Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hollywood86 schreef:De pragmatische oplossing van Huertecilla om alle niet-relevante reacties (caso quo off-topic) te verwijderen ten behoeve van de vrijheid van meningsuiting, bevat is gebaseerd op 1 grote contradictio in terminis. Huertecilla pleit voor een individuele ''beslissingvrijheid'', dit recht staat niet omschreven in de grondrechten van onze constitutie, dit recht dient men dan ook te scharen onder de vrijheid van meningsuiting.
Op het moment dat moderatoren een censuur verkiezen met als doel de fanatieke cap-verplichters de mond te snoeren, is dat in mijn ogen een grove beperking in de ''beslissingvrijheid'' c.q. de vrijheid van meningsuiting. De huidige situatie is te verkiezen boven de door TS voorgestelde situatie, omdat in de huidige situatie geen enkel persoon normatief beperkt wordt tot het plaatsen van reacties. In feite is onze situatie dus juist een correct model, waarbij iedereen de vrijheid wordt gelaten.
Een persoonlijke aversie jegens het fanatisme van de cap-aanhangers mag echter niet leiden tot een daadwerkelijke beperking van de vrijheid van meningsuiting.
spicegirl schreef:een volwassene kan ook zelf beslissen om een helm op de motor te dragen, of een veiligheidsgordel.
toch is het verplicht, voor je eigen veiligheid, en soms van anderen..
stef schreef:spicegirl schreef:een volwassene kan ook zelf beslissen om een helm op de motor te dragen, of een veiligheidsgordel.
toch is het verplicht, voor je eigen veiligheid, en soms van anderen..
En een cap is niet verplicht, dus ik mis je punt?
Tamary, leg eens uit waarom ik als bokker een voorbeeld functie zou hebben?
hollywood86 schreef:De pragmatische oplossing van Huertecilla om alle niet-relevante reacties (caso quo off-topic) te verwijderen ten behoeve van de vrijheid van meningsuiting, bevat is gebaseerd op 1 grote contradictio in terminis. Huertecilla pleit voor een individuele ''beslissingvrijheid'', dit recht staat niet omschreven in de grondrechten van onze constitutie, dit recht dient men dan ook te scharen onder de vrijheid van meningsuiting.
Op het moment dat moderatoren een censuur verkiezen met als doel de fanatieke cap-verplichters de mond te snoeren, is dat in mijn ogen een grove beperking in de ''beslissingvrijheid'' c.q. de vrijheid van meningsuiting. De huidige situatie is te verkiezen boven de door TS voorgestelde situatie, omdat in de huidige situatie geen enkel persoon normatief beperkt wordt tot het plaatsen van reacties. In feite is onze situatie dus juist een correct model, waarbij iedereen de vrijheid wordt gelaten.
Een persoonlijke aversie jegens het fanatisme van de cap-aanhangers mag echter niet leiden tot een daadwerkelijke beperking van de vrijheid van meningsuiting.
xPenny schreef:En over het deftige nederlands.
Laatst werd ik nog ''gepest'' hier omdat mijn nederlands zo slecht zou zijn... En nu komt er commentaar dat zijn nederlands té deftig is.
Wat is dan nog wel goed hier?
Daphne__ schreef:xPenny schreef:En over het deftige nederlands.
Laatst werd ik nog ''gepest'' hier omdat mijn nederlands zo slecht zou zijn... En nu komt er commentaar dat zijn nederlands té deftig is.
Wat is dan nog wel goed hier?
Gewoon normaal Nederlands is goed genoeg denk ikGeen extreme spelfouten, maar ook weer geen woorden waarvan de helft van Nederland niet eens van weet dat het woord bestaat
HijadelaLuna schreef:En toch vraag ik me na 3 pagina's discussie af waarom TS hier toch zo'n issue van maakt? Wat een zwaar leven heb je als je op alle vlakken op deze manier te werk gaat.
Of is het het het onderwerp in kwestie, het dragen van een cap? In dat geval, waar? Is de mening van anderen je nou zoveel waard? Hecht je zoveel waarde aan het positieve al dan niet negatieve commentaar op bokt?
Of is het misschien zo dat TS dankzij bokt stiekem wel weet dat het niet dragen van een cap behoorlijk fout kan aflopen maar is TS te koppig of hoog in het vaandel om zijn optoming te veranderen? En probeert het nou vanalles te doen om maar te voorkomen dat hij wordt geconfronteerd met de feiten? (wat imo voor nieuwe ruiters/bokkers elke keer weer een eye-opener kan zijn, juist omdat het zoveel gezegd wordt, worden zij zich op zijn minst bewust van het feit dat). Ik rij zelf ook wel eens zonder cap, en de cap die ik heb is ook niet je van hetIk heb daar zo mijn gedachte's bij, het is een afweging die je zelf moet maken. Echter ben ik me volledig bewust van mijn keuze en de eventuele gevolgen, mede dankzij bokt.
Wendy schreef:Daphne__ schreef:Is het offtopic? Hmm dat weet ik zo net niet... Als jij foto's plaatst, waar je commentaar over vraagt, dan kun je commentaar verwachten op die cap. En volgens mij staat in de regels, dat je niet mag zeggen dat je op bepaalde dingen geen commentaar wilt, dus dan mag er wél commentaar op komen.
Volgens mij is de insteek van die fora dat je rijtechnisch commentaar geeft, met andere woorden: het commentaar wat je geeft moet invloed hebben op het rijden. Het al dan niet dragen van een cap heeft geen enkele invloed op het rijden. Een slecht liggend zadel bijvoorbeeld dan weer wel.
En dat maakt het commentaar over het niet dragen van een cap wat mij betreft offtopic.
Huertecilla schreef:Nu is dit een forum waarop de leden graag claimen paardenliefhebber te zijn. Dan zou je deze bemoeizucht verwachten mbt ruiters met een hoge BMI. Dát is nl vervelend tot schadelijk voor het paard. Maar nee, dát is gelijk disrespect naar de ruiter.
Daphne__ schreef:Maargoed ik ben wel benieuwd naar andwoord van een mod of beheerder. Mag je nou wél of niet commentaar geven over een missende cap?