1. Merrie met kissing spines en spondylose, daar ga je toch gewoon niet mee fokken? Ik heb eigenlijk alleen de eerste zin gelezen en ik dacht al: nee, doe maar niet.
2. Wil overduidelijk een papierloze ponykruising fokken voor haar zoontje. Dan maar hopen dat zoonlief gek op paarden is en blijft. Koop dan gewoon een pony.
3. Op zich niets mis mee. Reacties zijn toch ook niet zuur.
4. Een draversmerrie. Sorry, maar daar ga je toch niet mee fokken. Ik heb niets tegen dravers, heb er zelf een paar gereden, maar om dan zo maar te vermeerderen met eender welke hengst. Dravers zijn moeilijk te verkopen, laat staan een draverkruising. Absoluut niet doen alsjeblieft!
5. Op zich niets mis mee. Reacties zijn toch ook niet zuur. Enkel besita raadt het af.
6. Papierloos tusseninnetje (zo noemen wij het als het geen pony, maar ook geen echt paard is). Ik zou er niet mee fokken.
Ik ben juist verbaasd door de voorbeeldtopics die zijn aangehaald. Ik dacht dat het minder erg zou zijn. In drie van de zes gevallen denk ik echt, maar daar ga je toch in geen 100 jaar mee fokken? Komaan mensen, blijven nadenken. Fokken is geen recht. Het is niet omdat je een merrie hebt dat die vol moet he.
Ben eigenlijk een beetje geschrokken.