vermelden en de grap niet snappen. Geef mij dan maar honderd keer liever iemand die zogenaamd het topic zou "verzieken" met wat flauwe humor dan zo iemand tegen te komen...

nou hier ga ik ook enorm in mee hoor...een grap tussendoor moet kunnen hoe ernstig het topic ook is

zo was t met mijn moeder ook heel ernstig die had een hersenbloeding gehad en onderweg in de ambulance naar t ziekenhuis maakte de ambulance personeel mij gerust met af en toe een grap tussen door wat voor mij de spanning en de stress wel deed weg doen voor even.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 15:49

aikon schreef:
Humor is nodig, het eeuwige gezeur/afkraken en negatieve gedoe wat op bokt steeds meer regelmaat word kan mij gestolen worden. Dat soort topic's lees ik al niet meer, en dat worden er steeds meer. Laat het beheer daar eens wat aan doen. Maar nee, doen ze niet want het is binnen de regels en dus toegestaan.

_/-\o_

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:53

rea schreef:
aikon schreef:

_/-\o_

zoals hier:
[TAO] paard UIT de camion halen

of hier:
[FZ] Vlaams, Nederlands en bokt

.....

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 15:56

You get my drift *\o/*

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:03

rea schreef:
You get my drift *\o/*

waar mensen zich toch druk kunnen om maken.. mij ontgaat het soms...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:08

rea schreef:
You get my drift *\o/*

Denk erom, he? Geen Vlaams op Bokt!

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:11

}:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:11

Nynke, wil je wel even aandacht besteden aan jouw taal. Het is "denk eraan" niet "denk erom". Heel erg storend is dat, dus wil je even opletten.

:D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:16

Pardon? Dat is ABG ! (Algemeen Beschaafd Gronings) :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:20

Misschien kunnen de bokkers die geen humor hebben, naar een serieus forum gaan? Samen met de temmers? Of zijn dat dezelfde? ;)
Geen humor, geen zelfregulatie, hoe vaak hebben wij het daar niet over gehad? Er verandert nooit iets op Bokt. :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:22

:roll: En daar begint het gezeur weer.

_O- +:)+

Vraag me af wanneer de Belgen de Nederlanders vragen wat woorden betekenen :D En daar problemen overmaken dat het niet te begrijpen is _O-

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:35

Gini schreef:
Nynke, wil je wel even aandacht besteden aan jouw taal. Het is "denk eraan" niet "denk erom". Heel erg storend is dat, dus wil je even opletten.

:D

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:18

Zo lang Friesen en Groningers elkaar niet verstaan....zullen Belgen en Hollanders elkaar ook niet verstaan vrees ik :+

Humor is een uitstekende relativeringsmethode :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:27

Is tie weer......wat mijn antwoord op de poll is,moge duidelijk zijn........het grote probleem bij humor is regelmatig,dat een satirische op merking dus uiterst serieus bedoelt kan zijn,maar niet op waarde geschat wordt,en als flauw geintje bestempeld wordt.
Dit terwijl satire juist een manier kan zijnom moeilijk bespreekbare onderwerpen op een luchtige wijze aan de orde te brengen.
Het vervelende is vervolgens,dat dit niet alleen door sommige gebruikers niet begrepen wordt,maar dat ook sommige mods deze manier van comuniseren niet begrijpen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:34

Welcome back! :D

Ik begrijp jouw humor en/of satire wel ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:36

Ik ook and I love it <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:36

Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 01:51

Het hangt natuurlijk af aan de ernst van het topic waarin een grappige reactie geplaatst wordt. Mocht het echt ernstig zijn, dan besteed ik hier geen aandacht aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:57

Ik hou wel van grimlachjes, dat houdt je scherp om alles te relativeren.