Lol mag niet meer op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:25

Als ik als vrijwilliger een bank overval is het ook nog steeds niet toestaan en zal ik ook worden "berecht" Ben het volledig met je eens Winged
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 06-12-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:30

Ojajoh schreef:
En............daar gaan we weer
Ja Leo je bent inderdaad een spelbreker in deze
want dan nogmaals de vraag

waar is de nette waarschuwing in deze gebleven? een groene balk?
zo ging dat vroeger!!!

nee joh, slotje is toch veel makkelijker :roll:

Ik was een poosje alleen maar actief in de HK ....weet nu ook weer waarom, omdat je op bokt geen plezier meer kan hebben...daarom....

*Trekt zich weer terug naar alleen de HK*

nieuwsflits. Op HK mag ook bijna niks meer. Wij hebben een HK topic en ook daar worden we regelmatig terecht gewezen. Meestal komt dat door meelezers. Zo is laatst een Topic van een springclub uit elkaar gegaan omdat de lol er gewoon af was

mika11

Re: Lol mag niet meer op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:35

Ik heb nog nooit last gehad van te strenge mod's, OW's of een terechtwijzing etc. :+
Dus het zal er wel mee te maken hebben, hoe je iets overbrengt of zo.
Of op welke manier jezelf aanwezig wilt zijn op bokt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:37

mika: Ik heb ook nog nooit een OW gehad, maar zoals ik hierboven al aanhaalde: Er worden fouten gemaakt. En als het team die feedback niet wil opnemen is dat voor mij prima. Maar: Dan moeten ze niet bij elk wissewasje gaan lopen zeggen 'ja waar wordt gewerkt worden fouten gemaakt.' Ik neem toch aan dat je op je echte werk ook feedback krijgt op hetgene wat je doet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:38

Citaat:
Wij hebben een HK topic en ook daar worden we regelmatig terecht gewezen. Meestal komt dat door meelezers. Zo is laatst een Topic van een springclub uit elkaar gegaan omdat de lol er gewoon af was

Dat begrijp ik dan weer niet zo goed ... ik zie ook weleens topics waarvan ik denk "mot dat nou ? " maar dan sla ik het over, bemoei me er niet mee en zoek iets op wat ik wel leuk vind ... simpel toch ?

Beetjes andermans plezier gaan lopen bederven, wat heb je daar nou aan ??

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:40

Ik wou net zeggen... Zat waarschuwingen gehad en gehoord over dingen die in een HK zijn gezegd.. Pas is er nog een permanente ban uitgedeeld door iets uit een HK als ik me niet vergis..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:40

Sansje schreef:
Dames / heren... Omdat het anders voor ons heel lastig wordt om de serieuze vragen tussen de lol uit te vissen, wil ik jullie toch vragen weer on topic te blijven. I know.. Niet leuk, ontzettende spelbederver, maar het is voor ons overzicht wel zo fijn op dit deel van het forum. Alvast bedankt!

daar kan ik in komen. Ik zal er rekening mee houden

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:41

Meelezsrs van bepaalde personen die niet van de temknop af kunnen blijven :')

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:43

Shirley schreef:
Citaat:
Wij hebben een HK topic en ook daar worden we regelmatig terecht gewezen. Meestal komt dat door meelezers. Zo is laatst een Topic van een springclub uit elkaar gegaan omdat de lol er gewoon af was

Dat begrijp ik dan weer niet zo goed ... ik zie ook weleens topics waarvan ik denk "mot dat nou ? " maar dan sla ik het over, bemoei me er niet mee en zoek iets op wat ik wel leuk vind ... simpel toch ?

Beetjes andermans plezier gaan lopen bederven, wat heb je daar nou aan ??

En dat is denk ik een groot deel van het probleem. Leven en laten leven.

Als ik iets zie dat mij echt niet aanstaat dan sla ik het gewoon over. Ik ben toch niet verplicht om te reageren, dus waarom mij druk maken om een iets op internet staat, waar ik niet op hoef te reageren.

Als ik al ergens lees van :" ooowww mijn ppooooowwwnnnnyyy" dan klik ik het gewoon weg.

Lees ik Sex daar en tegen, dan ben ik wel weer nieuwsgierig :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:44

maar waarom moet er dan persee gemeten worden met een jeugd journaal maat???
bedoel het is en blijft een forum je kan niet mensen mond dood maken om wat hun ergens van vinden.
ook ik merk dat er gewoon veelste snel met ow,s word gesmeten en bans...wat overigens vaak nergens op slaat...

want waarom mag iemand zijn mening niet uiten??daar is een forum toch uiteindelijk voor dat iedereen zijn mening mag uit...
en een lolletje her en der moet gewoon kunnen zonder dat topics gelijk op slot gegooit worden want dan slaat gewoon kant noch wal..

maar goed ga verder mijn mond houden voordat ik weer een ban of ow heb op niks af...want helaas is bokt zo geworden..
ik ga weer lekker verder in hk modus

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:45

Hhilde schreef:

Ik heb serieus door bokt zelfs wel eens prive problemen gehad omdat iemand iets leest op een andere manier dan ik bedoelde. Dit wordt vervolgens niet aan mij gemeld/gezegd maar wel weer tegen derde.

heel af en toe denk ik wel eens van ik kap er mee. Wellicht komt dat moment nog keer. Maar nu nog niet. (of is dit te off topic?)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:45

Hhilde schreef:

Daar krijg ik dan juist weer zo'n "Ju-huuuuuuuf ... hij doet iets wat niet mag !! " - gevoel bij ... dat soort mensen mogen ze van mij dan eerder aanpakken dan de dader :))

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:52

Hhilde schreef:

die vind ik nog de ergste.. mensen die geen eigen leven hebben, gaan zich moeien met gesprekken tussen anderen.. ipv steeds te gaan temmen kunnen ze ook een pb zenden naar de desbetreffende bokker om aan te geven dat ze iets over de schreef vinden gaan.. maar bovenal, waarom ga je meelezen als het je niets een aangaat.. of praat gewoon mee, dan heb je misschien een idee wat er speelt want dingen uit context halen komt altijd fout over...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:53

Ik ben sowieso heel dom geweest door een tijdje een vriendin te laten schrijven onder mijn naam :+ Daarom word ik nog wel eens aangesproken over dingen die mij helemaal niet zijn gebeurd/aangedaan.. Zij is bijvoorbeeld verkracht en haar vriend is aangereden door een dronkelap.. En dat staat onder mijn naam en daar baal ik wel van :+ Nu schrijft ze overigens al een hele tijd niet meer mee voordat ik daar weer op gepakt word...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:55

Die PB's heb ik ook weleens gehad, maar daar werd ik ook niet vrolijk van, hoor WilmaBoy :n
Word je even door een snotneusje op de vingers getikt achter de schermen :))
Doe het dan maar gewoon openlijk in het topic !

Niet temmen, geen PB, gewoon zeggen hoe en wat :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:57

WilmaBoy schreef:
die vind ik nog de ergste.. mensen die geen eigen leven hebben, gaan zich moeien met gesprekken tussen anderen.. ipv steeds te gaan temmen kunnen ze ook een pb zenden naar de desbetreffende bokker om aan te geven dat ze iets over de schreef vinden gaan.. maar bovenal, waarom ga je meelezen als het je niets een aangaat.. of praat gewoon mee, dan heb je misschien een idee wat er speelt want dingen uit context halen komt altijd fout over...

Dat soort pb's heb ik ook wel eens gehad.. 'Ik heb je getemd' :') Zeg het gewoon in het topic.. Ik vind de temknop sowieso iets achterbaks.. Gebruik hem eigenlijk ook zelden :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:59

TeM gebruik ik alleen als mensen de ander de kop in willen hakken (algemene fora, geen HK) of als een topic verkeerd staat. Neem bijv. het topic over 'is dat paard van Sinterklaas nou zo lelijk'. Dat ging echt nergens meer over :=

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:00

Het op de vingers tikken en als kinderen worden behandeld, is (denk ik) vooral een gevoelsmatige kwestie. want het nooit de intentie om Bokkers zou te benaderen, maar waar de één al begint te steigeren als er een pb van een mod komt, bekijkt de ander die objectief en gaat na of er misschien een kern van waarheid in zit.
En het zal ongetwijfeld voorkomen dat een pb-wisseling niet heel prettig verloopt: we zijn allemaal mensen, alhoewel je dat als mod niet mag zeggen ;-). Ik denk dat er aan véél verhalen ook wel een andere kant zit: ik kan je wel vertellen dat mods ook niet altijd even vriendelijk worden benaderd door gebruikers. Maar gelukkig is dat slechts in een deel van de communicatie: over het algemeen is het zo dat er op een goede manier over en weer wordt "gepraat".

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:02

Ik doel niet op PB's van een mod, maar van een andere gebruiker !

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:06

Chevax, ik zeg niet dat er geen kern van waarheid inzit in de pb die door sommige mods worden verzonden. Ik moet zeggen dat ik naar aanleiding van mijn OW een goed gesprek heb gehad. De mogelijkheid heb gekregen om te motiveren en die ook door de desbetreffende mod werd geapprecieerd.

Echter was ik niet te spreken over de uitkomst. Mijn motivatie heeft aangetoond dat ik iets heb gedaan na overleg met de mensen, en alsnog heb ik een OW omdat ik het niet heb laten weten aan de mods.. en dat heeft net het wrang gevoel van schooljuf..

moet ik het ook laten weten als ik naar toilet moet was mijn eerste reactie om eerlijk te zijn...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:08

@Shirley: oh sorry, dat had ik niet goed begrepen. Ik ben het wel met je eens dat dingen recht tegen elkaar uitpraten vaak beter werkt, alleen kan niet iedereen dit rationeel benaderen en krijg je al snel een moddergooien en daarmee dus een topic dat voor anderen gewoon niet meer prettig leesbaar is of niet meer te volgen is. Daarom adviseren we ook "als je problemen met iemand hebt, praat dit per pb uit. Lukt dat niet, ga elkaar dan zoveel mogelijk uit de weg." Maar er wordt inderdaad ook getemd en dan moeten we daar toch naar kijken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:09

chevax schreef:
we zijn allemaal mensen, alhoewel je dat als mod niet mag zeggen ;-).

Nja, je mag 't wel zeggen, maar niet als stom excuus gebruiken voor iets wat al tig keer door gebruikers wordt aangegeven. Ook heb ik vaak het idee dat een groot gedeelte van het team de schouders optrekt en zich niks van FZ aantrekt. Een aantal mods zie je hier vaak meepraten, maar het grote gedeelte zie je eigenlijk nooit. Een fout die ik zelf ook heb gemaakt toen ik groen was en daar was ik mij pas van bewust toen ik weer zwart was :=

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:12

@WilmaBoy: fijn dat je wel een goed gesprek hebt gehad, balen dat de uitkomst dan alsnog een wrang gevoel achterliet. Nu moet ik wel zeggen dat we hier, dus in dit topic, niet inhoudelijk op specifieke gevallen kunnen ingaan, maar je kunt altijd met mij, één van de mede-mods of met iemand van de BZC contact opnemen. Ik kan je niet garanderen dat de uitkomst dan anders is, maar als je met zo'n gevoel van onvrede zit, moeten we misschien toch nog eens praten?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:14

chevax schreef:
@WilmaBoy: fijn dat je wel een goed gesprek hebt gehad, balen dat de uitkomst dan alsnog een wrang gevoel achterliet. Nu moet ik wel zeggen dat we hier, dus in dit topic, niet inhoudelijk op specifieke gevallen kunnen ingaan, maar je kunt altijd met mij, één van de mede-mods of met iemand van de BZC contact opnemen. Ik kan je niet garanderen dat de uitkomst dan anders is, maar als je met zo'n gevoel van onvrede zit, moeten we misschien toch nog eens praten?

Op aanraden van de mod heb ik idd contact opgenomen met BZC, ik wil je gerust dezelfde mail doorzetten. kan je zien wat er speelt natuurlijk en begrijpen hoe sommigen onder ons aan dat gevoel komen..

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:27

Hier wil ik ook wel op reageren.

En voordat mods het persoonlijk aantrekken dit is zeker niet de bedoeling.

Maar helaas heb ik ook wel is een keer een OW gehad en waarom omdat ik het niet eens was met een stelling van een ander.Ik formuleerde dit gewoon op een nette manier met gebruik van de ik persoon maar die persoon die de stelling had gegeven voelde zich bedreigd en stuurde direct een mail naar een mod.

Ik vond het zo vervelend dat niet gevraagd word naar mijn kant van het verhaal of dat het stukje wat ik had geschreven niet even word gelezen nee hoor direct een OW en ze zat ng te denken over een BAN.

Sorry ben er nog steeds boos over heb die persoon nooit willen bedreigen wilde alleen mijn eigen mening geven maar dat mag schijnbaar ook niet.