Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:42

Volgens mij blijft de 'wettige individuele beslissingsvrijheid' gewoon gewaarborgd, wat gerespecteerd moet worden is de wettige individuele vrijheid van meningsuiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:01

De pragmatische oplossing van Huertecilla om alle niet-relevante reacties (caso quo off-topic) te verwijderen ten behoeve van de vrijheid van meningsuiting, bevat is gebaseerd op 1 grote contradictio in terminis. Huertecilla pleit voor een individuele ''beslissingvrijheid'', dit recht staat niet omschreven in de grondrechten van onze constitutie, dit recht dient men dan ook te scharen onder de vrijheid van meningsuiting.

Op het moment dat moderatoren een censuur verkiezen met als doel de fanatieke cap-verplichters de mond te snoeren, is dat in mijn ogen een grove beperking in de ''beslissingvrijheid'' c.q. de vrijheid van meningsuiting. De huidige situatie is te verkiezen boven de door TS voorgestelde situatie, omdat in de huidige situatie geen enkel persoon normatief beperkt wordt tot het plaatsen van reacties. In feite is onze situatie dus juist een correct model, waarbij iedereen de vrijheid wordt gelaten.

Een persoonlijke aversie jegens het fanatisme van de cap-aanhangers mag echter niet leiden tot een daadwerkelijke beperking van de vrijheid van meningsuiting.

slimmerik

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:05

_O- _O-

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:11

een volwassene kan ook zelf beslissen om een helm op de motor te dragen, of een veiligheidsgordel.
toch is het verplicht, voor je eigen veiligheid, en soms van anderen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:11

hollywood86 schreef:
De pragmatische oplossing van Huertecilla om alle niet-relevante reacties (caso quo off-topic) te verwijderen ten behoeve van de vrijheid van meningsuiting, bevat is gebaseerd op 1 grote contradictio in terminis. Huertecilla pleit voor een individuele ''beslissingvrijheid'', dit recht staat niet omschreven in de grondrechten van onze constitutie, dit recht dient men dan ook te scharen onder de vrijheid van meningsuiting.

Op het moment dat moderatoren een censuur verkiezen met als doel de fanatieke cap-verplichters de mond te snoeren, is dat in mijn ogen een grove beperking in de ''beslissingvrijheid'' c.q. de vrijheid van meningsuiting. De huidige situatie is te verkiezen boven de door TS voorgestelde situatie, omdat in de huidige situatie geen enkel persoon normatief beperkt wordt tot het plaatsen van reacties. In feite is onze situatie dus juist een correct model, waarbij iedereen de vrijheid wordt gelaten.

Een persoonlijke aversie jegens het fanatisme van de cap-aanhangers mag echter niet leiden tot een daadwerkelijke beperking van de vrijheid van meningsuiting.

:') _O-

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:12

Hahaha, leuk dit :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:36

Ik ruik een reltopic :P :9

Een mening is net als een kont..iedereen heeft er 1...

Leven en laten leven dus...voor wie geen cap draagt eigen verantwoording toch!

Het is net als met condooms die blijven ook vaker in de verpakking dan dat ze gebruikt worden 8-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:41

Het al dan niet dragen van een cap is inderdaad eigen verantwoordelijkheid. Het is immers jouw lijf en dus eigen keuze, dat er geen reserve hoofden en hersenen bestaan staat daar buiten.

Aan de andere kant hebben vooral de bekende(re)/actieve/opvallende/en de overige bokkers een voorbeeldfunctie en dan is een cap opzetten, zodat de onervaren/beginnende ruiter dat ook doet wel zo nuttig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:44

spicegirl schreef:
een volwassene kan ook zelf beslissen om een helm op de motor te dragen, of een veiligheidsgordel.

En een cap is niet verplicht, dus ik mis je punt?

Tamary, leg eens uit waarom ik als bokker een voorbeeld functie zou hebben?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:45

Op stallen met een veiligheidscertificaat is t wel degelijk verplicht om een cap te dragen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:52

de meeste rijverenigingen ook, zelf op de menwagen, wat ik persoonlijk overdreven vind.
maar idd, iedereen zijn eigen keuze, vooral over zijn eigen lijf.

indien iemand foto's erop zet van een jong paard wat die aan het inrijden is, en dat zonder cap doet zal ik daar een opmerking over maken, of als de persoon er rijtechnisch niet helemaal goed op zit, maar dan is het nog steeds de keuze van de persoon zelf.

En dat gemekker in topic's houd je toch, hebben ze niks over je cap, dan wordt er wel iets anders gevonden.
niemand is perfect!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:54

stef schreef:
spicegirl schreef:

En een cap is niet verplicht, dus ik mis je punt?

Tamary, leg eens uit waarom ik als bokker een voorbeeld functie zou hebben?

Groot forum, veel mensen die er informatie zoeken/foto's kijken en ook een plaatje opbouwen van hoe een ruiter/menner gekleed hoort te zijn. De tekst en achtergronden qua training/opvoeding en ervaring die er achter het niet nodig achten van een cap zitten blijven toch niet hangen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:56

hollywood86 schreef:

Afbeelding Voor deze tekst,mijn complimenten! Wij in Reeuwijk noemen dat koekje van eigen deeg ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:11

En toch vraag ik me na 3 pagina's discussie af waarom TS hier toch zo'n issue van maakt? Wat een zwaar leven heb je als je op alle vlakken op deze manier te werk gaat.

Of is het het het onderwerp in kwestie, het dragen van een cap? In dat geval, waar? Is de mening van anderen je nou zoveel waard? Hecht je zoveel waarde aan het positieve al dan niet negatieve commentaar op bokt?

Of is het misschien zo dat TS dankzij bokt stiekem wel weet dat het niet dragen van een cap behoorlijk fout kan aflopen maar is TS te koppig of hoog in het vaandel om zijn optoming te veranderen? En probeert het nou vanalles te doen om maar te voorkomen dat hij wordt geconfronteerd met de feiten? (wat imo voor nieuwe ruiters/bokkers elke keer weer een eye-opener kan zijn, juist omdat het zoveel gezegd wordt, worden zij zich op zijn minst bewust van het feit dat). Ik rij zelf ook wel eens zonder cap, en de cap die ik heb is ook niet je van het :o Ik heb daar zo mijn gedachte's bij, het is een afweging die je zelf moet maken. Echter ben ik me volledig bewust van mijn keuze en de eventuele gevolgen, mede dankzij bokt.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:26

Als iemand in zijn topic schrijft dat diegene weet dat hijzelf geen cap draagt en daar ook geen commentaar over hoeft, worden er nog 2 pagina's vol met discussies gegeven.
Hopelijk is TS dan zelfstandig genoeg om te weten wat het inhoudt en wat de consequenties kunnen zijn als hij valt.
Hoop dan ook niet dat hij denkt ''had'' ik maar, maar dat is dan eigen verantwoordelijkheid.

En over het deftige nederlands.
Laatst werd ik nog ''gepest'' hier omdat mijn nederlands zo slecht zou zijn... En nu komt er commentaar dat zijn nederlands té deftig is.
Wat is dan nog wel goed hier?

Ik vind dan ook dat één keer zeggen genoeg is, en niet als je alle anderen commentaar hoort geven over de cap, dat jij dat dan ook nog eens moet doen. Ik denk en hoop dan ook dat het eerste commentaar ook een kwartje heeft laten vallen bij de TS.

En bokkers, is mijn nederland dan daadwerkelijk écht zo slecht? :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:38

xPenny schreef:
Laatst werd ik nog ''gepest'' hier omdat mijn nederlands zo slecht zou zijn... En nu komt er commentaar dat zijn nederlands té deftig is.

Gewoon normaal Nederlands is goed genoeg denk ik :Y) Geen extreme spelfouten, maar ook weer geen woorden waarvan de helft van Nederland niet eens van weet dat het woord bestaat :+

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:44

Daphne__ schreef:
xPenny schreef:

Gewoon normaal Nederlands is goed genoeg denk ik :Y) Geen extreme spelfouten, maar ook weer geen woorden waarvan de helft van Nederland niet eens van weet dat het woord bestaat :+

Ja dat snap ik wel. :D
Maar echt deftig Nederlands is moeilijk hoor!
Maar als het slecht is, hebben ze weer wat te zeuren, is het goed Nederlands met moeilijke woorden, hebben ze ook weer wat te zeuren!
Mijn Nederlands is toch prima te lezen? Dus echt slecht zal het wel niet zijn dan... :P

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:46

HijadelaLuna schreef:
En toch vraag ik me na 3 pagina's discussie af waarom TS hier toch zo'n issue van maakt? Wat een zwaar leven heb je als je op alle vlakken op deze manier te werk gaat.

Of is het het het onderwerp in kwestie, het dragen van een cap? In dat geval, waar? Is de mening van anderen je nou zoveel waard? Hecht je zoveel waarde aan het positieve al dan niet negatieve commentaar op bokt?

Of is het misschien zo dat TS dankzij bokt stiekem wel weet dat het niet dragen van een cap behoorlijk fout kan aflopen maar is TS te koppig of hoog in het vaandel om zijn optoming te veranderen? En probeert het nou vanalles te doen om maar te voorkomen dat hij wordt geconfronteerd met de feiten? (wat imo voor nieuwe ruiters/bokkers elke keer weer een eye-opener kan zijn, juist omdat het zoveel gezegd wordt, worden zij zich op zijn minst bewust van het feit dat). Ik rij zelf ook wel eens zonder cap, en de cap die ik heb is ook niet je van het :o Ik heb daar zo mijn gedachte's bij, het is een afweging die je zelf moet maken. Echter ben ik me volledig bewust van mijn keuze en de eventuele gevolgen, mede dankzij bokt.

Zolang je op de fiets geen valhelm (verplicht) op moet zetten vind ik het sowieso een eigen verantwoordelijkheid om zoiets op een paard wel of niet te doen.

En op de vraag waarom Huertecilla hier zo'n issue van maakt komt volgens mij omdat het in spanje economisch zachtjes gezegt niet zo goed gaat. Hij lijkt mij behoorlijk gefrustreerd te zijn...
De prijs voor een beetje landgoed is behoorlijk aan 't zakken. Nog even en je koopt al een leuk stukkie voor € 6,73!

Het gaat dus helemaal niet om een cap maar om geheel iets anders. -:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:47

xPenny; Ik vind het goed te lezen hoor :j Zie niet wat er slecht aan je Nederlands is :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 02:26

Hollywood86 en HP: +1 :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 02:54

Wendy schreef:
Daphne__ schreef:
Is het offtopic? Hmm dat weet ik zo net niet... Als jij foto's plaatst, waar je commentaar over vraagt, dan kun je commentaar verwachten op die cap. En volgens mij staat in de regels, dat je niet mag zeggen dat je op bepaalde dingen geen commentaar wilt, dus dan mag er wél commentaar op komen.

Volgens mij is de insteek van die fora dat je rijtechnisch commentaar geeft, met andere woorden: het commentaar wat je geeft moet invloed hebben op het rijden. Het al dan niet dragen van een cap heeft geen enkele invloed op het rijden. Een slecht liggend zadel bijvoorbeeld dan weer wel.
En dat maakt het commentaar over het niet dragen van een cap wat mij betreft offtopic.

Dat is mijn punt.

Het hoort bij het toepassen van de regels niet terzake te zijn of ´Bokt´ het politiek correct vindt om pro-cap te zijn.
Het huidige beleid lijkt een defacto ontmoedigingsbeleid door cappersgedram verkapt te stimuleren.

Óf Bokt voert helder een pro-cap beleid en verbiedt het plaatsen van fotos zonder cap óf ze respecteert dat dit een vrijheid is en voert het beleid mbt van onderwerp gaan uit.

Opvallend en illustratief dat de cappers in dit onderwerp er geen punt in zien persoonlijk te worden, van onderwerp te gaan, ronduit vals worden en de verschillende moderators hier dat laten gaan.

Nu is dit een forum waarop de leden graag claimen paardenliefhebber te zijn. Dan zou je deze bemoeizucht verwachten mbt ruiters met een hoge BMI. Dát is nl vervelend tot schadelijk voor het paard. Maar nee, dát is gelijk disrespect naar de ruiter.
De beslissingsvrijheid van een ieder over het dragen van een helm wordt niet gerespecteerd :?

Mijn vraag is inmiddels:
Wat is het Boktbeleid?
Verkapte stimulering van de cappers opdat defacto non-cap op Bokt ontmoedigd wordt of behoort de beslissing van de individuele ruiter in deze gerespecteerd te worden?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 03:03

Voor het boktbeleid moet je m.i niet bij de bokkers zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 03:09

Huertecilla schreef:
Nu is dit een forum waarop de leden graag claimen paardenliefhebber te zijn. Dan zou je deze bemoeizucht verwachten mbt ruiters met een hoge BMI. Dát is nl vervelend tot schadelijk voor het paard. Maar nee, dát is gelijk disrespect naar de ruiter.

En jij wilt beweren dat dit er niet is? Ja, je hebt zware bokkers en zware bokkers, want de ene mag niet met 100 kilo op een paard en de andere wel, maar bokt kan het ook het eerste in geval van zware bokkers, niet laten om er niet op te reageren, óf niet in herhaling te vallen.

Maargoed ik ben wel benieuwd naar andwoord van een mod of beheerder. Mag je nou wél of niet commentaar geven over een missende cap?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 11:43

Daphne__ schreef:
Maargoed ik ben wel benieuwd naar andwoord van een mod of beheerder. Mag je nou wél of niet commentaar geven over een missende cap?

Beter; mag je nu wel of niet van onderwerp gaan wanneer het niet dragen van een helm (op bp of bp zonder klapzak of ´onvielig´ schoiesel of...) betreft.
-> Is het beleid mbt van topic gaan over de cap gelijk aan over andere zaken van onderwerp gaan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 11:46

HolyPope schreef:
Voor het boktbeleid moet je m.i niet bij de bokkers zijn.

Voor forumzaken niet op ´forumzaken´ :?

Oh... :o?