Gescheld via pb hoe melden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:57

We willen toch meer openheid op bokt? Nu hier is het dan!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:59

nynke55 schreef:

Dus jij zou goed vinden als Mods al jouw PB's in kunnen zien? Ik niet hoor.. Het heet niet voor niks een Privé bericht.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:01

Ik bespreek ook andere dingen via de pb die niemand ook maar een beetje aangaan :+ Ik wil ook geen getem op pb's. Ze schelden maar een eind weg, ik weet de afsluitknop van de computer prima te vinden :) Zegt meer over degenen die schelden dan over mij.

Geryon

Re: Gescheld via pb hoe melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:02

Misschien kun je het de mensen die zich hier druk over maken het uitleggen Hilde? :') Dan hoeven de mods zich ook niet met pb's te bemoeien.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:04

Miracle_ schreef:
Hhilde schreef:
Als ik elke pb moest temmen waarin gescholden werd :D

Daar zou ik een dagtaak aan hebben :')

Gewoon blokkeren en jezelf er overheen zetten.

En waarom is het bij PB's wel zo, gewoon negeren en overheen zetten, terwijl datzelfde taalgebruik in topics niet word geaccepteerd. Het heeft toch, openbaar of niet openbaar precies dezelfde invloed naar degene die het ontvangt?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:06

Nee, maar volgens mij doen ze dat ook niet. Bij Billy gaat het schijnbaar over PB's naar de mods en die kunnen ze natuurlijk wel lezen.

Het gezeur over PB's lezen door mods blijft maar doorgaan, en zij kunnen 1000 keer zeggen dat het niet gebeurt, men gelooft het toch niet. Na 2006 is dat in het geval van Billy niet gebeurt, dat is nu nagezocht en voor 2006 is niet te bewijzen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:06

Miracle_ schreef:
nynke55 schreef:

Dus jij zou goed vinden als Mods al jouw PB's in kunnen zien? Ik niet hoor.. Het heet niet voor niks een Privé bericht.

En daarom modden we er ook niet op.
Xs4all, hotmail of welke emailprovider dan ook doet ook niets met met email die ik niet fijn vind.
Ik kan zélf afzenders blokkeren wiens mail ik niet wil ontvangen (dat kan op bokt ook) en ik kan spam/phishing melden aan de betrokken provider (en daar doen ze dan ook wat aan, net als wij).

Voor de rest doet een emailprovider niets met wat er rond gaat. Zo is het hier op bokt ook.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:08

ElineS schreef:
En waarom is het bij PB's wel zo, gewoon negeren en overheen zetten, terwijl datzelfde taalgebruik in topics niet word geaccepteerd. Het heeft toch, openbaar of niet openbaar precies dezelfde invloed naar degene die het ontvangt?

Ik zet me er in een topic ook gewoon overheen hoor. Het zijn maar woorden, dat doet me werkelijk helemaal niks eerlijk gezegd.

Ik snap dat sommige mensen het naar vinden om uitgescholden te worden, maar TEM daar dan op, en negeer het verder. In een topic TEM je, en een PB blokkeer je iemand. Verder doe je er vrij weinig aan.. toch? Je hebt het zelf in de hand wat je er mee doet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:08

ElineS schreef:

Dat is dus het nadeel ervan, dat mods de pb's niet kunnen lezen, Cruyff zei het al, elk voordeel hep z'n nadeel.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:09

ElineS schreef:

Mensen moeten gewoon doorhebben dat internet maar internet is en dat je het uit kunt zetten en weg kunt klikken. Ik heb vaak zat een doodsbedreiging gekregen via pb.. Okee, dan neem ik die gebruiker voortaan niet meer serieus en dan is het klaar. Ze moeten lekker zelf weten of ze zulk dom gedrag willen vertonen, ik ga me niet verlagen en terug pb'en of temmen. Ik vind temmen in de algemene zin (dus ook openbaar) nogal behoorlijk kinderachtig, dus temmen.. nee.

En Cis.. wabedoelje?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:09

ElineS schreef:

Als mijn collega mij een banketstaaf mailtje stuurt, doet diens baas daar ook niets mee. Scheldt diezelfde collega mij in het bijzijn van z'n baas uit, dan hoop ik toch echt wel dat z'n baas daar iets van zegt. En dan wel in een privé-gesprek, ik wil en hoef er niet bij te zijn als een collega een veeg uit de pan krijgt van z'n baas, ook al was ik de aanleiding.

Zie hier het beleid van bokt in een notendop. Het is net de echte wereld...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:12

ElineS schreef:
Miracle_ schreef:
Daar zou ik een dagtaak aan hebben :')

Gewoon blokkeren en jezelf er overheen zetten.

Ja precies daarom is dit topic geopend :j

Persoonlijk vind ik een PB veel intimiderender dan een openlijke opmerking op het forum, immers daar kan iedereen zien wat er geschreven wordt en met een PB zit je als ontvanger in een moeilijke positie: je mag er niets uit openbaar maken terwijl je er gigantisch mee in je maag kan zitten -O-

Ik heb er ook lak aan, maar voor jonge meiden kan het wel degelijk bedreigend overkomen en is het evengoed cyberpesten !
Misschien door de geniepigheid eigenlijk nog wel erger ..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:16

Hhilde schreef:
ElineS schreef:

Mensen moeten gewoon doorhebben dat internet maar internet is en dat je het uit kunt zetten en weg kunt klikken. Ik heb vaak zat een doodsbedreiging gekregen via pb.. Okee, dan neem ik die gebruiker voortaan niet meer serieus en dan is het klaar. Ze moeten lekker zelf weten of ze zulk dom gedrag willen vertonen, ik ga me niet verlagen en terug pb'en of temmen. Ik vind temmen in de algemene zin (dus ook openbaar) nogal behoorlijk kinderachtig, dus temmen.. nee.

En Cis.. wabedoelje?

Mensen uitleggen waar de afsluitknop van de computer zit en waar je die voor kunt gebruiken.

@ Shirley: Hoe wil je het oplossen dan? Mods wél inzicht geven in priveberichten? Het kan niet anders, want het is inderdaad niet betrouwbaar als je een pb doorstuurt naar een mod. Die kun je zelf veranderen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:17

Hhilde schreef:
ElineS schreef:

En Cis.. wabedoelje?

Jij kan er dus tegen.. Ik kan er ook tegen tot zekere mate. Dingen hebben mij echt wel dwars gezeten die via PB waren gestuurd. En er zijn genoeg mensen die er helemaal niet tegen kunnen en die zich rot voelen nadat ze zo'n PB hebben gelezen. Dan kan jij wel makkelijk zeggen internet is maar internet.. Ja, voor jouw, maar niet voor iedereen hier. Sommige nemen zulke berichten gewoon heel zwaar. Moet dat dan maar worden toegelaten?

Ibbel: Als een collega mij een mail stuurt met daarin haatdragende berichten, dan stap ik daarmee zeker wel naar de baas. Lijkt me niet meer dan normaal dat die collega daarna een reprimande krijgt.

Shirley: Helemaal mee eens. :j

Geryon: Ja, mods inderdaad inzicht geven in PB's en dat ook overduidelijk aangeven in de Boktregels/op de voorpagina. Als je echt iets privé wilt bespreken wissel je maar emails uit. Daarvoor is Bokt dan gewoon niet geschikt.

Ik heb zelf ook op een forum gemoderdeerd waar je in de PB's kon. Dat deden we niet, behalve als een gebruiker klaagde over een PB die was gestuurd. Dan konden we dat nakijken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:19

En dan? Helpt het dat diegene die jou die PB gestuurd heeft dan op zijn woorden wordt gewezen? Daar heb jij toch niets aan? Dat is enkel wraak. Maar wordt daardoor jouw rotgevoel minder? De die de pb'er heeft gezegd blijven toch gewoon hetzelfde?

Ik zou het echt niet fijn vinden als mods mijn priveberichten konden lezen :n

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:21

Nee, maar dat doet die persoon er misschien wel om denken niet weer zo'n PB te sturen naar een ander..
Laatst bijgewerkt door ElineS op 09-12-12 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:21

Oh, maar dat kunnen ze en dat doen ze..hoe hard het ook ontkend wordt...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:22

Was het niet dat enkel de hoofdmoderators dat konden? Of Bart ofzo? 'Normale' mods hebben die functie sowieso al niet werd er gemeld.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:23

Geryon: Ik zou het ook niet fijn vinden, wetende dat de mods mijn priveberichten kunnen lezen, maar ik denk wel dat het een nodig kwaad is. Weet je wel niet hoeveel nare dingen er via PB rondgaan. Verwensingen, schelden, het constant cyberpesten van anderen. Het is één grote achterbakse nare bende. Als het gewoon duidelijk in de gebruikersovereenkomst/regels staat en iedereen zich er goed bewust van is.. Zie ik er niet zo'n probleem in.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:25

Ik bespreek soms serieuze dingen met bokkers die ik niet zo goed ken. Om dat via de email etc. te doen vind ik wat te ver gaan. Ik zie er dus wel een probleem in :P

Waarom niet gewoon na het eerste rotpbtje de pb'er blokkeren? Die optie moet gewoon veel meer in het licht gezet worden!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:26

Ik begrijp uberhaupt al niet dat er naar andere mensen gescholden wordt :n
Als je het niet eens bent met iemand dan negeer je het toch gewoon?? wat is dat nu?

Dat is net zo in het echte leven, ik mag een mening hebben en als er mensen het er niet eens mee zijn, nou prima dan en laat het daarbij.
Dat er mensen zijn die hun energie gaan steken in andere mensen uitschelden die hebben maar een zwaar leventje hoor.

Als ik al scheldpb's zou krijgen dan gooi ik ook gewoon die persoon in mijn foei-lijst, hup gedaan ermee want aan zo iemand heb je toch niets.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 13:26

Ze mogen mij ook uitschelden wat ze willen. De woorden raken mij absoluut niet.
Maar dat ze het alleen al durven en doen daar eord ik hellig op.

En als ik hier nou een printscreen plaats van haar reactir of de naam van de persoon.
Dan.krijg ik de 'straf' terwijl zij begon

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:26

Ik wil niet dat mods of wie dan ook in MIJN pb's kunnen lezen. Mensen sturen die pb naar MIJ omdat het MIJ aangaat en niemand anders.

De rode knop in de rechterbovenhoek van je scherm is btw heel handig als je iets niet tof meer vindt :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:28

Billy schreef:
Oh, maar dat kunnen ze en dat doen ze..hoe hard het ook ontkend wordt...

Tja, wat moet je hier nou op zeggen? Mods (ook HMs) kunnen GEEN PBs lezen.

Bart zou misschien, als hij iets heel ingewikkelds doet, bij de inhoud van PBs kunnen komen, maar zelfs dan is het vrijwel ondoenlijk (volgens Bart tenminste, ik ben geen ICT-er) een specifieke PB te vinden in de paar miljoen die er zijn. En die hoeveelheid werk, zelfs al zóu iemand zeggen: zoek die PB met die doodsbedreiging maar op, is domweg niet uitvoerbaar.
En ook als iemand zegt: log maar in onder mijn naam, ook dat doen we gewoon niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:30

Waarom niet?

Dat zou wel de oplossing zijn. Niet PB's kunnen inlezen, maar dan inloggen onder andermans naam. Mods zijn toch wel betrouwbaar genoeg om dat te doen?

Trouwens, een ouder topic met precies dezelfde discussie. Er is blijkbaar nog niets veranderd.
[FZ] tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?