Een dier is geen ding!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:42

LisaLuna schreef:
Al deed de hond als eerst iets had hij nog niet doodgetrapt mogen worden. En ik heb respect voor de eigenaren van Diesel dat ze 'rustig' zijn gebleven want ik zou niet weten wat ik had gedaan. Ik denk dat ik die mensen flink aangevlogen was. :=

Ik weet het wel zeker.. Ik zou in de gevangenis belanden. Heb al een agressieprobleem, als iemand mijn hond pijn laat lijden gaat die er echt aan. Of mijn hond nou schuldig is of niet.

Wat een verhaal zeg, arme hond.. Hoe het verhaal ook zat, je gaat een hond niet dood schoppen terwijl je hond al in veiligheid is :n

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:49

Geryon schreef:
LisaLuna schreef:
Al deed de hond als eerst iets had hij nog niet doodgetrapt mogen worden. En ik heb respect voor de eigenaren van Diesel dat ze 'rustig' zijn gebleven want ik zou niet weten wat ik had gedaan. Ik denk dat ik die mensen flink aangevlogen was. :=

Ik weet het wel zeker.. Ik zou in de gevangenis belanden. Heb al een agressieprobleem, als iemand mijn hond pijn laat lijden gaat die er echt aan. Of mijn hond nou schuldig is of niet.

Wat een verhaal zeg, arme hond.. Hoe het verhaal ook zat, je gaat een hond niet dood schoppen terwijl je hond al in veiligheid is :n

Wat ik nu niet snap is: De eigenaren waren er bij aanwezig. Het was een ouder echtpaar die de hond doodgetrapt hebben en de mensen van de hond zijn een jonger paar, kijk maar naar de leeftijd van de kinderen. Je laat je hond toch niet doodtrappen of! ze waren doorgelopen en hebben totaal niet op hun hond gelet...Niemand zou zijn hond hebben laten trappen en er bij staan kijken!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:50

Wellicht had de eigenaar van de andere hond hetzelfde probleem als jij, Geryon ?

Nogmaals, ik keur het niet goed, uit elkaar halen en op afstand houden ( wat dus in dit geval wonderwel lukte blijkbaar ) had voldoende moeten zijn :(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:53

Bazinga schreef:
Geryon schreef:

Wat ik nu niet snap is: De eigenaren waren er bij aanwezig. Het was een ouder echtpaar die de hond doodgetrapt hebben en de mensen van de hond zijn een jonger paar, kijk maar naar de leeftijd van de kinderen. Je laat je hond toch niet doodtrappen of! ze waren doorgelopen en hebben totaal niet op hun hond gelet...Niemand zou zijn hond hebben laten trappen en er bij staan kijken!

Dat is inderdaad ook raar.. Rare eigenaren zijn het.
Ik vind ook dat je als eigenaar een beetje bij je hond in de buurt moet blijven. Hoe vaak zie ik wel niet een hond in het bos lopen waarvan ik erg twijfel of hij niet is weggelopen of niet.
Of loopt er een hond ver bij zijn baasje vandaan en wilt die mijn paard (op het ruiterpad) aanvallen.

Ik kies geen partij hoor. Maar ik vind het not done om een hond pijn te doen terwijl het niet nodig meer is :n En ook vind het erg raar van de eigenaren van de overleden hond..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:54

Shirley schreef:
Wellicht had de eigenaar van de andere hond hetzelfde probleem als jij, Geryon ?

Nogmaals, ik keur het niet goed, uit elkaar halen en op afstand houden ( wat dus in dit geval wonderwel lukte blijkbaar ) had voldoende moeten zijn :(

Dan zit er toch iets niet goed in je hoofd als je dan een dier gaat dood trappen :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:55

Geryon schreef:
Shirley schreef:

Dan zit er toch iets niet goed in je hoofd als je dan een dier gaat dood trappen :n

Ik denk niet dat die mensen met die gedachten een trap uitdeelden :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:57

niemand zegt dat de hond al in veiligheid was. hoe kan dat, als het echtpaar daar nog is ??
en doodtrappen zal niet de opzet zijn geweest, zeker niet van een ouder echtpaar.
als de baasjes van de aanvallende loslopende hond in de buurt waren,hadden zij kunnen, en moeten ingrijpen. als je ziet dat je hond vecht, kom je toch aanrennen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:58

Geryon schreef:
[. Maar ik vind het not done om een hond pijn te doen terwijl het niet nodig meer is :n

En dat is net het punt. Je weet niet of het niet meer nodig was. Je hoort alleen het verhaal van de eigenaar van de dode hond. Wie zegt dat die geen belangrijke informatie verdraait of achterwege laat om zeker niet de schuld te krijgen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:59

Geryon schreef:
Shirley schreef:

Citaat:
Heb al een agressieprobleem, als iemand mijn hond pijn laat lijden gaat die er echt aan. Of mijn hond nou schuldig is of niet.

Ik doelde op dit stukje uit je tekst, Geryon, en hierbij maakt het denk ik , niet uit wie de dader is, een mens of een andere hond ...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:01

Cayenne schreef:
Ik denk niet dat die mensen met die gedachten een trap uitdeelden :)

Inderdaad, wat een walgelijke aanname steeds, dat het met opzet was :r :(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:05

@geryon- ..." als iemand mijn hond pijn laat lijden gaat die er echt aan. Of mijn hond nou schuldig is of niet. "
kortom ; jouw hond mag een ander aanvallen. jij (in het algemeen bedoeld) let niet op. en als de hondeneigenaar ingrijpt, kan ie nog "eraan gaan "ook ?
leuke instelling.dus jouw hond mag een ander wel pijn laten lijden,maar er mag niets aan gedaan worden ?
wat moet je doen ? clickeren ? :roll: een vechtende/agressieve hond let echt niet op commando's hoor..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:06

of dit verhaal nu niet juist is of wel.. en wie nu begonnen was of in eerste instantie fout zat ook doet er in mijn ogen even niet toe. De petitie teken ik wel omdat ik wel vind dat een dier geen ding is. Uiteraard moet t wel goed uitgezocht worden, maar zo word dierenmishandeling wellicht in gezinnen (binnen gesloten deuren) ook beter aangepakt, vooral omdat daar vaak ook huiselijk geweld aanwezig is...

Wat dat betreft mag er van mij best een verandering in komen
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 28-10-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:10

Ik ben het er helemaal mee eens dat in de wet een dier wel wat meer gepromoveerd mag worden. Het is inderdaad héél wat anders of je dier nu wordt mishandelt, of je fiets gesloopt.

Maar dit verhaal vind ik niet het juiste uitgangspunt; eigenaren van Diesel hebben zelf grove steken laten vallen. Je loopt niet gewoon door met jouw hond achter je bij een vreemde hond. Kan je nog zo hard blijven roepen dat ie nooit wat doet; je weet niet wat die andere hond doet, je weet niet hoe jouw hond dan reageert, en ook een hond blijft een dier en dus in zekere hoogte onvoorspelbaar.

Diesel had niet doodgetrapt hoeven te worden, maar zijn baasjes kunnen nu niet vertellen wat hun hond wel of niet deed. Waren ze bij hem gebleven, of hadden ze hem bij zich gehouden, dan had dit niet zo uit de hand hoeven lopen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:12

Aan een verhaal zitten altijd 2 kanten en door verdriet/haat kan het ook nog eens erg opgeblazen worden. Collies kunnen ook tekeer gaan. Er zit nerveuziteit in ze. Hebben zelf ook een Collie. Ze kunnen mekaar zo opjutten ook al zijn ze zo lief. Als ze ruzie krijgen probeer je ze toch uit elkaar te halen , je kan wel aan de riem van je eigen hond trekken. Maar daar is de ander er nog niet bij weg. Je handen er tussen steken doe je ook niet. Dan sla je eerder een voet uit.

Ook nooit 1 hond aan de riem houden en de ander los. Kan zeer intimiderend overkomen voor de hond die vast zit.

Ik geloof dat die mensen met de Collie uit liefde voor hun eigen hond zo gehandeld hebben en ze echt de hond niet zomaar dood willen trappen en er later zo bij weg lopen geloof er niks van. Misschien uit boosheid een paar stappen maar niet met opzet dood trappen en weg gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:16

Bah misselijke mensen zeg die de honden dood hadden getrapt, dat zijn geen hondenliefhebbers, bah je zal maar die collie achtige hond zijn en zulke bazen hebben.

Ik had die mensen heel hard aangepakt, want hoe durven ze???? ze moeten verbannen worden op een onbewoond eiland zonder zoet drinkwater, dat zal ze leren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:19

Ragdollcat schreef:
Bah misselijke mensen zeg die de honden dood hadden getrapt, dat zijn geen hondenliefhebbers, bah je zal maar die collie achtige hond zijn en zulke bazen hebben.

Ik had die mensen heel hard aangepakt, want hoe durven ze???? ze moeten verbannen worden op een onbewoond eiland zonder zoet drinkwater, dat zal ze leren.

ja hoor en de eigenaren van de doodgetrapte hond zijn heilig :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:28

hoe durven ze dr eigen hond te verdedigen ?? schandalig. je zou idd maar een baasje hebben wat je probeert te helpen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:31

Ik kan mij niet voorstellen dat het doodschoppen bewust is gedaan maar eerder een handeling uit emotie.

Mijn jack russeltje is ook ooit eens aangevallen door een Bouvier (geen baas in de buurt),werd flink heen en weer geschud als een prooi, ik stond met het (afgebroken) riempje in mijn hand en de emotie nam de overhand. Ik heb die Bouvier ook bij zijn nekvel gegrepen en een paar flinke klappen op zijn kop gegeven tot hij piepend in elkaar kroop......voelde me echt beroerd toen dat gebeurde maar het beeld van mijn jackie was ook niet om aan te zien.

Zelf heb ik ook nog een kruising Stafford, was altijd enorm sociaal tot zij op de dagopvang door de gehele roedel is gegrepen. Vanaf dat moment is het over met de pret, zij heeft een hekel aan dominante honden en grijpt ze dan ook zeker. Bepaalde honden in de buurt kan zij nog prima mee spelen,bij overige honden is zij aangelijnd.
Niet aangelijnde honden waarvan de baas ook niet terug roept en lekker zijn hond om die van mij laat drentelen die krijgen ook een zwaai van mijn voet, en dat is niet om die hond bewust pijn te doen maar om te voorkomen dat mijn hond uithaalt.

In het geval van Diesel, erg zonde dat dit beestje zo aan zijn einde is gekomen maar een verhaal heeft 2 kanten en ik geloof niet dat dit met opzet is gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Een dier is geen ding!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:46

Geld inzamelen om een advocaat voor de eigenaren van Diesel te betalen vind ik trouwens enorm overdreven. Ik kan me best voorstellen dat ze enorm emotioneel zijn, maar wat willen ze daarmee bereiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:00

Wat erg voor die mensen...ik heb ook wel eens hele rare agressieve mensen met hun hond tegen gekomen.....die beginnen meteen te schoppen en te slaan met de riem als er een hond snuffelt en hun eigen hond een grauwtje geeft....

Vaak zie je ook dat die honden net zo gefrustreerd zijn als de baasjes en die hond dus door die baasjes zo is geworden..

Als je ook kijkt hoe de asiels boordelvol zitten met verpeste en gefrustreerde honden....

Als er echt gevochten was dan krijg je zo een kluwe honden niet zomaar met een trap uit elkaar..geloof wel dat het zinloos geweld is geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:05

Ik heb een buurvrouw gehad die overigens samen met haar man niet zo een gezellige naam heeft, mijn JRT tegen zijn kop stond te schoppen...mijn hond rende naar buiten om mijn man te begroeten die thuis kwam en kwam buurvrouw tegen, hond stopt, loopt naar haar toe en snuffeld aan haar broekspijp, mens begint te schelden en te trappen.....is een heftig woordje gevallen. Dat mens heeft zelf een hond....maar gewoon een verschrikkelijk iemand...zo iemand zie ik aan om flink in de buik te trappen....dus om meteen de hond van TS de schuld te geven vind ik voorbarig...sommige hondenrassen worden per definitie aangezien als negatief.

Juut

Re: Een dier is geen ding!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:12

Ik heef Diesel absoluut niet de schuld, ik ben van mening dat zijn baasjes dit hadden kunnen voorkomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:44

Mijn hond is gewoon mijn verantwoordelijkheid. Is van mij afhankelijk en als hij aangevallen wordt door mens of dier op openbaar of andermans terrein, is dat mijn verantwoording. Dat had IK moeten voorkomen door hem op andermans of openbaar terrein donders goed onder appèl te hebben, goed opgevoed te hebben en/of door hem aan te lijnen.....

Dat het desondanks wel eens fout gaat is dan alleen mij aan te rekenen. Een mens of dier kan uit angst, boosheid of ondeskundigheid nu eenmaal anders reageren dan men verwacht.

Ik weet dat er mensen opzettelijk dieren mishandelen. Maar kan dat van een ouder stel die zelf een hond hebben niet voorstellen dat het opzettelijk gebeurd. Is ook niet bedoeld geweest om te doden neem ik aan maar een reflex of verdedigingsmiddel geweest.

De petitie -een dier is geen ding- kan ik me voorstellen maar kom dan met een alternatief. En waarom is daar nooit een aanpassing op gekomen in de wet. Wat is daar de reden van? Ik vermoed dat het een goede is...... Anders had de PvdD daar toch allang een discussiepunt van gemaakt?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-10-12 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:53

De baasjes van Diesel hadden Diesel gewoon bij zich moeten houden, dat deden ze blijkbaar niet, en zijn nu zelf verantwoordelijk voor het feit dat iemand anders zich blijkbaar zó bedreigd voelde, dat die van schrik hun hond doodtrapte. En als je bol staat van de adrenaline omdat je net gezien hebt hoe je eigen hond is aangevallen doe je dat makkelijk. Ook de mensen die hier brullen dat ze dat nooit zouden doen.

Dat rotsmoesje dat Diesel niet als eerste hapte maar gehapt werd kunnen ze wel zeggen, maar waarom was die andere hond dan gewond? Komt vast niet door dat baasje van de collie, geloof ik niks van, en dan nog is het hun eigen schuld, zij zijn de èchte dierenbeulen door hun hond zo'n eind bij hen vandaan te laten lopen. Als Diesel alleen de collie had verwond was er zeker niks aan de hand geweest... sure.

Het smoesje dat Diesel "nog nooit wat had gedaan" geloof ik, maar ook honden die "nooit wat gedaan hebben" gaan op een dag, onder bepaalde omstandigheden, de fout in. Ook honden hebben wel eens een foute dag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:06

[quote="russel"]Wat erg voor die mensen...ik heb ook wel eens hele rare agressieve mensen met hun hond tegen gekomen.....die beginnen meteen te schoppen en te slaan met de riem als er een hond snuffelt en hun eigen hond een grauwtje geeft....

Vaak zie je ook dat die honden net zo gefrustreerd zijn als de baasjes en die hond dus door die baasjes zo is geworden..

Als je ook kijkt hoe de asiels boordelvol zitten met verpeste en gefrustreerde honden....

Als er echt gevochten was dan krijg je zo een kluwe honden niet zomaar met een trap uit elkaar..geloof wel dat het zinloos geweld is geweest...[/quote]

Als alleen Diesel had aangevallen en de andere hond alleen een hap van schrik heeft gegeven, zonder echt als een dolle terug te vechten, heb je ze zó uit elkaar, is mijn ervaring.