Ledenstops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:03

Ladybird schreef:
Ibbel, ik kan nu natuurlijk een hele bult JKH topics gaan temmen omdat het voornamelijk daar gebeurt. maar mijzelf voel ik daardoor een soort van persoon die geen leven heeft en eigenlijk een soort van ruzie zoekt. Word dit ook tegen je gebruikt zeg maar? ja hoor heb je weer zon miep die alle JKH gaat Temmen.. snap je wat ik bedoel?

Nee, dat wordt niet tegen je gebruikt. Eerlijk gezegd kijk ik eigenlijk nooit naar de temmer. Ik zie de tem, en neem daar actie op.
Pas als iemand veel (en relevant) temt, heb je de kans dat dat (positief) opvalt en dat je een uitnodiging krijgt om mod te worden :+

Jolliegirl

Re: Ledenstops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:03

En toen ging iedereen opeens temmen!! :P

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:04

Dus Ibbel, jij hebt altijd veel getemd :)) ?

Grapje :(:) :P

Annabel

Temknop staat roodgloeiend :D

Chaos

Jolliegirl.

Ik zie idd ook zo'n clubje voor me. Ponymeisjes met grootse plannen, een grote bek en verder vooral sneu........

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:05

Ibbel schreef:
Ladybird schreef:
Ibbel, ik kan nu natuurlijk een hele bult JKH topics gaan temmen omdat het voornamelijk daar gebeurt. maar mijzelf voel ik daardoor een soort van persoon die geen leven heeft en eigenlijk een soort van ruzie zoekt. Word dit ook tegen je gebruikt zeg maar? ja hoor heb je weer zon miep die alle JKH gaat Temmen.. snap je wat ik bedoel?

Nee, dat wordt niet tegen je gebruikt. Eerlijk gezegd kijk ik eigenlijk nooit naar de temmer. Ik zie de tem, en neem daar actie op.
Pas als iemand veel (en relevant) temt, heb je de kans dat dat (positief) opvalt en dat je een uitnodiging krijgt om mod te worden :+

Oke, dat is wel fijn! dank je wel voor je uitleg :D

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:06

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 12-06-22 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:07

:') volgens mij ook want ik ben ook aan het temmen :')

En idd, vind dat heel erg zulke meisjes...en dan op een gegeven moment 'iemand heeft nu zelfmoordneigingen'... En dat was degene met de grootste mond en die het meest asociaal doet... Sorry hoor ..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:08

ShauniBef schreef:

Nee, ik viel op door mijn intelligente bijdragen :+
Ook een grapje natuurlijk...

Maar om even terug te komen op het op slot zetten: in dit geval omdat er gewoon, dwars door een waarschuwing heen, een nieuw topic is geopend. In alle andere gevallen wordt een PB gestuurd (UN) dat het niet mag, de aankondiging in de OP verwijderd, en aangemaand dat mensen weren niet mag. En dat wordt dan ook opgevolgd, voor een tijdje, natuurlijk.
Blijven er dan toch afwerende reacties komen, dan kunnen die bokkers een UN of OW krijgen, wegens zich niet aan de regels houden.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:08

Vanmiddag ook, maakt iemand opmerking dat mensen die chagrijnig oid zijn, best voor de trein mogen springen.. Bah bah bah.
Laatst bijgewerkt door Annabel op 24-10-12 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:09

Ibbel schreef:
ShauniBef schreef:

Maar om even terug te komen op het op slot zetten: in dit geval omdat er gewoon, dwars door een waarschuwing heen, een nieuw topic is geopend. In alle andere gevallen wordt een PB gestuurd (UN) dat het niet mag, de aankondiging in de OP verwijderd, en aangemaand dat mensen weren niet mag. En dat wordt dan ook opgevolgd, voor een tijdje, natuurlijk.
Blijven er dan toch afwerende reacties komen, dan kunnen die bokkers een UN of OW krijgen, wegens zich niet aan de regels houden.

Helder :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

xBueno schreef:
Hmm een van de hk topic zijn we ook met een heel hecht groepje, aar wij zeggen dan gewoon heel vriendelijk dat ze zich opzich wel mogen melden maar dat we al wel met een hecht groepje zijn (en het dus misschien voor hun niet zo leuk is, maar we doen wel gewoon aardig tegen die mensjes.
Heb zelf nl ook wel is in een topic gezeten waar ik als 'nieuwe' in kwam omdat zij al nogal ver waren , en dat vond ik dus niet ehct leuk omdat zij elkaar allemaal al goed kende enzo en dan kwam ik daar in als nieuwe die niemand kende enzo. ..
In dat andere topic vind ik echt niet kunnen hoe ze daar tegen dat meisje deden :n

Maar dan breng je het al heel anders! als jij een hecht groepje hebt, en er komt een nieuwe en je zegt: ik vind het prima dat je komt, maar houd er wel rekening mee dat dit een hecht groepje is en iedereen kent elkaar ook IRL, dan komt het al veel vriendelijker over en is de keuze uiteindelijk aan de nieuweling zelf!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:11

Ladybird schreef:
xBueno schreef:
Hmm een van de hk topic zijn we ook met een heel hecht groepje, aar wij zeggen dan gewoon heel vriendelijk dat ze zich opzich wel mogen melden maar dat we al wel met een hecht groepje zijn (en het dus misschien voor hun niet zo leuk is, maar we doen wel gewoon aardig tegen die mensjes.
Heb zelf nl ook wel is in een topic gezeten waar ik als 'nieuwe' in kwam omdat zij al nogal ver waren , en dat vond ik dus niet ehct leuk omdat zij elkaar allemaal al goed kende enzo en dan kwam ik daar in als nieuwe die niemand kende enzo. ..
In dat andere topic vind ik echt niet kunnen hoe ze daar tegen dat meisje deden :n

Maar dan breng je het al heel anders! als jij een hecht groepje hebt, en er komt een nieuwe en je zegt: ik vind het prima dat je komt, maar houd er wel rekening mee dat dit een hecht groepje is en iedereen kent elkaar ook IRL, dan komt het al veel vriendelijker over en is de keuze uiteindelijk aan de nieuweling zelf!

Precies. En dat doe je niet door: LEDENSTOP LEER LEZEN GVD!.......

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:12

Lol, het is ineens ontzettend druk in JHK _O-

In het topic waar ik in zit is er niet echt een ledenstop, maar leggen we uit bij mensen die zich willen melden dat we al heel lang één groep zijn met dezelfde mensen, iedereen al wel gemeet heeft en er ook dingen in het topic besproken worden die je niet zomaar aan 'buitenstaanders' vertelt. Vaak is het dan 'Oké, is goed, dan zoek ik een ander topic' en gaat het gewoon goed. Soms is er wel eens iemand toch bijgekomen maar die zijn eigenlijk nooit langer dan twee weken gebleven. En niet omdat ze buitengesloten werd, meer omdat het niet echt paste... En de sfeer bij ons is gelukkig heel wat gezelliger dan in dat topic gisteren :')

Mayasfrenk

Tja... Het eerste wat ik denk als ik dit lees is.... jeetje wat een stelletje pubers... vreselijk... En wat een lef ook. Het woord forum zegt hun ook niet dat het dus voor IEDEREEN is?? Wel heel sneu voor dat meisje dat telkens niet mee mag praten. Ben zelf vroeger gepest op school en dit soort dingen lijkt vanaf een beeldscherm een beetje belachelijk en misschien wat overdreven om er zon drukte over te maken. Maar voor de persoon in kwestie kan dit wel heel ingrijpend zijn... Plus het is gewoon echt heel kinderachtig.

eenitraM

xBueno schreef:

Waarom zet je dan een link in je OS. ZO ben je bereikbaar voor iedereen terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is :?

Ladybird
Moderator Algemeen

Ibbel schreef:

Heel blond: een UN? wat is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:13

Ibbel schreef:
Heel simpel: de mods kunnen geen 1000en HK topics bijlezen. Merk je dat er ergens subtiel of minder subtiel mensen worden geweerd, meld het even via de tem-knop. Er wordt gegarandeerd aandacht aan besteed.

Hoe ingewikkeld is het om zo nu en dan preventief een search uit te voeren in de JHK op het woord "ledenstop"?

search.php?keywords=ledenstop&terms=all&author=&fid[]=146&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

ShauniBef

Re: Ledenstops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:15

Nouks, ik snap de modjes helemaal hoor :j .. Een beetje HK heeft al een paar pagina's per dag, het meeste is onzin, dus zonde vsn hun tijd om te lezen.. Een TEM is dan ook zo gedaan :)

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:15

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 12-06-22 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:16

Hmm moet heel eerlijk zeggen dat ik ook een keer iemand heb gevraagd wat ie eigenlijk kwam doen.. Maar goed sloeg dan ook nergens op. in "ons" huiskamertopic (wat is voortgekomen uit een fotomeeting) ging het 3 posts over de brandersfeesten.. En toen kwam er ineens iemand helemaal de brandersfeesten ophemelen.. Uh tja leuk.. bedankt voor de toegevoegde informatie, maar verder? :')
Heb dat voor mijn doen wel netjes aangepakt en diegene begreep het gelukkig ook wel :')

Denk dat het heel dubbel is.
Ik moet zeggen dat ik het ook gewoon heel raar zou vinden als iemand zomaar even binnen zou vallen.. :+
Maar om nou een nieuw persoon helemaal bij te gaan praten en ik lees dat mensen het ook raar vinden als er gewoon verder gepraat wordt o.i.d..
uhm tja wat moet je dan doen.. stoppen met praten en volledig opnieuw beginnen?
Kijk pas je ertussen.. dan is het helemaal leuk :D zullen er ook genoeg zijn die gewoon meepraten enzo en meelezen.
Maar verwacht nou niet dat het hele topic stilvalt en alles tot in detail uitlegt.. :+ hooguit een voorstelrondje opnieuw.. en verder just go with the flow..
Maar er zullen geen scheldpartijen plaatsvinden o.i.d omdat iemand erbij zou willen komen.
Maar het moet niet allemaal vanuit de groep maar komen, zelf een beetje initiatief tonen is ook een pre denk ik als je je in een bestaand topic wilt mengen..

Weet alleen niet of dat dan onder logisch of onder gemeen valt. Ongetwijfeld een beetje van beiden. Maar zo werkt het nou eenmaal overal op de wereld, niet alleen op bokt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:16

Ladybird schreef:

Een sturende PB. UN staat voor User Note. Een briefje (PB) aan een gebruiker met: hé we zien liever dat je dit of dat doet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:17

Ladybird schreef:
xBueno schreef:

Klinkt al stuk beter.

Maar wat ik niet snap, vaak meld zich een nieuwe neem aan met zelfde intresses als in dat bepaalde topic.
Dus hebben ze wat met elkaar gemeen.
Of dat nou het ras is, de pop groep die ze leuk vinden of dat ze allemaa rood haar hebben, weet ik veel...
Dan is het toch leuk om nog een "soorgenootje" erbij te hebben.

Uiteraard zie ik oude stofsok dat weer helemaal verkeerd.
Aan de andere kant heb ik allang gezien dat die topics toch totaal not my piece of cake zijn, jemig, wat een meiden zitten daar in
en die opmerkingen, daar lusten de honden geen brood van.
Paps en mams zouden eens moeten lezen wat er af en toe bij staat, amaj!

Ik lees ook wel eens tijden niet mee in een HK topic, hebben ze me ook nog nooit om eruit geschopt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Ibbel schreef:
Ladybird schreef:

Een sturende PB. UN staat voor User Note. Een briefje (PB) aan een gebruiker met: hé we zien liever dat je dit of dat doet.

Owja, zon briefje heb ik ook ervaring mee :')

maar ik snap het!

Ibbel

Nouks schreef:
Ibbel schreef:
Heel simpel: de mods kunnen geen 1000en HK topics bijlezen. Merk je dat er ergens subtiel of minder subtiel mensen worden geweerd, meld het even via de tem-knop. Er wordt gegarandeerd aandacht aan besteed.

Hoe ingewikkeld is het om zo nu en dan preventief een search uit te voeren in de JHK op het woord "ledenstop"?

Niet, maar we hebben ook niet alle mods op de HK en JHK staan. En we verwachten ook een beetje zelfregulatie, hoewel dat voor de JHK misschien wat te hoog gegrepen is.
Maar ik zal zeker de suggestie van preventief een search doen even doorgeven.