Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:42

chevax schreef:
Maar waar wil je over discussiëren? Over beleid dat nooit voor iedereen goed is? Voor een groepje wat bepaalde informatie eist? Over topics die bewust worden geopend met als doel dat ze gesloten worden, want dan heb je een punt en ben je stoer? Of over Noord-Korea godbetert?

Een tijdje geleden is er uitvoerig gediscussieerd over de pijnpunten van bokt en haar beheer en ook over verbeterpunten. Na een tijdje zijn die topics ook allemaal gesloten en is er nooit meer iets gedaan met die kennis.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:42

saskiakefie schreef:
Nayomie schreef:
Valt me inderdaad op dat er een slotje voor overleg komt en vervolgens niet overlegd wordt :\
Zo ook het Bitcoveractie topic.

Hoe weet je nou dat er niet overlegt wordt? :)

Topic staat al een tijdje op slot en vraag mij dus af in hoeverre er overleg is geweest :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:43

Kan toch overlegt zijn dat het topic op slot blijft?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:44

Ojajoh schreef:
Joolien schreef:
Er wordt met 2 maten gemeten en dat is jammer.

He wat bekend! Heb ik geloof ik ergens een topic toen over geopend hier op FZ :Y)

Ach het speelt al jaren
en dan komt er zo een groen balkje dat er gefundeerd kritiek moet komen
En als je die dan geeft, en het is niet Groen Positief, dan wordt het topic alsnog gesloten :Y)

Maar tegenwoordig mag je niet eens meer een grapje maken op bokt, zo slap als wat, want dan heb je al een UN :roll:
Hier op bokt moeten ze het reglement herschrijven: "op bokt mag ik alleen aardig zijn en geen grapjes maken, kritiek of een eigen mening is uit den boze. Bij het tegenspreken van een mod ga je virtueel over de knie. Ja en amen zeggen is onze enige echte regel"

en hier ben ik t dus echt ontzettend mee eens ... zelfs voor het tegenspreken van een mod kan je een ow krijgen zelfs als er geen dreigementen of wat dan ook in gezegd is heel kinderachtig

Muronia

dan komt er: definitief slot na overleg.... te staan toch?

ShauniBef

En als jullie nu niet teveel offtopic gaan, blijft dit topic misschien WEL open :)*

Nayomie

saskiakefie schreef:

Uhm, dan kunnen ze hun bericht aanpassen? Staat nu nogsteeds dat er overleg is :=

Ojajoh

Marijke_1995 schreef:
Ojajoh schreef:
Maar tegenwoordig mag je niet eens meer een grapje maken op bokt, zo slap als wat, want dan heb je al een UN :roll:
Hier op bokt moeten ze het reglement herschrijven: "op bokt mag ik alleen aardig zijn en geen grapjes maken, kritiek of een eigen mening is uit den boze. Bij het tegenspreken van een mod ga je virtueel over de knie. Ja en amen zeggen is onze enige echte regel"

Ik denk dat ik nu wel begrijp wat er met 'lopen hakken' bedoeld wordt..

waarom? omdat de feiten in een niet fluwelen verpakking,maar in een sarcastische grap op tafel worden gegooid?

het is anders wel hoe het gaat

KM_Ris

Weer een nieuwe? :+
ben benieuwd hoelang deze open blijft :')

Ik vind t soms wel een beetje jammer hoe mods reageren :x , maar aan de andere kant, er word ook wel weer te veel gezeurd door sommige bokkers..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:45

Nayomie schreef:
saskiakefie schreef:

Uhm, dan kunnen ze hun bericht aanpassen? Staat nu nogsteeds dat er overleg is :=

Uhm. Ook mods hebben een leven :') . Hij is nu toch dicht? Prima, hebben ze tijd voor ander werk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:45

Leorah schreef:

Ja dat is netjes, maar dat kunnen ze vergeten zijn, maar dat betekend natuurlijk niet dat er geen overleg is geweest, vind ik wat kort door de bocht. ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:46

ShauniBef schreef:
Nayomie schreef:

Uhm. Ook mods hebben een leven :') . Hij is nu toch dicht? Prima, hebben ze tijd voor ander werk.

Klein berichtje met, difinitief gesloten lijkt me niet zo moeilijk toch? :=

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:46

Jawel hoor, er is zeker iets gedaan met die kennis. Alleen betekent "iets gedaan met" niet hetzelfde als "nu gaat het exact zoals ik wil". Alles is natuurlijk bijzonder subjectief, dat zie je ook al in dit topic. Er worden heel uiteenlopende zaken genoemd door mensen uit verschillende leeftijdsgroepen die allemaal vinden dat hun punt sterk is. En natuurlijk is dat dan ook zo, alleen kan het team nooit maken dat het iedereen naar de zin is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:47

saskiakefie schreef:
Leorah schreef:

Ja dat is netjes, maar dat kunnen ze vergeten zijn, maar dat betekend natuurlijk niet dat er geen overleg is geweest, vind ik wat kort door de bocht. ;)

IMO is er dan geen overleg geweest. Iig niet te weten voor de bokkers.

Anoniem

Als iedereen het er mee eens dat er minder streng gemoddereerd moet worden.. Dan is het toch duidelijk? Of zou een poll hier in misschien handig zijn?

Poosje81

Mijn vermoeden is dat er meer overleg plaats vindt achter de schermen nav een aantal topics dan jullie vermoeden ;) En nee, ik kan (ook niet als ex-mod) niet achter de schermen meekijken, maar heb wel de wetenschap hoe het eraan toe gaat.
Dus nutteloos in de ruimte OH'en doen sommigen van jullie hier niet, maar je zult het resultaat niet altijd (direct) merken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:48

Maar even serieus, nu niet verbaasd zijn als dit topic op slot gaat he? Want wat wil je met al deze onzin/lolberichten, dit noem ik geen serieuze discussie maar een topic om mods belachelijk te maken. Als je wilt dat er wat veranderd moet je het eerst zelf maar eens op een normale manier kunnen brengen. ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:48

Nayomie schreef:
Klein berichtje met, difinitief gesloten lijkt me niet zo moeilijk toch? :=

Heb je een mod al een PB gestuurd met je vraag? Ipv het hier neer te kwakken en zelf al een conclusie trekken..

Schemerdier

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:49

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:49

chevax schreef:
Jawel hoor, er is zeker iets gedaan met die kennis. Alleen betekent "iets gedaan met" niet hetzelfde als "nu gaat het exact zoals ik wil". Alles is natuurlijk bijzonder subjectief, dat zie je ook al in dit topic. Er worden heel uiteenlopende zaken genoemd door mensen uit verschillende leeftijdsgroepen die allemaal vinden dat hun punt sterk is. En natuurlijk is dat dan ook zo, alleen kan het team nooit maken dat het iedereen naar de zin is.

Tuurlijk is dat waar.100 mensen 100 meningen.

Maar mis vaak het antwoord van de mod hier in. Vaak staat er: na overleg is er besloten hier niks aan te veranderen. Want de argumenten waren niet goed genoeg. Terwijl er soms(niet altijd) best goede argumenten tussen staan.

En ik vind t vaak zo kinderachtig gaan. In het dagelijks leven mag ik ook m'n mening geven maar hier op bokt moet het precies in het hokje vallen zo niet dan krijg je een pb. En dat vind ik jammer en daar stoor ik me ook aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

saskiakefie schreef:
Maar even serieus, nu niet verbaasd zijn als dit topic op slot gaat he? Want wat wil je met al deze onzin/lolberichten, dit noem ik geen serieuze discussie maar een topic om mods belachelijk te maken. Als je wilt dat er wat veranderd moet je het eerst zelf maar eens op een normale manier kunnen brengen. ;)

Dat ben ik wel met je eens, dat is jammer.

anne3000

wie is er dan op tegen dat je wat meer vrijheid hebt in wat je zegt? ( als we het hebben over het iedereen naar de zin maken?)

Ojajoh

chevax schreef:

Kan je concrete punten opnoemen die jullie veranderd hebben na het op doen van die kennis?
Want in mijn belevenis is alles alleen maar nog erger geworden

vroeger werd je al monddood gemaakt om een mening
Nu tegenwoordig al om een grapje

Anoniem

chevax schreef:

Tjonge, en dit is zeker ook helemaal niet zo denigrerend bedoeld als dat het er staat??

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:52

Om te voorkomen dat ik een ban of ow krijg plaats ik geen reacties die ook maar een beetje buiten de boot vallen.
Laatst krijg ik een mail van een mod waarvan ik dacht kan niet waar zijn.........Ik had een bericht gequote, een grapje in het topic en ja hoor of ik op mijn taalgebruik wilde letten!! Mijn taalgebruik was een smilie :j

Dus mensen we zijn met z'n allen een soort van schapen in een hok en je hoort je te gedragen en doe je dat niet dan hup een ban.