Reclamebalk op 'Eigen berichten' pagina.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:06

Als iets niet bevalt dan maak je er toch geen gebruik van????
Je gaat toch ook niet in te kleine schoenen lopen?

Ik stoor me niet aan de banners maar als het door betaling banner vrij zou zijn zou ik zeker interesse hebben

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:08

ik reageer eigenlijk nooit op forumzaken...maar hier wil ik toch wel even op inhaken.
ik heb hem nog niet in midden gezien, en kan me voorstellen dat dat een hele vervelende plek is.
maar waar ik me nog veel meer aan stoor, is het soort advertentie!
toen het net bekend was dat bianca een zeer ernstig ongeluk had gehad met ferdi, stond er onderin al een banner over uitvaarten!!! en dat zie ik veel vaker, en dat vind ik zooo ongepast!! daar stoor ik me nog veel meer aan dan dat er uberhaupt een banner staat :(

Jilletje

Re: Reclame balk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:10

Daar heb je zeker een punt avalonnancy :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:10

Vrijwel niemand heeft een adblocker geinstalleerd staan omdat er 1 banner op een vervelende plek staat. Gros van de mensen blokkeert alle ads op alle sites. Wat dat betreft ben ik het erg met Jilletje eens. Een site als Bokt.nl in de lucht houden kost duizenden euro's per maand en die euro's moeten ergens vandaan komen. De meeste mensen zijn niet bereid om te betalen voor internetsites dus blijven banners over al zo ongeveer de enige manier om een site als Bokt.nl te bekostigen.
Die banners weg willen hebben (zoals Alwiene en Jilletje) is helemaal prima, maar daar staat dan logischerwijs wel iets tegenover.

Maar; zoals ik al zei; de banner die die meeste van jullie nu zien is over een paar dagen (misschien woensdag al) weer weg.

@avaionnancy; Context-gerelateerde advertenties hebben we niet heel veel invloed op. Wel kunnen we de banners weg halen bij topics over dat soort gevoelige informatie maar dat is handwerk en daar wordt ook niet altijd aan gedacht. In die gevallen graag een TeM of PB naar mij of een van de moderators.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:12

Je bent wel snel op je teentjes getrapt Jilletje.

Dat jij geen problemen hebt met de banner daar, prima, maar dat betekend niet dat anderen er geen problemen mee hebben.

Ik vind Bokt voor de rest heel leuk, alleen die banner bevalt me niet. Dan ga ik niet meteen als een klein kind huilen en er vandoor, natuurlijk niet. Dan zeg ik, als een normale volwassene dat iets mij niet bevalt en dan hoop ik dat er naar geluisterd word en dat er misschien iets aan veranderd word of dat er een compromis komt.

Het zou wel heel vervelend zijn voor Bokt als ze naar jouw advies luisteren en dus besluiten om geen gebruik meer te maken van Bokt als er iets is dat ze niet bevalt. Dan zou heel Bokt snel leeglopen. Ook niet echt handig voor Bokt of niet Jilletje ;)

BartVB schreef:
Die banners weg willen hebben (zoals Alwiene en Jilletje) is helemaal prima, maar daar staat dan logischerwijs wel iets tegenover.

Als ze via jouw idee, dus betalen, zouden gaan, ja, dan staat er iets tegenover. Maar ad blockers zijn nog altijd gratis. Dus ik heb de advertenties niet meer, zonder er iets voor te betalen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 25-11-12 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Peerke_

Ik heb de banner ook, en vind hem zo irritant nog niet..
Er zijn genoeg andere site's die ze veel vervelender plaatsen.
Hij staat bij mij nu vrij hoog, misschien dat hij een paar plaatsjes omlaag gaat.

Krijg je bij een advertentievrij bokt ook een grotere inbox voor PBs ? :D

druppeltje

Maar hoe veel verdien jij netto op 1 gebruiker aan advertenties per maand? Of te wel, wat zou het maandbedrag moeten zijn om bokt reclamevrij te maken.

Dit is al een paar keer gevraagd, maar zonder richtlijn kan niemand iets.

avalonnancy

ik begrijp dat jullie daar geen invloed op hebben, maar het is wel heel confronterend.
en dat stoort mij persoonlijk nog het meest van de banners, niet dat ze er zijn.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:19

ElineS schreef:
Je bent wel snel op je teentjes getrapt Jilletje.

Dat jij geen problemen hebt met de banner daar, prima, maar dat betekend niet dat anderen er geen problemen mee hebben.

Ik vind Bokt voor de rest heel leuk, alleen die banner bevalt me niet. Dan ga ik niet meteen als een klein kind huilen en er vandoor, natuurlijk niet. Dan zeg ik, als een normale volwassene dat iets mij niet bevalt en dan hoop ik dat er naar geluisterd word en dat er misschien iets aan veranderd word of dat er een compromis komt.

Het zou wel heel vervelend zijn voor Bokt als ze naar jouw advies luisteren en dus besluiten om geen gebruik meer te maken van Bokt als er iets is dat ze niet bevalt. Dan zou heel Bokt snel leeglopen. Ook niet echt handig voor Bokt of niet Jilletje ;)

BartVB schreef:

Als ze via jouw idee, dus betalen, zouden gaan, ja, dan staat er iets tegenover. Maar ad blockers zijn nog altijd gratis. Dus ik heb de advertenties niet meer, zonder er iets voor te betalen.

Ik ben zeker niet op mijn teentjes getrapt!

Ik doe juist een poging tot mee denken.

Maar als iedereen nu massaal aan de ad block gaat, is er ook geen bokt meer.
Nu zijn we 'boos' omdat er een ad is toegevoegd ergens maar straks zijn we 'boos' omdat er geen bokt meer is.

Het is idd een kwestie van de middenweg zoeken, en dat lijkt mij heel redelijk door de gebruikers te laten kiezen uit een betaald of onbetaald lidmaatschap

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:20

avalonnancy schreef:
ik begrijp dat jullie daar geen invloed op hebben, maar het is wel heel confronterend.
en dat stoort mij persoonlijk nog het meest van de banners, niet dat ze er zijn.

Sluit ik me bij aan. Goed te weten dat hier dan wel op getemt kan woden

EmmyJoycee

Pfff. Mensen kunnen ook overdrijven dat ze er last van hebben vind ik :o Gewoon even overheen lezen en het is binnen paar dagen weg, is er anders nooit dus waar maak je je druk om wees blij dat het allemaal gratis is en ze er alles aan doen dat het weg gaat! :)

BartVB
Eigenaar

ElineS; Klopt, adblockers zijn een gratis manier om banners niet te hoeven zien, ik vind dat niet heel ethisch maar een discussie over ethiek lijkt me hier vrij zinloos :) Overigens zijn er natuurlijk ook methodes om ad-blockers te blokkeren. Lijkt me ook geen wenselijke situatie.

Maar dat de variant waarbij de banner na 4 topics staat erg slecht bevalt is duidelijk :) Was op zich ook verwacht maar toch nieuwsgierig naar het verschil met een andere positie. Banner nu iig aangepast zodat nog maar 5% van de bezoekers deze vorm krijgt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:21

ik had hem er ook tussen, ach valt mee te leven.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:21

BartVB schreef:
Vrijwel niemand heeft een adblocker geinstalleerd staan omdat er 1 banner op een vervelende plek staat. Gros van de mensen blokkeert alle ads op alle sites. Wat dat betreft ben ik het erg met Jilletje eens. Een site als Bokt.nl in de lucht houden kost duizenden euro's per maand en die euro's moeten ergens vandaan komen. De meeste mensen zijn niet bereid om te betalen voor internetsites dus blijven banners over al zo ongeveer de enige manier om een site als Bokt.nl te bekostigen.

Maar; zoals ik al zei; de banner die die meeste van jullie nu zien is over een paar dagen (misschien woensdag al) weer weg.

@avaionnancy; Context-gerelateerde advertenties hebben we niet heel veel invloed op. Wel kunnen we de banners weg halen bij topics over dat soort gevoelige informatie maar dat is handwerk en daar wordt ook niet altijd aan gedacht. In die gevallen graag een TeM of PB naar mij of een van de moderators.

Hier nog een bokker met de reclame banner midden in de pagina met "eigen berichten"
Ik vind dit irritant, een reclamebanner heb ik geen moeite mee, maar dan boven aan de pagina of onderaan de pagina.
Want nu moet ik heel erg mn best doen om er niet per ongeluk op de klikken :')

Dat bokt geld kost en het opgelost wordt door middel van reclamebanners heb ik geen moeite mee :n
Maar dan liever boven of onder aan de pagina :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:22

Ik heb hem in ieder geval niet meer :) Heel erg blij mee. Ad block kan er dus weer af.

@Jilletje: Advertenties op een website vind ik echt niet erg hoor en ook heel begrijpelijk. Ik vind alleen de locatie heel irritant.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 25-11-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:22

Ik heb het ook, vind het niet erg geslaagd :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:24

Ik dacht net; gelukkig heb ik die niet..
En natuurlijk, nu staat ie er ook bij mij :+

Ik vind banners meestal niet irritant en nu ik hier typ (dus boven dit typvak) zie ik een banner. Maar die stoort mij ook niet. Ook deze in 'mijn berichten' stoort mij nu niet, maar als ik hier 365 dagen per jaar tegen aan moet kijken dan zou ik ook iets downloaden wat banners weghaalt.

edit; oke, het stoort nu toch wel. Het lijkt er net op alsof mijn laptop vast loopt en dat die advertentie daar blijft staan in plaats van weg gaat als je scrolt (hopelijk is het een beetje duidelijk, ben niet meer helemaal wakker).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-12 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:25

Vind dit absoluut geen goede plek.
Met banners boven en onder heb ik geen probleem.
Als de banners op dit soort plekken komen denk ik dat je mensen juist wel stimuleert om een adblocker te downloaden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:28

Ik heb heb hem nu ook niet meer! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:29

precies de reden waarom ik geen ad block heb, liever wat reclame en een gratis site/forum, dan dat we over een tijdje overal voor moeten betalen, ik erger me eigenlijk ook helemaal niet aan de ad's, al zou ik niet zo'n ad willen die midden in eigen berichten komt, dat zou ik wel lichtelijk vervelend vinden... zoals het nu is, vind ik het prima!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:31

@ElineS

Ja de locatie is zeker irritant, maar voor elke klik komt er geld binnen.
Als ie op een irrie plek staat is de kans dus groter dat er (per ongeluk) op geklikt word.
Dus het is opzich best logisch om een ad op een irritante plek te zetten.
De meeste tv reclames onthouden we ook omdat we ons er aan ergeren, een beetje het jack sparrow effect, the worst pirate you've heard of, but you have heard of him.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:42

BartVB schreef:
Per ongeluk klikken wordt idd gedetecteerd en wordt niet meegeteld.

Hoe doe je dat dan?

Ik heb 'm ook en vind 'm knap irritant. Als hij blijft neem ik ook een ad-blocker..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:48

Ja idd, goeie vraag!
Hoe weet de ad dat je hem per ongeluk of bewust hebt aangeklikt?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:50

Omdat je dan binnen een x aantal seconden de pagina weer verlaat zonder door te klikken op de site van de advertentie.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:56

Dus als we dan toch perongeluk klikken, even op de site kijken, klikje hier en daar.....bokt ook weer geholpen :+