Moderators een voorbeeldfunctie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Moderators een voorbeeldfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:52

Het is dat TS oud zat is om verstandig te wezen, en redelijk te blijven. Maar stel dat de desbetreffende moderator het in PB naar een kind had gestuurd, zonder te weten, zou Ik het erger vinden.
Maar dat ontneemt niet, dat hij/zij dat had mogen zeggen. Het is en blijft een openbaar forum, waar men in en uit gaat, waar iedereen gelijk behandeld móet worden, en vooral, netjes behandeld moet worden.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:52

Daarbij vind ik het ook wel makkelijk om dat in een pb te doen, een stuk onzichtbaarder.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:55

Daar ben ik het mee eens met patatkraam. Waarschijnlijk om opschudding in het desbetreffende topic te ontwijken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:02

Ik moet wel zeggen, dat ik ook eens een mod gesproken had, die een tiener aan het plagen was. Ik had de desbetreffende moderator een pb gestuurd dat hij/zij als moderator een goed voorbeeld hoorde te geven. Kreeg ik als reactie terug, dat het niet hoefde omdat hij/zij geen moderator in dat gedeelte was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:31

Nayomie schreef:
Ik moet wel zeggen, dat ik ook eens een mod gesproken had, die een tiener aan het plagen was. Ik had de desbetreffende moderator een pb gestuurd dat hij/zij als moderator een goed voorbeeld hoorde te geven. Kreeg ik als reactie terug, dat het niet hoefde omdat hij/zij geen moderator in dat gedeelte was.

Nou, dan mag die zich nog wel een keer achter de oren krabben := Of de regels zijn in een paar jaar tijd flink veranderd :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:39

Lekker handig van een mod om dat zo te doen... :n
Ook al komt het uit jezelf.. je hebt een kleur!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:43

Oops, ik zie net dat Ik dat destijds in het topic zelf heb gezegd. Maar heb het nu wel bij een hoofdmod aangegeven

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:13

Douce schreef:
Ik heb het topic gelezen. Sinds wanneer is lelijk na bewerkt een belediging?
Als ts dat toch vindt? Het wordt zelfs onderbouwd..
Ik vind dus de pb om twee redenen nergens op slaan. De inhoud is onzin en de formulering al helemaal slecht.

ik ook...hoezo lange tenen :Y)
Vindt het onzin dat er dan zo op wordt geregaard door een mod en vermoed dat het vriendtjes gedrag is wat ik al helemaal onzin vindt.
Mod heeft nooit zo te reageren,klaar uit.
Ook al komt het uit haar zelf of van het kleurtje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:15

Als nieuwsredactie hadden we ook een voorbeeldfunctie en werden daar ook af en toe op gewezen :j

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:16

Ik ben van mening dat de meeste mod's ogeloofelijke muggenzifters zijn.
Zelfs als je al je mening geeft in een topic op een nette manier krijg je
tegenwoordig al een ban. Wordt nogal overdreven de laatste tijd!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:24

Okee, de betreffende mod had het anders kunnen en moeten formuleren. Maar ook ik vind het een behoorlijk ongepaste opmerking in een ITP-topic!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:46

De opmerking had gewoon anders gebracht moeten worden, daar bied Karlijn ook maar excuus voor aan :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:15

Ik zie weinig verkeerds in de opmerking van TS. Ze brengt het misschien niet helemaal tactisch, maar je mag imo best iets lelijk vinden. Ze legt ook uit waarom ze het lelijk vind, dus je kunt het zien als een soort van opbouwende kritiek.

Het valt me de laatste tijd wel vaker op dat nieuwere mods nog niet helemaal door hebben dat je als mod of welk kleurtje dan ook anders dient te reageren. Zo was er een nieuw iemand van de NR die tijdens de OS ook denigrerende opmerkingen maakte over deelnemende ruiters aan de OS, waardoor er een vervelend sfeertje ontstond in het kletstopic. Dan moet er toch wel een lichtje gaan branden dat je de boel aan het opruien bent.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:19

Maar als je eenmaal zo'n functie hebt, je anders hoort te gedragen?
Als je gepromoveerd bent tot directeur, gedraag je je toch ook anders dan een medewerker?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:21

:wave: mod in kwestie meldt zich.

Was het handig die PB of netjes? :n excuses daarvoor.
Was er kwade opzet? Zéker niet.

Ik zag een EJL-ITP van iemand die gewoon heel blij en trots is met haar paard. Leuk stel foto's erbij, helemaal goed. Dan een reactie met "Ik vind nogsteeds de foto's van [naam fotograaf] zo lelijk nabewerkt! dat grijze-witte van de staart en sokken.."
Dat is toch gewoon jammer in zo'n topic... Vermoed dat er niemand is voor wie zo'n opmerking maar enige positieve waarde heeft.
Mij schoot-ie verkeerd, ik heb toen een PB gestuurd met bovenstaande regel in quote "wat een k*topmerking -O- " omdat ik het écht zonde vond zo in het topic.

Was dat oké? Nee, ik had daar beter over moeten nadenken, zowel over het versturen als over de woordkeuze.
As said: excuses.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:24

Stoer dat je je durft te melden hier :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:31

Nayomie schreef:
Stoer dat je je durft te melden hier :D

Ja en nu is mijn nieuwsgierigheid ook bevredigd. :')

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 15:36

+:)+

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:37

Tis misschien niet zo netjes gegaan, maar ik geef die mod in dit geval HELEMAAL gelijk!
Pff zeg als je zelf zo'n botte rot opmerking maakt vind ik niet dat je zo'n probleem moet maken om een reactie..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:47

Shirley schreef:
Het is trouwens oog om oog, tand om tand ;)

Dat weet ik, ik vind mond om mond leuker omdat het om een uitspraak ging :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:48

Loiz schreef:
Tis misschien niet zo netjes gegaan, maar ik geef die mod in dit geval HELEMAAL gelijk!
Pff zeg als je zelf zo'n botte rot opmerking maakt vind ik niet dat je zo'n probleem moet maken om een reactie..

Als dat al een botte rotopmerking is... Jeetje.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:11

delerium schreef:
:wave: mod in kwestie meldt zich.

Was het handig die PB of netjes? :n excuses daarvoor.
Was er kwade opzet? Zéker niet.

Ik zag een EJL-ITP van iemand die gewoon heel blij en trots is met haar paard. Leuk stel foto's erbij, helemaal goed. Dan een reactie met "Ik vind nogsteeds de foto's van [naam fotograaf] zo lelijk nabewerkt! dat grijze-witte van de staart en sokken.."
Dat is toch gewoon jammer in zo'n topic... Vermoed dat er niemand is voor wie zo'n opmerking maar enige positieve waarde heeft.
Mij schoot-ie verkeerd, ik heb toen een PB gestuurd met bovenstaande regel in quote "wat een k*topmerking -O- " omdat ik het écht zonde vond zo in het topic.

Was dat oké? Nee, ik had daar beter over moeten nadenken, zowel over het versturen als over de woordkeuze.
As said: excuses.

Netjes dat je meld en excusse aanbied +:)+
Maar ik vind dat je alsnog een grote tik op de vingers moet krijgen,deze opmerking van Ts stelt niks voor met opmerkingen die ik vaker zie.
Als jij bij deze opmerking van Ts al gaat stijgeren......
en waarom moet alles maar positief zijn,sinds wanneer mag je je niet een sje mening geven(wat ik nog Ts netjes vindt doen..heb veel erger gezien)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:18

Ik ben het absoluut eens met liesjecryos. Sowieso vind ik de opmerking van TS niet bepaald raar. Ze vind de foto's lelijk nabewerkt. Dat is toch gewoon een mening, al dan wel negatief, maar niettemin een mening en zonder rare woorden of grof taalgebruik. Ze vind de foto's gewoon lelijk.. Tja.

Als die opmerking wel buiten proportie was, in de ogen van de mod, had ze een normaal formele PB kunnen sturen en niet zo'n domme opmerking. Als mod doe je dat gewoon niet en ik vind ook dat er meer consequenties aan moeten hangen dan alleen een excuses.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:21

Ik vind de opmerking ook enorm meevallen, tuurlijk had hij beter gebracht moeten worden. Maar ik vind " dat vind ik een k*topmerking" nu ook weer niet zo schokkend. Het mist allebei een beetje tact maar ik snap het punt van beide, je kan ook moeilijk doen om niets.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:28

Persoonlijk ben ik het met Delerium eens dat EJL-ITP sowieso niet een plek waar je kritiek zou moeten geven, dat is meer voor de overige ITP's in mijn ogen.